Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,185 17 apr 2024 17:37
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 6,040 - 6,755
  • 2.045.397 Gem. (3M) 301,7K

TomTom februari 2017

3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 179 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 februari 2017 12:22
    quote:

    groeibriljant schreef op 2 februari 2017 11:59:

    [...]
    AB!
    Is zeer interessant. Daar wordt de nieuwe vision technology van Autonomos voor maps duidelijk.

    TomTom kan morgen een goedkope extra laag naast roadDNA in de lucht hebben (SLAM-laag a al Mobileye).
    GB, jij doet wel heeeeeel erg blij over Autonomous. Toen die deal bekend werd had ik zelf direct de vraag "defensief of offensief"? In ieder geval lijkt dit een indirect bewijs voor het belang van de Mobileye-achtige benadering. En wil (A) TomTom dan een opgelopen achterstand verkleinen of (B) een voorsprong nemen? Jij lijkt klakkeloos van (B) uit te gaan. Terwijl als je naar de afgesloten deals en de koersontwikkeling kijkt (A) meer voor de hand ligt.
  2. [verwijderd] 2 februari 2017 12:38
    quote:

    xynix schreef op 2 februari 2017 12:22:

    [...]
    GB, jij doet wel heeeeeel erg blij over Autonomous. Toen die deal bekend werd had ik zelf direct de vraag "defensief of offensief"? In ieder geval lijkt dit een indirect bewijs voor het belang van de Mobileye-achtige benadering. En wil (A) TomTom dan een opgelopen achterstand verkleinen of (B) een voorsprong nemen? Jij lijkt klakkeloos van (B) uit te gaan. Terwijl als je naar de afgesloten deals en de koersontwikkeling kijkt (A) meer voor de hand ligt.
    Over echte deals valt nog niets te zeggen. Ik verwacht dat Tesla de eerste echte deal in de markt is. Leveren per direct! (en niet over 3 jaar na de R&D fase)

    Van achterstand is geen sprake. RoadDNA is beter dan REM/SLAM en nu al gereed. Onderhoud is wel stuk duurder door het nu nog ontbreken van dure Lidar in de productie-auto's (prijzen dalen snel).
    85% van de autofabrikanten op CES2017 is aan het testen met TomTom. Wie mogen we helaas niet weten.
    REM/SLAM moet eerst nog maar eens worden ontwikkeld. En ook die contracten zijn niet veel meer dan ontwikkelen.

    De overname van Autonomos kan een defensieve zijn, maar dan zeer waarschijnlijk een defensieve met het doel om naast roadDNA een goedkope vision positioneringslaag te maken op basis van SLAM (=directe concurrentie voor Mobieleye-laag).

    Je zou het ook offensief kunnen noemen want TomTom kan dan 2 lagen leveren (roadDNA + SLAM). Heb je een unieke positie en lever je redundancy qua positioneringslaag!

    Het zou ook kunnen dat men de overname doet om met de vision software van Autonomos het onderhoud van roadDNA te vereenvoudigen/goedkoper te maken via de crowd.

    Of zou men de software van Autonomos al inzetten in het ontwikkelwerk voor Tesla? Komt die overname omdat Tesla nog sneller wil!

    En wat is die Nicolas Burger aan het presenteren in Brussel?

    www.connectedriver.events/attendees

  3. Kazoo 2 februari 2017 13:02
    quote:

    groeibriljant schreef op 2 februari 2017 12:38:

    [...]

    En wat is die Nicolas Burger aan het presenteren in Brussel?

    www.connectedriver.events/attendees

    Niet zo heel spannend hoor; hij zit gewoon in een paneldiscussie.

