Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 181 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 eduardo3105 17 januari 2017 16:06
    quote:

    DerksVisie schreef op 17 januari 2017 15:20:

    [...]

    Dit was gisteren al bekend, als je de -%1,66 daling bedoelt dan heb je gelijk.
    Ik denk toch dat het vandaag wat effect heeft. Er zijn opvallend veel kleinere orders vandaag (onder de 2.000 stuks) wat duidt op een meer particuliere interesse.
    Daarnaast waren er natuurlijk al eerdere aanbevelingen;
    ====================================
    Beurstips Laurens Maartens voor 2017
    Diverse goeroes van DFT hebben hun favoriete aandelen op het Damrak voor 2017 uitgekozen. Lees hieronder de beursparels van Laurens Maartens (NWBM).

    TomTom: Hoewel de navigatiefabrikant in 2016 vooralsnog weinig potten heeft kunnen breken, is het fonds naar de mening van Maartens nog steeds de ideale overnamekandidaat voor een Amerikaanse branchegenoot.
    ===================================
    Beurstips Martine Hafkamp voor 2017
    Diverse goeroes van DFT hebben hun favoriete aandelen op het Damrak voor 2017 uitgekozen. Lees hieronder de beursparels van Martine Hafkamp (Fintessa).

    TomTom: Het jaar 2016 is niet overdreven goed geweest voor aandeelhouders van de navigatiefabrikant. De koers veerde in november op nadat het bedrijf goede vooruitzichten gaf. Sindsdien lijkt het er op dat het aandeel de lange zijwaartse beweging zou kunnen gaan verlaten, en wel naar boven. Het vooruitzicht dat TomTom in de ontwikkeling naar steeds modernere, zelfrijdende auto’s een prominente rol kan spelen met de geavanceerde navigatie systemen maakt het aandeel koopwaardig."
    ==================================
  2. harrysnel 17 januari 2017 16:13
    quote:

    Levy schreef op 17 januari 2017 13:28:

    Jammer genoeg meenden gisteren enkele aliassen P. Wakkie als deugniet te moeten beschimpen, niet gehinderd door enige kennis. Deze trouwe en fanatieke volgelingen van het 'TomTom-deugt-niet-geloof' meenden in het oppakken van Wakkie in Madrid tevens het bewijs te zien dat heel TomTom niet deugt. Triest en kenmerkend voor hun tunnelvisie.

    Toen Harrysnel niet zo lang geleden schreef dat de RvC van TT niet deugde, schreef ik als reactie dat menig onderneming zijn handen zou aflikken bij commissarissen als D. Dunn en P. Wakkie. Dat Ahold in 2003 niet ten onder is gegaan, zo schreef ik, is grotendeels te danken aan P. Wakkie. Alom geprezen als uitmuntend jurist en bestuurder.
    Goddijn zal zijn vingers aflikken met Wakkie als voorzitter van de RvC. Als aandeelhouder zie ik hem het liefst zo snel mogelijk vertrekken. Wakkie zit er niet voor de aandeelhouder om het bestuur te controleren. Wakkie is kei in het afschermen/beschermen van bestuurders. Of dat nu voor SEC is bij boekhoudfraude Ahold, of dat het gaat om het verantwoorden van het beloningsbeleid voor bestuur naar de aandeelhouders, maakt niet uit. Daar liggen de kwaliteiten van Wakkie.

    McKinstry van het saaie Wolters Kluwer is al jaren (1 van de) best verdienende CEO's in Nederland. Niveau Shell qua beloning wat totaal idioot is. Voorzitter van de RvC aldaar.....Wakkie.

    Topvrouw Wolters Kluwer krijgt ruim 15 miljoen euro.

    ....

    President-commissaris Peter Wakkie van Wolters Kluwer vindt de tientallen miljoenen voor 'zijn' ceo goed te verdedigen, liet hij de Volkskrant recent weten...
    www.volkskrant.nl/economie/topvrouw-w...

