Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

Petitie: TomTom, neem een notering aan de Nasdaq!

189 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. acb 8 december 2016 07:46
    Is er aan gedacht om vermogensbeheerders die T2 aan hun klanten recent hebben aanbevolen ( Selwyn Duijvesteyn, Martine Hafkamp, Wierda, Beursgenoten, Albert Jellema, Jim Tehapuring e.a.) over dit initiatief in te lichten, zodat zij mee kunnen doen, en de druk op het bestuur van T2 om tenminste iets te doen alleen maar kan toenemen?

    De petitie is op zich een prima initiatief, maar meer stemmen dan 116 is beter!

    ACB
  2. [verwijderd] 8 december 2016 12:22
    quote:

    martinmartin schreef op 6 december 2016 12:12:

    Waarom dan toch de ondertekening van de petitie?
    Omdat ik er heilig van overtuigd ben , dat indien HG alle info in een keer had gegeven en dan bedoel ik de teruggang in omzet vanwege PND implosie, de te verwachten sterke groei in de 3 BTB units en dat er in consumer wordt ingezet op Sports en dat men op basis van normaal ondernemers inzicht het mes zet in de kosten verbonden aan PND's, dan was de koers veel verder opgelopen dan nu het geval is.

    Met alle waardering die ik heb voor het ondernemerschap van HG denk ik dat hij hier een vette onvoldoende scoor, waardoor hij de conspiricy-theorien voeding geeft.

    Goddijn studeerde economie aan de Universiteit van Amsterdam. Nadat hij zijn carrière in 1984 was begonnen bij een investeringsmaatschappij genaamd Estex

    Achter onwetendheid / onkunde kan hij zich ook niet verschuilen !

    Het zure is dat het koersverloop op "moment suprème" al meerdere malen het weestandsniveau van €8,56 had opgezocht, het lag dan ook voorhanden dat deze spoedig doorbroken zou worden.....hier werd dan ook "vakkundig" een stokje voor gestoken ( aan de veronderstelling dat dit gebeurde om de shorts wederom de mogelijkheid te bieden om zich in te dekken, wil ik mij voorlopig nog niet officieel aan wagen )
  3. [verwijderd] 9 december 2016 13:45
    Mijn complimenten voor je open mind. Zoals Keynes ooit zei zijn intelligente mensen bereid tot het aanpassen van hun mening als de argumenten veranderen, anderen houden een betonnen plaat voor hun kop.

    Zoals je zegt is de tijdslijn in de communicatie in feite dubieus te noemen. Bearish en bullish zo kort op elkaar, om gek van te worden. Een goede beurswaakhond had hier van mij best een waarschuwing voor mogen geven.

    Dat beleggers het zich zomaar laten overkomen dat de Nederlandse Code Corporate Governance niet wordt nageleefd door TomTom is me echt een doorn in het oog, ik krijg ook nooit onderbouwd terug waarom niet-tekenaars de huidige situatie op dit punt accepteren.

    De situatie is nu voor beleggers slecht (geen dividend, geen inkoop eigen aandelen, geen listing Nasdaq, geen afsplitsing Consumer) en operationeel gaat het uitstekend, veel Automotive-deals gesloten die binnenkort naar buiten komen.

    Enfin, er ligt m.i. een groot opwaarts potentieel voor het aandeel en als geld verdienen je doel is dan lijkt het de moeite waard om te streven naar verandering op die negatieve punten. Bedreigingen omzetten in kansen.

    quote:

    martinmartin schreef op 6 december 2016 12:12:

    Ik heb hiervoor aangegeven de petitie niet te willen ondertekenen vanwege het feit, dat het veel kosten en tijd vergt om een Nasdaq notering te krijgen, en met name het tijdsbeslag baarde mij zorgen omdat juist nu Tom2 alle aandacht oet geven aan hun positie tov ADAS/HAD en SDC.

    Ik heb echter net de petitie wel ondertekent en ik zal aangeven waarom.