    Panel discussion: Passengers or cities, who will benefit self-driving-cars?
  4. recital 2 februari 2017 13:13
    Zwischen Navi und autonomem Auto
    Warum die elende Parkplatz-Suche bald der Vergangenheit angehört
    Was hat man von schneller Navigation, wenn die Parkplatzsuche Stunden dauert? An dieser Frage knobeln die Navi-Experten. Ein Durchbruch könnte schon bald anstehen - bis sich das Problem durch selbstfahrende Autos selbst erledigt.
    www.stern.de/digital/online/parkplaet...
  5. PentaGoNix 2 februari 2017 13:34
    Fijn dat TT altijd zo lekker meedoet op die donder groene dagen :-(
    Volgende week woensdag misschien eindelijk eens een positieve dag voor TT? Er is nog steeds geen hond die TT wil hebben, alleen enkele trouwe honden hier op het forum. Hoe lang moeten zij wachten alvorens de bak met hondenvoer weer aangevuld wordt? Enkele honden zijn graatmager en kunnen het niet lang meer volhouden.
  6. chris123 2 februari 2017 14:02
    geoawesomeness.com/artificial-intelli...

    Maps have existed for thousands of years and are still evolving to continue meeting users’ diverse and changing needs. Part of this evolution is the level of details included in the maps; geometry and street names alone are no longer sufficient, and in recent years, additional attribution has been added to maps to enhance the user experience. To facilitate this attribution, TomTom is developing new, innovative tools, such as Artificial Intelligence to speed up the process of map development and updates.

    At TomTom, we have already started this with Traffic signs. They provide critical information to drivers and vehicles, from warning them that they are going above the speed limit or approaching a dangerous curve to providing an environmental context for autonomous cars to plan their next manoeuvre. Capturing and maintaining these traffic signs to include them in our digital map database used to be done almost entirely manually, with operators browsing through thousands of hours of mobile mapping imagery to find and identify relevant signs.

    With the introduction of laser radars in our mobile mapping fleet a few years ago, TomTom took the first step towards automating the detection of traffic signs. Indeed, sign reflectivity now allowed us to easily filter out images containing relevant sign content. Once the relevant sign content was singled out, sign classification, the complex process of identifying the category and type of sign, would occur. The human brain in naturally attuned for this complex visual process – but machines had to be taught.

    Over time, our operators have classified almost 100 million signs across more than 100 traffic sign categories, creating a huge traffic sign evidence database. Taking it all a step further and through the supervised learning of deep neural networks on this traffic sign evidence database, TomTom developed its own Traffic Sign Classifier Artificial Intelligence. This AI tool allows TomTom to classify detected signs in an automated way with very high accuracy levels. Where needed, unclassified signs are revised by human operators, further improving the learning and competence of the Traffic Sign Classifier AI.

    Once traffic signs are classified by the AI, TomTom’s map fusion processes kick in, adding the correct signage data to the appropriate TomTom map layers, including our navigation and HD maps.

    With the explosion of sensor equipped vehicles, traffic signs will no longer only be detected by TomTom’s mobile mapping fleet but also, increasingly, by regular cars continuously driving the roads.

    AI is set to play a crucial role in the quick and efficient processing of data, therefore enabling TomTom to bring the most up-to-date maps to its users for a safer and more comfortable driving experience and also, one day, for autonomous cars to make their own decisions.
  7. Tom2HD 2 februari 2017 15:32
    Consumer gaat meevallen denk ik, op internet wemelt het van de TomTom-sportsproducten, recensies en verkoopkanalen, waar dit halverwege vorig jaar veel minder was.

    Las ik hier ook niet op het forum dat er nog 3 (grote) contracten binnen zijn bij TomTom, maar nog niet met ons gedeeld? Dat ligt ook nog in het verschiet dit jaar waarschijnlijk.
  8. recital 2 februari 2017 15:42
    Ben u benieuwd hoe zuinig u rijdt, hoe uw auto presteert, of waar hij geparkeerd staat? Met de Curfer van TomTom kunt u de vinger aan de pols van uw auto leggen.

