Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 7,140 16 apr 2024 09:55
  • -0,135 (-1,86%) Dagrange 7,080 - 7,200
  • 24.841 Gem. (3M) 272,7K

TomTom februari 2017

3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 10 februari 2017 17:56
    quote:

    Dokus_ schreef op 10 februari 2017 17:49:

    mijn afdronk is wel dat men zich volledig concentreert op de business en totaal niet bezig is met de waarde van het aandeel te creeeren door bijvoorbeeld van de daken te gaan schreeuwen.
    Aandelhouders lenen hun aandelen niet uit!!!!
    Conspiracy theorien over een exit zijn compleet onzin!
    En tomtom leest wel degelijk mee hier op het forum!

    Mijn grootste zorgen zijn voorlopig wel even weggenomen
    Thx voor de feedback!

    Snap dat ook wel van techneuten die bezig zijn met nieuwe zaken, de CFO heeft de rol om als schatbewaarder vragen te stellen waaraan het geld wordt uitgegeven en wat het oplevert. Zonder sereieuze opbrengsten blijft er niets over voor nieuwe investeringen of de aandeelhouders. Daar blijf ik een slecht gevoel over houden...

    Door uitblijven van langere termijn financiële doelstellingen blijft het ook betrekkelijk vrijblijvend.
  2. [verwijderd] 10 februari 2017 18:24
    Dus we hebben met dank aan Dokus
    - t2 concentreert zich volledig op de business en totaal niet op de waarde van het aandeel (wat wel beloofd is vorig jaar, en een plicht naar aandeelhouders)
    - founders/Aandeelhouders lenen hun aandelen niet uit!!!! (Mag ook niet zonder te melden, maar zal geruststelling zijn voor een aantal hire
    - Conspiracy theorien over een exit zijn compleet onzin!
    - En tomtom leest wel degelijk mee hier op het forum! (Wat niet rijmt met het eerste punt, zouden ze beter op in kunnen spelen)
    - uber gebruikt de kaarten van t2 om er een laag op te zetten (wat levert dat op?)
    - tesla: er wordt nog steeds onderhandeld; onderhandelingen kunnen gemakkelijk twee jaar duren

    Komt er iets van de presentaties op de site?
  3. Dokus 10 februari 2017 18:29
    quote:

    Sunshine Band schreef op 10 februari 2017 18:24:

    Dus we hebben met dank aan Dorus
    - t2 concentreert zich volledig op de business en totaal niet op de waarde van het aandeel (wat wel beloofd is vorig jaar, en een plicht naar aandeelhouders)
    - tesla: er wordt nog steeds onderhandeld; onderhandelingen kunnen gemakkelijk twee jaar duren

    Komt er iets van de presentaties op de site?

    Deze twee punten zijn een inschatting/gevoel van mij. Geheel in de toon van "garantie tot de voordeur"
  4. VanillaSky 10 februari 2017 18:33
    M.a.w. weinig nieuws onder de zon. Gewoon wachten tot er weer wat fantasie komt en deze doorslaat naar 9+. Obv cijfers is het allemaal niet zo wild tot 2019-2020, als alles meezit zit er dan wel wat meer in obv cijfers. Tot die tijd denk ik prima voor ritjes en een deel vasthouden.
  5. forum rang 4 Kuiken 10 februari 2017 18:44
    Vrij vers van de pers :

