Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
De nieuwe PND's (GO en VIA) moeten het doen vandaag.
Even terug in de tijd. Het Consortium van de drie Duitse Autobouwers koopt Here voor E3 miljard om daarmee te voorkomen dat er bruikbare data/kennis in handen valt van een Chinese partij of "Tech" (Baidu, Uber etc.). Naast data gaat het ook de opgedane kennis op het gebied van de zelfrijdende auto. Die noodzaak om Here te kopen ontstond nadat Nokia aangaf van Here af te willen. Onder Nokia was Here "veilig" in de zin dat heel Nokia te groot is (was) qua marketcap om over te nemen. Waarom zouden de Duitsers nu wel bereid zijn, nu de overname van Here voor E3 miljard geslaagd is, om de data/kennis over te leveren aan MobilEye? - Een bedrijf dat een jaaromzet heeft van nauwelijks $300 mln. - Een bedrijf met een CEO die vooral aan het cashen is geweest en zijn uitspraken niet nakomt. - Een bedrijf dat eerder nogal makkelijk deed over "traditionele Mapping" en de noodzaak ervan voor de SDC niet inzag. ....etc. Het Consortium wil met Here "het Zwitserland van de Mapping" worden. Dan ga je niet je data overhandigen aan een Israëlisch bedrijf. Bovendien: met Bosch is er een alternatief. Dat is een neutrale partij, niet beursgenoteerd en de grootste toeleverancier aan de automobiel industrie. Waarom zou je die passeren? Een Bosch kan niet overgenomen worden en is de ideale nieuwe Nokia om de data/Maps/kennis aan over te leveren. Je betaalt E3 miljard om Here veilig te stellen en je hebt een niet beursgenoteerd alternatief als Bosch waar je al jarenlange relatie mee hebt........ Voor TomTom geldt iets dergelijks als Bosch. Wel beursgenoteerd maar: een aandeelhoudersstructuur die een overname door vijandige partij praktisch onmogelijk maakt. TomTom speelt ook duidelijk de "wij zijn onafhankelijk kaart". Een klant blijft eigenaar van de data. Dat was voor Uber al een reden om van Google naar TomTom te bewegen. Goddijn gaf aan dat TT de kosten efficiënte oplossingen wil bieden voor iedere automaker: de fabriek. Traditionele manier van kaarten maken bestaat niet meer. Ik heb dat besef jaren geleden al gehoord tijdens een webcast van TomTom. Wat opvallend is: TomTom en Bosch hebben beiden al met het Consortium gepraat. Volgens Suddeutsche Zeitung zijn er meerdere gesprekken geweest van de Duitsers van het Consortium met TT ten tijde van de Here aankoop.www.sueddeutsche.de/wirtschaft/here-o... En over Bosch werd gesproken toen het ging over evt deelnemingen in Here:"The aim of the talks was to ensure that Bosch can continue to offer services to customers of HERE. In July last year Dutch mapmaker TomTom and Bosch deepened a partnership on high-definition maps to refine the technology crucial for autonomous driving..." www.reuters.com/article/us-bosch-here... Kortom: volgens mij geen enkele reden om MobilEye de data te overhandigen die het nodig heeft om de rol van Mapmaker te spelen. Met Bosch en TomTom is er al een acceptabel alternatief voor de autobouwers. Here probeert zich ook als neutrale partij te profileren en Microsoft kiest ook die strategie. De lijn die Bosch en TomTom al jaren volgen.
Wat een trieste balans na de CES Kennelijk vinden de grote partijen TomTom minder interessant als menig forumlid hier doet zeggen Nogmaals het grootste evenement en dan dit belachelijk schrale resultaat Zelfs Justin zal dit moeten beamen
Mag Tt daar bij de Ces eigenlijk zelf wel een persconferentie geven of hebben ze met of door alle partijen een spreekverbod gekregen. De voorlichting of de verrassingen voldoen helaas weer niet aan de verwachtingen van de beleggers. Fijne dag.
moneymaker_BX schreef op 6 januari 2017 08:45 :
Wat een trieste balans na de CES
Kennelijk vinden de grote partijen TomTom minder interessant als menig forumlid hier doet zeggen
Nogmaals het grootste evenement en dan dit belachelijk schrale resultaat
Zelfs Justin zal dit moeten beamen
Tip: stop met beleggen, verwijder je forum account en start een nieuw account bij forum.girlscene.nl/.
