Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,185 17 apr 2024 17:37
  • -1,090 (-14,98%) Dagrange 6,040 - 6,755
  • 2.045.397 Gem. (3M) 301,7K

Tom Tom april 2017

2.857 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 143 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. DerksVisie 2 april 2017 21:17
    quote:

    xynix schreef op 2 april 2017 11:16:

    Leuk voor de zondagmiddag (met dank aan een Tweet van @Eddysoft):

    iot.bosch.com/en/tomorrow/storypage-V...

    (hoewel je ook heel andere leuke dingen met een zondagmiddag kunt doen, zeker als het zonnetje schijnt)
    Technologies for automated driving

    The Bosch test vehicle based on a Tesla Model S is fitted with long-range radar sensors, mid-range radar sensors, and a stereo video camera.

    Zou dat de camera zijn van Autonomos, en wellicht direct de reden van de koop? Zo nee, waarom had TomTom dan niet gewoon de Stereo Camera van Bosch gebruikt?

    Informatie-sheet over de Bosch Stereo Camera:

    www.bosch-mobility-solutions.com/medi...

    In future generations of LED headlights, it will be pos-
    sible to control the entire light distribution range in
    separate segments. This new technology means that the
    vehicle high beam is permanently activated for driving
    at night, which significantly improves visibility without
    blinding oncoming traffic.

    TomTom zelf heeft het hier ook over gehad in het jaarrapport van 2016:

    ADAS: the map is used to power functions that make driving? easier, more efficient and safer. Examples are drive-train optimisation based on gradient and height, and adaptive light control to see further into the corner based on curvature data in the map.

    --------------------------------------------

    Het zal wel een stukje toekomst-muziek zijn daar de overname nog zeer recent is, maar het ziet er wel interessant uit. Mocht TomTom de camera gaan verkopen aan OEM's dan is dat toch weer een grote stap verder.
  2. forum rang 7 Dutchy Ron 2 april 2017 22:01
    De stereo video camera van Autonomos is als ik mij niet vergis niet gepatenteerd maar het heeft er alle schijn van dat het de stereo camera van Autonomos is

    The Bosch-developed upgrades include six radar and six LIDAR units, a stereo video camera, 13 new CAN (Controlled Area Network) computers and a further two kilometres of cabling beyond its existing Tesla-installed array.

    All of this is matched to a GPS system and high-definition TomTom maps.

    The project has benefited from a $1.2 million investment by the Victorian Government’s Transport Accident Commission (TAC), as part of a long-term campaign aimed at dramatically reducing the road toll and Australia’s $27 billion ‘road safety bill’.

    www.caradvice.com.au/489876/bosch-aus...

    De stereo camera van Autonomos is de zgn SMART stereo camera

    SMART STEREO CAMERA

    Die Autonomos Smart Stereo Camera ist eine vollintegrierte, echtzeitfähige Lösung zur dreidimensionalen Umwelterfassung. Sie verbindet effiziente 3D-Vorverarbeitung der Bilddaten auf einem FPGA mit der Flexibilität die Daten in Software (ARM) weiterzuverarbeiten. Als autarker 3D-Sensor ist sie so vielseitig einsetzbar, leicht erweiterbar und bildet damit die Basis unserer kamerabasierten Assistenzsysteme

    SMART STEREO CAM – TECHNICAL SPECS

    •Dual Core ARM Prozessor mit Autonomos Software Framework
    •Bildverarbeitungs-Pipeline und dichte Stereo-Bildverarbeitung auf FPGA
    •Global shutter HDR Sensoren mit 752×480 Pixeln und bis zu 60 fps
    •Schnelle Punktwolkenberechnung (Latenz < 1 Frame)
    •Niedriger Energieverbrauch: 5W
    •Dimensionen: 100mm x 40mm x 30mm (variable Basisabstände)
    •Interfaces: Gigabit Ethernet, USB, CoaXPress

    www.autonomos-systems.de/smart-stereo...

    Ergo, het zou de smart stereo camera van Autonomos kunnen zijn. Of TT die zelf gaat fabriceren of verkopen zal mede afhangen van of die stereo camera gepatenteerd is denk ik.
  3. [verwijderd] 2 april 2017 22:05
    Bosch gebruikt eigen camera's. Goddijn gaf in het interview op BNR aan dat ze meer efficient willen mappen, ik neem aan dat hij hier meer crowedsourced mapping bedoelde en vision-tech van Autonomous moet dat proces versnellen.

    Overigens heb ik vrij uitvoerig contact gehad met medewerkers en de directie van Here en het beeld is dat de voorsprong van TomTom op batch processing, het HD Map netwerk en de samenwerking met Bosch niet als een bedreiging wordt gezien voor Here, ofwel irrelevant is.

