Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

TomTom februari 2017

3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 119 120 121 122 123 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. ballie2 15 februari 2017 22:36
    J.P. Morgan Asset Management stijging met 0.34% ca.800.000 aandelen.
    Waarom deze actie nadat het aandeel al ca.10 % is afgestraft?
    Dagelijks zien we dat het aandeel niet mag stijgen, elke opleving wordt direct de kop ingedrukt.Toch zien we vandaag op het eind een mooie stijging.

    Wat kunnen we komende tijd verwachten, het lijkt erop dat er achter de schermen hoog spel wordt gespeeld. Iemand een verklaring?
  2. forum rang 7 Dutchy Ron 15 februari 2017 22:48
    www.prnewswire.com/news-releases/nyu-...

    Fang and Wong recently received a gift fund from HERE, a global leader in mapping and location-based services owned by Audi, BMW, Daimler and Intel, with Tencent and NavInfo of China and GIC of Singapore also poised to become investors during 2017. NYU Tandon is one of HERE's first university research and development partners in HERE HD Live Map.
  3. [verwijderd] 15 februari 2017 22:55
    quote:

    ballie2 schreef op 15 februari 2017 22:36:

    J.P. Morgan Asset Management stijging met 0.34% ca.800.000 aandelen.
    Waarom deze actie nadat het aandeel al ca.10 % is afgestraft?
    Dagelijks zien we dat het aandeel niet mag stijgen, elke opleving wordt direct de kop ingedrukt.Toch zien we vandaag op het eind een mooie stijging.

    Wat kunnen we komende tijd verwachten, het lijkt erop dat er achter de schermen hoog spel wordt gespeeld. Iemand een verklaring?
    Dat hoge spel lijkt ook een samenspel, o.a. tussen J.P. Morgan Asset Management en PDT Partners, die juist weer afgebouwd hebben recent.
    Ze spelen elkaar de aandelen toe, als ze willen verkopen. De stijging aan het eind van de dag is dan wel weer bijzonder. Het is ook bijzonder dat met een uitbreiding zoals gisteren, het aandeel nauwelijks zakt. Dat proberen ze volgens mij ook niet. Als je 800.000 aandelen echt zou dumpen, dan zou je zo op € 6 staan. Dat willen ze dus blijkbaar ook niet. Nu de eigenaren hebben gezegd dat ze niet uitlenen, blijft JdM over, of de banken die onze aandelen voor ons "vasthouden".

    Verkooporders inleggen dus?
  4. [verwijderd] 15 februari 2017 22:55
    quote:

    ballie2 schreef op 15 februari 2017 22:36:

    J.P. Morgan Asset Management stijging met 0.34% ca.800.000 aandelen.
    Waarom deze actie nadat het aandeel al ca.10 % is afgestraft?
    Dagelijkas zien we dat het aandeel niet mag stijgen, elke opleving wordt direct de kop ingedrukt.Toch zien we vandaag op het eind een mooie stijging.

    Wat kunnen we komende tijd verwachten, het lijkt erop dat er achter de schermen hoog spel wordt gespeeld. Iemand een verklaring?
    Volledige corrupte en frauduleuze bende.
    De RvB en rvc laten het gebeuren.
  5. forum rang 7 Dutchy Ron 15 februari 2017 22:57
    Mapping teams Uber

    www.buzzfeed.com/priya/ubers-engineer...

    “We have a global mapping team, including some folks in India working on maps-related projects, to improve pickups and drop-offs and the Uber core experience for riders and drivers,” a company spokesperson told BuzzFeed News. “All our mapping efforts feed into our self-driving efforts.”

    Benieuwd of het sec om layers op TT maps gaat of de vervanger van TT. Uber heeft diepe zakken, ruikt ook geld en wil niet of zo min mogelijk afhankelijk zijn van derden zoals TT vermoed ik.
  6. [verwijderd] 15 februari 2017 23:03
    quote:

    Overtake schreef op 15 februari 2017 22:55:

    [...]
    Dat hoge spel lijkt ook een samenspel, o.a. tussen J.P. Morgan Asset Management en PDT Partners, die juist weer afgebouwd hebben recent.
    Ze spelen elkaar de aandelen toe, als ze willen verkopen. De stijging aan het eind van de dag is dan wel weer bijzonder. Het is ook bijzonder dat met een uitbreiding zoals gisteren, het aandeel nauwelijks zakt. Dat proberen ze volgens mij ook niet. Als je 800.000 aandelen echt zou dumpen, dan zou je zo op € 6 staan. Dat willen ze dus blijkbaar ook niet. Nu de eigenaren hebben gezegd dat ze niet uitlenen, blijft JdM over, of de banken die onze aandelen voor ons "vasthouden".

