Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,916 19 apr 2024 14:44
  • +0,036 (+0,36%) Dagrange 9,540 - 9,956
  • 671.290 Gem. (3M) 1,8M

Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?

3.769 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 189 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 februari 2017 15:55
    Allereerst KLM mannen.......gefeliciteerd met jullie 10% !!!

    Maar...!!
    Sinds KLM met die Fransen in zee is....is het me toch een baggerhut.
    Ze hebben alleen maar winst gemaakt omdat de olie/ brandstofprijs zo goedkoop was,....was de brandstofprijs "normaal" dan hadden ze verlies gemaakt,...terwijl ze 4 miljoen !! passagiers meer hebben vervoerd dan voorgaande jaren.
    En dat is niet voor het eerst, zo tobt het bedrijf al jaar in jaar uit.

    Maar goed ,...de markt heeft gelijk (en ik niet blijkbaar)....de beleggingswereld is weer eens kranzinnig geworden.

  2. b-bandit 16 februari 2017 16:31
    quote:

    Winstbejag schreef op 16 februari 2017 15:55:

    Allereerst KLM mannen.......gefeliciteerd met jullie 10% !!!

    Maar...!!
    Sinds KLM met die Fransen in zee is....is het me toch een baggerhut.
    Ze hebben alleen maar winst gemaakt omdat de olie/ brandstofprijs zo goedkoop was,....was de brandstofprijs "normaal" dan hadden ze verlies gemaakt,...terwijl ze 4 miljoen !! passagiers meer hebben vervoerd dan voorgaande jaren.
    En dat is niet voor het eerst, zo tobt het bedrijf al jaar in jaar uit.

    Maar goed ,...de markt heeft gelijk (en ik niet blijkbaar)....de beleggingswereld is weer eens kranzinnig geworden.

    Kom kom, juist dat is beleggen. Rekening houden met alle omstandigheden, met name juist de kostprijs van grond- en brandstoffen! Me dunkt dat juist die lage olieprijs de luchtvaartmaatschappijen net dat beetje ademruimte geeft om niet helemaal kapot te gaan als gevolg van de nieuwe concurrentie.
  3. b-bandit 16 februari 2017 16:57
    quote:

    devisboer schreef op 16 februari 2017 16:46:

    Denk dat het vandaag goed is om winst te nemen. Ik denk dat we snel weer weg kunnen zakken.
    Als je daytrader bent ongetwijfeld is dat dan slim. Anders toch absoluut niet. Kijk nou die kracht waarmee de trein doordendert. Bijna +12% op moment van schrijven.

    Overigens, tenzij iemand het anders ziet, ik hoor het graag, want ik zit er aardig goed in...
  4. b-bandit 16 februari 2017 17:29
    quote:

    frank02 schreef op 16 februari 2017 17:16:

    precies, de short-queeze kan nog wel even doorgaan vermoed ik wat zorgt voor een hogere koers. Er zijn echter maar weinig partijen die echt geloven in een long positie in dit aandeel voor de lange termijn.
    Nu ja, het bedrijfsresultaat heeft de shortsqueeze getriggerd...dus om nou te zeggen dat het niet daardoor komt...

    Overigens, ik bedoelde dat ik een mooie positie heb in dit aandeel via opties. Verder geen gigantische bedragen, maar met een relatief kleine investering (paar duizend) kan je vaak toch een mooi winstje behalen.
  5. frank02 16 februari 2017 17:42
    quote:

    b-bandit schreef op 16 februari 2017 17:29:

    [...]

    Nu ja, het bedrijfsresultaat heeft de shortsqueeze getriggerd...dus om nou te zeggen dat het niet daardoor komt...

    Overigens, ik bedoelde dat ik een mooie positie heb in dit aandeel via opties. Verder geen gigantische bedragen, maar met een relatief kleine investering (paar duizend) kan je vaak toch een mooi winstje behalen.

    Ja klopt wel, maar ik denk niet dat het positieve bedrijfsresultaat op lange termijn zo goed blijft. Tenminste ik heb nog zo heel goed gevoel daarover.
    Ze zaten afgelopen jaar goed vanwege factoren zoals een lage olieprijs.
  6. b-bandit 16 februari 2017 17:49
    quote:

    frank02 schreef op 16 februari 2017 17:42:

    [...]

