Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

TomTom februari 2017

3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 145 146 147 148 149 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 februari 2017 10:57

    iedereen weet dat de sector enorm gevraagd en gezocht is, iedereen weet dat deze hype op de beurzen niet blijft duren

    bedrijven overwegen daarom ook ipo's voor onderdelen ( Novartis / Roche / Sanofi / Nestlé enz.... ), afstoten/saneren van non-core biz ( als je afschrijvingen moet doen dan beter bij het huidige beursklimaat @ la Boskalis, BAM enz.. ) anderen dan weer klaarstomen voor een beursnotering, anderen dan weer ondanks de hoge waardering, inkoop eigen aandelen om het aanbod te reduceren en de wpa over tijd beter te doen renderen.

    alles en iedereen is totally geared for shareholder return/value, want dit wereldwijde feest blijft niet duren.

    TT is wat dat betreft echt een spijtige uitzondering, hier hebben we een bedrijf met veel potentieel, maar de founders en een paar key employees blijven zich verrijken , ze melken het bedrijf voor zichzelf en de uitstaande aandelen groeit langzaam doch gestaag verder, precies het tegenover gestelde, daar waar ambitieuze bedrijven juist reduceren. ( aandeelhouderswaarde scheppen in woord en daad)

    bedrijf is eigenlijk een beursnotering onwaardig, men doet niets voor de reguliere aandeelhouder, behalve beloftes, het gaat ooit beteren

    er is geen reet aan te doen, zolang geen grote belanghebbende zich als activist wil ontpoppen , zal er mee moeten leren leven, totdat iemand opstaat.
    persoonlijk erger ik me er kapot aan en slaap er zelfs bij tijden slecht van, breng daarom de positie maar naar sleeping-level en zet de rest uit voor een paar jaar horizon, zal gaande weg het nieuws en de koersontwikkeling laten afhangen of ik moet bijsturen.

    mooi bedrijf, belabberd aandeel.
    succes

  2. [verwijderd] 22 februari 2017 11:00
    quote:

    xynix schreef op 22 februari 2017 10:34:

    [...]
    Hoe kijk jij tegen de situatie aan? Is toch lekker spannend nou?!
    Ik zie inderdaad een soort eindvorm opdoemen. Alles wordt in stelling gezet om alle beloftes die er over en weer zijn gedaan gestand te doen.
    Mobileye heeft zo te zien TomTom niet mee kunnen nemen in hun REM-verhaal en lijkt alleen maar op HERE te kunnen leunen. Andersom: HERE is voorlopig ook helemaal niets zonder Mobileye, dus de twee hebben elkaar hard nodig. Er zijn veel spannende beloftes gedaan door Mobileye en partners. Vooral de partijen die tegenwicht willen geven aan Tesla en snel een Tesla-killer op de markt willen brengen.
    Ik vind het jammer dat Tesla geen gebruik lijkt te maken van TomTom. Aan de andere kant: niets is zeker en wie weet is de Autonomos overname juist ontstaan toen TomTom/Bosch/Tesla naar een Mobileye vervanger aan het zoeken waren en is Tesla inmiddels via crowdsourced stereoscopische camerabeelden localisatiegegevens aan het verzamelen?
    Je kunt zó veel speculeren hierover, maar zo lang de lippen gesloten blijven blijft het gissen. Ik denk wel dat voor het marktvertrouwen (Mobileye en HERE blijven maar met namen gooien) TomTom toch ook snel met een HD-Maps contract moet komen. Aan de andere kant: VW is natuurlijk een grote naam, maar GM en Toyota zijn ook zeer vette kluiven. Wat gaan deze doen?
    Toyota is eigenlijk alleen maar in Japan (7,5% eigenaar van Zenrin) in het Dynamic Map Planning consortium actief. Verder heb ik niet veel meer vernomen van hun optische data vergaring waar ze met op de trommel sloegen tijdens de CES2016.
    Van GM weten we dat er tijdens dezelfde CES een overeenkomst hebben bekendgemaakt met Mobileye tbv REM, maar inhoudelijk lijken ze er nog niet in geslaagd om er inhoud aan te geven, danwel het in een contract te gieten.
    Wat is Uber nu eigenlijk precies aan het doen?
    Gaat Apple nog moves maken?
    ....
    ..
    Veel opties zijn er nog open. Ik kan er eigenlijk alleen maar op deze manier naar kijken. Iedere 'marktanalist' heeft ook weer een eigen kijk en een ander verhaal. Voorlopig zet ik als belegger mijn kaarten op Mobileye, zolang het tegendeel niet bewezen is hebben zij op dit moment de beste flow en het juiste momentum.
  3. RESEARCH 22 februari 2017 11:01
    Echte antwoorden van IR krijg op je vragen krijg je niet. Ik vind het gewoon ronduit beschamend. Ik ben zelf uitstekend op de hoogte van het dividendbeleid en waar ik informatie kan vinden. Antwoord op mijn vraag wordt zoals gewoonlijk weer genegeerd. Hoe eerder deze toko van de beurs gaat hoe beter, laat ze het risico dan maar zelf dragen.