    In de basis ben ik nog steeds geneigd te veronderstellen dat HG cs het spel eerlijk spelen en ons als derderangsaandeelhouders ook zullen laten delen in de mogelijk toekomstige winsten.
    De wijze waarop HG/Tom2 communiceert is voor mij niet het probleem.
    Op basis van datgene wat gecommuniceert werd kon iedereen afleiden dat de 3 BTB units minimaal 15/20% GARG zullen laten zien de komende jaren met en sterk stijgend bruto-winstpercentage.
    Daarnaast is er een aantal malen gewag gemaakt van de kostenefficienty die behaald kan worden in het map-making proces waardoor de angst voor het verder oplopen van Opex beteugeld kan worden.
    De uitspraak dat Sports de teruggang in Consumer op termijn op kan vangen geeft ook een fijn gevoel alleen van gevoel kan je niet leven en wetende dat hardware automotive in 2016 nog steeds 55 mio vertegenwoordigd in de consumer-omzet over 2016 zal er bijna zeker toe leiden dat Consumer in 2017 zal krimpen.
    Maar al met al ben ik meer dan positief over de strategische keuzes die Tom2 heeft gemaakt en ben meer dan blij dat HG deze kar trekt en ervoor heeft gezorgt dat de transitie van hard-ware naar C&S-bedrijf is geslaagd en ik hoop dat hij met Consumer hetzelfde kan bewerkstelligen.

    Waarom dan toch de ondertekening van de petitie?
    Omdat ik er heilig van overtuigd ben , dat indien HG alle info in een keer had gegeven en dan bedoel ik de teruggang in omzet vanwege PND implosie, de te verwachten sterke groei in de 3 BTB units en dat er in consumer wordt ingezet op Sports en dat men op basis van normaal ondernemers inzicht het mes zet in de kosten verbonden aan PND's, dan was de koers veel verder opgelopen dan ju het geval is.

    Met alle waardering die ik heb voor het ondernemerschap van HG denk ik dat hij hier een vette onvoldoende scoor, waardoor hij de conspiricy-theorien voeding geeft.

  4. [verwijderd] 1 januari 2017 17:30
    quote:

    relpinda schreef op 31 december 2016 12:35:

    Hoi Jelle,
    Graag een update vwb de St.PAT?

    Wanneer is de processie? Of zijn ze bij TT niet Gelovig?

    In ieder geval een ieder bijzonder mooie leuke Jaarswisseling en tot volgend jaar wanneer we 2017 schrijven.

    LZA
    Hoi LZA,

    Stichting PAT is succesvoller dan wat ik vooraf voor realistisch hield. Vanwege het wetenschappelijke karakter van te volgen publicaties, laat de 'processie' wel langer op zich wachten dan misschien gehoopt, maar het eindresultaat zal in potentie vele malen beter zijn voor de particuliere aandeelhouder.

    We hebben desk research gedaan en experts geraadpleegd en op basis daarvan zijn we door gegaan met ons onderzoek. We zitten nu in de fase waarbij we overleggen met derden, iets wat we vantevoren niet hadden beoogd en hier zal nog meer tijd in gaan zitten.

    Voor particuliere aandeelhouders is de huidige situatie m.b.t. de best practises beschreven in de Dutch Corporate Governance Code extreem negatief te noemen, hetgeen natuurlijk ook betekent dat de huidige situatie voor particuliere aandeelhouders relatief eenvoudig en veel kan worden verbeterd.

    Ik ben tegelijkertijd over de commercieel-technische positie van TomTom nog positiever dan wat ik al was vanwege het grote aantal contracten voor real-time HD Maps, RoadDNA en waarschijnlijk ook Traffic Sign AI (Zie bericht van Campion aan @apieslapie op LI, andere bronnen binnen TT tevens bekend bij PAT). Ik denk dat dit op korte termijn (zeer) positief zal uitwerken in de koers van het aandeel.

    Uiteraard houd ik in lijn met de doelstellingen van Stichting PAT stevig vast aan een long positie in TomTom.

  5. [verwijderd] 1 januari 2017 18:22
    quote:

    Stichting PAT schreef op 1 januari 2017 17:30:

    [...]

    Hoi LZA,

    Stichting PAT is succesvoller dan wat ik vooraf voor realistisch hield. Vanwege het wetenschappelijke karakter van te volgen publicaties, laat de 'processie' wel langer op zich wachten dan misschien gehoopt, maar het eindresultaat zal in potentie vele malen beter zijn voor de particuliere aandeelhouder.

    We hebben desk research gedaan en experts geraadpleegd en op basis daarvan zijn we door gegaan met ons onderzoek. We zitten nu in de fase waarbij we overleggen met derden, iets wat we vantevoren niet hadden beoogd en hier zal nog meer tijd in gaan zitten.

    Voor particuliere aandeelhouders is de huidige situatie m.b.t. de best practises beschreven in de Dutch Corporate Governance Code extreem negatief te noemen, hetgeen natuurlijk ook betekent dat de huidige situatie voor particuliere aandeelhouders relatief eenvoudig en veel kan worden verbeterd.

