Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 129 130 131 132 133 ... 181 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 januari 2017 09:29
    quote:

    TromDom schreef op 20 januari 2017 09:24:

    [...]
    Nou, het antwoord wat hij gaf, op de vraag of hij en tomtom iets konden leren van Here, was voor mij iig veelzeggend. Succes!
    WC-eend vindt dat HERE nog wel wat van WC-eend kan leren?

    Ik neem aan dat HERE dat ook wel het onderwerp van hun keynote zullen maken: dat ze zoveel van TomTom kunnen leren en dat "de grootmeester" de eer gunde aan "de leerjongen" om samen met Bosch en NVidia het toneel te betreden.
  2. forum rang 7 Dutchy Ron 20 januari 2017 09:35
    www.itpro.co.uk/strategy/27302/driver...

    04/01/2017: Oxford driverless car firm releases camera mapping

    Oxford self-driving car company Oxbotica has announced that the localisation and mapping software used in its prototype vehicles is now ready for general release.

    Comprising one part of the company's Selenium OS for autonomous cars, the firm has used its Dub4 software tool in the GATEway pods operating in Greenwich and in the company's own prototype vehicles, which were demonstrated in Milton Keynes last year.

    Oxbotica is competing in the same space as Google and Uber, but what sets it apart from other projects is that rather than the expensive laser and GPS systems seen in other cars, Oxbotica's mapping system can rely purely on vehicle-mounted cameras.

    The software uses a single stereo camera mounted onto the car to determine its precise position and orientation in the world," the company explained in a statement. "With this localisation information, the software is then able to create and navigate using vision-based maps in highly unstructured environments without any reliance on GPS or expensive laser-based techniques."

    By negating the need for costly LIDAR systems, Dub4 has the potential to make self-driving technology much cheaper to produce, while Oxbotica claims it doesn't require specialised equipment to run; it can be installed and operated on off-the-shelf commodity PC hardware.

    "We're excited to be working on deployment of our class-leading Dub4 software solution, as part of our mission to achieve Level 4 autonomy by 2020," said Oxbotica CEO Graeme Smith. "What we've done with Dub4 has never been done before and it represents a seismic shift for the self-driving vehicle industry, enabling a move away from GPS and 3D laser-based approaches. We're paving the way for more affordable and accurate solutions in the industry."

    www.youtube.com/watch?v=LwagaJiB6fc

  3. [verwijderd] 20 januari 2017 09:36
    We hebben in het LI-bericht van Campion aan @apiegapie toch duidelijk kunnen lezen dat de deals wel gesloten zijn, maar niet bekend worden gemaakt? Als ik daarbij het antwoord van Goddijn op de vraag of ze zaken doen met Tesla zo hoor dan komt dat toch echt over als een kans.

    Zelf vermoed ik dat het niet zo lang meer duurt voordat er leuke deals naar buiten komen op het gebied van RoadDNA en HD Map.
  4. [verwijderd] 20 januari 2017 09:37
    quote:

    TromDom schreef op 20 januari 2017 09:24:

    [...]

    Nou, het antwoord wat hij gaf, op de vraag of hij en tomtom iets konden leren van Here, was voor mij iig veelzeggend. Succes!
    Dat antwoord van Goddijn was idd zeer duidelijk.

    Overigens is dat Bosch event in Berlijn vooral gericht op de Duitse automakers. Moeten ze bij Bosch ook het Duitse Here natuurlijk een beetje paaien. En het maakt Bosch natuurlijk niet uit welke kaart er in de auto zit. Met TomTom werken ze aan roadDNA. De aandacht van de markt gaat kennelijk nu eerst uit naar de goedkopere SLAM-laag.

    Er werd hier gisteren gesproken over visual roadDNA maar met de software van Autonomos kan men automatisch 2 positioneringslagen maken:
    1. visual roadDNA
    2. SLAM-laag (REM)
    Met 2 lagen biedt je keuze aan de OEM, hoge kwaliteit/betrouwbaarheid en/of goedkopere laag, en verder de noodzakelijke redundancy voor de SDC.

