Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TomTom februari 2017

3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 104 105 106 107 108 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 14 februari 2017 10:01

    @ Tatje en Micha

    Tatje, je schrijft zelf steeds iemand gaat het kopen, maar je realiseert je toch hopelijk wel als je namen als Pon, van der Vorm, JdM noemt die kunnen allen fronten om het in samenspraak met de Founders ( zonder dat deze gezien worden ) het te kopen, dan halen de Founders het niet van de beurs dat doet een ander en dan denk je toch niet dat die jou de hoofdprijs gaan betalen

    noem mij één bedrijf dat voor Y aan de beurs noteert en dat ze voor 3 x Y van de beurs halen, de running premie varieert tussen de 35 en 50% en hoogst uitzonderlijk bij zeer grote strategische waarde en een pak afschrijvingen die al genomen zijn in de boeken , krijgt men wel eens 75 of 100%

    dus wat dat betreft kan TT voor ons ( financieel) veel beter aan de beurs blijven en zelf iets ondernemen om wat van die onderliggende waarde hard te maken.
  2. [verwijderd] 14 februari 2017 10:03
    @ Justin
    wat is het eerste event waar je (eventueel) nieuws/orders van TT kan verwachten ?
    Dan kan ik bepalen of ik daar op wil gaan wachten met mijn aandelen en opties. Kan niet nog meer duizendjes verliezen..
    9 maart autosalon Geneve ? Of zal het pas in april Q 1 cijfers nieuws over orderbook komen..dan gooi ik alles er wellicht nu nog uit om later wellicht/ooit nog eens weer in te stappen
    Met pijn in het hart dan , dat wel
    Grijp er elke keer naast, de eerste keer was ASR (overname Fortis), duurde ook zo lang en was er de vrijdag voor de overname maar uitgegaan...grrr
    Verder nodige verliezen met Baan en Imtech etc. Het zit niet mee, half huis is er wel verloren gegaan. Maar ik stop met klagen. zelf gedaan, zelf de blaren
    helaas heb ik wel het gevoel bij Tt dat het allemaal niet nodig was geweest...dat zal altijd blijven en bij de uiteindelijke ontknoping zal het duidelijk worden waarom..
    dag

  3. [verwijderd] 14 februari 2017 10:07
    Wel knap wat jullie hierdoen. Jullie kennen tomtom ondertussen beter dan wie dan ook. Alleen levert het geen moer op. Dat verhaal Justin.. leuk en aardig en inside onfo of blabla..maar levert niets op. Kijk naar andere aandelen... beurzen stijgen je kan bijna overal winst pakken ipv hier eindeloos te discussiëren en verlies te lijden...
  4. harrysnel 14 februari 2017 10:21
    Als aandeelhouder verschaf je kapitaal aan een onderneming. Dat is bij TomTom niet anders dan bij andere bedrijven. Je doet dat als aandeelhouder in de verwachting daar rendement uit te halen. Ik lees dikwijls opmerkingen in de trend van "als je geen vertrouwen hebt in het bedrijf dan stap je toch uit?" en "je bent niet verplicht om in TomTom te beleggen"...etc.

    De aandeelhouders die meegedaan hebben aan de IPO (ik niet) hebben geld beschikbaar gesteld dat gebruikt is om als TomTom te kunnen groeien, transformeren....een bedrijf te runnen Zonder IPO zou bv de overname van Tele Atlas niet mogelijk zijn geweest en zou TomTom nog steeds uitsluitend PND maker zijn. Maar: door aandelen uit te geven en een beursgenoteerde onderneming te worden ontstaat tevens de verplichting om het best mogelijke na te streven voor de verschaffers van het kapitaal. Creëren van aandeelhouderswaarde moet 1 van de uitgangspunten zijn waar het beleid op gebaseerd is van een beursgenoteerde onderneming.

    De aandelen van TomTom zijn sinds de IPO van eigenaar verwisseld en ik denk dat er bijna geen beleggers zijn die de aandelen al die jaren sinds IPO hebben aangehouden. Maar: de verplichting om te denken aan de belangen van de aandeelhouders blijft bestaan en gaat mee met het aandeel. De nieuwe eigenaar van het aandeel TomTom heeft de deelnemer aan IPO "terugbetaald" voor het ter beschikking stellen van kapitaal aan TomTom en wordt daarmee eigenaar van een deel van het bedrijf. Daarbij heeft hij dezelfde rechten als de oorspronkelijke kapitaalverschaffer; het is niet relevant wie de aandelen in handen heeft. Bovendien: niemand doet mee aan een IPO als er niet de wetenschap is dat er een markt is om het aandeel eventueel weer te verkopen. De beurs.

    Waarom dit verhaal? Ik hebnu aandelen TomTom en daar staan dus op dit moment verplichtingen tegenover voor het management van TomTom. Als ik het niet zou zien zitten in TomTom en de aandelen verkoop dan blijft TomTom de verplichting houden om te trachten voor de koper van mijn aandelen rendement te creëren.

    Daarom vind ik het ook niet terecht om beleggers die nu in TomTom zitten en op opsplitsing aan te dringen "sprinkhanen" te noemen. Als je ziet dat TomTom niet de juiste stappen zet voor het creëren van aandeelhouderswaarde (heb het niet over de gang van zaken voor het bedrijf maar over het aandeel), dan is het logisch dat je verandering wilt zien want de belegger zit in TomTom voor rendement.