    Ik ben tegelijkertijd over de commercieel-technische positie van TomTom nog positiever dan wat ik al was vanwege het grote aantal contracten voor real-time HD Maps, RoadDNA en waarschijnlijk ook Traffic Sign AI (Zie bericht van Campion aan @apieslapie op LI, andere bronnen binnen TT tevens bekend bij PAT). Ik denk dat dit op korte termijn (zeer) positief zal uitwerken in de koers van het aandeel.

    Uiteraard houd ik in lijn met de doelstellingen van Stichting PAT stevig vast aan een long positie in TomTom.

    Voor wat het waard is, ....ik heb zojuist de petitie ook getekend
  6. [verwijderd] 1 januari 2017 18:33
    quote:

    marijke m schreef op 1 januari 2017 17:50:

    @Jelle. Wat bedoel je met korte termijn? Binnen een jaar? 1/2 jaar?

    Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar voor allen. Vooral veel gezondheid!
    Voor m'n gevoel zeker binnen een half jaar en kijk ook uit naar CES deze week.

    Ford gebruikt lidar sensoren als onderdeel van fusion zoals Bosch/TT ook werkt binnen een closed-loop system met lidar-based HD Map en RoadDNA als absolute waardes in de auto als lichte data.

    Ford werkt samen met MS voor de cloud, het is eigenlijk een dreamteam voor autonoom rijden.

    Ford heeft al een lijntje met TT en Ford lijkt op Linked-In erg populair onder TT'ers.

    Voor mij is het ook slechts een inschatting, een gevoel, natuurlijk. Iedere belegger is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar positie.

  7. marijke m 1 januari 2017 18:39
    quote:

    Stichting PAT schreef op 1 januari 2017 18:33:

    [...]

    Voor m'n gevoel zeker binnen een half jaar en kijk ook uit naar CES deze week.

    Ford gebruikt lidar sensoren als onderdeel van fusion zoals Bosch/TT ook werkt binnen een closed-loop system met lidar-based HD Map en RoadDNA als absolute waardes in de auto als lichte data.

    Ford werkt samen met MS voor de cloud, het is eigenlijk een dreamteam voor autonoom rijden.

    Ford heeft al een lijntje met TT en Ford lijkt op Linked-In erg populair onder TT'ers.

    Dank voor je antwoord.
  8. NoWorry 1 januari 2017 19:25
    quote:

    martinmartin schreef op 6 december 2016 12:12:

    ...........

    Met alle waardering die ik heb voor het ondernemerschap van HG denk ik dat hij hier een vette onvoldoende scoor, waardoor hij de conspiricy-theorien voeding geeft.

    @MartinMartin,

    Ook ik heb de petitie maar ondertekend.

    Niet zozeer vanwege een NasdaQ notering, maar vanwege een eventuele signaalwerking richting HG c.s. dat er echt iets moet gebeuren.

    Zover ik weet is de 'Code' een vrijblijvend iets en zal dus geen invloed hebben op 'onwelwillenden'. Wellicht spoort het aan tot denken indien van goede wil. Als een soort Nina Brink door het leven te moeten gaan lijkt mij geen pretje voor een ridder.

    Groet en de groeten.

    p.s. Je kluppie gaat goed, da's in ieder geval iets (voor jou)
  9. [verwijderd] 1 januari 2017 20:24
    quote:

    Stichting PAT schreef op 1 januari 2017 18:33:

    [...]

    Voor m'n gevoel zeker binnen een half jaar en kijk ook uit naar CES deze week.

    Ford gebruikt lidar sensoren als onderdeel van fusion zoals Bosch/TT ook werkt binnen een closed-loop system met lidar-based HD Map en RoadDNA als absolute waardes in de auto als lichte data.

    Ford werkt samen met MS voor de cloud, het is eigenlijk een dreamteam voor autonoom rijden.

    Ford heeft al een lijntje met TT en Ford lijkt op Linked-In erg populair onder TT'ers.

    Voor mij is het ook slechts een inschatting, een gevoel, natuurlijk. Iedere belegger is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar positie.

    Beste Jelle, je bent nu wel erg aan het luchtfietsen en onder naam van 'Stichting Pat' aannames aan het doen die in wezen niets met de petitie (en dus ook de stichting) te maken hebben. Ik zou het zuiverder, en misschien verstandiger voor je geloofwaardigheid vinden als je dit soort berichten onder je eigen naam plaatst en de min of meer officiële uitlatingen inzake de petitie onder naam van 'Stichting Pat'.
    Zomaar een idee.

