Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
DeZwarteRidder schreef op 18 februari 2017 16:50 :
[...]
Dan kun je beter gelijk uitstappen want in Q1 zal er gewoon weer verlies geleden worden of hoogstens een klein winstje gemaakt worden.
Uitstappen doe ik niet, reduceren wel, maar laat het afhangen van Q1 Staan we tegen die tijd nog aan 8 euro, kan ik overwegen aandelen te verkopen en omzetten in een optiestrategie voor eind 2018, zeg de 7 put schrijven en de 9 call kopen, misschien gaat dat voor gelijk geld , koop ik tijd , maak cash vrij en zie wel of ik tegen die tijd geleverd krijg of afneem aan 9
@ Wies: Je zegt het! Over opties bedoel ik.
Hik schreef op 18 februari 2017 16:17 :
[...]
Het is ook geen advies, maar dit scenario bewandel ik op het moment. Júist bij die bedrijven waar je het van verwacht gebeurt het misschien juist wel niet. En andersom. Bod op Unilever was echt een verrassing. Daarbij heeft TomTom door de founders & friends constructie nogal een verdedigingsmuur paraat staan waar Fugro (die ook niet gediend zijn van overnames) een puntje aan kan zuigen.
Toch heb ik aan Fugro een paar jaar geleden aardig verdiend, toen ze ineens 40% of zo stegen in koers. Kwestie van vinger aan de pols. Organiseerde zelfs eens een bijeenkomst van Fugro-adepten in een strandtent in Kijkduin. Zit er nu al lang niet meer in. Ook niet in die strandtent. Er is nu nog alleen maar de 'zandmotor' van RWS te herkennen. Doet mijn alias deugd...
Kartendienst Here: Schon 400.000 vernetzte Autos auf der Straße Seit rund einem Jahr rüsten BMW, Audi und Mercedes ihre Neuwagen mit Mobilfunkkarten aus, die Daten an das gemeinsame Karten-Konsortium Here schicken. Schon 400.000 auf diese Weise vernetzte Fahrzeuge sind auf der Straße und machen die Vermessungsflotte bald überflüssig.www.automobilwoche.de/article/2017111...
Hik schreef op 15 november 2017 09:43 :
Kartendienst Here:
Schon 400.000 vernetzte Autos auf der Straße
Seit rund einem Jahr rüsten BMW, Audi und Mercedes ihre Neuwagen mit Mobilfunkkarten aus, die Daten an das gemeinsame Karten-Konsortium Here schicken. Schon 400.000 auf diese Weise vernetzte Fahrzeuge sind auf der Straße und machen die Vermessungsflotte bald überflüssig.
www.automobilwoche.de/article/2017111... Kwestie van tijd en TT is "schluss"....
bert190 schreef op 15 november 2017 09:48 :
[...]
Kwestie van tijd en TT is "schluss"....
Nee hoor, maar het bizarre verhaal dat HERE jáááren achterloopt dat hebben we tot nu toe alleen maar hier op het forum gehoord en van TomTom zelf. En wat is achterlopen als het product waar het over gaat pas over een jaar of 2-3 aan de brede markt wordt aangeboden? En dan zelfs nog maar mondjesmaat? Die kaarten zijn echt niet het ei van Columbus. Dat is de hele AI nadát de auto weet waar die is. Dan moet hij nog beslissen hoe hij op zijn omgeving moet reageren en daar een weg in vinden. Dat heeft maar voor een klein deel met kaarten te maken. Er wordt imho een veels te grote rol aan maps toegedicht.
Hik schreef op 15 november 2017 09:55 :
[...]
Nee hoor, maar het bizarre verhaal dat HERE jáááren achterloopt dat hebben we tot nu toe alleen maar hier op het forum gehoord en van TomTom zelf.
En wat is achterlopen als het product waar het over gaat pas over een jaar of 2-3 aan de brede markt wordt aangeboden? En dan zelfs nog maar mondjesmaat? Die kaarten zijn echt niet het ei van Columbus. Dat is de hele AI nadát de auto weet waar die is. Dan moet hij nog beslissen hoe hij op zijn omgeving moet reageren en daar een weg in vinden. Dat heeft maar voor een klein deel met kaarten te maken.
Er wordt imho een veels te grote rol aan maps toegedicht.