    Een slager die zijn eigen worst keurt uiteraard, maar Here is er echt van overtuigd dat zij een betere kaart maken dan TomTom en klanten van TomTom over kunnen nemen. Wat vast staat is dat het aantal nieuwe mappingvans dat bij Here wordt afgeleverd en het aantal personeelsleden dat wordt aangenomen, alsmede het de omzet van Here, relatief hoog zijn momenteel.

    De markt is groot genoeg voor meerdere partijen en groeiend, maar die 50% marktaandeel van Goddijn lijkt wel heel ambitieus, misschien zelf onrealistisch nu een deal met Tesla ook ver weg lijkt. TomTom moet echt gaan leveren nu.

  4. DerksVisie 2 april 2017 23:21
    quote:

    Stichting PAT schreef op 2 april 2017 22:05:

    Bosch gebruikt eigen camera's. Goddijn gaf in het interview op BNR aan dat ze meer efficient willen mappen, ik neem aan dat hij hier meer crowedsourced mapping bedoelde en vision-tech van Autonomous moet dat proces versnellen.

    Overigens heb ik vrij uitvoerig contact gehad met medewerkers en de directie van Here en het beeld is dat de voorsprong van TomTom op batch processing, het HD Map netwerk en de samenwerking met Bosch niet als een bedreiging wordt gezien voor Here, ofwel irrelevant is.

    Een slager die zijn eigen worst keurt uiteraard, maar Here is er echt van overtuigd dat zij een betere kaart maken dan TomTom en klanten van TomTom over kunnen nemen. Wat vast staat is dat het aantal nieuwe mappingvans dat bij Here wordt afgeleverd en het aantal personeelsleden dat wordt aangenomen, alsmede het de omzet van Here, relatief hoog zijn momenteel.

    De markt is groot genoeg voor meerdere partijen en groeiend, maar die 50% marktaandeel van Goddijn lijkt wel heel ambitieus, misschien zelf onrealistisch nu een deal met Tesla ook ver weg lijkt. TomTom moet echt gaan leveren nu.


    Mocht TomTom het voor elkaar krijgen om de Smart Stereo Camera te verkopen aan OEM's, dan heb je gelijk een mogelijkheid om crowdsourced de map te verbeteren. Je kan wel mooie software hebben maar zonder hardware kan je het niet volledig benutten, ook daar zijn giganten als Google en Facebook achtergekomen.

    Maar hoezo is de deal met Tesla opeen ver weg?
  5. [verwijderd] 2 april 2017 23:33
    quote:

    Stichting PAT schreef op 2 april 2017 22:05:

    Bosch gebruikt eigen camera's. Goddijn gaf in het interview op BNR aan dat ze meer efficient willen mappen, ik neem aan dat hij hier meer crowedsourced mapping bedoelde en vision-tech van Autonomous moet dat proces versnellen.

    Overigens heb ik vrij uitvoerig contact gehad met medewerkers en de directie van Here en het beeld is dat de voorsprong van TomTom op batch processing, het HD Map netwerk en de samenwerking met Bosch niet als een bedreiging wordt gezien voor Here, ofwel irrelevant is.

    Een slager die zijn eigen worst keurt uiteraard, maar Here is er echt van overtuigd dat zij een betere kaart maken dan TomTom en klanten van TomTom over kunnen nemen. Wat vast staat is dat het aantal nieuwe mappingvans dat bij Here wordt afgeleverd en het aantal personeelsleden dat wordt aangenomen, alsmede het de omzet van Here, relatief hoog zijn momenteel.

    De markt is groot genoeg voor meerdere partijen en groeiend, maar die 50% marktaandeel van Goddijn lijkt wel heel ambitieus, misschien zelf onrealistisch nu een deal met Tesla ook ver weg lijkt. TomTom moet echt gaan leveren nu.


    Jij bent ook in een keer 100%gedraaid zo te zien.....en jij een gesprek met medewerkers Here en de directie. ...Ja ja. ...moeten we maar geloven op je woord...

    Waarom geen gesprek met de medewerkers van tomtom en de directie van tomtom, want daar gaat het hier toch om....Daar zou jij je hard voor maken... en nu kom je ineens met een slap verhaal over Here. ...je aandelen ingeruild om short te gaan zeker.....je laat maanden niets horen, en dan kom je ineens met een slap lul verhaal over Here. ...heb spijt dat ik die petitie getekend heb....pfffff.....

    P.s. Stichting Trio penotti. ...Hik, Dutchy Ron en PAT. .....whaaaaaa
  6. [verwijderd] 3 april 2017 07:19
    quote:

    DerksVisie schreef op 2 april 2017 23:21:

    [...]

    Mocht TomTom het voor elkaar krijgen om de Smart Stereo Camera te verkopen aan OEM's, dan heb je gelijk een mogelijkheid om crowdsourced de map te verbeteren. Je kan wel mooie software hebben maar zonder hardware kan je het niet volledig benutten, ook daar zijn giganten als Google en Facebook achtergekomen.