    Wat bij mij extra ergernis opwekt is de onverschillige en arrogante houding van Goddijn als hij een vraag over dit onderwerp krijgt zoals onlangs tijdens webcast. De man heeft het opgehaalde geld bij IPO niet volledig geïnvesteerd in het bedrijf maar ook "gecashed". Naast de normale verplichtingen verbonden aan het ophalen van geld zou je daarom bij Goddijn ook een stuk dankbaarheid verwachten. Dat maakt deze man nog "fouter" in mijn ogen. De aandeelhouders, die het niet alleen mogelijk gemaakt hebben dat TomTom een transitie kon ondergaan maar die hem ook de Quote 500 in hebben gekregen, laat hij keer op keer een middelvinger zien.
  5. [verwijderd] 14 februari 2017 10:21
    quote:

    JaneJungle schreef op 14 februari 2017 10:07:

    Wel knap wat jullie hierdoen. Jullie kennen tomtom ondertussen beter dan wie dan ook. Alleen levert het geen moer op. Dat verhaal Justin.. leuk en aardig en inside onfo of blabla..maar levert niets op. Kijk naar andere aandelen... beurzen stijgen je kan bijna overal winst pakken ipv hier eindeloos te discussiëren en verlies te lijden...
    wat doe je hier dan nog?
  6. MichaT. 14 februari 2017 10:21
    @W

    Ik begrijp dat als er een exit is dat men niet mijn prijs wil betalen, echter ik stap NIET tussentijds uit omdat ik bang ben dat het verder naar beneden gaat, integendeel ik koop bij, echter is dit nu niet aan de orde. Ik ben een echte lange termijn belegger (meer jarig) en heb niets op met day-traders.

    Zoals zovelen hier op het forum heb ook ik pijnlijke momenten gehad. Mijn eerste was Daf....wat nu nog steeds een mooi bedrijf is. AM heb ik ook gehad voor 20€, maar ook voor 2,20€ en zie nu.

    Ik ben er zeker van dat ook TomTom of een afgeleide daarvan ons op de lange termijn goed zal doen en ook ik zie liever vandaag dan morgen veranderingen waarvan ik meer vertrouwen krijg, echter het duurt erg lang.
  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 14 februari 2017 10:48
    quote:

    W schreef op 14 februari 2017 09:22:

    @ BDB dat mag, wie uitdeelt moet ook ontvangen, heb er nooit een geheim van gemaakt dat mijn insteek in TT voor meerwaarde is

    heb verder niets met het bedrijf buiten een aandelenbelang
    constateer dan ook dat het waarschijnlijk leuker is te werken voor TT dan te zitten in TT

    heb meer lol gehad aan mijn handel in MBLY dan in TT en dat had ik echt nooit gedacht, want TT leek mij zekerheid en MBLY een gok, dus de één zeer voorzichtig ingestapt en de ander te veel, maar allemaal zelf gedaan, niemand heeft mij er toe verplicht, dus zal het ook zelf moeten oplossen.
    Ja, los het zelf op. Doe ik ook, vanuit een total andere invalshoek.
    Mijn dochter kent de wereld, alle werelddelen, en weet waar TomTom niet of zwak aanwezig is. Mijn zoon kent de commercie, ook buiten NL.

    Ja, het is leuker om nu te werken voor TT dan erin te beleggen. Vooral als je weigert om ooit iets van de wereld te snappen.

  8. [verwijderd] 14 februari 2017 11:10
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 14 februari 2017 10:48:

    [...]
    Ja, los het zelf op. Doe ik ook, vanuit een total andere invalshoek.
    Mijn dochter kent de wereld, alle werelddelen, en weet waar TomTom niet of zwak aanwezig is. Mijn zoon kent de commercie, ook buiten NL.

    Ja, het is leuker om nu te werken voor TT dan erin te beleggen. Vooral als je weigert om ooit iets van de wereld te snappen.

    sodeju, je bent in ieder geval niet 'beperkt' in je wereldse kijk

    is dat erfelijk ?

    lolletje BDB - het gaat je goed, ben je nog lijsttrekker voor een partij dadelijk om NL nu eens echt op de kaart te zetten ?
    oh nee, zit je met die klootzakken van onder de Moerdijk, nou muurtje bouwen ?
  9. [verwijderd] 14 februari 2017 11:12
    "Volgens de huidige IFRS regels ontkomt TomTom er daarom niet aan om een impairment test uit te voeren van de op de balans staande goodwill. Er staat momenteel €1,9 miljard aan goodwil op de balans. TomTom kan heel goed aannemelijk maken dat TeleAtlas op dit moment slechts € 200 à € 300 miljoen waard is. De huidige beurswaarde is daar het beste bewijs voor. Geen belasting inspecteur die daar aan voorbij kan gaan"(10 jaar geleden)

    Hoe groot is de kans op een impairment van de goodwill?
    Hoe groot zullen de aanstaande afschrijvingen dan zijn?
    Is het verplicht in de huidige omstandigheden?
    Gaat de impairment dan ten laste van de netto-winst?
    Kunnen ze de aanstaande impairment afschrijven over meerdere kwartalen?
    Komt er na de impairment dan een reeele bedrijfswaarde boven water?.....
3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 104 105 106 107 108 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links