Eens voor wat betreft de maps sec. Die rol is slechts van secondair belang. En daarin doet HERE niet onder voor Tom2 en hebben zij beiden een achterstand op Google. Veel belangrijker is hoe de mutaties verwerkt worden en daarin denk ik dat Tom2 wel degelijk voor ligt op HERE. Het is ook niet de strijd om de alleenheerschappij op dit gebied, de OEM's voelen zich veel beter thuis indien er iets te kiezen valt en hebben er veel voor over om dit dual-source principe in stand te houden. Maps gelijk, traffic van Tom2 veel beter dan HERE maar uiteindelijk zal de toepassing in de SDC de doorslag geven. Recent was de verhouding 20 80, op basis van gepresenteerde orderboeken mogelijk opgeschoven richting 30 70. Indien Tom2 kan opschuiven richting een 50/50 verhouding tov HERE zal dat grote konsekwenties hebben voor de wpa behoudens volledige disruptie van HERE/Google en Tom2 indien men geen HD-maps meer nodig blijkt te hebben.
Ik zou HERE toch zeker niet op voorhand geheel willen uitsluiten, ze hebben zoveel contacten, die Duitsers zijn echt niet dom om er een belang in te nemen en ze gaan zich beslist niet in een positie manouvreren om van 1 toeleverancier afhankelijk te maken, beter de diverse (inclusief hun eigen) toeleveranciers tegen elkaar uit te spelen en daardoor de laagste condities af te dwingen, zoals ze gewend zijn.en.wikipedia.org/wiki/Here_(company)
TomTom-aandeelhouders moeten onderhand toch wel begrijpen dat het nog heel erg lang gaat duren voordat TT iets gaat verdienen met HD-kaarten (if ever).
Hik schreef op 15 november 2017 09:55 :
[...]
...
En wat is achterlopen als het product waar het over gaat pas over een jaar of 2-3 aan de brede markt wordt aangeboden? En dan zelfs nog maar mondjesmaat? Die kaarten zijn echt niet het ei van Columbus. Dat is de hele AI nadát de auto weet waar die is. Dan moet hij nog beslissen hoe hij op zijn omgeving moet reageren en daar een weg in vinden. Dat heeft maar voor een klein deel met kaarten te maken.
Er wordt imho een veels te grote rol aan maps toegedicht.
Waarom post je dat weinigzeggende artikeltje uit Automobilwoche dan? Voor de evenwichtigheid had je er ook wel even bij kunnen zeggen dat Daimler in Amerika TT-maps gebruikt, en wereldwijd TT-traffic voor > 1 mln auto's afneemt. Dat zijn per definitie probes, d.w.z. ze zenden nauwkeurige traces terug, waarmee een TT-server zelfs de rijstrook waarop een voertuig rijdt kan bepalen. (Over laterale lokalisatie gesproken.) Natuurlijk valt er meer waar te nemen, bv. verkeersborden. Maar daar zwijgt het artikel over. Eerst hebben ze het alleen over een sim-card aan boord, maar dat is tegenwoordig standaard. Omdat ze ook 'hochauflösende Karten' noemen, neem ik aan dat ze het over data voor HD-maps hebben. Maar welke? En hoe verwerken ze die? Dat zou pas interessante info zijn, dat ben ik eens met @martinmartin. Ook eens met @NKIT, dat OEM's echt niet van één mapsleverancier afhankelijk willen gaan worden.
Beperktedijkbewaking schreef op 15 november 2017 18:54 :
[...]
Waarom post je dat weinigzeggende artikeltje uit Automobilwoche dan? Voor de evenwichtigheid had je er ook wel even bij kunnen zeggen dat Daimler in Amerika TT-maps gebruikt, en wereldwijd TT-traffic voor > 1 mln auto's afneemt. Dat zijn per definitie probes, d.w.z. ze zenden nauwkeurige traces terug, waarmee een TT-server zelfs de rijstrook waarop een voertuig rijdt kan bepalen. (Over laterale lokalisatie gesproken.)
Natuurlijk valt er meer waar te nemen, bv. verkeersborden. Maar daar zwijgt het artikel over. Eerst hebben ze het alleen over een sim-card aan boord, maar dat is tegenwoordig standaard. Omdat ze ook 'hochauflösende Karten' noemen, neem ik aan dat ze het over data voor HD-maps hebben. Maar welke? En hoe verwerken ze die?
Dat zou pas interessante info zijn, dat ben ik eens met @martinmartin.
Ook eens met @NKIT, dat OEM's echt niet van één mapsleverancier afhankelijk willen gaan worden.
Het is natuurlijk comfortabeler om ander nieuws dan dat van TomTom te negeren. Als je dit al niet betekenisvol vindt? Nee, dan TomTom. Die tweeten en facebooken gisteren nog trots foto's van hun eeuwenoude mappingauto. Echt zo'n 1.0 verhaal. Net als de hele wereld het over eens is dat de toekomst zit in crowdsoursing, edge-mapping, connected cars (wat dus meer mapping 2.0 is), komen zij met zo'n bericht. Zelden zo'n slecht communicatiebeleid gezien bij een beursgenoteerd bedrijf in een gloeiendhete sector.
