Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

TomTom Beleggersdag 10 februari

189 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Kazoo 13 februari 2017 10:52
    Wegens een druk weekend heb ik geen tijd gehad om mijn bevindingen van afgelopen vrijdag neer te pennen, dus in navolging van bovenstaande vanuit mijn kant nog even wat extra info uit de één op één info.

    Bisera was inderdaad gewoon aanwezig en liep rond bij de verschillende product presentaties. Ze stond ook bij een gesprek wat ik aan het einde nog had met George de Boer. Met name dat stukje is toch wat onderbelicht in bovenstaanden verslagen; ik vroeg in hoeverre de groeicurve die gepresenteerd werd door gezet kan worden in de toekomst en het antwoord was dat economies of scale hier zullen doorwerken in een groeiversnelling. Het feit dat je de grootste bent in een markt die 100% groeit (van 5m naar 10m vehicles) zal lijden tot een groei die groter is dan 100%. Daarbovenop kwam ook de opmerking dat er potentieel is om direct met de truckbouwers te werken die nu nog op het lijst van de top 15 stonden, zoals bijv Volvo en Scania.

    Als je dat extrapoleert dan kom je al snel aan minimaal een verdubbeling van het aantal abonnees van 700.000 tot minimaal 1.4m maar vermoedelijk wel een stuk meer dan dat. Mijn conclusie voor de Telematics afdeling is dan ook dat die 15% groei yoy veel te conservatief is. Uiteindelijk is er natuurlijk wel een natuurlijke limiet op de groei gezien de relatief kleine markt; maar duidelijk mag zijn dat dat nog wel wat jaren zal duren.

    Overigens zie ik een enorm potentieel om de B2B activiteiten van Telematics uiteindelijk te combineren met de SDC ontwikkelingen binnen Automotive, gezien al die commercial vehicles & trucks uiteindelijk ook zelfrijdend zullen worden. Met alle B2B contacten binnen Telematics ben je dan al direct binnen.

    Verder vond ik het goede presentaties, is mijn algemene beeld dat er veel potentiele samenwerkingen op tafel liggen maar dat daar niet over gecommuniceerd kan worden (dat heb ik destijds ook aangegeven ten tijden van de Volvo deal als mijn persoonlijke ervaring met Volvo; dat is gewoon afhankelijk van de persafdeling van Volvo) en dat we dus maar gewoon moeten wachten tot er iets naar buiten komt. Ik heb dat geduld wel en tot die tijd moet je maar niet teveel druk maken over de dagkoers.
  2. [verwijderd] 13 februari 2017 11:07
    quote:

    Hik schreef op 13 februari 2017 10:45:

    [...]
    Je hebt wel een erg lage dunk van de aanwezigen. Er was meer dan voldoende kwaliteit aanwezig. Er werd echter niet de ruimte geboden om door te vragen. Daarbij was er amper tijd voor de Q&A. Dus hou op met je kritiek en kom gewoon de volgende keer zelf man.
    Geen kwestie van lage dunk. De setting is er op dat soort dagen niet naar. Als ik er wel was geweest (ik was er tijdens de open dag wel), had ik die vragen waarschijnlijk zelf ook niet kunnen stellen. Ik denk dat de vragen wel degelijk zeer terecht zijn. Hoezo geen TomTom bij Bosch en wel HERE? Waar komt zo'n dump van vorige week maandag vandaan? Hoe verklaren ziju de manipulties die blijken uit het gelekte AFM-shortregister onder 0,5%? Waarom die aparte timing van de berichten rond Q3? Waarom geen ASML-achtige technologische voortgangsrapportage?

    Als het "kerels" waren geweest bij TomTom dan hadden ze zelf ruimte gecreëerd om dat soort vragen te bespreken, naast het geven van presentaties. Als ze inderdaad meelezen op het forum dan weten ze verdomd goed welke vragen / kritiekpunten er leven.
  3. [verwijderd] 13 februari 2017 11:24
    quote:

    Kazoo schreef op 13 februari 2017 10:52:

    Wegens een druk weekend heb ik geen tijd gehad om mijn bevindingen van afgelopen vrijdag neer te pennen, dus in navolging van bovenstaande vanuit mijn kant nog even wat extra info uit de één op één info.

