Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TomTom Maart 2017

3.102 Posts
Pagina: «« 1 ... 136 137 138 139 140 ... 156 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 maart 2017 10:39
    quote:

    I Love Melbourne schreef op 30 maart 2017 00:55:

    [...]
    Als zijn Linkedin profiel straks is aangepast dan weet je dat ze van TomTom meelezen en ze alles proberen stil te houden.
    Voor mij blijft het een belangrijk punt om in TomTom te blijven geloven voor de langere termijn dat we dit soort mensen niet grootschalig zien vertrekken om elders het grote geld op te strijken.
  2. [verwijderd] 30 maart 2017 11:02
    quote:

    trend follower schreef op 29 maart 2017 19:09:

    [...]

    Vreemde spike van vanmorgen, dit is een partij die het aandeel omhoog wil pushen. Dit is geen partij die langzaam een positie in het aandeel wil nemen, want die wil ten koste van alles voorkomen dat ze de prijs beinvloeden. Laatste tijd meer animo uit de US.
    Wies heb jij iets vernomen uit de markt?

    er circuleert een write-up rapport van ABN naar aanleiding van hun bezoek aan het MWC 2017 eerder deze maand in Barcelona

    het is goed te lezen dat ABN nog steeds vol vertrouwen is wat betreft TT, alhoewel ze voor dit rapport geen verwachting voor koersdoel afgeven
    het is een algehele analyse

    ""
    impact on our coverage : positive for TomTom , 5G supports autonomous driving

    this year automotive was a key category, with major brands and suppliers all present
    the ecosysytem is heavily in connected and autonomous driving for which the functionality will be reinforced by 5G mobile connections
    5G is going to be another autonomous driving enabler: we believe that Autonomous driving will work via a range of different building blocks

    - sensors to actually see the world around the car
    - real time high def maps
    - powerful computer to process info and plan ahead
    - reliable and high bandwith 5G connections

    there will be partnerships and big efforts for R&D
    given the crucial importance of the map, we believe TT and HERE will both play a role in the future of increasing autonomous driving
    the Map will become a need-to-have product

    there are already massive connections ( see enclosed figure )

    nou dat laat geen twijfel iedereen ligt zowat met iedereen in bed, de sector is volop in beweging en zo ook de aandelen van de bedrijven die zich in de sector begeven, valt op dat ook private companies met kapitaal ter beschikking grof meedoen. ( Bosch en HERE )

  3. [verwijderd] 30 maart 2017 11:42
    quote:

    de speurneus schreef op 30 maart 2017 11:28:

    Lek al boven? Ik bedoel waarom we nog niet in de 12-15 range noteren. Groeibriljant. Harden slijpen....
    Waar is die 100 gebleven? poeh pfffffffffffff
    Moet je beter lezen:

    De deal met Volvo is fantastisch maar gaat pas vanaf 2019 geld opleveren. Maar dan ook gelijk veel. Mooie van Volvo-deal is dat het de meest trouwe klant van HERE was en men nu overstapt naar TomTom. Volvo loopt voorop in veiligheid. De technologie van TomTom is daarin belangrijk (HD-maps en roadDNA). In eerste instantie werd gecommuniceerd dat het de gewone kaarten en navigatie zijn. Nu hoor je dat Volvo ook in het Drive Me programa aan de slag gaat met de TomTom HD-maps en roadDNA.

    Tesla is andere koek. Kleinere aantallen (voorlopig) maar wel het merk dat zo'n beetje de benchmark is voor autonoom rijden. Knap hoe ze dat met inferieure technologie hebben geclaimd. De nieuwe Autopilot mag echter niet meer blunderen.
    Als TomTom gaat leveren aan Tesla dan is dat het bewijs dat TomTom HD-maps en roadDNA leading zijn.
    Krijg je wereldwijd en continue aandacht in de komende jaren. En trekt TomTom ook grote beleggers en sectorbeleggers uit USA, AZIE etc.. De impact van een deal met Tesla is dus vele malen groter dan de deals met Uber, Apple, Volvo etc.etc..

