Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Olie- en autoreuzen sluiten waterstofpact

Lees over dit aandeel ook

  1. 15 apr Video: correctie in aandeel Shell
  2. 03 apr Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

17 Posts
| Omlaag ↓
  1. Bert van M 18 januari 2017 07:56
    Hopelijk komt er schot in, de huidige manier van wind en zon zal nooit de oplossing worden voor een stabiele energieopwekking. De gesubsidieerde groene goeroes doen ons dat wel geloven maar zullen dat nooit waar kunnen maken, miljarden belastinggeld wordt er in gestopt. Biomassa is ook al zo'n groene leugen, bossen kappen (ook al gebeurt dat meestal ver weg)om onze smerige kolencentrales een zogenaamd groen sausje te geven.
    Een volledig elektrisch autopark wordt het ook niet, tenminste niet op de huidige manier. "Schone" energie uit vuile accu's. Voor hen die interesse hebben zoek het rapport "de dodelijke keerzijde van windenergie" eens op.
  2. Bert van M 18 januari 2017 08:23
    quote:

    boldie schreef op 18 januari 2017 08:16:

    tuurlijk willen ze dit. consument moet wel afhankelijk blijven. Als iedereen panelen neemt verdienen ze niks
    Als iedereen panelen neemt heeft niemand meer stroom (en warmte) als men het nodig heeft. Voor een netwerk met een stabiele levering is wel wat anders nodig.
  3. eu-forist 18 januari 2017 09:37
    Waarom stopt de autoindustrie met sjoemelen en gaat auto's produceren die bv. 30% brandstof minder verbruiken..
    Waarom investeert de olie industrie ( me al haar geologische kennis) niet in onderzoek/exploitatie van geothermische technologie (aardwarmte) .
    De 'olie-sjeik' van de toekomst kan dieper dan 3,5 km in onze aardkorst boren.
  4. eu-forist 18 januari 2017 10:26
    quote:

    eu-forist schreef op 18 januari 2017 09:37:

    Waarom stopt de autoindustrie met sjoemelen en gaat auto's produceren die bv. 30% brandstof minder verbruiken..
    Waarom investeert de olie industrie ( me al haar geologische kennis) niet in onderzoek/exploitatie van geothermische technologie (aardwarmte) .
    De 'olie-sjeik' van de toekomst kan dieper dan 3,5 km in onze aardkorst boren.

    add. : 'niet met sjoemelen'
  5. [verwijderd] 18 januari 2017 11:45
    De bloeitijd van de auto is voorbij. Auto_mobile=zelf_rijden.
    De auto gaf je vrijheid om te gaan waar je wou, wanneer je wou en met de bestuurder als autonoom wezen.
    Nu ben je in een keurslijf van voorschriften geperst. Minimale snelheid, maximale snelheid, hier niet in, daar niet parkeren, flitscamera's, betalen, betalen, belasten.
    De vrijheden zijn verdwenen, en het zelf rijden wordt overgenomen door Google c.s. en de autofabrikanten zelf.

    Een auto is straks een vod waar niemand nog veel belang aan hecht om te hebben. Enkel nog als op afroep beschikbare autonome taxi. Een openbaar-vervoers-object.
  6. FlashHenk 19 januari 2017 14:39
    quote:

    Moosehead schreef op 17 januari 2017 23:34:

    Wat is r op tegen timberwolf? Waterstof is een betere energie drager dan een accu en overdag goed te maken met zonne energie, super goed nieuws dit.
    niets, maar het ontbreekt aan infrastructuur en die is waanzinnig duur om aan te leggen. het grote voordeel van elektrische auto's is dat de infrastructuur er grotendeels al ligt. daarnaast blijft tanken en opslaan van waterstof een groot onopgelost probleem.
  7. forum rang 7 ff_relativeren 19 januari 2017 15:14
    De infrastructuur van tankstations voor waterstof is idd nog maar net op gang gekomen. 2 tankstations in Nederland draaien, en 3 andere staan op het punt om Europese subsidie te ontvangen. Volgens het draaiboek van de infrastructuur-ontwikkeling moeten er in het jaar 2020 in Nederland 20 tankstations zijn waar waterstof getankt kan worden.

    bron : www.tankpro.nl/brandstof/2016/01/19/f... .

    In Duitsland moet de infrastructuur voor waterstof tanken vanaf 2019 beginnen, waarmee er een netwerk van honderden (400) tankstations wordt uitgerold over Duitsland.

    bron : www.tankpro.nl/brandstof/2016/12/19/d... .