    Ja klopt wel, maar ik denk niet dat het positieve bedrijfsresultaat op lange termijn zo goed blijft. Tenminste ik heb nog zo heel goed gevoel daarover.
    Ze zaten afgelopen jaar goed vanwege factoren zoals een lage olieprijs.
    Klopt, aan de andere kant, ze hebben ook flink gesaneerd. Wel ben ik met je eens dat de groei beperkt zal zijn. Maar als ze aan de andere kant nu maatregelen treffen voor de toekomst en de winstgevendheid op peil houden, denk ik dat het nog wel even goed zit.

    Nu goed, we gaan het denk ik zien binnenkort.
  7. Starbuck 16 februari 2017 18:13
    Gefeliciteerd allemaal die vandaag een mooie rit hebben kunnen maken. Eindelijk een vette short sqeeuze! Dat het ze maar pijn heeft gedaan. Maaaaaaanden lang dit fonds onderuit halen. Waarschuwing aan Bandit echter om niet overmoedig te worden. Ik had een paar maanden geleden ook een "goed gevoel "'over KLM maar toen trad de CEO af en daarvoor de aanslagen. Bam ineens 7 K lichter. Ben ik weken toch wel even ziek van geweest het totale plaatje FA/TA zag er prima uit. Zeker de brandstofprijzen die historisch laag stonden en goed aantikte op de langdurige contracten. Ik stap niet meer zo snel in luchtvaart aandelen omdat ze te afhankelijk zijn van stakingen, aanslagen enz. Snel geld verdienen op de beurs moet je altijd mee oppassen.... zeker als het niet mis lijkt te gaan. Kortom neem op tijd je winst en/ of verlies, dat is mijn tip.
  8. john steed 16 februari 2017 18:41
    [quote alias=b-bandit id=9888224 date=201702161657]
    [...]

    Als je daytrader bent ongetwijfeld is dat dan slim. Anders toch absoluut niet. Kijk nou die kracht waarmee de trein doordendert. Bijna +12% op moment van schrijven.

    Overigens, tenzij iemand het anders ziet, ik hoor het graag, want ik zit er aardig goed in...
    [Kijk eens goed wat deze Visboer op
    andere forums roept. Niet de moeite van het
    reageren waard..

    Cheerio Steed
    ]
  9. niche 010 16 februari 2017 21:07
    quote:

    Starbuck schreef op 16 februari 2017 18:13:

    Gefeliciteerd allemaal die vandaag een mooie rit hebben kunnen maken. Eindelijk een vette short sqeeuze! Dat het ze maar pijn heeft gedaan. Maaaaaaanden lang dit fonds onderuit halen. Waarschuwing aan Bandit echter om niet overmoedig te worden. Ik had een paar maanden geleden ook een "goed gevoel "'over KLM maar toen trad de CEO af en daarvoor de aanslagen. Bam ineens 7 K lichter. Ben ik weken toch wel even ziek van geweest het totale plaatje FA/TA zag er prima uit. Zeker de brandstofprijzen die historisch laag stonden en goed aantikte op de langdurige contracten. Ik stap niet meer zo snel in luchtvaart aandelen omdat ze te afhankelijk zijn van stakingen, aanslagen enz. Snel geld verdienen op de beurs moet je altijd mee oppassen.... zeker als het niet mis lijkt te gaan. Kortom neem op tijd je winst en/ of verlies, dat is mijn tip.
    Ta ziet er goed uit, er zijn meerdere weerstanden uitgenomen.
    De k/w is 2,35 wat erg laag is, een k/w tussen de 3 en 4 zou de toch wel robuuste cijfers beter weerspiegelen. Hetgeen dus een koers van € 7,92 - € 10,56 zou betekenen. Eerst maar eens naar de € 6,70 :)

    Groet,

    Niche
  10. forum rang 10 voda 16 februari 2017 21:16
    quote:

    niche 010 schreef op 16 februari 2017 21:07:

    [...]

    Ta ziet er goed uit, er zijn meerdere weerstanden uitgenomen.
    De k/w is 2,35 wat erg laag is, een k/w tussen de 3 en 4 zou de toch wel robuuste cijfers beter weerspiegelen. Hetgeen dus een koers van € 7,92 - € 10,56 zou betekenen. Eerst maar eens naar de € 6,70 :)

    Groet,

    Niche

    Nee, zeg, een ghost from the past?
    Welkom terug uit het land der doden!
3.769 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 189 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links