    Bisera was inderdaad gewoon aanwezig en liep rond bij de verschillende product presentaties. Ze stond ook bij een gesprek wat ik aan het einde nog had met George de Boer. Met name dat stukje is toch wat onderbelicht in bovenstaanden verslagen; ik vroeg in hoeverre de groeicurve die gepresenteerd werd door gezet kan worden in de toekomst en het antwoord was dat economies of scale hier zullen doorwerken in een groeiversnelling. Het feit dat je de grootste bent in een markt die 100% groeit (van 5m naar 10m vehicles) zal lijden tot een groei die groter is dan 100%. Daarbovenop kwam ook de opmerking dat er potentieel is om direct met de truckbouwers te werken die nu nog op het lijst van de top 15 stonden, zoals bijv Volvo en Scania.

    Als je dat extrapoleert dan kom je al snel aan minimaal een verdubbeling van het aantal abonnees van 700.000 tot minimaal 1.4m maar vermoedelijk wel een stuk meer dan dat. Mijn conclusie voor de Telematics afdeling is dan ook dat die 15% groei yoy veel te conservatief is. Uiteindelijk is er natuurlijk wel een natuurlijke limiet op de groei gezien de relatief kleine markt; maar duidelijk mag zijn dat dat nog wel wat jaren zal duren.

    Overigens zie ik een enorm potentieel om de B2B activiteiten van Telematics uiteindelijk te combineren met de SDC ontwikkelingen binnen Automotive, gezien al die commercial vehicles & trucks uiteindelijk ook zelfrijdend zullen worden. Met alle B2B contacten binnen Telematics ben je dan al direct binnen.

    Verder vond ik het goede presentaties, is mijn algemene beeld dat er veel potentiele samenwerkingen op tafel liggen maar dat daar niet over gecommuniceerd kan worden (dat heb ik destijds ook aangegeven ten tijden van de Volvo deal als mijn persoonlijke ervaring met Volvo; dat is gewoon afhankelijk van de persafdeling van Volvo) en dat we dus maar gewoon moeten wachten tot er iets naar buiten komt. Ik heb dat geduld wel en tot die tijd moet je maar niet teveel druk maken over de dagkoers.
    Heb je de ontwikkeling van de ARPU gezien?

    (Q4) Monthly subscription ARPU (€) 14.5 15.8 –8%
    (Full year) Subscriber installed base (# in thousands) 696 605 15%

    Ik heb George de Boer ook enkele keren ontmoet. Bijzonder vriendelijke man. Enthousiast. Dat is allemaal leuk.

    Maar ik zou niet te zwaar tillen aan zijn voorspellend vermogen. Harde ambitieuze resultaatdoelstellingen zul je niet horen bij TTT. Die suggestie van verdubbeling is niet meer dan dat: een suggestie. Kijk, als ze nu voor 2017 >20% toename van de abonnementenbase zouden durven voorspellen, dan zou het tellen. Hebben we iets gehoord over de resultaten uit de PSA-deal qua extra omzet en/of abonnementen? Nee. En wel hierom: omdat het bitter tegenvalt! Anders was de ontwikkeling bij TTT in 2016 gegarandeerd beter boven de marktgroei geweest.

    Zelfde met de ERP-integraties die wel als "technological accomplishments" worden gepresenteerd, maar niet qua business resultaten. DAT zou indruk maken: harde resultaten en groei boven de marktgroei! En juist dat er omheen draaien en steeds weer onduidelijk blijven over de business doelstellingen en de voortgang daarvan is wat er voor zorgt dat je bij TomTom iedere keer weer een draai om je oren krijgt als je in het aandeel wilt geloven.

    Ik hoop echt dat de m.i. snel verslechterende reputatie van HG hem eindelijk gaat aanzetten om het roer op dat punt om te gooien. Wil hij echt "de man van de nooit waargemaakte belofte" worden? Die man van dat ene lucky shot met navigatiekastjes, die verder weinig voor elkaar kreeg? Mister Unox?
  4. [verwijderd] 13 februari 2017 11:47
    quote:

    xynix schreef op 13 februari 2017 11:07:

    [...]
    Geen kwestie van lage dunk. De setting is er op dat soort dagen niet naar. Als ik er wel was geweest (ik was er tijdens de open dag wel), had ik die vragen waarschijnlijk zelf ook niet kunnen stellen. Ik denk dat de vragen wel degelijk zeer terecht zijn. Hoezo geen TomTom bij Bosch en wel HERE? Waar komt zo'n dump van vorige week maandag vandaan? Hoe verklaren ziju de manipulties die blijken uit het gelekte AFM-shortregister onder 0,5%? Waarom die aparte timing van de berichten rond Q3? Waarom geen ASML-achtige technologische voortgangsrapportage?

