Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 150 151 152 153 154 ... 194 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 25 maart 2017 20:27
    Zelfrijdende auto Uber op zijkant beland bij ongeluk

    Gepubliceerd: 25 maart 2017 10:19 Laatste update: 25 maart 2017 10:18

    Een zelfrijdende auto van taxidienst Uber is vrijdag betrokken geraakt bij een ongeluk in Tempe in de Amerikaanse staat Arizona. De wagen belandde daarbij op zijn zijkant.

    Volgens AZ Central werd de Uber-auto geen voorrang verleend door een andere auto. Uber heeft de crash bevestigd, maar gaf verder geen details vrij. Zo is het bijvoorbeeld nog niet duidelijk of de Uber autonoom reed of dat de aanwezige chauffeur de controle had overgenomen. Ook is niet duidelijk of er passagiers in de Volvo zaten tijdens de aanrijding.

    Het zelfrijdende-autoprogramma van Uber is niet zonder controverse. Zo wordt het bedrijf aangeklaagd door Google-zusterbedrijf Waymo omdat Uber diens techniek voor het zelfrijdend maken van auto's zou hebben gestolen.

    Uber kwam de afgelopen tijd ook in het nieuws vanwege problemen met een seksistische bedrijfscultuur. The Information maakte vrijdag bekend dat topman Trevor Kalanick en vijf andere Uber-medewerkers in 2014 in Seoul een karaoke-escortbar bezochten. Een vrouwelijke marketingmanager klaagde daar een jaar later over omdat het bezoekje haar een ongemakkelijk gevoel had gegeven.
    Door: NU.nl
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 26 maart 2017 18:28
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 25 maart 2017 20:27:

    Zelfrijdende auto Uber op zijkant beland bij ongeluk

    Gepubliceerd: 25 maart 2017 10:19 Laatste update: 25 maart 2017 10:18

    Een zelfrijdende auto van taxidienst Uber is vrijdag betrokken geraakt bij een ongeluk in Tempe in de Amerikaanse staat Arizona. De wagen belandde daarbij op zijn zijkant.

    Volgens AZ Central werd de Uber-auto geen voorrang verleend door een andere auto. Uber heeft de crash bevestigd, maar gaf verder geen details vrij. Zo is het bijvoorbeeld nog niet duidelijk of de Uber autonoom reed of dat de aanwezige chauffeur de controle had overgenomen. Ook is niet duidelijk of er passagiers in de Volvo zaten tijdens de aanrijding.

    Het zelfrijdende-autoprogramma van Uber is niet zonder controverse. Zo wordt het bedrijf aangeklaagd door Google-zusterbedrijf Waymo omdat Uber diens techniek voor het zelfrijdend maken van auto's zou hebben gestolen.

    Uber kwam de afgelopen tijd ook in het nieuws vanwege problemen met een seksistische bedrijfscultuur. The Information maakte vrijdag bekend dat topman Trevor Kalanick en vijf andere Uber-medewerkers in 2014 in Seoul een karaoke-escortbar bezochten. Een vrouwelijke marketingmanager klaagde daar een jaar later over omdat het bezoekje haar een ongemakkelijk gevoel had gegeven.
    Door: NU.nl
    Ja, daar had Ruud Lubbers ook last van, van geldgeile wijven die bij een klopje op de rug geld ruiken. Die Amerikaanse trutten.

    Erger is de Uber-CEO die zijn eigen chauffeur uitscheldt. Waarom noem je dat niet??
    Voorbij dus, die overdreven kw van Uber. Is die niet negatief, net zoals die van Tesla?

    Geef mij maar TT, al lange tijd stabiel en langzaam opkruipend. Heerlijk om opties op te schrijven, niet waar, xynix??
    Zowel calls als puts...
    Risico? R-P. Schaefer is mijn bodem, en die is hoog.

  3. Starbuck 26 maart 2017 18:59
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 26 maart 2017 18:28:

    [...]