    Dit pas bij de uitspraak van Wakkie dat "integriteit niet bestaat". Wat hij verstaat onder integriteit zijn de regeltjes waar men zich aan moet houden en die veranderen in de tijd. Wakkie waarschuwt in een interview dat ik las multinationals voor het aanhouden van een dollarrekening omdat daarmee de VS overheid zich gaat bemoeien met evt. verdenkingen van fraude mochten die zich waar ook ter wereld voordoen. Het SBM verhaal. Wakkie spreekt over persoonlijke aansprakelijkheidsstelling van CEO's. Het is in alles een advocaat. Daar hebben wij als aandeelhouder helemaal niets aan.

    Jmho

    Edit: dit is het interview waar ik aan refereer. Lees vooral zelf want bovenstaande is mijn subjectieve interpretatie.

    managementscope.nl/magazine/artikel/6...
  3. [verwijderd] 17 januari 2017 17:31
    quote:

    harrysnel schreef op 17 januari 2017 13:05:

    Dank je Kalleman. Ik begin te vermoeden dat het eindspel gespeeld wordt. Zal even heel zakelijk mijn posting herhalen.

    1 TomTom doet IPO en oprichters blijven een belang aanhouden.

    2 In 2007 troeft TomTom Garmin af in biedingsstrijd en koopt voor E3 miljard Tele Atlas.

    3 In 2009 drukt de schuld die aangegaan is op het bedrijf en TomTom doet emissie.

    4 Van de nieuwe aandelen komt 38% slechts beschikbaar voor de markt. Janivo (familie de Pont, Mercedes import) en Cyrte (Botman, de Mol) doen mee voor ieder E50 mln (ruim 4% belang) en brengen dat onder in Flevo Deelnemingen.

    5 Janivo (familie de Pont) verkocht haar belang van 17% in Tele Atlas aan TomTom voor E500mln.

    6 Janivo investeert in 2009 dus 1/10 van het gecashte Tele Atlas belang in TomTom (50mln van de 500mln) en dankzij crashen van de TT koers is dat toch ruim 4% zeggenschap over het hele bedrijf TomTom.

    Samenvattend: Goddijn koopt Tele Atlas "te duur", moet emissie doen vanwege schuldenlast en laat vervolgens een partij waar Tele Atlas van gekocht is deelnemen in TomTom toen de koers afgestort was.

    Mijn conclusie: Goddijn heeft hierbij gehandeld op een manier die funest was voor de "gewone aandeelhouder" maar Janivo heeft er flink garen bij kunnen spinnen. Na de emissie raakten de oprichters hun meerderheid in aandelen kwijt maar het belang van Janivo was groot genoeg om weer boven de 50% te komen als die meestemmen met de oprichters. De familie Goddijn heeft daarna samen met oa Janivo een belang in Van Oord overgenomen van BAM.

    Dat is het verleden.

    Vervolgens zie ik dat de huidige koers van TomTom onder assetwaarde noteert. Dat de Maps niet meer voor E3 miljard op de balans staan terwijl die cruciaal zijn voor SDC. Dat TomTom niet gefinancierd is met vreemd vermogen. Dat TT informatie niet via persberichten naar buiten brengt.

    Mijn angst is dat Goddijn opnieuw een partij zal binnenlaten in TomTom. Zoals dat met Janivo (familie de Pont) is gebeurd. Dat vereist een lage koers en "voorzichtige outlook". Vandaar de huidige waardering op de beurs. Ik denk dan aan HAL (De Kreij komt van Vopak) of partner Bosch. De mogelijkheid van hèt toelaten van een bevriende partij en dan de touwtjes in handen houden zou bij Goddijn de voorkeur kunnen hebben boven de korte termijn koers van het aandeel. Cashen komt daarna.

    Voor mij wijst alles erop dat het bovenstaande scenario speelt. Maar het blijft mijn persoonlijke inschatting.

    Dat was de strekking van mijn bericht.
    Harry,

    Mocht je de behoefte hebben je inzicht te delen met mensen die er meer mee kunnen dan wij, mail me dan even: stichtingpat@gmail.com.

    Ik zou dit zeer hogelijk waarderen.
  4. [verwijderd] 17 januari 2017 17:44
    quote:

    Stichting PAT schreef op 17 januari 2017 17:31:

    [...]

