Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

TomTom februari 2017

3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 165 166 167 168 169 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 februari 2017 09:19
    quote:

    Hik schreef op 27 februari 2017 09:10:

    Lijkt me de eerste uitkomst van Autonomos samenwerking.
    Voordeel:
    -Grote namen die gaan samenwerken (NXP natuurlijk ook Nederlandse roots). -Eindelijk wordt RoadDNA dus ook corwdsourced. (Het gaat in het bericht wel degelijk over de localisatie).
    Nadeel:
    -Gaat TomTom pas nu dus serieus als tegenhanger van Mobileye ipv RoadDNA op basis van Lidar visuele RoadDNA maken?
    -Als dat zo is, moet dan alle localisatie data opnieuw gegenereerd gaan worden?
    Het mooie is dat TomTom het real-time platform al klaar heeft Hik. Daar kunnen zeer eenvoudig meerdere lagen bovenop, dus ook zo'n visual RoadDNA.
    Voordeel is dan verder dat TomTom 2 lagen kan aanbieden en dus veel veiliger is dan Mobileye.

    HERE is nog wel 3 jaar mee bezig om het real-time platform op het huidige niveau van TomTom te krijgen. Als het al in 1 x lukt. En tegen die tijd is TomTom ook weer veel verder.
  2. [verwijderd] 27 februari 2017 09:21
    quote:

    Hik schreef op 27 februari 2017 09:10:

    Lijkt me de eerste uitkomst van Autonomos samenwerking.
    Voordeel:
    -Grote namen die gaan samenwerken (NXP natuurlijk ook Nederlandse roots). -Eindelijk wordt RoadDNA dus ook corwdsourced. (Het gaat in het bericht wel degelijk over de localisatie).
    Nadeel:
    -Gaat TomTom pas nu dus serieus als tegenhanger van Mobileye ipv RoadDNA op basis van Lidar visuele RoadDNA maken?
    -Als dat zo is, moet dan alle localisatie data opnieuw gegenereerd gaan worden?
    Dit lijkt een tegenhanger voor Mobileye. We weten al heel lang dat NXP en TomTom samen zaken aan het ontwikkelen waren.

    Is dit de sensorchipset die Tesla gaat inbouwen ter vervanging van Mobileye? Hoe hecht zijn de banden Van NVidia met Mobileye (gedreven door de Duitsers)?

    Mijn eerste indruk bij lezing was dat het "me-too" is in een markt waar de marktaandelen al richting de concurrentie aan het verschuiven lijken. Maar hoe disruptive is dit voor Mobileye.

    Uit het bericht kunnen we in ieder geval niets lezen over launching customers, tijdstip dat het product concreet op de markt komt en het innovatieve niveau is ook moeilijk in te schatten.

    TomTom blijft een bedrijf van raadseltjes opgeven. Is dat de nieuwe stijl van PR tegenwoordig? Bisera maakt het "de markt" in ieder geval bewust of onbewust weer heel moeilijk om de draagwijdte van dit bericht in te schatten. Het zal wel bewust zijn, want anders heeft ze wel heel weinig begrepen van haar vak.
  3. [verwijderd] 27 februari 2017 09:21
    @ HIK, jij begrijpt het en zegt dit al tijden, de samenwerking tussen HERE en MBLY komt niet zomaar uit de lucht vallen.

    analisten

    " TT has just announced that it will start a new project with Qualcomm with the aim of using Qualcomm's drive data platform to enhance TT's capabilities in the field of crowd sourced map data
    QDD is a platform for car sensor analysis, which can generate snippets of map data that TT can use to update its HD Maps
    Qualcomm and TT were already cooperating at diff levels, TT presenting their HD maps at Qualcomm's GPU conference

    With this project TT will show the market that it can do what Here is doing with MBLY, TT will have to negotiate with the OEM that adapts the QDD platform
    whether such a partnership will reduce costs remains to be seen

    TT is showing that it can sign up with the right partners and has acknowledged publicly that crowd sourced date from car sensors will be a key element in HD Maps.

    ps: klinkt toch een beetje dat TT wat dit betreft wat achter de feiten loopt.
  4. forum rang 6 tatje 27 februari 2017 09:29
    En toch blijven er mensen die EPS voor Tom Tom het belangrijkste vinden.

    Dat gezeik voor een dubbeltje meer winst en wanneer.

    Straks gooien we met euros per EPS.

    Maar of we dat nog gaan zien.

    Ik kan mij niet voorstellen, dat die amerikanen Tom Tom niet gaan overnemen.

    De prijs die Harold wil hebben is allang bekend en Harold gaat steeds meer laten zien van Tom Tom.

    Dan gaat de prijs de potentie kruisen en dan is er een oerknal.

    Wanneer worden de personeelsopties 2017 toegekend, daarna verwacht ik wel een duidelijk hogere koers, want nog een jaar tegenhouden is onmogelijk.

    Gewoon mijn eigen mening.
  5. [verwijderd] 27 februari 2017 09:34
    Wat zou het fijn zijn als Justin nu de tijd zou nemen om op dit bericht te reageren. Hij was ervan overtuigd dat Here uitgespeeld was en de voorsprong drie jaar was?