    Het zou trouwens fraai zijn als TomTom de dag voor Berlijn in Detroit de deal met Tesla aankondigt. Maar wat mij betreft liever nog eerder!
  5. forum rang 5 hvasd2 20 januari 2017 09:37
    quote:

    KaPeeN63 schreef op 20 januari 2017 09:11:

    Zeven aandelen voor eerste helft 2017 geselecteerd.
    (ABM FN-Dow Jones) NIBC heeft zeven aandelen geselecteerd die in de eerste zes maanden van 2017 bovengemiddeld zouden moeten presteren, de zogenoemde top picks.
    "Voor 2017 hebben we aandelen gekozen die sterk profiteren van wereldwijde trends, die sterk gericht zijn op Europa of voor aandelen die herstelpotentieel hebben", aldus analist Martijn den Drijver.
    De analisten van NIBC kozen uit de AEX Boskalis en SBM Offshore. Boskalis werd door NIBC geselecteerd vanwege de potentie in aandeelhoudersbeloningen en de strategische update in maart belooft een aanjager voor de koers te worden. SBM Offshore heeft volgens de marktvorsers het dieptepunt achter zich.
    In de Midcap kozen de analisten voor Corbion, dat "de wind weer in de rug heeft" met een "groeiend groen imago". Voor TomTom belooft 2017 het jaar van de waarheid te worden, zo denkt NIBC.
    In de AScX werden Accell Group, Kendrion en Nedap geselecteerd. Accell profiteert volgens NIBC van een aantrekkende vraag naar e-bikes. Kendrion zal de autonome omzetgroei zien versnellen en de balans geeft ruimte voor overnames. Nedap is dit jaar volgens de analisten op weg naar een sterkere omzetgroei.
    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999
    Copyright ABM Financial News. All rights reserved
    (END) Dow Jones Newswires
    January 20, 2017 02:55 ET (07:55 GMT)

    *Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden

    Het kan bijna niet anders dan dat ze gelijk gaan krijgen. De kracht zit hem vaak in de herhaling.....
  6. forum rang 7 Dutchy Ron 20 januari 2017 09:39
    Many companies rely on Lidar when developing autonomous cars, but the technology is still pretty darned expensive. Velodyne hopes to change that with its new megafactory

    Velodyne gaat Tesla kopiëren, zet ook een grote fabriek neer, idg voor Lidar in de hoop de prijs drastisch te kunnen verlagen.

    www.cnet.com/roadshow/news/velodyne-h...
  7. forum rang 5 hvasd2 20 januari 2017 09:39
    quote:

    groeibriljant schreef op 20 januari 2017 09:37:

    [...]

    Dat antwoord van Goddijn was idd zeer duidelijk.

    Overigens is dat Bosch event in Berlijn vooral gericht op de Duitse automakers. Moeten ze bij Bosch ook het Duitse Here natuurlijk een beetje paaien. En het maakt Bosch natuurlijk niet uit welke kaart er in de auto zit. Met TomTom werken ze aan roadDNA. De aandachjt van de markt gaat kennelijk nu eerst voor de goedkopere SLAM-laag.

    Er werd hier gisteren gesproken over visual roadDNA maar met de software van Autonomos kan men automatisch 2 positioneringslagen maken:
    1. visual roadDNA
    2. SLAM-laag (REM)
    Met 2 lagen biedt je keuze aan de OEM, hoge kwaliteit/betrouwbaarheid en/of goedkopere laag, en verder de noodzakelijke redundancy voor de SDC.

    Het zou trouwens fraai zijn als TomTom de dag voor Berlijn in Detroit de deal met Tesla aankondigt. Maar wat mij betreft liever nog eerder!
    Als het komt dan komt Tesla er zelf mee, denk ik ?
  8. forum rang 7 Dutchy Ron 20 januari 2017 10:04
    www.investors.com/news/technology/mob...

    upgrade Mobileye door GS............zie ook de onderbouwing

    In late December, Mobileye announced it will partner with digital mapping company Here, owned by a consortium of German automakers, to develop a precise global map that can be used for hands-free driving and location services. Here poses a threat to Google Maps-owner Alphabet (GOOGL)

    VW is de moedermaatschappij van Audi dus het lijkt niet echt logisch dat VW met TT in zee zal gaan.......tenzij HERE (nog) verder op achterstand wordt gezet en de Duitsers eieren voor hun geld moeten kiezen.