    Vraag;
    Geachte heer/mevrouw,

    Ik lees in het jaarverslag over 2016 dat u een vergelijking maakt met de peers en de op basis hiervan de long-term incentive miv 2017 gaat verhogen.

    Tot op heden hebben wij als aandeelhouders nog nooit dividend ontvangen en de ontwikkeling van de resultaten, koers en de vooruitzichten voor 2017 zijn erg matig. Als je ziet welke resultaten bijvoorbeeld NXP heeft laten zien in vergelijking met TT dan begrijp ik niet waarom u de long-term incentive gaat verhogen op basis van deze vergelijking.

    Antwoord:
    Hartelijk dank voor uw mail aan TomTom Investor Relations.

    In het Remuneration committee report is meer informatie over long-term incentives terug te vinden waarnaar wij u willen verwijzen, bijvoorbeeld de paragraaf 3. Long-term incentive:
    annualreport2016.tomtom.com/docs/TomT...

    Informatie over ons dividendbeleid vindt u hier:
    corporate.tomtom.com/dividends.cfm

  4. [verwijderd] 22 februari 2017 11:07
    Wies, het tempo van de ontwikkelingen in de sector maakt het vrijwel zeker onontkoombaar dat er duidelijkheid moet gaan komen. Ik deel jouw frustratie over de manier waarop we als -vaak langjarige- particuliere aandeelhouders worden behandeld. Gewoon echt geen fijne mensen. Ik kan er nog intellectuele bewondering voor hebben, maar als mens heb ik ze niet hoog meer zitten.

    Ze maken mij niet wijs dat die ongein van het afgelopen jaar niet bewust "pootje lappen" van de "outer circle" (als in "niet inner circle") is geweest. Willens en wetens de kluit belazeren!
  5. RESEARCH 22 februari 2017 11:11
    Daarom Xynix IR maar weer even een reactie gegeven aan IR. Blijf ze maar bestoken.

    Geachte heer/mevrouw,

    Ik vind uw antwoord ronduit beschamend. Ik ben zelf uitstekend op de hoogte van uw dividendbeleid en waar ik de overige informatie kan vinden. Antwoord op mijn vraag wordt gewoon genegeerd.

    Dat u geen dividend uitkeert om de middelen te gebruiken voor investeringen kan ik nog begrijpen, maar waarom dan wel long-term incentive toekennen. Hiervoor geldt hetzelfde.

    Ben al vele jaren een trouwe aandeelhouder maar begin steeds meer te twijfelen of ik mijn middelen nog langer aan TT moet toevertrouwen. Waarde creëren voor de aandeelhouders is er gewoon niet bij. Hoe kan ik u nu weten of het huidige beleid de juiste is nu de informatieverstrekking nagenoeg nihil is. TT heeft eerder aan de rand van de afgrond gestaan na de overname van TeleAtlas dus wees open in uw communicatie. Haal anders TT van de beurs en draag zelf het risico.