    Als het "kerels" waren geweest bij TomTom dan hadden ze zelf ruimte gecreëerd om dat soort vragen te bespreken, naast het geven van presentaties. Als ze inderdaad meelezen op het forum dan weten ze verdomd goed welke vragen / kritiekpunten er leven.
    op 24 april is de AVA dus zorg dat je die dag nu alvast reserveer in je agenda (en dat je niet verhinderd bent door cello spelende kinderen, hypotheek gesprekken, googletjes 2.0 oid) zodat je alle vragen\verwijten op mag voeren
  5. Regenboog33 13 februari 2017 12:13
    quote:

    xynix schreef op 13 februari 2017 10:39:

    [...]
    En niemand heeft waarschijnlijk het lef gehad om vragen aan Taco te stellen over die toch tamelijk duidelijke voorkennis handel afgelopen maandag?! Of die wanvertoning rond Q3?

    Ik kon er i.v.m. privé plannen niet bij zijn. Anders was ik wel gegaan. Maar wel met stevige tegenzin, omdat dit soort dagen uiteindelijk niet gaan over de onderwerpen die ook aan de orde moeten kunnen worden gesteld. Kritische geluiden zijn niet gewenst. Terwijl daar toch alle aanleiding toe is.

    Maar naar ik begrijp dus ook geen vragen over de prominente aanwezigheid HERE op die Bosch Connected World Conference?! En de onzichtbaarheid van Bosch-partner TomTom, die toch een erg logische keynote speaker zou hebben moeten zijn?! Iedereen wil zichzelf kennelijk graag in slaap laten sussen? Terwijl de koers aangeeft dat je je terecht zorgen zou kunnen maken?!
    1) Bij de uitnodiging stond niet vermeld dat er ook nog een gelegenheid was voor Q&A. Het was voor mij dus al verrassend dat toen ik bij TT aankwam het opeens wel op de eerste dia vermeld stond. > Hiermee was voor TT al een deel van eventuele vervelende vragen weggenomen want ik (en mogelijk ook anderen) heb mij verder niet voorbereid met het stellen van lastige vragen

    2) De Q&A was in tijd echt aanmerkelijk kort en gelegenheid tot doorvragen was er ook niet.

    Het blijft speculeren of dit bewust is gedaan of niet maar ik vind het wel wel heel bijzonder. Ze (TT) kunnen wel een tweede uitnodiging versturen met hierin de opmerking dat je ook je ID mee moet nemen (dus iemand anders sturen op jouw uitnodiging is hiermee niet meer mogelijk) maar geen uitnodiging met het juiste programma (met Q&A hierin opgenomen)? Het sterkt mijn vermoeden dat dit juist wel bewust is gedaan.

    Ook de minimale tijd die gereserveerd stond voor de Q&A (waar Taco volgens mij de helft al van heeft opgebruikt) en het niet door kunnen vragen was in mijn ogen toch wel tekenend voor het regisseren van de Q&A.

    Ze hebben hiermee aan hun "verplichtingen" van vorig jaar in de AVA voldaan maar voor mij als aandeelhouder blijft er toch een wrange smaak na. Jammer, echt jammer dat ze toch steeds de verdenking op zich vestigen dat er iets achter zit. Zoals eerder gezegd zit het niet bij Jan Maarten de Vries of George de Boer want dit zijn echt aardige, vriendelijk mensen die met hun core business bezig zijn en het maximale voor het bedrijf TT (en hun aandeelhouders) willen.

    De baas hierboven, HG, met de staf in zijn gevolg (o.a. IR) bepaalt wat wel en niet naar buiten mag komen en hoe dit gaat gebeuren. Hier wordt echt goed over nagedacht. Bisera zit naast HG op kantoor dus dit soort zaken wordt echt wel tussen de twee afgewogen en vervolgens "gedeeld" met aandeelhouders en overige belanghebbenden.
  6. [verwijderd] 13 februari 2017 12:17
    quote:

    xynix schreef op 13 februari 2017 11:07:

    [...]
    Geen kwestie van lage dunk. De setting is er op dat soort dagen niet naar. Als ik er wel was geweest (ik was er tijdens de open dag wel), had ik die vragen waarschijnlijk zelf ook niet kunnen stellen. Ik denk dat de vragen wel degelijk zeer terecht zijn. Hoezo geen TomTom bij Bosch en wel HERE? Waar komt zo'n dump van vorige week maandag vandaan? Hoe verklaren ziju de manipulties die blijken uit het gelekte AFM-shortregister onder 0,5%? Waarom die aparte timing van de berichten rond Q3? Waarom geen ASML-achtige technologische voortgangsrapportage?