    Door de deal Mobileye met HERE denk ik dat Tesla niet zo snel zal kiezen voor HERE..........wat geen garantie is dat ze kiezen voor TT.

    Ik heb gisteren het interview nogmaals geluisterd, goed luisteren is namelijk een kunst en wat HG zegt wordt hier door een aantal verdraaid. Vandaar een klein stukje wat HG letterlijk zegt:
    BNR: "Ik las dat er vorig jaar wel gesprekken zijn gevoerd met Tesla, klopt dat?"
    HG: "Tesla is natuurlijk een belangrijke target voor ons, belangrijk dat we weten wat daar gebeurt, belangrijk dat we daar goed samenwerken en mogelijkheden met Tesla samen te werken goed onderzoeken."
    BNR: "Dus ja er wordt samengewerkt met Tesla?"
    HG: "Er wordt altijd gesproken met iedereen"
    BNR: "En gaat dat binnenkort nog leiden tot het bekend maken van een deal?"
    HG: "Daar wil ik niets over zeggen want dat is commercieel gevoelig"

    HG zegt dus niet dat ze samenwerken met Tesla, waarmee ik niet zeg dat TT en Tesla niet samenwerken of Tesla niet aan het testen is met TT. Maar het wordt hier al weer gebracht als een feit ;-)

    www.bnr.nl/player/archief/20170119103...
  9. forum rang 7 Dutchy Ron 20 januari 2017 10:10
    Het is wachten op de dag dat Tesla afscheid neemt van Google Maps. Hoe meer features m.b.t. veiligheid worden uitgerold in Autopilot hoe eerder dat afscheid gaat plaatsvinden. Het is alleen nog de vraag voor welk alternatief Tesla kiest. Aangezien Tesla trendsetter is en iedereen Tesla op de voet volgt zou het natuurlijk fantastisch zijn als TT die deal kan bijschrijven.
  10. forum rang 6 tatje 20 januari 2017 10:13
    Zonder dat ik heel technisch ben en het snap, heb ik wel iemand aan het woord gehoord, die heel zelfverzekerd is van zijn kansen.

    Heb nog even geluisterd naar het interview en een kleine samenvatting voor het archief gemaakt.

    Harold Goddijn bij BNR op 19 januari 2016.

    Overname Autonomos in 6 weken, maar financiele details maken we niet bekend.
    5 jaar geleden begonnen met kaarten voor SDC , kaarten moeten slimmer en we weten wat we moeten maken, maar nieuwe inzichten en technologien zijn nodig voor het volgende niveau.
    Autonomos heel goed in computer vision voor lijnen op de weg in kaart brengen, zouden we zelf kunnen, maar kost veel tijd.
    Samenwerking met Lucid, is samenwerking met Tesla dan uitgesloten, HAROLD : NEE HOOR !
    Tesla is wel een belangrijk target voor ons, uitspraak Harold !
    We werken samen met iedereen, ook met Tesla.
    Gaat dat nog leiden tot een deal, nou daar wil ik niets over zeggen !!!
    Dat ligt commercieel gevoelig !!!
    Nieuwe toetreders zoals Tesla en Lucid, maar ook Apple en Google potentieel !
    Enorme toename voor interesse in de technologie van SDC, want er kunnen ENORME verschuivingen gaan plaatsvinden.
    Dus de oude autofabrikanten MOETEN mee , of ze het leuk vinden of niet.
    Zitten met iedereen in de R en D fase voor SDC , maar de commerciele fase zal 2019 2020 zijn.
    Natuurlijk als je binnen bent met de kaarten, is een SDC makkelijker bespreekbaar.
    Gaan nog lang door met kastjes, niet alleen commercieel interessant, maar veel data !
    3,5 miljoen kastjes in 2016 en er wordt verdiend, dus geen reden om uit te stappen.
    B2B loopt prima en gaat in 4 jaar 80% groeien.
    Omzet sport gaat goed in 2016 verdubbeld en in 2017 zal het significant zijn.
    Gopro en Fibit slechte cijfers, Harold : Tja tja de markt groeit en wij hebben prachtige produkten
    Kastjes in een apart bedrijf, is niet aan de orde.
    Wat kan Tom Tom van Here leren, Harold wat kan Here van Tom Tom leren.
    Door overname Here komen we makkelijker binnen bij de autofabrikanten.
    Autonomos een geweldige kans om onze kennis in 1 klap sterk te verbeteren.
    Harold : Het gaat HEEL goed met Tom Tom en in de B2B hebben we afgelopen jaar 500 mensen aangenomen.