    De Curfer is een klein apparaatje dat u in de obd-poort steekt die onder het dashboard van vrijwel elke moderne auto terug te vinden is. De Curfer leest vervolgens gegevens over motorbelasting, temperatuur, snelheid, toerental, gaspedaalpositie en nog veel meer uit vanaf de boordcomputer van de auto. De app laat u vervolgens zien of u ‘netjes’ rijdt, of juist te abrupt optrekt en remt. Dankzij de data van de auto gebeurt dit erg nauwkeurig, maar een deel van deze functionaliteit is al lang beschikbaar via allerlei apps. De écht autodata die de app kan uitlezen en weergeven is leuk voor liefhebbers, maar voor de gemiddelde automobilist weinig nuttig.

    Conclusie
    Leuke gadget die autogegevens uitleest en uw rijstijl analyseert. Meerwaarde boven gratis apps die ook de rijstijl analyseren, is echter beperkt.

    Adviesprijs: € 79,95

    Voor meer informatie: www.tomtom.com
  9. [verwijderd] 2 februari 2017 16:04
    quote:

    Tom2HD schreef op 2 februari 2017 15:32:

    Consumer gaat meevallen denk ik, op internet wemelt het van de TomTom-sportsproducten, recensies en verkoopkanalen, waar dit halverwege vorig jaar veel minder was.

    Las ik hier ook niet op het forum dat er nog 3 (grote) contracten binnen zijn bij TomTom, maar nog niet met ons gedeeld? Dat ligt ook nog in het verschiet dit jaar waarschijnlijk.
    Omzet Sports is in 2016 verdubbeld (Goddijn in interview met BNR).

    Die nieuwe contracten zitten er idd ook aan te komen.

    Tesla heeft de meeste haast. Is marktleider en ook de belangrijkste klant qua uitstraling.
    Sta je als TomTom de komende jaren volop in de schijnwerpers.

    TomTom is de enige die NU kan leveren. En ook roadDNA voor de USA hoofdwegen heeft.

    Volgens Musk komt het ... sooner then expected....it'll blow your mind .
  10. recital 2 februari 2017 16:32
    Door de kastjes de auto niet zien

    Zelfrijdende auto's zijn sexy. Bedrijven die zelfrijdende auto's ontwikkelen én hun toeleveranciers, zijn sexy. De aandelen van bedrijven in deze industrie zijn sexy. Behalve die van TomTom dan.

    Nu de navigatiekastjes die het bedrijf beroemd maakten in rap tempo overbodig worden, is TomTom bezig zichzelf opnieuw uit te vinden. In dat kader gooit het bedrijf zich vol op de zelfrijdende auto. Onlangs maakte de Amsterdamse kaartenmaker de overname bekend van de Duitse start-up
    Autonomos.

    Met de kennis van Autonomos, een spin-off van de Vrije Universiteit van Berlijn, kunnen de kaarten van TomTom verder worden verbeterd. En goede kaarten, die de omgeving in beeld brengen en tijdens het rijden voortdurend worden bijgewerkt, zijn onmisbaar om een computergestuurde auto op de weg te houden.

    Mooi nieuws dus, zeker als je bedenkt dat de aankondiging de laatste is in een reeks van partnerschappen en samenwerkingen die TomTom in razend tempo heeft gesloten met aansprekende partijen op het gebied van zelfrijdende auto's. Van Nvidia tot Bosch, en van Microsoft tot Peugeot: TomTom zit bij alles en iedereen aan tafel, zo lijkt het.

    Maar de aandeelhouders profiteren nog niet bepaald van het sexappeal van die industrie. Een aandeel TomTom koerst nu 15% lager in vergelijking met een jaar geleden. Het bedrijf is momenteel een kleine €2 mrd waard.

    Vergelijk dat eens met andere bedrijven die als leidend worden gezien in de ontwikkeling van de zelfrijdende auto. Nvidia is een producent van grafische chips en bouwer van een computer voor zelfrijdende auto's. Het zag de koers in een jaar oplopen van $27 tot $115. Het Israëlische Mobileye ontwikkelt camera’s en software voor zelfrijdende auto's; de koers steeg ging in een jaar met 40%. Qualcomm legde €43 mrd neer voor het Nederlandse NXP, marktleider in de productie van chips voor auto's.