    M.vr.grt.,
  6. MichaT. 22 februari 2017 11:20
    quote:

    RESEARCH schreef op 22 februari 2017 11:11:

    Daarom Xynix IR maar weer even een reactie gegeven aan IR. Blijf ze maar bestoken.

    Geachte heer/mevrouw,

    Ik vind uw antwoord ronduit beschamend. Ik ben zelf uitstekend op de hoogte van uw dividendbeleid en waar ik de overige informatie kan vinden. Antwoord op mijn vraag wordt gewoon genegeerd.

    Dat u geen dividend uitkeert om de middelen te gebruiken voor investeringen kan ik nog begrijpen, maar waarom dan wel long-term incentive toekennen. Hiervoor geldt hetzelfde.

    Ben al vele jaren een trouwe aandeelhouder maar begin steeds meer te twijfelen of ik mijn middelen nog langer aan TT moet toevertrouwen. Waarde creëren voor de aandeelhouders is er gewoon niet bij. Hoe kan ik u nu weten of het huidige beleid de juiste is nu de informatieverstrekking nagenoeg nihil is. TT heeft eerder aan de rand van de afgrond gestaan na de overname van TeleAtlas dus wees open in uw communicatie. Haal anders TT van de beurs en draag zelf het risico.

    M.vr.grt.,

    AB'tje

    Maar ik denk dat je meer kans maakt bij de VEB dan bij IR om eerlijk te zijn.
    Misschien een CC van al dit soort emails naar de VEB, dus duidelijk zichtbaar voor IR.
  7. Meryntje 22 februari 2017 11:27
    quote:

    MichaT. schreef op 22 februari 2017 11:20:

    [...]

    AB'tje

    Maar ik denk dat je meer kans maakt bij de VEB dan bij IR om eerlijk te zijn.
    AB voor het AB'tje. Wellicht is het nuttig als iedereen hier die lid is van de VEB waaronder ik ook, onze vereniging eens aanspoort om TT wat meer achter de broek te zitten. Ik neem aan dat we onze vragen omtrent o.a. hun communicatie het beste via de VEB kunnen stellen.

    Groet uit Grunn.
  8. MichaT. 22 februari 2017 12:24
    quote:

    Pbm schreef op 22 februari 2017 12:06:

    Er is vanmorgen massaal gemanipleerd met de koers van TomTom met vele verkooporders van telkens 267 stuks waarbij de koers per order mt meer dan 0.3 eurocent naar beneden werd gezet. AFM kan weer aan het werk.
    Ja...het is een mooi circus. Het vertrouwen in het aandeel TomTom bereikt iedere dag weer een nieuw dieptepunt.

    Het is mij ook zeer duidelijk wat hier aan de hand is en ik zal mijn verdere investeringen in TomTom geheel opschorten.

    Dit aandeel was mijn favoriet voor velen jaren en kreeg altijd een prominente positie in mijn portefeuille. Zodra ik dit maal mijn posities kan sluiten zal ook ik dit doen en nooit meer terug kijken naar het aandeel TomTom.
  9. mjmj 22 februari 2017 12:43
    quote:

    Pbm schreef op 22 februari 2017 12:06:

    Er is vanmorgen massaal gemanipleerd met de koers van TomTom met vele verkooporders van telkens 267 stuks waarbij de koers per order mt meer dan 0.3 eurocent naar beneden werd gezet. AFM kan weer aan het werk.
    Tja ik heb ergens gelezen dat 80% of meer van de beurshandel computerhandel is. Bij TT zou dat best weleens 98% kunnen zijn. Met de voortschrijdende ontwikkeling van AI gaat het waarschijnlijk naar 99% voor de gehele beurs en the winners .... take all.
3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 145 146 147 148 149 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links