    Als het "kerels" waren geweest bij TomTom dan hadden ze zelf ruimte gecreëerd om dat soort vragen te bespreken, naast het geven van presentaties. Als ze inderdaad meelezen op het forum dan weten ze verdomd goed welke vragen / kritiekpunten er leven.
    Bij mij geeft dat ook een kater. Het is dat er tussendoor nog eens een vraagje gesteld kon worden, maar dat leidde bij JM de Vries al snel tot de opmerking (weliswaar lachend) "Ik wist niet dat we al bij de Q&A aanbeland waren?".
    Dus nee, van vragen (en antwoorden) houden ze nog steeds niet bij TomTom.
  7. Dokus 13 februari 2017 12:47
    quote:

    Hik schreef op 13 februari 2017 12:17:

    [...]

    Bij mij geeft dat ook een kater. Het is dat er tussendoor nog eens een vraagje gesteld kon worden, maar dat leidde bij JM de Vries al snel tot de opmerking (weliswaar lachend) "Ik wist niet dat we al bij de Q&A aanbeland waren?".
    Dus nee, van vragen (en antwoorden) houden ze nog steeds niet bij TomTom.
    Daarom had ik ook de rondleiding aan me voorbij laten gaan en ben ik meteen even op Jan Maarten afgelopen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat Taco de waarheid sprak. Immers, als je een exit aan het voorbereiden bent ga je dat niet, uit je zelf (er werd niet naar gevraagd), ontkennen.
  8. [verwijderd] 13 februari 2017 13:02
    quote:

    Dokus_ schreef op 13 februari 2017 12:47:

    [...]

    Daarom had ik ook de rondleiding aan me voorbij laten gaan en ben ik meteen even op Jan Maarten afgelopen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat Taco de waarheid sprak. Immers, als je een exit aan het voorbereiden bent ga je dat niet, uit je zelf (er werd niet naar gevraagd), ontkennen.
    Dat vond ik ook wel sterk van ze om zo te beginnen. Haal je gelijk de kou uit de lucht, plus ze geven hiermee aan dat ze wel degelijk signalen van hete forum oppikken en er iets mee doen.
    Toch hebben we qua vraag-antwoord niet veel uit de beleggersmidag kunnen halen.

    Ik denk eerlijk gezegd niet dat het richting TomTom veel nut heeft om de klaagzangen hier keer op keer te blijven repeteren. Het is nu denk ik wel zo'n beetje gezegd en duidelijk gemaakt. Aanwezigheid op een AVA heeft, lijkt mij, des te meer nut. Als ik kan ga ik daar zeker ook naar toe. Dus de Wiesjes, Xynixen en Harrysnels van deze aardbol: hier op het forum moet je denk ik niet zijn om meer 'druk te zetten', op de AVA des te meer!
  9. Juun 13 februari 2017 13:02
    quote:

    Dokus_ schreef op 13 februari 2017 12:47:

    [...]

    Daarom had ik ook de rondleiding aan me voorbij laten gaan en ben ik meteen even op Jan Maarten afgelopen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat Taco de waarheid sprak. Immers, als je een exit aan het voorbereiden bent ga je dat niet, uit je zelf (er werd niet naar gevraagd), ontkennen.
    Vooropgesteld dat ik ook niet in een exit geloof, maar toch:

    HG met de pet op van CEO kan zo tegen zijn CFO zeggen, "nee, daar zijn wij toch helemaal niet mee bezig, een exit, wat een raar idee". Terwijl hij dezelfde dag, met de pet op van grootaandeelhouder, de andere founders bij elkaar kan roepen en kan zeggen, "zullen we als meerderheid dat hele TT van de beurs trekken, het kost nu toch bijna niks meer".

    En dat bijt elkaar niet, als je 2 petten op hebt, mag je ze alle 2 gebruiken.
  10. Kazoo 13 februari 2017 14:05
    Kom op zeg. We kunnen met zn allen ook wel behoorlijk overdrijven. de CFO begint nota bene de dag met het bericht dat ze dit forum lezen en dat die conspiracy theories onzin zijn. Je zou je eens moeten voorstellen hoe deze dag vanuit zijn perspectief is; of vanuit de andere presenters.

