Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 313,7K

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 181 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 januari 2017 13:19
    Vraagje..
    nu Nvidia (Bosch/TT/evt MSFT) DE processor heeft voor de SDC..en 82 % aan het testen is...dus iedereen het snoepje laat proeven tot ze het willen houden/hebben..

    Dan wil je dat toch als nieuw bedrijf vorm geven ?
    Dus apart van je huidige bedrijf? Dus een aparte entiteit oprichten?

    Dus dat moet dan toch ergens zichtbaar worden in KVK's / aktes ?
    Of doen ze alles in privacy (via boeteclausules bij de grote zakenbanken/advocaten) om dan ineens te komen..

  2. forum rang 7 Dutchy Ron 9 januari 2017 13:21
    Wat ik mij nog afvraag, welke klant (dan bedoel ik niet een partner of BU) draagt het meeste bij aan de omzet van TT? Ik heb zelf geen idee en sluit niet uit dat het op dit moment zelfs Apple of Volvo. Die klant is namelijk het minste gebaat bij een overname van TT door een derde.

    Ik kan mij ook zo maar voorstellen dat Apple contractueel heeft vastgelegd dat TT niet overgenomen mag worden door een concurrent van Apple, of sterker nog dat bij een overname bod Apple een optie heeft om voor dat bedrag of bijvoorbeeld het bod + 10% TT over te nemen.

    Iemand hier gedachten over of zicht op best betalende klant?
  3. Romax 9 januari 2017 13:56
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 9 januari 2017 13:21:

    Wat ik mij nog afvraag, welke klant (dan bedoel ik niet een partner of BU) draagt het meeste bij aan de omzet van TT? Ik heb zelf geen idee en sluit niet uit dat het op dit moment zelfs Apple of Volvo. Die klant is namelijk het minste gebaat bij een overname van TT door een derde.

    Ik kan mij ook zo maar voorstellen dat Apple contractueel heeft vastgelegd dat TT niet overgenomen mag worden door een concurrent van Apple, of sterker nog dat bij een overname bod Apple een optie heeft om voor dat bedrag of bijvoorbeeld het bod + 10% TT over te nemen.

    Iemand hier gedachten over of zicht op best betalende klant?

    VolVo heeft pas vanaf 2019 een bijdrage in de omzet.
    Denk dat de data van Apple groter en interessanter is dan die peanuts die het cash oplevert.
    Zit al zo'n 40 jaar in de handel, maar de constructie dat er contractueel iets is ivm een overname....lijkt me niet.
    Ik denk als Apple echt interesse heeft in TomTom, dan hadden ze al veer eerder aan de boom geschud.
    Mijn denkwijze dus, is uiteraard garantie tot aan de deur...
  4. [verwijderd] 9 januari 2017 14:12
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 9 januari 2017 13:21:

    Wat ik mij nog afvraag, welke klant (dan bedoel ik niet een partner of BU) draagt het meeste bij aan de omzet van TT? Ik heb zelf geen idee en sluit niet uit dat het op dit moment zelfs Apple of Volvo. Die klant is namelijk het minste gebaat bij een overname van TT door een derde.

    Ik kan mij ook zo maar voorstellen dat Apple contractueel heeft vastgelegd dat TT niet overgenomen mag worden door een concurrent van Apple, of sterker nog dat bij een overname bod Apple een optie heeft om voor dat bedrag of bijvoorbeeld het bod + 10% TT over te nemen.

    Iemand hier gedachten over of zicht op best betalende klant?
    Ik schat in dat dat nu vrij snel PSA moet gaan worden bij het infaseren van de TT-inside modellen.
  5. forum rang 7 Dutchy Ron 9 januari 2017 14:16
    Jaarlijkse deelname van TT aan TRB moet ook niet worden onderschat, daar worden mede de standaarden bepaald. TT staat er overigens zelf niet zo te zien.

    Kijk eens in de zoekresultaten en (afgeschermde info en rapporten) die betrekking hebben op het TRB-event deze week en kijk eens hoe vaak TT wordt genoemd en in welke context:
    amonline.trb.org/search-results/site-...

  6. DerksVisie 9 januari 2017 14:19
    quote:

    Hik schreef op 9 januari 2017 14:13:

    Ford gets another inexpensive GPS option at CES 2017 with Sygic

    Sygic Car Navigation joins Apple Maps and Google Maps as low-cost alternatives to Sync 3's onboard navigation option.

    www.cnet.com/roadshow/news/ford-vehic...

    Sygic is natuurlijk TomTom's offline 3D Maps.

    Is inderdaad powered by TomTom's map. help.sygic.com/es/sygic-gps-navigatio...

    Sygic GPS Navigation is the World's Most Installed Offline GPS Navigation App powered by TomTom maps.
  7. [verwijderd] 9 januari 2017 14:25
    TomTom ligt goed op koers. Iedereen focust hier op de automotive activiteiten maar TomTom Sports timmert inmiddels ook goed aan de weg. Het zwakke punt van TomTom was de eigen sports app. Met de op de CES aangekondige nieuwe app zouden ze dat wel eens kunnen veranderen. Dit zou voor de korte(en lange) termijn winstcijfers wel eens zeer interessant kunnen worden. Als ik de lijstjes met best verkochte producten bekijk dan zit TomTom daar vaak bij.

    Verder verwacht ik geen bedrijven die nu een belang nemen. Het huidige management neemt pas genoegen met een deelname bij een waardering van 8 tot 10 miljard voor geheel TomTom. Met de huidige koers kunnen andere bedrijven een eventuele deelname tegen die waardering niet verantwoorden naar de eigen stakeholders.

    TomTom moet dus eerst de winst vergroten (wat ze relatief makkelijk kunnen doen omdat de winst nu wordt beperkt door hoge investeringen in R&D).
  8. [verwijderd] 9 januari 2017 14:28
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 9 januari 2017 14:25:

    www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/uber-ma...

    Plannen Uber (openbaar maken data) nog gevolgen voor verdienmodel TT?
    Nope niet echt een bedreiging. Het vergroot de beweging van steden van aanpassingen infrastructuur naar data gedreven beslissingen. Uber staat niet altijd hoog aangeschreven bij overheden.
    Ben ook benieuwd wie de maps levert voor het nieuwe Uber Movement platform.
  9. [verwijderd] 9 januari 2017 14:32
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 9 januari 2017 14:25:

    www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/uber-ma...

    Plannen Uber (openbaar maken data) nog gevolgen voor verdienmodel TT?
    Ik denk dat de "Smart City"-club van TomTom hier niet zo blij van wordt. Tenzij dit een samenwerking zou zijn tussen TomTom en UBER. Maar dat denk ik niet.

    UBER kan een geduchte concurrent op dit gebied worden nog voor TomTom geld eraan begint te verdienen.

    De TomTom-service:

    city.tomtom.com
  10. Navigatix 9 januari 2017 14:34
    @Hik. post 14.13 uur.

    Onder aan het bericht van Sygic staat meer informatie over AI en zelfrijdende auto's en geheel onder aan het bericht de melding van Microsoft Azure platform met daarbij een foto van een Microsoft kantoor met daarvoor 2 auto's. Geheel toevallig 1 Renault + 1 Nissan???
3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 181 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links