Kijk Hik, we zitten in een (technische) overgangsfase. Misschien is zo'n mappingauto nog enige jaren nuttig om op een relatief goedkope manier (HD-)maps te maken/updaten. Goedkoop wegens ervaring, afgeschreven hard+software, kinderziekten eruit, etc. Kan ook onafhankelijk van klanten/OEM's. Intussen is TT natuurlijk bezig met nieuwe technieken, samen met o.a. Bosch en OEM's. Het zijn spannende ontwikkelingen, in verschillende 'richtingen', vanuit verschillende disciplines (auto, tech, IT/AI, ...), en ook nog eens allerlei start-ups. Voor technisch geïnteresseerden leuk, maar soms moeilijk te volgen en te beoordelen. Ook de echte experts en profs hebben zo hun discussies. Dat TT slecht communiceert ben ik met je eens. Niet alleen naar aandeelhouders, ook naar eindklanten (zie hun rommelige 'ondersteuning') en op technisch niveau (bv. bij het detailleren van hun licensingproducten). Hun vele (sub)sites zijn een slecht onderhouden rommeltje. Zo heb ik uren gezocht naar het antwoord op de vraag in welke landen precies de traffic-service binnen de GO Mobile app werkt. Uiteindelijk vond ik iets op tomtom/uk maar betwijfel of dat actueel is. Here is daarin mogelijk wat consistenter, maar toch ook vaak vaag, en die Overbeek blinkt uit in blabla, een soort omgekeerde HG. Ergens snap ik al die forumgenoten niet zo die vinden dat een ceo de koers omhoog moet praten. Dat kan een of twee keer lukken, maar het effect is tijdelijk. Uiteindelijk zijn de cijfers (omzetten en verwachte winsten) bepalend.
Beperktedijkbewaking schreef op 15 november 2017 20:47 :
.....Ergens snap ik al die forumgenoten niet zo die vinden dat een ceo de koers omhoog moet praten. Dat kan een of twee keer lukken, maar het effect is tijdelijk. Uiteindelijk zijn de cijfers (omzetten en verwachte winsten) bepalend.
Omdat het laatste de achilleshiel van TT is, kan ik me voorstellen dat men op iets anders focust. Of heb ik het dan helemaal mis ? "een ceo de koers omhoog moet praten" nee, natuurlijk niet "een ceo moet de koers omhoog ZETTEN" door "omzetten en BEHAALDE en te verwachten winsten" en GROEI.
Fascinerend artikel waarom Google voorop loopt met maps: www.theverge.com/2017/12/24/16801334/...
hanshanshans schreef op 4 januari 2018 13:43 :
Fascinerend artikel waarom Google voorop loopt met maps:
www.theverge.com/2017/12/24/16801334/... Nou dat vind en ervaar ik al jaren.
ik heb wel eens een filmpje gezien wat ze bij google aan power per dag naar binnen schuiven, dat is gewoon gigantisch. de rest haalt dat niet eens per jaar, snap u wat ik bedoel lol.
HERE en Unifly gaan 'het luchtruim in kaart brengen', met drones duswww.unifly.aero/news/here-and-unifly-...
Hik schreef op 5 januari 2018 15:38 :
HERE en Unifly gaan 'het luchtruim in kaart brengen', met drones dus
www.unifly.aero/news/here-and-unifly-... Het is duidelijk dat HERE veel meer voor de drones en smart cities gaat in plaats van autonomous driving. Zelfs het nieuws over Bosch ging voornamelijk over locatie. Desalniettemin lijkt mij dat het bedrijf een grote toekomst heeft (net zoals TomTom) Goh wat zullen de grote techbedrijven spijt hebben dat ze HERE voor zo goedkoop hebben laten gaan.
DerksVisie schreef op 5 januari 2018 22:46 :
[...]
Het is duidelijk dat HERE veel meer voor de drones en smart cities gaat in plaats van autonomous driving. Zelfs het nieuws over Bosch ging voornamelijk over locatie.
Desalniettemin lijkt mij dat het bedrijf een grote toekomst heeft (net zoals TomTom) Goh wat zullen de grote techbedrijven spijt hebben dat ze HERE voor zo goedkoop hebben laten gaan.
Zeker, zo kansloos lijkt het allemaal niet. Ze vuren uit behoorlijk wat cylinders, de communicatie is heel erg goed, de website en overige social media is op orde en je kunt tenminste volgen waar ze mee bezig zijn. Als ze beursgenoteerd waren had ik er meer aandelen van dan van TomTom die niet verder komen dan 'exciting dit en dat', wat uiteindelijk toch weer een natte scheet blijkt.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)