    Een belangrijk verschil tussen TomTom en de andere partijen: zij hebben geen ballast. Mobileye verdient zijn geld bijna volledig met hulpsystemen voor bestuurders (de auto die gaat piepen als je naar de verkeerde baan neigt). En dat is een groeimarkt. Nvidia verdient zijn geld vooral aan de nog altijd verbazingwekkend snel groeiende markt van videochips voor (spel-)computers. Voor Nvidia is de zelfrijdende auto een interessante bijvangst. NXP verdient bakken geld met chips die de airbags laten openen, of contactloos betalen mogelijk maken.

    En bij TomTom? Daar zien beleggers door de navigatiekastjes de zelfrijdende auto nog altijd niet.
    fd.nl/ondernemen/1185770/door-de-kast...
  11. forum rang 4 holenbeer 2 februari 2017 16:57
    quote:

    xynix schreef op 2 februari 2017 09:30:

    [...]
    Het ASML-syndroom. Ik kan mij wel voor de kop slaan dat ik ASML alleen heb gebruikt voor korte ritjes omdat ik dacht dat het daarna dan toch echt TE hoog stond.
    Altijd een plukje aandelen houden, of lt calls die je jaarlijks doorrolt
    Lt puts schrijven om dat te financieren

    1 keer per jaar herbalanceren

    Zo zit ik nu in Nvidia ASML MT TT

    Kost maar enkele k per fonds en potentieel is veel hoger
  12. [verwijderd] 2 februari 2017 17:09
    quote:

    Andre.A schreef op 2 februari 2017 16:22:

    Nog 3 beursdagen hebben de shorters om de positie af te bouwen, daarna worden de aandelen een stuk duurder denk ik.
    We zien al dagen, dat de koers in de range 8,50 en 8,55 gehouden wordt. Reden? Speculatie:overname met premie? Of?? Toeval? ???
  13. Andre.A 2 februari 2017 17:30
    quote:

    TromDom schreef op 2 februari 2017 17:09:

    [...]

    We zien al dagen, dat de koers in de range 8,50 en 8,55 gehouden wordt. Reden? Speculatie:overname met premie? Of?? Toeval? ???
    Omzetten zijn ook hoger dat enkele weken geleden, ze zijn zoveel mogelijk tegen een lage koers aan het kopen.
    Dat is ook goed mogelijk doordat er geen grote partij is die de koers ondersteund.
    De Mol of een andere grote partij heeft niet veel nodig de shorters te dwingen de koers omhoog te kopen.
  14. forum rang 6 Tordan 2 februari 2017 17:35
    Bron FD:
    Door de kastjes de auto niet zien


    Zelfrijdende auto's zijn sexy. Bedrijven die zelfrijdende auto's ontwikkelen én hun toeleveranciers, zijn sexy. De aandelen van bedrijven in deze industrie zijn sexy. Behalve die van TomTom dan.
    Nu de navigatiekastjes die het bedrijf beroemd maakten in rap tempo overbodig worden, is TomTom bezig zichzelf opnieuw uit te vinden. In dat kader gooit het bedrijf zich vol op de zelfrijdende auto. Onlangs maakte de Amsterdamse kaartenmaker de overname bekend van de Duitse start-up Autonomos.
    Met de kennis van Autonomos, een spin-off van de Vrije Universiteit van Berlijn, kunnen de kaarten van TomTom verder worden verbeterd. En goede kaarten, die de omgeving in beeld brengen en tijdens het rijden voortdurend worden bijgewerkt, zijn onmisbaar om een computergestuurde auto op de weg te houden.
    Mooi nieuws dus, zeker als je bedenkt dat de aankondiging de laatste is in een reeks van partnerschappen en samenwerkingen die TomTom in razend tempo heeft gesloten met aansprekende partijen op het gebied van zelfrijdende auto's. Van Nvidia tot Bosch, en van Microsoft tot Peugeot: TomTom zit bij alles en iedereen aan tafel, zo lijkt het.