Over Nissan: ik viel daar pas tegen het einde in omdat op 2 sites de webcast niet opgestart werd. Wat ik bij slot hoorde ging over mobiliteit en smart cities. Typisch TomTom terminologie.
Agatan schreef op 6 januari 2017 08:47 :
Mag Tt daar bij de Ces eigenlijk zelf wel een persconferentie geven of hebben ze met of door alle partijen een spreekverbod gekregen. De voorlichting of de verrassingen voldoen helaas weer niet aan de verwachtingen van de beleggers.
Fijne dag.
Zijn de verwachtingen van de beleggers dan niet gewoon veel te hoog. Je spreekt over "weer". Blijkbaar is het dus al vaker gebeurd. Ik denk dat jij, en anderen, te veel verwachten. Het moet nu toch onderhand wel duidelijk zijn dat TomTom heel veel informatie niet mag prijsgeven. Als je dan nog telkens teleurgesteld bent, heb je wel echt een enorme plaat voor je hoofd.
harrysnel schreef op 6 januari 2017 08:53 :
Over Nissan: ik viel daar pas tegen het einde in omdat op 2 sites de webcast niet opgestart werd. Wat ik bij slot hoorde ging over mobiliteit en smart cities. Typisch TomTom terminologie.
Ben het daar wel mee eens, maar verder niet de presentaties waarvan je de kriebels krijgt Als de auto bij een obstakel langs de weg gaat staan om een operator te bellen....
Dutchy Ron schreef op 6 januari 2017 08:01 :
Mobileye zet dus hoog in op crowdsourced mapping, als dat lukt zijn ze spekkoper denk ik.
Het Mobileye verhaal is gigantische bluf en onzin. Ze leveren de goedkope videosensoren voor bepaalde ADAS-functionaliteit en daar is een enorme concurrentie te verwachten de komende jaren. Ze willen graag een methode vinden om autobouwers te binden via een datalaag. Moet allemaal eerst nog worden bewezen en worden ontwikkeld. Ze hebben weinig funding en ook geen eigen infrastuur/cloud. Tesla gelooft niet in de roadmap van Mobileye en heeft ze recent de deur uitgegooid. Ford naar ik heb begrepen ook. Het via de crowd verzamelen van beelden via de camera en die 3D plaatjes verwerken in een positioneringslaag op basis van SLAM noemt men mapping. Heeft niets te maken met een HD-map. De HD-map is de basislaag die ADAS en HAD nodig hebben. Daar is ook iedereen die met autonoom rijden bezig is van overtuigd! Zo'n 3D-plaatsjeslaag kan wel bovenop een HD-map gebruikt worden als extra laag voor positionering. Vanaf 2020-2021 komen de eerste autootjes op de weg met de videosensoren. Dan een paar jaar data verzamelen om een beetje betrouwbare laag te maken. 2023-2025 wellicht iets bruikbaars gereed. Slam staat niet bepaald bekend als een robuuste technologie. TomTom is er in het verleden ook mee bezig geweest en heeft in een later stadium RoadDNA ontwikkeld omdat dat een stuk betrouwbaarder is. RoadDNA is veilig in de auto opgeslagen en werkt razendsnel. Is niet afhankelijk van fragiele mobiele datanetwerken. Kan ook via de crowdsensoren worden geupdate (die crowdsensoren hebben wel een mindere kwaliteit maar de mogelijkheden zullen de komende 10 jaar toenemen). En RoadDNA kan nu al worden gebruikt voor ADAS en HAD-systemen. Biedt ook op hoge snelheid maximaal haalbare veiligheid op basis van huidige technologie! En nou net op de snelwegen gaat autonoom rijden de komende jaren verder worden ingevoerd. Bosch, Volvo en Uber zijn niet voor niets met TomTom in zee gegaan! Zou Tesla dan de eerste autofabrikant zijn die deze RoadDNA-technologie inzet? Mijn inschatting is op zeer korte termijn (can't comment on that van Goddijn zegt voldoende; en Musk die Bosch bedankte; TomTom en Bosch die met Tesla testen uitvoeren, Tesla dat Mobileye de deur heeft uitgegooid etc.etc.) Als Tesla binnen komt krijgt TomTom de aandacht die het verdiend. En ook permanente aandacht. Zo'n deal zal ook grote USA-beleggers gaan trekken en ik zie de koers dan binnen enkele weken naar de 12-15 euro gaan. Nog altijd slechts de helft van de huidige minimale assetwaarde van 30 euro (marktexpert Roger Lanctot noemt 40 euro als huidige assetwaarde).
