Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

CES 2017 TOM TOM?

78 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste | Omlaag ↓
  1. NielsjeB 7 januari 2017 20:56
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 7 januari 2017 20:50:

    [...]

    Verbaasde mij ook. Alsof TT voor Nvidia er niet echt toe doet en TT voornamelijk Nvidia nodig heeft voor het sneller en goedkoper updaten van kaarten. Je zou verwachten als Tesla TT gebruikt Nvidia iets meer over de (unieke) TT producten zou zeggen. Iedereen moet de woorden op een weegschaal leggen en oppassen dat ze hun mond niet voorbij praten. Laten we daar maar op vertrouwen.
    Het partnership met TT is van vorig jaar, logisch toch dat ze daar niet veel tijd aan besteden? Was leuk geweest om net zo'n verhaaltje als met Baidu te krijgen, maar China is toch een verhaal apart.

    Hij zegt "leading mapping company" niet "a mapping company": youtu.be/ljSpat74w10?t=1959

    Dat is duidelijk een streep(je) voor op Here. Enige wat 100% duidelijk wordt (voor degenen die nog niet overtuigd waren) is dat het partnership met TT absoluut niet exclusief is. De Nvidia CEO noemt zelfs "all mapping companies of the world". Helemaal in de geest van de automotive wereld dus: zoveel mogelijk multi sourcing.
  2. Spes 7 januari 2017 21:39
    quote:

    NielsjeB schreef op 7 januari 2017 20:56:

    [...]
    Het partnership met TT is van vorig jaar, logisch toch dat ze daar niet veel tijd aan besteden? Was leuk geweest om net zo'n verhaaltje als met Baidu te krijgen, maar China is toch een verhaal apart.

    Hij zegt "leading mapping company" niet "a mapping company": youtu.be/ljSpat74w10?t=1959

    Dat is duidelijk een streep(je) voor op Here. Enige wat 100% duidelijk wordt (voor degenen die nog niet overtuigd waren) is dat het partnership met TT absoluut niet exclusief is. De Nvidia CEO noemt zelfs "all mapping companies of the world". Helemaal in de geest van de automotive wereld dus: zoveel mogelijk multi sourcing.
    Dank. Mooie uitspraak van een CEO van Nvidia. Laat zien dat we de mapping branch breder moeten zien dan alleen TT, Here en Google.
  3. [verwijderd] 8 januari 2017 12:35
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 7 januari 2017 21:10:

    www.autobild.de/bilder/die-highlights...

    AutoBild
    Sheet 30, 52 en 53 TT en op 31 HERE
    Leuke set om te bekijken. Leerzaam om nog eens alle schuivende panelen langs te zien komen. TomTom zou goed gepositioneerd kunnen zijn als de pogingen van anderen om een goede "fabriek" te bouwen te traag gaan of zelfs totaal mislukken. Maar de kaarten zijn nog niet definitief geschud.

    Losse opmerking in de kantlijn:

    Als ik dan Bild 46 bekijk, kan ik niet anders dan bij me zelf denken: "Wat heb ik nu echt aan inhoudelijke verdieping gezien bij TTT?" Naast die prangende vraag waarom het verkopen kennelijk zo moeilijk voor ze is dat ze er maar niet in slagen om als marktleider sneller te groeien dan de markt.

    Maar dat heeft niet zoveel te maken met de CES.

    www.autobild.de/bilder/die-highlights...
  4. forum rang 6 boem! 8 januari 2017 13:25
    quote:

    xynix schreef op 8 januari 2017 12:35:

    [...]
    Leuke set om te bekijken. Leerzaam om nog eens alle schuivende panelen langs te zien komen. TomTom zou goed gepositioneerd kunnen zijn als de pogingen van anderen om een goede "fabriek" te bouwen te traag gaan of zelfs totaal mislukken. Maar de kaarten zijn nog niet definitief geschud.

    Losse opmerking in de kantlijn:

    Als ik dan Bild 46 bekijk, kan ik niet anders dan bij me zelf denken: "Wat heb ik nu echt aan inhoudelijke verdieping gezien bij TTT?" Naast die prangende vraag waarom het verkopen kennelijk zo moeilijk voor ze is dat ze er maar niet in slagen om als marktleider sneller te groeien dan de markt.

    Maar dat heeft niet zoveel te maken met de CES.

    www.autobild.de/bilder/die-highlights...
    AB , ook ik heb niet zoveeel problemen met de wegen die tom2 inslaat en de wijze waarop zij zich weten te positioneren op allerhande knallende groeimarkten.

    Mijn enige problem is waarom ze er niet in slagen om boven de markt te presteren qua verkoop indien je aangeeft dat je product bij TTT/Auromotive beter is dan wat de concurrentie kan leveren
  5. joe123 8 januari 2017 18:24
    Wow.Dikke AB JTT.
    Waarom zien we eindelijk deze beelden.
    Had al veel langer door TOMTOM zelf bekend gemaakt moeten zijn.
    Hierop zitten al de kleine beleggers op dit forum te wachten.(Bevestiging) van vele twijfelende aandeelhouders.
    Kan morgen wel eens vonken geven!
    Hopelijk wordt het de golden grail.
  6. forum rang 7 Dutchy Ron 8 januari 2017 21:15
    www.caradvice.com.au/511679/car-compa...