    Taco Titulaer CFO :" Om te beginnen wat terugkerende rumors uit de wereld helpen : Nee we zijn niet van plan het bedrijf van de beurs te halen. En Nee we lenen geen aandelen uit om short te gaan. "
    Hij gaf aan dat het bedrijf steeds minder afhankelijk is van de kastjes, " we haalden in 2016 nog net niet de omslag : 51 % kwam uit hardware , maar software-solutions gaat daar volgend jaar overheen. Consumer wordt kleiner, maar sport blijft groeien, overigens niet met der 53 % van afgelopen jaar. We blijven in sport wel investeren, we willen naar een snellere remplacement-cycle toe en we zijn ervan overtuigd dat we voldoende innovaties in huis hebben om dat voor elkaar we krijgen. Uit het feit dat we blijven groeien in Automotiv blijkt dat we onze kwaliteit op orde hebben. "
    Later tijdens de presentatie zou hij zeggen nog steeds een dikke voorsprong op Here te hebben, niet omdat HERE zoveel slechter zou zijn, wel omdat Here niet op vier hoofdpunten , waarop TT zegt te worden afgerekend, even sterk is als TT.
    Later zou Taco nog zeggen dat waarden-vergelijkingen tussen de verkoopwaarde van Here (2,5/27 miljard) en de kaartenwaarde van TT niet eenparig te vergelijken zijn omdat ten tijde van de verkoop van Here, Here 80% van de markt had en TT 20.
    " In die zin , zei hij , is TT nog steeds een Junior in de markt." Dat TT terrein wint, met Jan en alleman in gesprek is en dat de gesprekken gunstig voor TT lopen, werd omfloerst gezegd, en voortdurend uitgestraald. Iemand op het forum meende een glimlach bij een van de andere vertegenwoordigers van TT te zien, toen de naam Tesla viel, die kleine niet verbergen flikkering in de ogen zag ik ook. De man moest echt moeite doen "niets te laten blijken." ( dit laatste is een subjectieve waarneming van een overigens
    goed getraind oog) Taco verwacht : " in 2020 750 miljoen met Automativ en Telematics om te zetten, dat is een mindere omzet dan nu in totaal, maar wel een met een veel hogere marge." Vervolgens werden de trends aangegeven : electrisch rijden, sharing, autonoom driving en later nog eentje die ik ben vergeten. Ruwweg" werd navigatie vroeger gebruikt door de bestuurder, straks wordt'ie gebruikt door de auto." In de ontwikkeling naar ADriving toe ziet TT partijen als Niv. en Mob. Bosch. als leveranciers van componenten, Leidt TT de dans om de software-kant en zijn er naast Bosch een reeks van fabrikanten die de technische uitvering van de software voor hun rekening nemen.Op de dikke dertig top-ingenieurs van de recente Duitse overname zat TT al een tijdje te loeren, ze zijn er blij mee. Dan over de steeds maar weer hoge investeringen die TT doet om op to date te blijven : " (zucht) het is een kip en het ei probleem. Voor hun topmodellen willen
    auto fabrikanten state off the art HD kaarten. Ja hoeveel ga je er dan afnemen: Nou 10.0000.... ja daar kunnen we geen 100 miljoen op investeren.... Dus voorlopig brengen we alleen de zeg A1 en A2 in kaart. Voor de volgende auto klasse moeten we opnieuw gaan onderhandelen." Voor de rest vat ik nog even een paar dingen samen: Indruk, bezige baasjes. Software ontwikkelingen op idioot veel terreinen en nivo's. Europees leidend in Telematics, wereldwijd in maps. Op de vraag hoe het nou staat met THE ENDGAME, moest TACO het antwoord schuldig blijven. "Ik was ook op die AVA, IK heb er niks van gehoord."


  6. Dokus 10 februari 2017 18:44
    Jelle stelde nog een vraag over 100 miljoen investeren en maar de vraag of je dat gaat terug verdienen (hd kaarten). Jan Maarten gaf aan dat hij hier ook wel eens slapeloze nachten over had. Hij heeft 3x gezegd dat hij er op terug zou komen. Maar ben even het antwoord kwijt! Merijntje, of iemand anders die aanwezig was? Weten jullie het antwoord nog?
  7. [verwijderd] 10 februari 2017 18:47
    ik heb al 15 jaar aandelen eurodisney, veel voordeel in disneyland mee gehad, is nu helaas gedaan.
    wel mooie vooruitzichten voor het park en mooie 65% bonus , mijn calls tt gaan helaas minder, overname is ook hier welkom maar niet reeel.
    hopelijk kan een deal de koers nog up krijgen, anaalisten zijn vrij positief.
    over 2 jaar kom ik nog eens terug :-)
    succes allemaal, komende jaren dood geld vrees ik
  8. Dokus 10 februari 2017 18:48
    quote:

    Kuiken schreef op 10 februari 2017 18:44:

    Vrij vers van de pers :

    : " in 2020 750 miljoen met Automativ en Telematics om te zetten, dat is een mindere omzet dan nu in totaal, maar wel een met een veel hogere marge." Vervolgens werden de trends aangegeven : electrisch rijden, sharing, autonoom driving en later nog eentje die ik ben vergeten

    Connected was de lastste
  9. Dickit o 10 februari 2017 19:03
    quote:

    Kuiken schreef op 10 februari 2017 18:44:

    Vrij vers van de pers :