    Tatje:

    WAT WIL EEN MENS DIE VERTROUWEN HEEFT NOG MEER HOREN :-)

    Als dit geen ja is, eet ik 2 dagen geen vis meer :-)

    Tesla is wel een belangrijk target voor ons, uitspraak Harold !
    We werken samen met iedereen, ook met Tesla.
    Gaat dat nog leiden tot een deal, nou daar wil ik niets over zeggen !!!
    Dat ligt commercieel gevoelig !!!
  11. trend follower 20 januari 2017 10:22
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 20 januari 2017 10:04:

    www.investors.com/news/technology/mob...

    upgrade Mobileye door GS............zie ook de onderbouwing

    In late December, Mobileye announced it will partner with digital mapping company Here, owned by a consortium of German automakers, to develop a precise global map that can be used for hands-free driving and location services. Here poses a threat to Google Maps-owner Alphabet (GOOGL)

    VW is de moedermaatschappij van Audi dus het lijkt niet echt logisch dat VW met TT in zee zal gaan.......tenzij HERE (nog) verder op achterstand wordt gezet en de Duitsers eieren voor hun geld moeten kiezen.

    Door de deal Mobileye met HERE denk ik dat Tesla niet zo snel zal kiezen voor HERE..........wat geen garantie is dat ze kiezen voor TT.

    Ik heb gisteren het interview nogmaals geluisterd, goed luisteren is namelijk een kunst en wat HG zegt wordt hier door een aantal verdraaid. Vandaar een klein stukje wat HG letterlijk zegt:
    BNR: "Ik las dat er vorig jaar wel gesprekken zijn gevoerd met Tesla, klopt dat?"
    HG: "Tesla is natuurlijk een belangrijke target voor ons, belangrijk dat we weten wat daar gebeurt, belangrijk dat we daar goed samenwerken en mogelijkheden met Tesla samen te werken goed onderzoeken."
    BNR: "Dus ja er wordt samengewerkt met Tesla?"
    HG: "Er wordt altijd gesproken met iedereen"
    BNR: "En gaat dat binnenkort nog leiden tot het bekend maken van een deal?"
    HG: "Daar wil ik niets over zeggen want dat is commercieel gevoelig"

    HG zegt dus niet dat ze samenwerken met Tesla, waarmee ik niet zeg dat TT en Tesla niet samenwerken of Tesla niet aan het testen is met TT. Maar het wordt hier al weer gebracht als een feit ;-)

    www.bnr.nl/player/archief/20170119103...
    Wat denk je dat hij bedoelt met die laatste zin dan?

    HG: "Daar wil ik niets over zeggen want dat is commercieel gevoelig"
  12. forum rang 6 tatje 20 januari 2017 10:25
    Gaan nog lang door met kastjes, niet alleen commercieel interessant, maar veel data !
    3,5 miljoen kastjes in 2016 en er wordt verdiend, dus geen reden om uit te stappen.

    Omzet sport gaat goed in 2016 verdubbeld en in 2017 zal het significant zijn.
    Gopro en Fibit slechte cijfers, Harold : Tja tja de markt groeit en wij hebben prachtige produkten
    Kastjes in een apart bedrijf, is niet aan de orde.

    De consumenten tak verdient goed geld en levert veel data.

    En nog zijn er op dit forum mensen, die aan Comsumer een waarde toekennen van 0.

    Wat een oetl.llen.
  13. forum rang 6 Tom3 20 januari 2017 10:27
    quote:

    xynix schreef op 20 januari 2017 08:37:

    20-1-2017 08:32:32

    *NIBC verwacht veel van Boskalis, SBM Offshore en TomTom

    (END) Dow Jones Newswires

    January 20, 2017 02:32 ET (07:32 GMT)

    Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.