    Maar hoezo is de deal met Tesla opeen ver weg?
    denk dat stichting PAT refereert aan het belang dat Tencent recent heeft genomen in zowel HERE als TESLA

    het is duidelijk dat Big Tech & Car Inc alliances aangaan en deze staan als een huis als ze gebeuren op basis van kapitaal belang , dat is immer sterker dan op contract basis.

    ook analisten hebben hier de opmerking overgemaakt en zien het belang van Tencent in Tesla in een ander daglicht dan destijds het belang van Daimler in Tesla of het belang dat Toyota heeft ( had ) in Tesla
    Daimler is er helemaal uit , Toyota was afbouwend, weet niet helemaal zeker of die niet nog een klein belang hebben of er ook helemaal uit zijn.
    Daimler en Toyota investeerden duidelijk met een opportunistische achtergrond, Daimler scoorde tegen 1 miljard boekwinst op hun belang.

    Tencent ziet men voor opbouw als een strategisch belang en je mag ervan uitgaan dat ze deze belangen niet nemen omdat men niet wil dat men samenwerkt, JdM had het destijds toen zijn belang in TT bekend werd gemaakt ook over een strategische partner @ la Tencent erbij te nemen maar goed JdM heeft de laatste tijd wel meer een ongelukkige hand voor overname of partnership van bedrijven waar hij een belang in heeft ( DL geen moeizaam, PostNL ketste af en de Telegraaf gaat hij mislopen) , neemt niet weg dat hij wel volop scoort op zijn investeringen.

    zolang noch TT, noch Tesla confirmeert van een overeenkomst, blijft alles open voor speculatie.
  7. MichaT. 3 april 2017 08:08
    quote:

    TromDom schreef op 2 april 2017 23:33:

    [...]

    Jij bent ook in een keer 100%gedraaid zo te zien.....en jij een gesprek met medewerkers Here en de directie. ...Ja ja. ...moeten we maar geloven op je woord...

    Waarom geen gesprek met de medewerkers van tomtom en de directie van tomtom, want daar gaat het hier toch om....Daar zou jij je hard voor maken... en nu kom je ineens met een slap verhaal over Here. ...je aandelen ingeruild om short te gaan zeker.....je laat maanden niets horen, en dan kom je ineens met een slap lul verhaal over Here. ...heb spijt dat ik die petitie getekend heb....pfffff.....

    P.s. Stichting Trio penotti. ...Hik, Dutchy Ron en PAT. .....whaaaaaa
    Inderdaad opmerkelijk...
  8. forum rang 6 tatje 3 april 2017 09:26
    quote:

    Stichting PAT schreef op 2 april 2017 22:05:

    Bosch gebruikt eigen camera's. Goddijn gaf in het interview op BNR aan dat ze meer efficient willen mappen, ik neem aan dat hij hier meer crowedsourced mapping bedoelde en vision-tech van Autonomous moet dat proces versnellen.

    Overigens heb ik vrij uitvoerig contact gehad met medewerkers en de directie van Here en het beeld is dat de voorsprong van TomTom op batch processing, het HD Map netwerk en de samenwerking met Bosch niet als een bedreiging wordt gezien voor Here, ofwel irrelevant is.

    Een slager die zijn eigen worst keurt uiteraard, maar Here is er echt van overtuigd dat zij een betere kaart maken dan TomTom en klanten van TomTom over kunnen nemen. Wat vast staat is dat het aantal nieuwe mappingvans dat bij Here wordt afgeleverd en het aantal personeelsleden dat wordt aangenomen, alsmede het de omzet van Here, relatief hoog zijn momenteel.

    De markt is groot genoeg voor meerdere partijen en groeiend, maar die 50% marktaandeel van Goddijn lijkt wel heel ambitieus, misschien zelf onrealistisch nu een deal met Tesla ook ver weg lijkt. TomTom moet echt gaan leveren nu.


    Stichting Pat, een draai, een andere mening, dat kan, maar ben je nu wel zeker !

    Stichting PAT 1 feb 2017 om 20:38

    Zowel Tesla als Ford zijn in de pocket imho, verwacht als gevolg van engineeringsopdrachten voor die OEM'ers ook sterk kwartaal voor licensing (neem aan dat ze die daar boeken).

    Verder goed dat W weer terug is, jammer dat *J* weg is.

    Beste Stichting Pat dit is geen gewone transformatie, bijna van jongen naar meisje !

    1 Februari 2017. Zowel Tesla als Ford zijn in de pocket

    2 of 3 april 2017 nu een deal met Tesla ook ver weg lijkt.

    Misschien kun je jouw draai toelichten.

    Of ben je heel beinvloedbaar.

    Als je morgen weer met TT zou gaan praten, wat zal dan een eventueel resultaat zijn.

    Dus er zitten hier heel veel forumleden bij een stichting, waarvan de grondlegger in eens een veel kleinere rol voor TT ziet.
2.857 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 143 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links