    Verkooporders inleggen dus?
    Mbt dat laatste. Denk niet dat het inleggen van langlopende verkoopopdrachten door de iex community enig effect heeft. Ben wel benieuwd naar de totale aandelen som die er uit rolt als je de (iex) particuliere aandeelhouders optelt.
    Misschien een activiteit voor pat of de veb?
    Een gokje: 500K.
  7. harrysnel 15 februari 2017 23:14
    Artikel van 12 november 2013:

    Frank Botman richt nieuw entertainmentfonds op van $100 miljoen

    12 NOVEMBER 2013 OM 16:00

    Samen met JP Morgan gaat Dasym, de vermogensbeheerder onder leiding van Frank Botman, $100 miljoen steken in ‘familie entertainment’.
    Dasym is Botmans eigen toko sinds vermogensbeheerder Cyrte volledig in handen is van Delta Lloyd. Cyrte belegde onder andere een deel van het vermogen van John de Mol. De investeringen van Cyrte in Endemol en TomTom zijn meeverhuist naar Dasym...

    www.quotenet.nl/Nieuws/Frank-Botman-r...
  8. harrysnel 16 februari 2017 00:15
    Een mooi artikel van alweer bijna 8 jaar geleden over het geld ophalen door TomTom om de aankoop van Tele Atlas te verteren. De Goddijntjes, Janivo van de familie de Pont dat cashte met verkoop TeleAtlas en daarna meedeed met deze financieringsronde, Cyrte van de Mol waar Botman het geld beheerde, het verleden van Botman bij HAL....het komt allemaal aan bod:
    925.nl/archief/2009/06/15/waarom-cyrt...

    De families en fondsbeheerders kennen elkaar. Trokken ook gezamenlijk op bij aankoop van baggeraar van Oord. Deden een poging om de gezonde deeltjes van Imtech uit de boedel te "stelen" ten koste van...iedereen.

    Als Taco zegt "er komt geen exit" dan denkt hij dat waarschijnlijk echt. Maar Taco is slechts een pionnetje dat naar believen verzet kan worden. Per januari is de Kreij commissaris bij TT en dat is "de CFO" van Vopak (=HAL). Heeft ervaring met splitsen van een onderneming (Univar). Had positie in opties Vopak terwijl hij daar CFO was. Botman is een "beursbengel", de Mol speelt spelletjes (zie TMG, Versatel, Talpa), Wakkie een geslepen advocaat, Tammenoms Bakker heeft de "shorters connectie" en familie zit diep in het financiële wereldje....

    We hebben met TomTom een onderneming waarbij founders grootaandeelhouder zijn en waar bevriende partijen omheen cirkelen. Van de Mol tot Botman. Bestuur van TomTom bestaat uit financieel-juridische specialisten ipv de techneuten die je zou verwachten.

    Mijn idee (nog steeds): de koers van TomTom wordt bewust laag gehouden om via partijen als HAL/Botman/de Mol van de beurs te gaan. Aandelen van de Mol (of Flevo) worden uitgeleend aan shorters om de koers niet teveel te laten oplopen. Goddijn helpt mee door nieuws niet te brengen, boekhoudkundige keuze voor lage wpa, het niet ontkrachten van claims van MobilEye., timing van nieuws en vasthouden aan Consumer om met die tak de aandacht van Automotive af te leiden.

    Zelf vind ik het naïef om Goddijn te bestempelen als correcte man die het spel eerlijk speelt. Ik laat me graag verrassen en hoop mijn mening over hem positief bij te kunnen stellen.

