Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 24,000 16 apr 2024 12:30
  • -0,300 (-1,23%) Dagrange 23,760 - 24,600
  • 108.223 Gem. (3M) 243,4K

2017 maand January: Tijd om in de schijnwerpers te komen staan !!!

264 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 14 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 januari 2017 10:57
    quote:

    strange schreef op 7 januari 2017 10:25:

    Op 8 november gaf ING aan dat het koersdoel Eur 18,50 was. Met als verwachting dat bij goede grondstofprijzen en goedkeur tweede lithiumproject de koers door kan stijgen naar Eur 23 a 24,-
    ING zei toen : 18,50 en bij bereiken van een tweetal te realiseren gebeurtenissen zou de koers een derde hoger kunnen uitvallen. Mijn koersdoel toen genoemd door mij (voorzichtig) 22/23......Helaas kon niemand voorzien dat rwc, om haar moverende en niet bekend gemaakte redenen, haar aandeel in het fonds heeft verkleind.
  2. Vogeltje71 7 januari 2017 13:07
    quote:

    strange schreef op 7 januari 2017 10:25:

    Op 8 november gaf ING aan dat het koersdoel Eur 18,50 was. Met als verwachting dat bij goede grondstofprijzen en goedkeur tweede lithiumproject de koers door kan stijgen naar Eur 23 a 24,-
    Dit was nog voordat Trump werd gekozen en de cyclische aandelen omhoog spoten (vooral staal in US) en de metaalprijzen gingen stijgen. Al met al blijft de actie van RWC echt heel jammer.
    Kan het zijn dat ze het besluit al in september hebben gemaakt en eigenlijk niet meer terug konden? Wij reageren als kleine beleggers natuurlijk een stuk emotioneler op een daling van 20%, maar RWC is veel professioneler en berekender. Ik hoop zelf dat de daling vanaf 16nov weer snel teniet is gedaan. Zeker na een berichtje over het Lithiumproject. Of gewoon over de stijging van de metaalprijzen. Welke metalen zijn voor AMG nu het belangrijkst/grootste impact bij prijsstijging? Ferrovanadium en Molybdeen?
  3. Vogeltje71 7 januari 2017 14:41
    stukje uit jaarverslag AMG 2015:

    The reduction in market prices of antimony, vanadium, molybdenum, nickel and aluminum of 38%, 47%, 48%, 40% and 24%, respectively, negatively affected revenue in the fourth quarter of 2015 compared to the fourth quarter of 2014.

    Vooral Aluminium en Vanadium zijn volgens mij goed gestegen. Heeft er iemand duidelijk onderbouwde info? Wellicht zijn de aangegane lange termijn contracten natuurlijk afwijkend van de dagprijzen.
  4. 2411phk 7 januari 2017 18:59
    @ Vogeltje71

    Een goede vraag, geeft een goede indicatie jaarresultaat 2016 AMG. De grondstoffen in het algemeen zijn al enige tijd "booming". Ik kan het niet helemaal goed beoordelen, maar naast FeVa en Al gaat het ook de goede kant op met Chroom, Mo, Nikkel, Tin en Antimoon. Minder goed zijn Tantulum en Niobium.

    Ik haal de informatie op van de website Asian Metals, en per metaal bekijk ik het jaarverloop, samen met de pagina Attractive Portfolio AMG, (was een update van AMG September 2016). Het is jammer dat AMG niet vaker dit soort geeft.

    In het algemeen kun je stellen dat grondstoffen een come back aan het maken zijn. Als het verder niet tegenvalt met de info over het Lithiumproject en geen er andere tegenvallers, zullen de cijfers 2016 solide zijn.