    Maar de aandeelhouders profiteren nog niet bepaald van het sexappeal van die industrie. Een aandeel TomTom koerst nu 15% lager in vergelijking met een jaar geleden. Het bedrijf is momenteel een kleine €2 mrd waard.
    Vergelijk dat eens met andere bedrijven die als leidend worden gezien in de ontwikkeling van de zelfrijdende auto. Nvidia is een producent van grafische chips en bouwer van een computer voor zelfrijdende auto's. Het zag de koers in een jaar oplopen van $27 tot $115. Het Israëlische Mobileye ontwikkelt camera’s en software voor zelfrijdende auto's; de koers steeg ging in een jaar met 40%. Qualcomm legde €43 mrd neer voor het Nederlandse NXP, marktleider in de productie van chips voor auto's.
    Een belangrijk verschil tussen TomTom en de andere partijen: zij hebben geen ballast. Mobileye verdient zijn geld bijna volledig met hulpsystemen voor bestuurders (de auto die gaat piepen als je naar de verkeerde baan neigt). En dat is een groeimarkt. Nvidia verdient zijn geld vooral aan de nog altijd verbazingwekkend snel groeiende markt van videochips voor (spel-)computers. Voor Nvidia is de zelfrijdende auto een interessante bijvangst. NXP verdient bakken geld met chips die de airbags laten openen, of contactloos betalen mogelijk maken.
    En bij TomTom? Daar zien beleggers door de navigatiekastjes de zelfrijdende auto nog altijd niet.
    Bartjens@fd.nl
  15. [verwijderd] 2 februari 2017 17:41
    Zou HG (en CV?) enig eergevoel hebben? Want dan zou je denken dat hij toch ooit van dit "non-performer" imago af zou willen. Maar dat zal niet anders gaan dan oftewel te deliveren, danwel een verrekte overtuigend toekomstbeeld neer te leggen. En in dat laatste lijkt mij (en dus ook het FD) geen plaats voor hobbyistisch gedoe in consumer.
  16. [verwijderd] 2 februari 2017 17:47
    quote:

    Tom2HD schreef op 2 februari 2017 15:32:

    Consumer gaat meevallen denk ik, op internet wemelt het van de TomTom-sportsproducten, recensies en verkoopkanalen, waar dit halverwege vorig jaar veel minder was.

    Las ik hier ook niet op het forum dat er nog 3 (grote) contracten binnen zijn bij TomTom, maar nog niet met ons gedeeld? Dat ligt ook nog in het verschiet dit jaar waarschijnlijk.
    Beleggers hebben een kort geheugen zeggen ze wel eens

    We hebben in oktober een update gehad, vanuit de voorspelde adjusted wpa mag je geen giga afwijking meer verwachten

    Er is inderdaad veel reclame en reuring rond de sportschool, maar weet je nog wanneer dat begon? Juist, na half december! Er is ook wat dat betreft niet veel te verwachten over q4.

    We mogen blij zijn als er met de verkopen eind december en de maand januari een mooie Outlook in zit

    Oh ja, dat gezeur over de koers de hele dag: zet de koersgrafiek van T2 eens op zes maanden, leg de AEX eroverheen er voila, gewoon de goede momenten zoeken omte traden, of in te stappen
  17. battumboy 2 februari 2017 21:16
    TomTom Telematics is the fastest growing Business Unit of TomTom, and one of the world’s leading providers of fleet management solutions and professional telematics services, delivered as “Software-as-a-Service (SaaS)”. Our products are designed to help professional drivers to drive greener, safer and more efficiently. Our award winning online platform, WEBFLEET, is highly scalable and has the highest standards in terms of reliability and security. TomTom Telematics services more than 46,000 fleet customers in 25 countries with more than 695,000 active monitored units/vehicles and is Europe’s largest and fastest growing fleet management service provider.

    aanwas kw 4 24000
3.568 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 179 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links