    Mogelijk is hij van zijn TT geloof gevallen en vindt hij alle berichten die binnenkomen niet meer de moeite waard, hij zou immers reageren als er werkelijk iets nieuws te melden was en niet meer deelnemen aan geneuzel.

    Misschien is TT wel geneuzel aan het worden.

    Wie weet is de eens zo enthousiaste TT poster bereid zijn ongelijk hier ook te omschrijven.

    Bij voorbaat dank,

    Tini
  6. [verwijderd] 27 februari 2017 09:34
    We weten wel dat Qualcom met de NXP-acquisitie strategisch hier op heeft ingezet.

    Gaan ze de "gevestigde orde" van Mobileye / HERE disrupten? Nu een Tesla annoncering er achteraan zou niet fout zijn. En dan nog een Toyota N.A. deal om te suggereren dat èn het product èn de markt kansrijk zijn.

    In dat droomscenario zal ook Mobileye niet anders kunnen dan maximaal met TomTomt gaan samenwerken op redelijk vriendelijke voorwaarden. En is het spannend hoe HERE zich strategisch gaat ontwikkelen. Hoopgevend is dat het BAD in de afgelopen periode, waarin de alternatieven zullen zijn gepresenteerd onder non-disclosure-agreements, geen verdere deelneming vanuit de automotive wereld heeft kunnen triggeren.
  7. relpinda 27 februari 2017 09:35
    www.qualcomm.com/news/releases/2017/0...

    Wel bijzonder dat ABN op9 Feb een koop suggestie lanceerde!

    Geachte heer W..,

    Wij geven u in overweging het aandeel Qualcomm te kopen. Dit omdat in onze optiek het aandeel recentelijk (te) hard is afgestraft. Fundamenteel blijft het echter een interessant aandeel en kan het een mooi instapmoment zijn.

    Waarom dit aandeel kopen?

    Qualcomm recentelijk (te) hard afgestraft.
    Naast risico’s ook kansen voor Qualcomm.
    Positief over de sector informatietechnology.
    Onderaan dit bericht leest u onze onderbouwing op basis van fundamentele en technische analyse.

    Ik neem binnenkort contact met u op om te kijken of deze beleggingssuggestie passend en geschikt is voor uw beleggingsportefeuille.

    Koopsuggestie Qualcomm
    Disclaimer
    Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO MeesPierson

    Zou ABN meer weten......
    LZA
  8. [verwijderd] 27 februari 2017 09:37
    quote:

    W schreef op 27 februari 2017 09:21:

    @ HIK, jij begrijpt het en zegt dit al tijden, de samenwerking tussen HERE en MBLY komt niet zomaar uit de lucht vallen.

    analisten

    " TT has just announced that it will start a new project with Qualcomm with the aim of using Qualcomm's drive data platform to enhance TT's capabilities in the field of crowd sourced map data
    QDD is a platform for car sensor analysis, which can generate snippets of map data that TT can use to update its HD Maps
    Qualcomm and TT were already cooperating at diff levels, TT presenting their HD maps at Qualcomm's GPU conference

    With this project TT will show the market that it can do what Here is doing with MBLY, TT will have to negotiate with the OEM that adapts the QDD platform
    whether such a partnership will reduce costs remains to be seen

    TT is showing that it can sign up with the right partners and has acknowledged publicly that crowd sourced date from car sensors will be a key element in HD Maps.

    ps: klinkt toch een beetje dat TT wat dit betreft wat achter de feiten loopt.
    Spijtig genoeg ben ik het met je eens.
  9. [verwijderd] 27 februari 2017 09:38
    De kansen zijn er wel, maar waarom doet TomTom geen enkele moeite om concreter te zijn over het business perspectief, zelfs niet in termen van verwachtingen. Waarschijnlijk omdat dat nog absoluut niet zeker is. En daarmee gaat het wachten op de zichtbaarheid door.

    Zullen we bij deze samenwerking ook weer snel uitgelegd krijgen dat het niet op basis van exclusiviteit is?
  10. [verwijderd] 27 februari 2017 09:40
    quote:

    groeibriljant schreef op 27 februari 2017 09:19:

    [...]

    Het mooie is dat TomTom het real-time platform al klaar heeft Hik. Daar kunnen zeer eenvoudig meerdere lagen bovenop, dus ook zo'n visual RoadDNA.
    Voordeel is dan verder dat TomTom 2 lagen kan aanbieden en dus veel veiliger is dan Mobileye.

    HERE is nog wel 3 jaar mee bezig om het real-time platform op het huidige niveau van TomTom te krijgen. Als het al in 1 x lukt. En tegen die tijd is TomTom ook weer veel verder.
    Het Realtime platform is klaar ja. Maar als je er constant de verkeerde dingen mee loopt te doen duurt het wel verdomd lang als je er eindelijk eens een keer geld uit sleept. Dit doen ze niet omdat ze het zélf willen, nee, dit EIST de markt van ze. Niet exotische sensoren gebruiken, maar gewoon visual data. En raad eens wie daar nu ineens een voorsprong heeft? Niet TomTom, maar Mobileye. Nu loopt TomTom echt achter de feiten aan @GB. Sorry, maar zo zie ik het.
3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 165 166 167 168 169 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links