    Er zitten 40 mannen (en 2 vrouwen) van middelbare leeftijd tegenover ze die allemaal vinden dat ze het bedrijf beter zouden kunnen runnen dan de mensen die aan het presenteren zijn, terwijl ze waarschijnlijk geen idee hebben van de helft van het bedrijf en elkaar vrolijk napraten over Tesla, RoadDNA en weet ik wat. En ja, ik reken mezelf daar net zo goed bij, want ik heb geen benul van de activiteiten van al die werknemers! Vandaar dat ik me graag laat informeren op zo'n dag, zonder de illusie te hebben dat ik het wel allemaal beter weet.

    Het zijn grotendeels gefrustreerde aandeelhouders die vinden dat de koers veel te laag staat omwille van allerlei samenzweringen die via een internetforum de ronde gaan. Want ga nou eens bij jezelf ten rade; zou je er hetzelfde over denken als je niet dag in dag uit dit soort conspiracy theorieen zou lezen? Eigenlijk is het al van de zotte dat een CFO hier uberhaupt iets over moet zeggen, en alleen maar omdat er zogenaamd zoveel experts in de zaal zitten.

    Zoals ik al eerder zei; volgens mij presenteerde ze gewoon een degelijk verhaal, zijn het mensen die weten waar ze mee bezig zijn, op een potentiele goudmijn zitten en nu hard bezig zijn om een verdienmodel te bedenken zodat wij allemaal over een aantal jaar een aanzienlijk hogere koers op de borden zien dan vandaag. Laat ze nou daar maar gewoon hard mee bezig zijn.
  11. Juun 13 februari 2017 15:20
    Ok, we hebben nu de Technology Day gehad, en de jaarcijfers en de outlook en om het af te sluiten de Investors Day voor de particuliere belleger.

    Wat nu naar aanleiding hiervan te doen met mijn positie in TT?

    1 en 2 en 3 jaar terug was er hier nogal een stemming naar koersen van meerdere tientjes per aandeel. Zelf heb ik hier ook aan meegedaan, wetende dat het kanspercentage klein zou zijn, maar je weet maar nooit, missen wil je het ook niet. Feit is wel dat het forum vooral uitging van een koersexplosie, TT gaf daartoe geen aanleiding en analisten hadden koersdoelen van
  12. Juun 13 februari 2017 15:40
    Ok, we hebben nu de Technology Day gehad, en de jaarcijfers en de outlook en om het af te sluiten de Investors Day voor de particuliere belleger.

    Wat nu naar aanleiding hiervan te doen met mijn positie in TT?

    1 en 2 en 3 jaar terug was er hier nogal een stemming naar koersen van meerdere tientjes per aandeel. Zelf heb ik hier ook aan meegedaan, wetende dat het kanspercentage klein zou zijn, maar je weet maar nooit, missen wil je het ook niet. Feit is wel dat het forum vooral uitging van een koersexplosie, TT gaf daartoe geen aanleiding en analisten hadden koersdoelen van 1 tientje.

    Wat is er veranderd in een paar maanden?

    TT is opener geworden over de toekomst met een omzetverwachting voor 3 BU's t/m 2020 (dat is uniek te noemen). Het orderboek automotive is in 2016 met relatief weinig tenders, toch op € 300 miljoen uitgekomen. Met traffic scoort TT voor het 2e jaar op rij fantastisch (maar 2 tenders niet gewonnen). En in 2016 wordt er voor automotive meer vergeven dan in 2016.
    82% van de OEM's is aan het testen met HD-maps van TT en TT herhaalt de uitspraak dat er ruim 3 jaar voorsprong is op Here.

    De koersdoelen:

    Die komen nu niet van het forum, maar vanuit de professionele kant en er worden bedragen genoemd voor 1 aandeel TT van € 14,- € 15,50 € 20,- € 30,- en € 40,-. E.e.a. op termijnen tot 2020. Waardering niet alleen op basis van assets, maar gewoon op basis van WPA. Dus het kan linksom of rechtsom, maar de waardering op basis van WPA zal gelijkwaardig worden aan de waardering op basis van de assets.

    Waar ik het meest op zit te wachten:

    Niet op die ene aankondiging van een grote autofabrikant, want wie dat is dat blijft gokwerk. Grootste verrassing kan zitten in het orderboek dat in ieder geval bij de Q3 cijfers bekend wordt gemaakt. Tussen de € 400 en € 500 miljoen voor heel 2017 zou mooi zijn, inclusief wellicht wat HD-maps en/of wat Road DNA.