    SBM gaat als een speer +5%, Tom2 komt nauwelijks van zijn plek. Denk dat er nauwelijks meer particuliere beleggers in Tom2 zitten. Heeft de handel zijn doel bereikt?
  14. DerksVisie 20 januari 2017 10:27
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 20 januari 2017 10:04:

    www.investors.com/news/technology/mob...

    upgrade Mobileye door GS............zie ook de onderbouwing

    In late December, Mobileye announced it will partner with digital mapping company Here, owned by a consortium of German automakers, to develop a precise global map that can be used for hands-free driving and location services. Here poses a threat to Google Maps-owner Alphabet (GOOGL)

    VW is de moedermaatschappij van Audi dus het lijkt niet echt logisch dat VW met TT in zee zal gaan.......tenzij HERE (nog) verder op achterstand wordt gezet en de Duitsers eieren voor hun geld moeten kiezen.

    Door de deal Mobileye met HERE denk ik dat Tesla niet zo snel zal kiezen voor HERE..........wat geen garantie is dat ze kiezen voor TT.

    Ik heb gisteren het interview nogmaals geluisterd, goed luisteren is namelijk een kunst en wat HG zegt wordt hier door een aantal verdraaid. Vandaar een klein stukje wat HG letterlijk zegt:
    BNR: "Ik las dat er vorig jaar wel gesprekken zijn gevoerd met Tesla, klopt dat?"
    HG: "Tesla is natuurlijk een belangrijke target voor ons, belangrijk dat we weten wat daar gebeurt, belangrijk dat we daar goed samenwerken en mogelijkheden met Tesla samen te werken goed onderzoeken."
    BNR: "Dus ja er wordt samengewerkt met Tesla?"
    HG: "Er wordt altijd gesproken met iedereen"
    BNR: "En gaat dat binnenkort nog leiden tot het bekend maken van een deal?"
    HG: "Daar wil ik niets over zeggen want dat is commercieel gevoelig"

    HG zegt dus niet dat ze samenwerken met Tesla, waarmee ik niet zeg dat TT en Tesla niet samenwerken of Tesla niet aan het testen is met TT. Maar het wordt hier al weer gebracht als een feit ;-)

    www.bnr.nl/player/archief/20170119103...
    Hij zegt bij de vraag over de Volvo-Deal of daar ook al HD-maps/RoadDNA bij zit, resoluut nee. Maar bij Tesla hoor ik geen nee.

    Als particuliere aandeelhouder zijn dit de details waar je een richting op moet denken.
  15. Tom2HD 20 januari 2017 10:40
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 20 januari 2017 10:04:

    Ik heb gisteren het interview nogmaals geluisterd, goed luisteren is namelijk een kunst en wat HG zegt wordt hier door een aantal verdraaid. Vandaar een klein stukje wat HG letterlijk zegt:
    BNR: "Ik las dat er vorig jaar wel gesprekken zijn gevoerd met Tesla, klopt dat?"
    HG: "Tesla is natuurlijk een belangrijke target voor ons, belangrijk dat we weten wat daar gebeurt, belangrijk dat we daar goed samenwerken en mogelijkheden met Tesla samen te werken goed onderzoeken."
    BNR: "Dus ja er wordt samengewerkt met Tesla?"
    HG: "Er wordt altijd gesproken met iedereen"
    BNR: "En gaat dat binnenkort nog leiden tot het bekend maken van een deal?"
    HG: "Daar wil ik niets over zeggen want dat is commercieel gevoelig"

    HG zegt dus niet dat ze samenwerken met Tesla, waarmee ik niet zeg dat TT en Tesla niet samenwerken of Tesla niet aan het testen is met TT. Maar het wordt hier al weer gebracht als een feit ;-)

    www.bnr.nl/player/archief/20170119103...
    Als je echt goed luistert, zegt HG net iets anders, namelijk:
    BNR: "Dus ja er wordt samengewerkt met Tesla?"
    HG: "Er wordt altijd gesproken... ...met iedereen"

    Klein verschilletje, maar toch niet hetzelfde.

3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 129 130 131 132 133 ... 181 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links