Nogmaals CES is voor Consumers en autofabrikanten zijn nog volop aan het testen en 'evaluere'. Dus TT presenteert alleen consumer producten (nieuwe wearables en PND). Dus als TT wordt genoemd door Nvidia is dat bijvangst. Hetzelfde geldt voor volgende de CES, kun je je daar vast op instellen. Volgende week Autoshow Detroit, misschien dat TT daar ook staat of wordt genoemd door partners/klanten. Maak er een mooie dag van!
Collega beleggers, natuurlijk zit ik ook te wachten op HET persbericht maar hoe realistisch is dat? Waarom zou HG en zijn vriendjes de kip met gouden eieren weggeven? Ze zijn manager en eigenaar dus hebben alle kennis (en geld) om aandelen in te kopen zodat niet wij maar zij van de onvermijdelijke koers stijging gaan profiteren. Als ik zo weten dat mijn bedrijf straks 100% meer waard is zou ik nu ook niet teveel zeggen en zelf inslaan
Dan nu maar snel door de negen
En al weer groen, hop naar de 9
moneymaker_BX schreef op 6 januari 2017 08:45 :
Wat een trieste balans na de CES
Kennelijk vinden de grote partijen TomTom minder interessant als menig forumlid hier doet zeggen
Nogmaals het grootste evenement en dan dit belachelijk schrale resultaat
Zelfs Justin zal dit moeten beamen
Beste MM-BX, wat triest dat jij het grote geheel niet zit. Ik vind het geweldig dat er niks naar buitenkomt. TT heeft mooie kaarten in de hand en die worden nu geschud. Jij bent een pokeraar die op voorhand de kaarten van zijn tegenstander wil zien! Dit is een harde wereld en dat is beleggen ook. Kun je hier niet tegen dan verkopen. Lees aandachtig de verhalen hierboven van Fast Harry en Groeibriljant. Als jouw 'teleurstelling' niet gespeeld is dan hoop ik oprecht dat je stopt met beleggen want anders kost je dat nog een keer je hart! viermeiden
en rood hop naar de 8 alweer de grootste daler
Zou er dan mooi nieuws komen vanaf de detroit autoshow?? Waymo en ford geven daar oa een persconferentie.. Of stijgen we gewoon omdat maps toch erg belangrijk blijken?
Wel vreemd dat TT die VIA niet via IR naar buiten brengt, toch?
moneymaker_BX schreef op 6 januari 2017 09:09 :
en rood hop naar de 8
Kan iemand deze persoon het 'Plaats reactie' knopje ontnemen? Verschrikkelijk irritante reacties. Volgens mij was jij gisteren de damschreeuwer over iets met 9 toch?
Dinsdag a.s. Tuesday Auto suppliers Denso, Michelin, ZF Group, Röchling Automotive, Yanfeng Automotive Interiors, Aisin Group and Bosch will introduce their latest transmissions, autonomous and electronic technology. Woensdag Panel discussions throughout the day at Cobo Center about the coming revolution of driverless, or autonomous cars. Executives including UberVice President Sherif Marakby, Ford's President of the Americas Joe Hinrichs and GM product development chief Mark Reuss speak at Automotive News World Congress.
stuurloos kevertje schreef op 6 januari 2017 09:10 :
Zou er dan mooi nieuws komen vanaf de detroit autoshow?? Waymo en ford geven daar oa een persconferentie..
Of stijgen we gewoon omdat maps toch erg belangrijk blijken?
CES is qua Automotive vooral research/toekomstplaatjes. Detroit is keiharde business. Wat wordt nu en op korte termijn geleverd! Een mooi platform voor de deal met Tesla (Musk kan zeggen: vanaf vandaag extra veiligheid beschikbaar via de update)
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)