    De testen van Bosch-TomTom in Tesla, de 'can't comment on that' van Goddijn, het in opdracht van een klant versneld maken van de HD-map en roadDNA voor de USA-snelwegen en hoofdwegen (zojuist gereed), de overname van Autonomos, nu de automatic calibration, het zijn allemaal aanwijzingen in de richting van een deal met Tesla.

    Die deal brengt in korte tijd (dagen/weken) de sprong naar de 12 -15 euro range, maar dat is slechts een eerste beginnetje. Na Tesla krijg je dan mogelijk ook grote partijen als Toyota, Ford, GM etc.etc.
    Goddijn verwacht 50% marktaandeel Automotive in 2020. Ga je met die 50% rekenen, dan gaat de koers tzt de hobbel van 100 euro eenvoudig nemen.

    En vergeet ook niet dat Tesla eind vorig jaar Mobileye de deur heeft uitgegooid (werd recent door Intel overgenomen voor ruim 30x de omzet; omgerekend zou TomTom dan 140 euro per aandeel doen)
  4. forum rang 6 tatje 30 maart 2017 11:44
    Dank je W voor het delen :-)

    - sensors to actually see the world around the car ( BOSCH )
    - real time high def maps ( Tom Tom )
    - powerful computer to process info and plan ahead ( Nvidia )
    - reliable and high bandwith 5G connections ( Verizon )

    Verizon Wireless: Cell Phones, Smartphones & the Largest 4G LTE ...

    www.verizonwireless.com/

    Vertaal deze paginaDiscover the latest Cell Phones, Smartphones, Prepaid Devices, Tablets, Cell Phone Plans and Accessories from Verizon Wireless. The nation's largest 4G LTE ...

    Mijn vraag is dan !

    Kan TT zelfstandig blijven in dit grote geweld.

    Mijn antwoord, nee :-)

    Ik zeg niet dat het Apple wordt maar een vette kanshebber is het zeker.

    Apple met Tom Tom een macht in de Apple carplay .
    Telematics naar Verizon.
    Verizon met Fleetmatics en Qualcomm en Yahoo en AOL.

    Wat een machtsblok ( open voor alle oems die willen ) Apple Tom Tom Nvidia Verizon, Bosch en Misschien IBM :-)

    Dat machtsblok tegen over Here.
  5. mjmj 30 maart 2017 11:48
    quote:

    xynix schreef op 30 maart 2017 10:39:

    [...]
    Voor mij blijft het een belangrijk punt om in TomTom te blijven geloven voor de langere termijn dat we dit soort mensen niet grootschalig zien vertrekken om elders het grote geld op te strijken.
    Ik neem toch aan dat de prestatie op de beurs afstraalt op de reputatie van een bedrijf. Als er zo met de koers kan worden gerommeld en de prestatie is over de jaren zo matig dan heeft dat consequenties voor de manier waarop medewerkers over het bedrijf denken. Dat binden en boeien wordt zeker niet bevorderd.
  6. JLE2 30 maart 2017 11:48
    quote:

    groeibriljant schreef op 30 maart 2017 11:42:

    [...]

    Moet je beter lezen:

    De deal met Volvo is fantastisch maar gaat pas vanaf 2019 geld opleveren. Maar dan ook gelijk veel. Mooie van Volvo-deal is dat het de meest trouwe klant van HERE was en men nu overstapt naar TomTom. Volvo loopt voorop in veiligheid. De technologie van TomTom is daarin belangrijk (HD-maps en roadDNA). In eerste instantie werd gecommuniceerd dat het de gewone kaarten en navigatie zijn. Nu hoor je dat Volvo ook in het Drive Me programa aan de slag gaat met de TomTom HD-maps en roadDNA.