  9. [verwijderd] 16 februari 2017 00:44
    quote:

    harrysnel schreef op 16 februari 2017 00:15:

    Een mooi artikel van alweer bijna 8 jaar geleden over het geld ophalen door TomTom om de aankoop van Tele Atlas te verteren. De Goddijntjes, Janivo van de familie de Pont dat cashte met verkoop TeleAtlas en daarna meedeed met deze financieringsronde, Cyrte van de Mol waar Botman het geld beheerde, het verleden van Botman bij HAL....het komt allemaal aan bod:
    925.nl/archief/2009/06/15/waarom-cyrt...

    De families en fondsbeheerders kennen elkaar. Trokken ook gezamenlijk op bij aankoop van baggeraar van Oord. Deden een poging om de gezonde deeltjes van Imtech uit de boedel te "stelen" ten koste van...iedereen.

    Als Taco zegt "er komt geen exit" dan denkt hij dat waarschijnlijk echt. Maar Taco is slechts een pionnetje dat naar believen verzet kan worden. Per januari is de Kreij commissaris bij TT en dat is "de CFO" van Vopak (=HAL). Heeft ervaring met splitsen van een onderneming (Univar). Had positie in opties Vopak terwijl hij daar CFO was. Botman is een "beursbengel", de Mol speelt spelletjes (zie TMG, Versatel, Talpa), Wakkie een geslepen advocaat, Tammenoms Bakker heeft de "shorters connectie" en familie zit diep in het financiële wereldje....

    We hebben met TomTom een onderneming waarbij founders grootaandeelhouder zijn en waar bevriende partijen omheen cirkelen. Van de Mol tot Botman. Bestuur van TomTom bestaat uit financieel-juridische specialisten ipv de techneuten die je zou verwachten.

    Mijn idee (nog steeds): de koers van TomTom wordt bewust laag gehouden om via partijen als HAL/Botman/de Mol van de beurs te gaan. Aandelen van de Mol (of Flevo) worden uitgeleend aan shorters om de koers niet teveel te laten oplopen. Goddijn helpt mee door nieuws niet te brengen, boekhoudkundige keuze voor lage wpa, het niet ontkrachten van claims van MobilEye., timing van nieuws en vasthouden aan Consumer om met die tak de aandacht van Automotive af te leiden.

    Zelf vind ik het naïef om Goddijn te bestempelen als correcte man die het spel eerlijk speelt. Ik laat me graag verrassen en hoop mijn mening over hem positief bij te kunnen stellen.

    Ben het helemaal met je eens, toch lijkt het mij sterk dat ze stellig beweren dat TT niet van de beurs gehaald wordt en er geen aandelen uitgeleend worden, en dan toch hiermee bezig zijn.

    Zal toch wat wezen, dat zou de smerigste naaierij zijn die ik heb meegemaakt.

  10. [verwijderd] 16 februari 2017 05:21

    2016 was een heel goed beursjaar , 2017 start super - enkel TT is na het mooie 2015 , eigenlijk al vanaf begin 2016 een teleurstelling
    Als je voor Nl-andse aandelen ' volg de Mol ' hebt gedaan, heb je op DL en PostNL een grote koersaanwas meegenomen, enkel TT blijft achter, maar wat niet is kan nog komen, en de Mol zit volgens mij in deze aandelen (alle overname kandidaten ) meer voor capital gain , dan op basis van een LT verdienmodel , of als dividend kandidaten, dan zoek je een andere categorie aandelen
    Als op basis van de huidige notering @ 8 euro er een bod komt van 15, wat mij hoog lijkt, dan lever ik zonder protest af
  11. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 16 februari 2017 06:44
    quote:

    harrysnel schreef op 16 februari 2017 00:15:

    Een mooi artikel van alweer bijna 8 jaar geleden over het geld ophalen door TomTom om de aankoop van Tele Atlas te verteren. De Goddijntjes, Janivo van de familie de Pont dat cashte met verkoop TeleAtlas en daarna meedeed met deze financieringsronde, Cyrte van de Mol waar Botman het geld beheerde, het verleden van Botman bij HAL....het komt allemaal aan bod:
    925.nl/archief/2009/06/15/waarom-cyrt...
    ...