    13 Multinationals investeren de komende jaren € 10 miljard in waterstof.
    Waaronder : Shell, Total, Daimler, BMW, Hyundai, Toyota en Honda.

    bron : www.tankpro.nl/brandstof/2017/01/18/s... .

    De Amerikaanse vrachtwagenfabrikant Nikola heeft de eerste vrachtwagen onthult die kan rijden op waterstof. Met 1 volle waterstoftank kan de vrachtwagen tussen de 1.300 en 1.900 kilometers overbruggen zonder bij te tanken.

    bron : www.tankpro.nl/brandstof/2017/01/04/a... .

    @ Timberwolf, jouw stellingname dat het tanken en het opslaan van waterstof een groot onopgelost probleem blijft, is daarmee wel van de tafel geveegd.

    Het project rolt. En de reikwijdte met waterstof is een veelvoud van het elektrisch rijden.

    Waterstof is een serieus schoon alternatief voor de elektrische auto.
  8. [verwijderd] 19 januari 2017 15:37
    quote:

    ff_relativeren schreef op 19 januari 2017 15:14:

    @ Timberwolf, jouw stellingname dat het tanken en het opslaan van waterstof een groot onopgelost probleem blijft, is daarmee wel van de tafel geveegd.

    Het project rolt. En de reikwijdte met waterstof is een veelvoud van het elektrisch rijden.

    Waterstof is een serieus schoon alternatief voor de elektrische auto.

    Dat "serieus alternatief" wordt door verstandige mensen betwijfeld.

    Ik raad je aan om de mux'blog (prettig leesvoer!) eens te lezen:
    ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/archief...
    Why fuel cell cars don't work (4 delige serie)
    ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11470/w...
    ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11493/w...
    ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11556/w...
    ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11572/w...
  9. forum rang 7 ff_relativeren 20 januari 2017 00:13
    quote:

    Bowski schreef op 19 januari 2017 15:37:

    [...]
    Dat "serieus alternatief" wordt door verstandige mensen betwijfeld.

    (...)

    en andere verstandige mensen hebben er nu al, via multinationals, 10 miljard euri in geinvesteerd. Zie mijn posting hierboven. @ Bowski, als die bedrijven het niet als haalbaar zouden zien, hadden ze geen 10 miljard op tafel gelegd.

    Tegelijk heel prettig dat er ook via blogs en andere denkbare wegen, wordt gewezen op de uitdagingen en mogelijke valkuilen.

    Anderzijds @ Bowski, wie had 1 eeuw geleden, 1917, vlak voor het eind van WO 1, en nog in het mechanische tijdperk, kunnen bedenken, of kunnen beschrijven, welke gigantische technologische omwentelingen de samenleving zou gaan maken ?

    De nu geinvesteerde € 10 miljard zijn pas een begin ..
  10. [verwijderd] 20 januari 2017 12:51
    @ff-relativeren
    Je hebt het vermoedelijk allemaal gelezen. Goede blog he!

    Ik bedoel niet dat we er niet meer naar om moeten kijken.
    'Onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede', zo is me geleerd.
    Die investering van 10 miljard is niet weg. Men moet wel de ervaringen goed documenteren, hetgeen vaak wordt veronachtzaamd als iets niet tot direct succes heeft geleid.
    Ben techneut in hart en nieren. Je kan bepaalde dingen voor elkaar krijgen als..., en dan openen zich geheel nieuwe wegen. Dat 'als' wordt stukje-bij-beetje ingevuld. Al kan er best een generatie over heen gaan.
  11. forum rang 7 ff_relativeren 2 februari 2017 19:23
    quote:

    ff_relativeren schreef op 17 januari 2017 23:11:

    Nano Flow Cell AG - Quant :

    1. www.elektroautor.com/nl/quant-e-sport... ; (Monaco)

    2. thechronicleherald.ca/wheelsnews/1225... ; (Canada)

    3. www.nanoflowcell.com/ ; (Liechtenstein)

    4. www.prnewswire.com/news-releases/nano... . (Zwitserland)
    Autovisie gelooft niet in verhaal Nano Flow Cell AG.
    En daar hebben ze argumenten voor :

    autovisie.nl/2017/02/nieuws/nanoflowc... .
17 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

SHELL PLC

33,470 17:37
-0,060 -0,18%
Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links