    Tesla is andere koek. Kleinere aantallen (voorlopig) maar wel het merk dat zo'n beetje de benchmark is voor autonoom rijden. Knap hoe ze dat met inferieure technologie hebben geclaimd. De nieuwe Autopilot mag echter niet meer blunderen.
    Als TomTom gaat leveren aan Tesla dan is dat het bewijs dat TomTom HD-maps en roadDNA leading zijn.
    Krijg je wereldwijd en continue aandacht in de komende jaren. En trekt TomTom ook grote beleggers en sectorbeleggers uit USA, AZIE etc.. De impact van een deal met Tesla is dus vele malen groter dan de deals met Uber, Apple, Volvo etc.etc..

    De testen van Bosch-TomTom in Tesla, de 'can't comment on that' van Goddijn, het in opdracht van een klant versneld maken van de HD-map en roadDNA voor de USA-snelwegen en hoofdwegen (zojuist gereed), de overname van Autonomos, nu de automatic calibration, het zijn allemaal aanwijzingen in de richting van een deal met Tesla.

    Die deal brengt in korte tijd (dagen/weken) de sprong naar de 12 -15 euro range, maar dat is slechts een eerste beginnetje. Na Tesla krijg je dan mogelijk ook grote partijen als Toyota, Ford, GM etc.etc.
    Goddijn verwacht 50% marktaandeel Automotive in 2020. Ga je met die 50% rekenen, dan gaat de koers tzt de hobbel van 100 euro eenvoudig nemen.

    En vergeet ook niet dat Tesla eind vorig jaar Mobileye de deur heeft uitgegooid (werd recent door Intel overgenomen voor ruim 30x de omzet; omgerekend zou TomTom dan 140 euro per aandeel doen)
    Geloof je nou werkelijk dat we de 100 euro gaat zien of zelfs meer met TomTom of lijd je aan tunnelvisie ?
    Zelfs al zou er 50% van jouw verhalen kloppen dan waren er allang grote beleggers in TT gestapt en had de koers al vooruitgelopen op deze fantastische toekomst...
    Krijg steeds meer het idee dat er voornamelijk TomTom medewerkers op dit forum actief zijn met als enig doel zoveel mogelijk te koers op te pompen met als doel hun eigen personeelsopties gunstig te kunnen verzilveren (?)
    Justin ontslagen bij TomTom ...??

  7. [verwijderd] 30 maart 2017 11:55

    @ Tatje,

    ben het met je eens dat TT zelfstandig in dit geweld van groot-geld het niet gaat maken, dus ze zullen ergens partnerships moeten aangaan

    de vraag is echter gaat dit op basis van contractuele overeenkomsten zoals ze die nu al hebben, of op basis van equity participaties waarbij gegadigden een belang nemen @ la HERE, of splitst TT en gaat men uiteindelijk voor kapitalisatie op alle onderdelen ( maw een verkoop)

    ik blijf bij de mening totdat het tegendeel is bewezen in de cijfers ( winsten en omzet) dat de aandeelhouder er meer baat bij heeft TT te zien kapitaliseren dan TT het te zien gaan verdienen, als ik lees dat er nog ongelofelijk veel poen tegenaan moet, dan vrees ik dat of TT over 3 jaar ingehaald is, of TT blijft een marginale verdiener, de kosten voor R & D zijn in deze ongoing, ook voor TT, MS heeft dit ook in haar rapport aangegeven.

    het is nu afwachten wat Morgan bereid is te rapporteren naar aanleiding van de presentatiedag in NY ( roadshow) , wellicht heeft de CFO van TT wat informatiefs te delen
  8. Juun 30 maart 2017 12:10
    Oh nee hé, heb je haar weer met haar consumer:

    Corrine Vigreux, the co-founder of TomTom has disclosed that the company is focused on developing trackers that are encouraging rather than being hard on the users. Compared to other trackers which only seem concerned with performance, Vigreux has revealed that the firm now wants to build products that encourage and even coach users.
    www.cctnews.com/tomtom-taking-motivat...
    TomTom, which has deep roots in Europe with its GPS watch being the best selling in some of the markets on the continent, has also set its heights on emerging a strong second in the United States.
  9. Juun 30 maart 2017 12:36
    quote:

    jaapx schreef op 30 maart 2017 12:20:

    @Juun
    Wat negatief!
    Klopt, ik uit me nu heel negatief. Maar ik ben gewoon geen fan van dat consumer onderdeel. De omzetwaarschuwing was voor consumer, m.n. de PND loopt hard terug (maar is nodig voor de probes). De Bandit is niks geworden en de VIO hoor je ook al niks meer van. Bij BNR geeft HG aan dat het goed gaat met consumer, maar toon dat dan aan. Totaal TT doet minder dan 1 miljard omzet met een marginaal winstje, met 3 van de 4 bedrijfsonderdelen die maximaal in de belangstelling staan. Het wordt alleen niet uitgemolken. Laat een partner toe, die TT een grote stap voorwaarts kan laten zetten, die TT in 1 keer marktleider maakt in Automotive. Daar hebben we wat aan; stilstand nu is een bedreiging voor heel TT.

    TT koopt wel zo nu en dan wat (autonomos, meest recent), maar zo nu en dan wat afstoten of verzelfstandigen hoort er ook bij (Philips heeft ook niet alles zelf gehouden wat ze ooit hebben laten ontstaan).

    Samenvattend, blijven roepen dat het zo leuk is en zo fijn om er mee bezig te zijn, maakt niet dat we op korte termijn weer eens in de buurt komen van de € 17,50 waar het aandeel destijds voor naar de beurs is gegaan. Toon met cijfers aan wat zich nu afspeelt met marktaandelen, handel daarna en geef aan wat je doelstelling is, en laat je daar op afrekenen. Een zacht verhaal, zonder cijfers, met een foto met een lach op je gezicht is onvoldoende voor een beursgenoteerd bedrijf.
  10. [verwijderd] 30 maart 2017 12:41
    Wies,
    Je denkt toch niet dat Taco opgewassen is tegen dit soort jongens? Als hij thuis op gewone vragen het antwoord al schuldig moet blijven hoe moet de interne tussenpaus dan analisten het vertrouwen geven dat het allemaal goed gaat komen.
    Dan hadden ze beter groeibriljant kunnen sturen en hem thuis moetenlaten.

    Tini
  11. [verwijderd] 30 maart 2017 12:48
    quote:

    Misschien schreef op 30 maart 2017 12:41:

    Wies,
    Je denkt toch niet dat Taco opgewassen is tegen dit soort jongens? Als hij thuis op gewone vragen het antwoord al schuldig moet blijven hoe moet de interne tussenpaus dan analisten het vertrouwen geven dat het allemaal goed gaat komen.
    Dan hadden ze beter groeibriljant kunnen sturen en hem thuis moetenlaten.

    Tini
    Ik denk dat dat wel moet lukken. GB ipv Taco. Ik klim gelijk in de pen naar Bisera. Die zal het roerend met me eens zijn.
    Eindelijk eens een gamechanger binnen het MT!
  12. [verwijderd] 30 maart 2017 12:50
    Iedere keer maar weer lucht in de toch al hoog opgeblazen verwachtingen blazen, levert even zo vaak weer nieuwe teleurstellingen op.
    Als men daar nu eens gewoon mee ophoudt en beziet wat er wél gebeurt: (In 1 jaar tijd 3,7% rendement en YTD ook 3,7%, kortom het staat volledig stil!) dan zou er misschien wat meer realiteitszin ontstaan op het forum.
  13. Juun 30 maart 2017 12:50
    quote:

    de speurneus schreef op 30 maart 2017 12:48:

    [...]
    Ik denk dat dat wel moet lukken. GB ipv Taco. Ik klim gelijk in de pen naar Bisera. Die zal het roerend met me eens zijn.
    Eindelijk eens een gamechanger binnen het MT!

    Dan zit ik toch meer te denken aan HarrySnel, dan krijgen we een helder en onderbouwd verhaal, daar hou ik wel van.
3.102 Posts
Pagina: «« 1 ... 136 137 138 139 140 ... 156 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links