    Mijn idee (nog steeds): de koers van TomTom wordt bewust laag gehouden om via partijen als HAL/Botman/de Mol van de beurs te gaan. Aandelen van de Mol (of Flevo) worden uitgeleend aan shorters om de koers niet teveel te laten oplopen. Goddijn helpt mee door nieuws niet te brengen, boekhoudkundige keuze voor lage wpa, het niet ontkrachten van claims van MobilEye., timing van nieuws en vasthouden aan Consumer om met die tak de aandacht van Automotive af te leiden.

    Zelf vind ik het naïef om Goddijn te bestempelen als correcte man die het spel eerlijk speelt. Ik laat me graag verrassen en hoop mijn mening over hem positief bij te kunnen stellen.
    Dat artikeltje is wel heel erg uit de oude doos. Die claim-emissie in 2009 was nuttig en nodig (ik heb eraan meegedaan).

    Maar wat een conspiracy-theorieën weer! Met alle respect (want alert zijn is prima, en je plaatst vaak goede verhalen hier), maar is dat je hobby?
    Die commissaris van Botman/deMol/Janivo etc. bij TT is toch al de deur uit gebonjourd?

    Wat betreft zo'n dirty exit, mijn tegenargument is dit:
    Waarom hebben ze dat dan al niet veel eerder gedaan? Vier jaar geleden was TT op de beurs slechts €3 p.a. waard, en 7 maanden geleden raakte de koers nog even €6,21 aan...

  12. VanillaSky 16 februari 2017 07:29
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 16 februari 2017 06:44:

    [...]

    Dat artikeltje is wel heel erg uit de oude doos. Die claim-emissie in 2009 was nuttig en nodig (ik heb eraan meegedaan).

    Maar wat een conspiracy-theorieën weer! Met alle respect (want alert zijn is prima, en je plaatst vaak goede verhalen hier), maar is dat je hobby?
    Die commissaris van Botman/deMol/Janivo etc. bij TT is toch al de deur uit gebonjourd?

    Wat betreft zo'n dirty exit, mijn tegenargument is dit:
    Waarom hebben ze dat dan al niet veel eerder gedaan? Vier jaar geleden was TT op de beurs slechts €3 p.a. waard, en 7 maanden geleden raakte de koers nog even €6,21 aan...

    Inderdaad wat een onzin. Er zijn al legio mogelijkheden geweest om dit te doen en tegen veel betere exitprijzen terwijl de founders toen ook prima wisten hoe het er voor stond. Je moet gewoon de situatie accepteren zoals die is:

    - overname kans klein gezien founders dit keer op keer aangeven en ALLES bepalen = weinig fantasie en wanneer er fantasie is loopt die eruit.
    - qua harde resultaten stelt TT gewoon jaar op jaar teleur = iedere keer schade aan koers en vertrouwen.
    - consumer doet het beeld van het bedrijf geen goed maar de andere 3 onderdelen zijn (nog) te klein om zelfstandig winstgevend te zijn = 6/7 jaar dalende omzetten.
    - Er blijkt steeds meer dat het verdomde moeilijk is om een echt goede boterham te verdienen in het veld waar TT opereert. Men heeft door de hoge overhead veel hogere omzetten nodig wil TT echt veel winst maken. Met omzetten van consumer die (waarschijnlijk) naar 300-350mio gaan kom je met het scenario van HG ook de komende jaren niet veel boven 1mrd uit. Extra winst komt dus alleen uit hogere marge dus enorme winsten m.i. uitgesloten.

    Voordat TT op cijfers structureel koersen van >10 rechtvaardigt is op zijn vroegst 2019.
    Derhalve kan ik er voorlopig prima inkomen dat de koers tussen 6 en 10 gaat bewegen naargelang berichten/fantasie/sentiment.

    Mijn advies accepteer dat.
  13. MichaT. 16 februari 2017 07:39
    TomTom Telematics : surpasses 700,000-vehicle milestone

    02/16/2017 | 06:31am GMT
    TomTom Telematics consolidates position as leading European fleet management solution provider, and looks ahead to future growth

    TomTom Telematics today announced that it has surpassed 700,000 subscriptions to its connected car and fleet management solutions (FMS). With over 46,000 customers, this cements the company’s position as Europe’s leading FMS provider.