    Ja, daar had Ruud Lubbers ook last van, van geldgeile wijven die bij een klopje op de rug geld ruiken. Die Amerikaanse trutten.

    Erger is de Uber-CEO die zijn eigen chauffeur uitscheldt. Waarom noem je dat niet??
    Voorbij dus, die overdreven kw van Uber. Is die niet negatief, net zoals die van Tesla?

    Geef mij maar TT, al lange tijd stabiel en langzaam opkruipend. Heerlijk om opties op te schrijven, niet waar, xynix??
    Zowel calls als puts...
    Risico? R-P. Schaefer is mijn bodem, en die is hoog.

    Serieus Beperktedijkbewaking...."geldgeile wijven".....Lubbers en Uber casus door elkaar halen, lekker zuiver bezig.....het is maar goed dat je geen meester in de rechten bent geweest.
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 26 maart 2017 22:05
    quote:

    Starbuck schreef op 26 maart 2017 18:59:

    [...]
    Serieus Beperktedijkbewaking...."geldgeile wijven".....Lubbers en Uber casus door elkaar halen, lekker zuiver bezig.....het is maar goed dat je geen meester in de rechten bent geweest.
    Leg uit. Neem 'madame' of de de zusje Tammerons dan even mee.
  5. [verwijderd] 27 maart 2017 10:04
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 26 maart 2017 18:28:

    Geef mij maar TT, al lange tijd stabiel en langzaam opkruipend. Heerlijk om opties op te schrijven, niet waar, xynix??
    Zowel calls als puts...
    Puts: a la. Maar calls schrijven, terwijl de ontwikkelingen het kookpunt lijken te naderen? Mij even niet gezien.

    Ik vind de risk/reward balance van opties TomTom momenteel niet goed genoeg. De kans op "pennywise/poundfoolish" handelen is mij te groot op dit moment.
  6. [verwijderd] 27 maart 2017 12:43
    Disruptie vanuit Moskou. Niet te onderschatten als ik naar het track-record van de heren kijk:
    www.inverse.com/article/29452-cogniti...

    Little is known about C-Pilot’s technology besides what the company has said itself. The company, not surprisingly, claims it has a breakthrough, capable of matching the Tesla’s Autopilot program, Mobileye’s self-driving software, and every other company working on an autonomous car.

    Unlike competitors such as Mobileye, which uses proprietary chips, the developers tout C-Pilot’s ability to run on standard computer hardware, making it flexible and easily upgradeable. C-Pilot can supposedly do this thanks to a superior ability to focus on important objects in a scene, allowing it to make do with less computing power.

    It’s also supposedly better at dealing with bad roads and bad weather.

    Aan de andere kant:
    ...the system can supposedly recognize 36 road signs with over 98 percent accuracy.

    Dan doe je nog niet echt mee met de grote jongens natuurlijk!
  7. [verwijderd] 27 maart 2017 13:09
    Heeft niets met HD-maps te maken (NDS-standaard).

    En een vrij onbetrouwbare en lichte positioneringslaag op basis van SLAM is nog geen disruptie. TomTom kan daar vrij eenvoudig Visual RoadDNA naast zetten als extra laag. Helemaal met de hardware en software van Autonomos.

    Niet voor niets noemde marktexpert en techgoeroe/whizzkid George Hotz recent tijdens CES-2017 de samenwerking tussen Mobileye, Intel en Here 'loosers that partner together'. Hij moest keihard lachen.
  8. [verwijderd] 27 maart 2017 13:21
    quote:

    xynix schreef op 27 maart 2017 13:02:

    De veronderstelling van disruptie op basis van 1 artikel is wellicht is wellicht een tikje aan de gewaagde kant? ;-)
    Ze zijn al een aantal jaren bezig en hebben al aan onder andere Intel geleverd. Wel interessant dat ze jarenlang onder de radar bezig zijn en toch al een leuk track-record hebben. Of het kansrijk is zónder speciale chips te gebruiken? Dat likjt me twijfelachtig. Een toekomstige zelfrijdende auto moet heel wat meer sensor- en informatieverwerkende (V2X, Cloud) computerkracht aan boord hebben dan alleen technologie om beelden te herkennen.
  9. [verwijderd] 27 maart 2017 13:23
    quote:

    groeibriljant schreef op 27 maart 2017 13:09:

    Heeft niets met HD-maps te maken (NDS-standaard).