    Harry,

    Mocht je de behoefte hebben je inzicht te delen met mensen die er meer mee kunnen dan wij, mail me dan even: stichtingpat@gmail.com.

    Ik zou dit zeer hogelijk waarderen.

    @Jelle,
    Kun je voor de petitie een tijdspad opgeven, of een tussentijdse rapportage opstellen? Hoe denk je bijvoorbeeld de omschreven doelstellingen te behalen? Ga je de petitie bijv. aanbieden op de AVA? Dan kan er direct over doorgevraagd worden. Hoewel ik er overigens niet aan moet denken dat dit bestuur zich daadwerkelijk op de Nasdaq staande moet houden.
    Ik zie onderaan de petitie het kopje "Nieuwtjes", zou dat een plek kunnen zijn om de ondertekenaars op de hoogte te houden?
    Mvg, Hik
  5. [verwijderd] 17 januari 2017 19:00
    WSFA 1 of 1


    Connected Car M2M Connections and Services 2017 Global Market Expected to Grow at CAGR 28% and Forecast to 2021
    Jan 16, 2017 06:19 PM

    "Connected Car M2M Connections and Services Market"
    WiseGuyReports.Com Publish a New Market Research Report On “Connected Car M2M Connections and Services 2017 Global Market Expected to Grow at CAGR 28% and Forecast to 2021”.


    The market research analyst predicts the global connected car M2M services market to grow at a CAGR of over 30% while the connections market is expected to grow at a CAGR of over 28% during the forecast period.

    Connected cars are equipped with Internet and wireless services that help the cars connect with networks or services. M2M connections are established between two electronic or mechanical devices for automated data transmission.

    A connected car M2M connection refers to the automated wireless data transmission between a car and another vehicle, an OEM, third-party service providers, enterprises, Internet-capable devices, or an infrastructure.

    m.wsfa.com/wsfa/pm_/contentdetail.htm...
    Zijn hiermee de 15 procent chat voorspellingen van T2 niet een beetje mager?
  6. forum rang 6 Tordan 17 januari 2017 19:04
    Hoelang blijft JdM dit nog aanschouwen?
    Hij gaat cashen bij Delta Lloyd en grijpt meer macht bij TMG.
    Postnl geeft hij nog even tijd tot de maand maart. Dan zullen ze daar een heel mooi verhaal moeten hebben, anders komt de druk op de ketel.
    Kan me niet voorstellen dat dit gerommel in de marge bij TT hem ook niet de strot uithangt. Ik geloof dan ook sterk, in welk scenario dan ook, dat de waarde dit jaar meer duidelijk gaat worden. JdM heeft niet voor niets aangegeven niet met een lolly op de achterbank te willen zitten???
  7. [verwijderd] 18 januari 2017 07:45
    Geen financiele details gemeld.
    (ABM FN-Dow Jones) TomTom heeft de Duitse start-up Autonomos overgenomen, dat gericht is op autonoom autorijden. Dit maakte de navigatiespecialist woensdag voorbeurs bekend zonder een overnamebedrag te vermelden.
    Autonomos is in 2012 opgericht en verschaft consultancydiensten voor onderzoek naar autonoom rijden.
    "Met deze deal positioneren we ons verder als een van de leiders in autonoom rijden", zei CEO Harold Godijn.
    Het aandeel TomTom sloot dinsdag op een rood Damrak 1,0 procent lager op 8,56 euro.
    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  8. [verwijderd] 18 januari 2017 07:58
    Autonomos GmbH
    Autonomos GmbH is a Berlin IT startup specializing in research and development services in the areas of automotive software, digital image processing and 3D sensor technology. The company was founded in 2012 as a spin-off of the Federal Ministry of Education and Research (BMBF) research project entitled “AutoNOMOS Labs” at the Free University Berlin.
    Since then, Autonomos GmbH has grown to employ over 20 staff, and has developed their own independent real-time-capable stereo camera solution for deployment in diverse driver assistance systems in commercial vehicles. The company supports reputable suppliers and vehicle manufacturers with hardware and software know-how.
3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 181 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links