    This Smart News Release features multimedia. View the full release here: www.businesswire.com/news/home/201702...

    Over the past few years, TomTom Telematics has seen double-digit growth as a result of its on-going commitment to innovation and its sustained investment in R&D. At the centre of this is the company’s Software-as-a-Service solution WEBFLEET, which allows fleet owners to manage vehicle fleet data effectively in their businesses. This is part of the broader ISO/IEC 27001:2013 certified TomTom Telematics Service Platform, and it’s the power of this platform to leverage economies of scale that will enable TomTom Telematics to develop its business beyond its core fleet management services and to continue to grow.

    “Our focus on innovation is one of the core drivers of the growth we have seen in our business,” said Thomas Schmidt, managing director of TomTom Telematics. “We currently stand on the verge of an exciting new era for the fleet management industry, the rise in vehicle connectivity is going to transform the way fleets operate. Together with our partners we want to create new apps, solutions and integrations that will offer innovative benefits to customers in any industry, operating any type of vehicle fleet. This helps them to reduce costs and increase efficiency, which in turn can have a tangible effect on their business’ profitability.”
  14. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 16 februari 2017 07:52
    @VanillaSky:
    Waardeer je cijfermatige posts, je hebt grotendeels gelijk. De bruto marges bij TT nemen (sterk) toe, maar ik ben met jou bezorgd dat de opex-kosten ook door blijven stijgen. (Al was het alleen maar door die niet target-gebonden optieplannen voor het management, dat gaat niet om kinderachtige bedragen.)

    Toch ben ik iets optimistischer. Zie mijn laatst post in de Rekenkamerdraad.
  15. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 16 februari 2017 07:58
    quote:

    MichaT. schreef op 16 februari 2017 07:39:

    TomTom Telematics : surpasses 700,000-vehicle milestone

    02/16/2017 | 06:31am GMT
    TomTom Telematics consolidates position as leading European fleet management solution provider, and looks ahead to future growth

    TomTom Telematics today announced that it has surpassed 700,000 subscriptions to its connected car and fleet management solutions (FMS). With over 46,000 customers, this cements the company’s position as Europe’s leading FMS provider.

    This Smart News Release features multimedia. View the full release here: www.businesswire.com/news/home/201702...

    ...
    Ja, maar hun ARPU (opbrengst per vehicle) daalt. Ik deel de zorg van @xynix daarover.
  16. forum rang 4 Pbm 16 februari 2017 08:01
    quote:

    Pbm schreef op 14 februari 2017 12:07:

    Extreme manipulatie van de koers die bij elke stijging of dreigende stijging door shorters met kleine hoeveelheden lager wordt gezet. Toch houden de shorters dit niet lang vol vrees ik voor ze en dan volgt een zeer snelle stijging. Nu tijdens de lunch bij lage omzet zal de koers wel even weer in elkaar worden gedrukt.
    JP Morgan zat dus achter de koersdalingen van de koersdalingen van de afgelopen dagen.
  17. [verwijderd] 16 februari 2017 08:15

    @ V-sky, klopt (ab)

    dus daar pas ik voor, ik wil dat ze wat doen
    als een MBLY met 350 mio $ omzet een beurswaarde van 10 miljard$ heeft en niet de minste analisten prijzen het aan CITI, BARCLAYS, Goldman , Morgan, allemaal namen die een reputatie hebben hoog te houden en een track-record.
    als start-ups zonder enig bewijs voor track-record 100'en mio opbrengen
    als de hype in deze sector nu eenmaal zo krankzinnig is voor dat soort waarderingen, wil ik dat ook terugzien in mijn TT aandelen

    ik heb geen zin in volgend jaar wat beter, of anders het jaar daarop, of anders in 2020-2022
    heb geen boodschap meer aan koersdoelen van ABN en ING die al 2 jaar schrijven 14/15 euro, maar nu ook zeggen, kan allemaal wat later worden 2020

    daar koop ik niks voor, want als straks de hype over is en de bubble knapt dan gaan dit soort bedrijven niet meer aan multiples van 50 tot 100 x de winst, neen dan gaan we terug naar 12 x de winst en dat bij groeiende vooruitzichten
3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 119 120 121 122 123 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links