    En een vrij onbetrouwbare en lichte positioneringslaag op basis van SLAM is nog geen disruptie. TomTom kan daar vrij eenvoudig Visual RoadDNA naast zetten als extra laag. Helemaal met de hardware en software van Autonomos.

    Niet voor niets noemde marktexpert en techgoeroe/whizzkid George Hotz recent tijdens CES-2017 de samenwerking tussen Mobileye, Intel en Here 'loosers that partner together'. Hij moest keihard lachen.

    Maarja, keihard lachen moet ik ook om jou met je nooit aflatende stroom aan copy-paste berichten zonder nu eens echt een (laat staan nieuw) inzicht er aan te koppelen.
  10. [verwijderd] 27 maart 2017 14:27
    quote:

    Hik schreef op 27 maart 2017 13:23:

    [...]

    Maarja, keihard lachen moet ik ook om jou met je nooit aflatende stroom aan copy-paste berichten zonder nu eens echt een (laat staan nieuw) inzicht er aan te koppelen.
    Er valt weinig nieuws te melden qua inzicht. Het is wachten op de doorbraak van de TomTom HD-maps en roadDNA.
    Keihard lachen moet ik om jouw aflatende stroom gebash en copy-pasten van de leugens van het leraartje van Mobileye. Die had eerst over HD-maps en nu opeens weer over light-maps. Complete onzin om een positioneringslaag een map te noemen. Laat staan een HD-map.
  11. [verwijderd] 27 maart 2017 14:45
    quote:

    groeibriljant schreef op 27 maart 2017 14:27:

    [...]

    Er valt weinig nieuws te melden qua inzicht. Het is wachten op de doorbraak van de TomTom HD-maps en roadDNA.
    Keihard lachen moet ik om jouw aflatende stroom gebash en copy-pasten van de leugens van het leraartje van Mobileye. Die had eerst over HD-maps en nu opeens weer over light-maps. Complete onzin om een positioneringslaag een map te noemen. Laat staan een HD-map.
    Tja, als jij briljante geesten niet op hun waarde weet te schatten als ieder ander weldenkend mens hem met superlatieven overlaadt aan wie zou dat dan liggen? Aan de rest van de wereld of aan ene @Groeibriljant op het TomTom forum? Tom wie?.
    En ik weet niet wie je wilt schofferen door hem een 'leraartje' te noemen, maar het lijkt mij een uiting van je eigen onzekerheid. Door hem dan maar zo te noemen probeer je hem te marginaliseren.
    Gaat toch denk ik niet gebeuren.
    Je enige 'inzicht' is dat je er om één of andere reden van uit gaat dat TomTom, gewoon omdat het kan, TWEE positioneringslagen gaat maken (de waanzin ten top)!

    Wie moet er nu lachen denk je :-) ?
  12. [verwijderd] 27 maart 2017 15:25
    En hoezo briljante geest? Er is niets bijzonders aan SLAM en het is ook niet afkomstig uit die zogenaamd briljante geest van dat leraartje. TomTom had 5 jaar geleden al zo'n SLAM-positioneringslaag ontwikkeld. Heeft die techniek te licht bevonden en bouwde vervolgens het robuuste roadDNA.

    Die 2 positioneringslagen zijn overigens prima te combineren. Redundancy is zo gek nog niet. Valt roadDNA uit, dan is er nog altijd de mindere SLAM-laag als fall-back.
    En je kunt de 2 lagen zelfs ook standaard al combineren.
3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 150 151 152 153 154 ... 194 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links