    Ik ben nog steeds voorzichtig optimitisch, hoewel je moet stalen zenuwen hebben. Op naar maart 2017
  5. de bolle 11 januari 2017 17:22
    quote:

    toontjeavanti schreef op 4 januari 2017 13:32:

    Elektrische auto's die op batterijen rijden, hebben hun langste tijd gehad. Zij moeten het afleggen tegen soortgelijke voertuigen die op brandstofcellen voortbewegen. Dat is de meest kansrijke vorm van elektrisch vervoer op de lange termijn.
    Dit komt naar voren uit een wereldwijde enquête van adviesbureau KPMG onder 800 topfunctionarissen in de auto-industrie, de dealersector en de financiële dienstverlening. Ruim 60% van de ondervraagden ziet het einde van het batterijtijdperk al weer naderen. 'De elektrische auto die wordt voortgedreven door batterijen, vraagt op dit moment te veel van de bestaande infrastructuur', zo stelt Loek Kramer, partner bij KPMG, in een schriftelijke toelichting bij het onderzoek.
    Obstakels overwinnen
    Voertuigen, voorzien van brandstofcellen, zijn veel kansrijker. Dit soort elektrische auto's heeft geen last van de beperkte oplaadcapaciteit van accu's.
    Toch moeten ook auto's met brandstofcellen nog obstakels overwinnen zoals de koeling van het waterstofgas en de veilige opslag daarvan in het voertuig, zo blijkt uit de Global Automotive Executive Survey 2017 van KPMG.
    BMW en Tesla koploper
    Autofabrikant BMW wordt nog altijd gezien als onbetwist leider in de ontwikkeling van elektrische voertuigen. De Duitsers worden op korte afstand gevolgd door het Amerikaanse Tesla. Het onderzoek laat verder zien dat Toyota achterop raakt. Kramer: 'Het lijkt erop dat Toyota minder investeert in het reduceren van de oplaadtijd van de batterij. Wellicht is het merk zich al aan het voorbereiden op de brandstofcel.'
    Chinese merken spelen nauwelijks een rol op het gebied van elektrische mobiliteit. De verwachting is dat baanbrekende vernieuwing moet komen van traditionele Westerse industrie.
    Einde dieselmotor
    BMW wordt ook als koploper gezien bij de ontwikkeling van zelfrijdende auto's. Ruim 25% van de ondervraagden noemt de Duitse producent als eerste, gevolgd door Tesla en Honda. Vergeleken met de peiling van een jaar geleden heeft Tesla een grote sprong vooruit gemaakt.
    De elektrificatie van auto's mag dan veel aandacht krijgen, toch vindt driekwart van de ondervraagden de klassieke verbrandingsmotor nog altijd zeer relevant. Wel is de helft van mening dat de dieselmotor de eerste aandrijftechniek zal zijn die het veld gaat ruimen. Die ontwikkeling zal voor een aantal landen ingrijpende gevolgen hebben, zegt Kramer. Hij wijst op de situatie in India waar dieselauto's in het jaar 2023 een aandeel zullen hebben van naar schatting 60%.

    Bron: FD

    Mocht bovenstaande uitkomen dan vrees ik dat het Lithium project niet gaat opbrengen wat wij allemaal hopen?
    www.wattisduurzaam.nl/10999/energie-b...
  6. [verwijderd] 11 januari 2017 23:46
    Even uit 2014:

    quote:

    Black Hawk schreef op 10 oktober 2014 18:41:

    [...]

    Ook ik zit al jaren muisstil in AMG en doe ook al een aantal jaar of ik ze niet heb. Na wat KT ergens in 2009 heb ik ze voor de LT opgepakt. In 2011 de stijging naar 16 meegemaakt, maar nooit uitgestapt omdat ik geen tijd had om KT te handelen en ik juist vond dat het de goede kant op ging. Zit nog steeds en blijf dat ook doen. Er staat zelfs geen stopploss onder. Lekker dom eigenlijk, maar ik ben er klaar mee. Als niet,.....dan niet. Als ik geld vrij had gehad dan had ik vandaag bijgekocht. Door de koersval keek ik toch al stiekum wat vaker ;(

    Ben wel benieuwd waar die grote partijen met hun flinke belangen in AMG nu hun geld mee verdienen. Zou het zo kunnen zijn dat ze hoe dan ook geld kunnen verdienen als de handel dun is?
    Ik wist mijn WW niet meer en heb daarom maar een nieuw account aangemaakt met bijna dezelfde nickname. E-mailadres van destijds heb ik niet meer dus nieuwe WW aanvragen kon niet. Misschien dat een Mod mijn account weer leven in kan blazen en anders blijf ik wel onder deze nickname.

    Zo nu hoeven jullie niet meer te gissen waar deze snuiter nu inens weer vandaan komt hahah. Ik zit nog steeds in AMG en heb er nog alle vertrouwen in!
264 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 14 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links