    Taco Titulaer CFO :" Om te beginnen wat terugkerende rumors uit de wereld helpen : Nee we zijn niet van plan het bedrijf van de beurs te halen. En Nee we lenen geen aandelen uit om short te gaan. "
    Hij gaf aan dat het bedrijf steeds minder afhankelijk is van de kastjes, " we haalden in 2016 nog net niet de omslag : 51 % kwam uit hardware , maar software-solutions gaat daar volgend jaar overheen. Consumer wordt kleiner, maar sport blijft groeien, overigens niet met der 53 % van afgelopen jaar. We blijven in sport wel investeren, we willen naar een snellere remplacement-cycle toe en we zijn ervan overtuigd dat we voldoende innovaties in huis hebben om dat voor elkaar we krijgen. Uit het feit dat we blijven groeien in Automotiv blijkt dat we onze kwaliteit op orde hebben. "
    Later tijdens de presentatie zou hij zeggen nog steeds een dikke voorsprong op Here te hebben, niet omdat HERE zoveel slechter zou zijn, wel omdat Here niet op vier hoofdpunten , waarop TT zegt te worden afgerekend, even sterk is als TT.
    Later zou Taco nog zeggen dat waarden-vergelijkingen tussen de verkoopwaarde van Here (2,5/27 miljard) en de kaartenwaarde van TT niet eenparig te vergelijken zijn omdat ten tijde van de verkoop van Here, Here 80% van de markt had en TT 20.
    " In die zin , zei hij , is TT nog steeds een Junior in de markt." Dat TT terrein wint, met Jan en alleman in gesprek is en dat de gesprekken gunstig voor TT lopen, werd omfloerst gezegd, en voortdurend uitgestraald. Iemand op het forum meende een glimlach bij een van de andere vertegenwoordigers van TT te zien, toen de naam Tesla viel, die kleine niet verbergen flikkering in de ogen zag ik ook. De man moest echt moeite doen "niets te laten blijken." ( dit laatste is een subjectieve waarneming van een overigens
    goed getraind oog) Taco verwacht : " in 2020 750 miljoen met Automativ en Telematics om te zetten, dat is een mindere omzet dan nu in totaal, maar wel een met een veel hogere marge." Vervolgens werden de trends aangegeven : electrisch rijden, sharing, autonoom driving en later nog eentje die ik ben vergeten. Ruwweg" werd navigatie vroeger gebruikt door de bestuurder, straks wordt'ie gebruikt door de auto." In de ontwikkeling naar ADriving toe ziet TT partijen als Niv. en Mob. Bosch. als leveranciers van componenten, Leidt TT de dans om de software-kant en zijn er naast Bosch een reeks van fabrikanten die de technische uitvering van de software voor hun rekening nemen.Op de dikke dertig top-ingenieurs van de recente Duitse overname zat TT al een tijdje te loeren, ze zijn er blij mee. Dan over de steeds maar weer hoge investeringen die TT doet om op to date te blijven : " (zucht) het is een kip en het ei probleem. Voor hun topmodellen willen
    auto fabrikanten state off the art HD kaarten. Ja hoeveel ga je er dan afnemen: Nou 10.0000.... ja daar kunnen we geen 100 miljoen op investeren.... Dus voorlopig brengen we alleen de zeg A1 en A2 in kaart. Voor de volgende auto klasse moeten we opnieuw gaan onderhandelen." Voor de rest vat ik nog even een paar dingen samen: Indruk, bezige baasjes. Software ontwikkelingen op idioot veel terreinen en nivo's. Europees leidend in Telematics, wereldwijd in maps. Op de vraag hoe het nou staat met THE ENDGAME, moest TACO het antwoord schuldig blijven. "Ik was ook op die AVA, IK heb er niks van gehoord."



    Hartelijk dank voor je samenvatting!
  10. Dokus 10 februari 2017 19:09
    quote:

    Accuboor schreef op 10 februari 2017 17:56:

    [...]
    ....
    Door uitblijven van langere termijn financiële doelstellingen blijft het ook betrekkelijk vrijblijvend.
    Gaf taco ook nog commentaat op. Tis lastig omdat ze per contract weer andere kosten moeten maken, het ene contract van 10 miljoen per jaar heb je eenmalig 5 miljoen kosten voor. Daarom is een financieel plaatje lastig te geven voor de toekomst
  11. JLE2 10 februari 2017 19:17
    quote:

    Sunshine Band schreef op 10 februari 2017 18:24:

    Dus we hebben met dank aan Dokus
    - t2 concentreert zich volledig op de business en totaal niet op de waarde van het aandeel (wat wel beloofd is vorig jaar, en een plicht naar aandeelhouders)
    - founders/Aandeelhouders lenen hun aandelen niet uit!!!! (Mag ook niet zonder te melden, maar zal geruststelling zijn voor een aantal hire
    - Conspiracy theorien over een exit zijn compleet onzin!
    - En tomtom leest wel degelijk mee hier op het forum! (Wat niet rijmt met het eerste punt, zouden ze beter op in kunnen spelen)
    - uber gebruikt de kaarten van t2 om er een laag op te zetten (wat levert dat op?)
    - tesla: er wordt nog steeds onderhandeld; onderhandelingen kunnen gemakkelijk twee jaar duren

    Komt er iets van de presentaties op de site?

    TT leest dus mee en weet dat de info welke vandaag door hen verteld is op dit forum terecht komt. Lijkt zowaar alsof zij toch graag willen dat de koers een boost krijgt...
    De vraag blijft: wie leent er dan continu aandelen uit ? Zowieso brokers a la DeGiro (oftewel NIET via hen beleggen...) ,JdM ? ...
  12. [verwijderd] 10 februari 2017 19:25
    quote:

    JohnnyLosteverything schreef op 10 februari 2017 19:17:

    [...]

    TT leest dus mee en weet dat de info welke vandaag door hen verteld is op dit forum terecht komt. Lijkt zowaar alsof zij toch graag willen dat de koers een boost krijgt...
    De vraag blijft: wie leent er dan continu aandelen uit ? Zowieso brokers a la DeGiro (oftewel NIET via hen beleggen...) ,JdM ? ...
    Pensioenfondsen?
3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom onderliggend sterk en vooruitzichten zijn goed

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links