    Wat ga ik doen met de portefeuille:

    Feitelijk zit ik te vroeg met te veel langlopende opties. Ik had langer moeten wachten met het opnemen van een grote positie calls. Maar er is geen man over boord, 1 keer doorrollen van medio en eind 2018 naar 2020 zou voldoende moeten zijn. Alternatief is om van iedere call die in 2018 afloopt, de stukken te laten komen en de helft ervan ter financiering ervan van de hand te doen (uitgaande van een koers na juni 2018 van > € 12,-. De calls die dit jaar aflopen ga ik doorrollen naar waarden waarbij ik er nu geen geld bij hoef te doen.

    Dus zo sta ik er nu in:
    - met een lager koersdoel t.o.v. een jaar terug, namelijk € 20,- of iets meer, in 2020 of eerder
    - maar met een verwachting dat dit meer dan reëel is (m.i. > 90% kans dat het uit gaat komen) gemeten naar de tijd om dat te realiseren.
  13. forum rang 6 tatje 13 februari 2017 16:53
    Tja.

    Die Taco, ik had ook het idee, dat zijn lichaamshouding uitstraalde, het moet dan maar.

    Alles maar dan ook alles doet Tom Tom zelf om de huidige koers te rechtvaardigen.

    Personeelsopties tegen een lage koers is ook een uitgangspunt.

    Ik weet niet of het mensen is opgevallen, hoe taco ook die 8 euro verdedigt.

    We hadden het over de koers en asset waardes.

    Toen kwam de overname van Here te sprake.

    Niets hogere assetwaarde !
    NEE !

    Op het moment dat Here werd overgenomen, was Tom Tom automotive nog een junior, logisch met een marktverhouding 80 Here en 20 Tom Tom.

    Harold heeft naar aanleiding van die verkoop gezegd : Al de partijen die met Here hebben gesproken, hebben ook met ons gesproken en daarom weten we ook van die partijen dat we zeker 3 jaar voorlopen op Here.

    Here dat in eerste instantie een 4 miljard moest opbrengen, maar de duitsers die voor de meeste omzet zorgden bij Here, dreigden weg te gaan.

    Dus wat is belangrijk om een koers te verdedigen.

    Taco: Here had 80% van de markt in handen en wij als junior 20%, dus dit ter verdediging van de huidige koers.

    Ik zeg :

    Harold: we liggen zeker 3 jaar voor op Here, partijen die Here wilden zijn ook bij ons langs geweest.
    De prijs van rond 4 miljard , werd door dreiging weggaan Duitsers zwaar gedrukt naar 2,8 miljard.

    Ik durf nog te zeggen, dat bijna iedereen Tom Tom liever wilde dan Here, gezien de 3 jaar voorsprong.

    Maar als Tom Tom automotive verkocht zou hebben, verkopen ze het hart en dat gaat alleen samen automotive licensing en telematics.

    Dus alles en misschien consumer terugkopen.

    Ik denk dat Tom Tom er een prijskaartje had aangehangen van 8 tot 10 miljard.

    En dat gaat Taco via de opbrengst Here, de waarde van automotive veel lager waarderen, om de huidige koers te rechtvaardigen.

    Ik denk dat het gel.l in de ruimte is.

    Het besef begint nu bij meerderen te komen, dat Tom Tom geen grote namen gaat noemen, Tesla Nissan Toyota of Amerikanen.

    OP wat ze tot nu toe hebben gezegd en verdedigd, gaat de huidige koers niet omhoog.

    Gaan ze de naam van Tesla Nissan Toyota of amerikanen bekend maken, dan knalt de koers echt wel omhoog.

    Dus ik denk dat Tom Tom zelf belang heeft bij het NIET noemen van grote belangrijke nieuwe klanten.

    Maar HEEL LONG blijf ik !
  14. Tom2HD 13 februari 2017 17:19
    Naar aanleiding van alle nieuwe info hier (bedankt daarvoor!), verwacht ik het komende half jaar helemaal niets. Cijfers Q1 en Q2 gaan geen positieve verrassing opleveren vrees ik. Bij Q3, update van het orderboek en een vooruitblik naar 2018 is er weer ruimte voor koersstijging.

    Tussendoor hopen op een deal met Nissan of GM is leuk, maar lijkt meer op gokken dan op beleggen. Bovendien zijn het niet de individuele deals die het aandeel structureel hoger zetten.

    Ik heb 1/3 verkocht, 2/3 laat ik staan.
189 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links