    Het artikel leek aardig totdat de auteur over maps begint, wat een flater

    The biggest advantage that tech companies have over the vehicle manufacturers, however, isn’t just a more innate understanding of artificial intelligence and connected devices. It’s mapping.

    Google and Apple maps are the two leading mapping systems in the world (Apple map jokes aside, the system has improved substantially over the years). Do you think Google’s Street View and Google Earth features were developed as a user-focused visual treat or side hobby for the company’s CEO? No. In order for autonomous cars to work properly, accurate mapping data is vital. It’s why BMW, Mercedes-Benz and Audi jointly purchased Nokia’s Here map system last year. The race is on to build the world’s most accurate mapping data.

    So, here we are. Two industries are about to clash. The car as we know it is about to change more than anyone can predict. Carlos Ghosn, the CEO of Renault-Nissan and now Mitsubishi alliance said that the emergence of electric cars, autonomous cars and connected cars will see more change in the automotive industry in the next decade than we’ve seen in the last 50 years. He likened it to the revolution from horse-and-carriage to the car.
  7. forum rang 7 Dutchy Ron 10 januari 2017 11:43
    SKT to collaborate with US chipmaker Nvidia on autonomous cars

    South Korea’s leading mobile carrier SK Telecom said Tuesday it has agreed to collaborate with leading US-based graphic chip maker Nvidia for the development of new platform technologies for autonomous vehicles.

    “We will merge Nvidia’s autonomous driving technology with SK Telecom’s ‘T Map’ navigation program and SK C&C’s cloud computing technology to develop our own self-driving platform technology,” a SKT spokesperson told The Korea Herald.

    The SKT-Nvidia partnership was first publicized by SKT’s newly appointed CEO Park Jung-ho at the recent Consumer Electronics Show in Las Vegas.

    www.koreaherald.com/view.php?ud=20170...
  8. [verwijderd] 10 januari 2017 11:47
    Niet geheel toevallig (?) werken ze ook samen met Mobileye:

    english.etnews.com/20170109200001

    [CES 2017] SKT Selects Mobileye as Its Partner in Developing Self-Driving Cars
    Jan 09, 2017

    SK Telecom has selected ‘Mobileye’, which is an Israeli image processing chip developer, as its partner in developing complete self-driving cars and is planning to speed up process of development of self-driving services that utilize T-Map. It is also going to be South Korea’s first company to work with ‘Intel-BMW-Mobileye’ alliance, which is the world’s top alliance for development of self-driving cars, and is planning to introduce self-driving cars along with Intel, BMW, and Mobileye in 2021.
    According to an industry on the 8th, CEO Park Jung-ho of SK Telecom and Director Choi Jin-sung of Comprehensive Technical Institute visited Mobileye at ‘CES 2017’, which is being held in Las Vegas, and discussed about potential partnership.
    SK Telecom discussed with Mobileye about self-driving service that utilizes information from Smartphone navigation app called ‘T-Map’ from a self-driving chipset called ‘eyeQ4’, which is applied with ‘REM (Road Experience Management’ technology that is based on information from a map. REM provides exact location in real-time and establishes driving environment. SK Telecom has been highly interested in securing self-driving technology that links data from T-Map and REM due to characteristics of roads in South Korea.
    “REM satisfies more than ‘level 3’ of self-driving standard set up by SAE (Society of Automotive Engineers) and transfers and receives data, which is analyzed from a map in real-time, in 10 per 1km.” said a representative for Mobileye. “With significant lesser amount of data than raw data from a map, it can check information from a map in real-time.”
  9. Levy 10 januari 2017 16:20
    Intel, Qualcomm en Nvidia profiteren van technologische trends (bron: ABN AMRO)

    09 januari | 14:29

    De elektronicabeurs CES 2017 in Las Vegas bevestigde ons vertrouwen in bedrijven als Intel, Qualcomm en NVIDIA. Ze zullen een belangrijke rol spelen als het gaat om ontwikkelingen als 5G, kunstmatige Intelligentie, bestuurloos rijden en virtuele werkelijkheid. Dit zijn ontwikkelingen waar al jaren over wordt gepraat. Op de beurs was zichtbaar dat de theorie nu beschikbaar is in de vorm van talloze producten.

    We denken dat beleggers deze ontwikkelingen niet als op zichzelf staand moet beschouwen. Het gaat om een in elkaar geweven netwerk van bedrijven die profiteren van deze ontwikkelingen. De krachtige technologie van Intel, het vermogen van Qualcomm op het gebied van connectiviteit en de grafische technologie van NVIDIA versterken elkaar. We denken dat alle 3 de bedrijven van de ontwikkelingen zullen profiteren.

    We houden op dit moment vast aan onze reële waarde-inschattingen voor de genoemde bedrijven. We denken dat de aandelen van Qualcomm zodanig zijn gewaardeerd dat er sprake is van een adequate veiligheidsmarge ten opzichte van onze reële waarde-inschatting. De aandelen van Intel en NVIDIA zijn overgewaardeerd, zij het niet in dezelfde mate.
78 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links