    Waarom ik het verder luchtfietsen vind? Alle fabrikanten (minus Tesla) die Autonomous Driving aan het onderzoeken zijn werken met Lidar. Verder zie ik dan ook geen enkel aanknopingspunt om TomTom in verband te brengen met Ford. Wat anders te denken over hun belang in Nutonomy? Nutonomy is met SDC's aan het testen op de openbare weg in Boston.
  10. [verwijderd] 1 januari 2017 20:38
    quote:

    Stichting PAT schreef op 1 januari 2017 17:30:

    [...]

    Hoi LZA,

    Stichting PAT is succesvoller dan wat ik vooraf voor realistisch hield. Vanwege het wetenschappelijke karakter van te volgen publicaties, laat de 'processie' wel langer op zich wachten dan misschien gehoopt, maar het eindresultaat zal in potentie vele malen beter zijn voor de particuliere aandeelhouder.

    We hebben desk research gedaan en experts geraadpleegd en op basis daarvan zijn we door gegaan met ons onderzoek. We zitten nu in de fase waarbij we overleggen met derden, iets wat we vantevoren niet hadden beoogd en hier zal nog meer tijd in gaan zitten.

    Voor particuliere aandeelhouders is de huidige situatie m.b.t. de best practises beschreven in de Dutch Corporate Governance Code extreem negatief te noemen, hetgeen natuurlijk ook betekent dat de huidige situatie voor particuliere aandeelhouders relatief eenvoudig en veel kan worden verbeterd.

    Ik ben tegelijkertijd over de commercieel-technische positie van TomTom nog positiever dan wat ik al was vanwege het grote aantal contracten voor real-time HD Maps, RoadDNA en waarschijnlijk ook Traffic Sign AI (Zie bericht van Campion aan @apieslapie op LI, andere bronnen binnen TT tevens bekend bij PAT). Ik denk dat dit op korte termijn (zeer) positief zal uitwerken in de koers van het aandeel.

    Uiteraard houd ik in lijn met de doelstellingen van Stichting PAT stevig vast aan een long positie in TomTom.

    Eens met @Hik
    Beter stichting en persoon niet verwarren.

    Verder: indien pat via interne bronnen over kennis gaat beschikken waarover aandeelhouders niet of alleen op basis van suggesties op dit forum, dan wordt het eigenlijk alleen maar van kwaad tot erger
    - kennisniveau management
    - kennisniveau stichting pat
    - kennisniveau op basis van wat T2 en stichting pat naar buiten brengen

    Ik chargeer wat, maar dit is hoe ik het zie. Ik ga er overigens van uit dat dit zeker niet de bedoeling is van pat. Ik wens de stichting hierbij succes en wijsheid.

    KC
  11. [verwijderd] 1 januari 2017 20:49
    quote:

    Hik schreef op 1 januari 2017 20:24:

    [...]

    Beste Jelle, je bent nu wel erg aan het luchtfietsen en onder naam van 'Stichting Pat' aannames aan het doen die in wezen niets met de petitie (en dus ook de stichting) te maken hebben. Ik zou het zuiverder, en misschien verstandiger voor je geloofwaardigheid vinden als je dit soort berichten onder je eigen naam plaatst en de min of meer officiële uitlatingen inzake de petitie onder naam van 'Stichting Pat'.
    Zomaar een idee.

    Waarom ik het verder luchtfietsen vind? Alle fabrikanten (minus Tesla) die Autonomous Driving aan het onderzoeken zijn werken met Lidar. Verder zie ik dan ook geen enkel aanknopingspunt om TomTom in verband te brengen met Ford. Wat anders te denken over hun belang in Nutonomy? Nutonomy is met SDC's aan het testen op de openbare weg in Boston.
    Hoi @Hik,

    PAT is een stichting dus er zijn geen leden, ik vervul zelf de functie van voorzitter, secretaris en penningmeester en dat is ook zo door de notaris vastgelegd.

    Verder gaf ik gewoon antwoord op een vraag waarbij ik ook aangeef een aanname te doen en ik word ook aangesproken met Jelle dus er lijkt me geen onduidelijkheid wat dat betreft.
  12. [verwijderd] 1 januari 2017 20:49
    quote:

    Sunshine Band schreef op 1 januari 2017 20:38:

    [...]

    Eens met @Hik
    Beter stichting en persoon niet verwarren.

    Verder: indien pat via interne bronnen over kennis gaat beschikken waarover aandeelhouders niet of alleen op basis van suggesties op dit forum, dan wordt het eigenlijk alleen maar van kwaad tot erger
    - kennisniveau management
    - kennisniveau stichting pat
    - kennisniveau op basis van wat T2 en stichting pat naar buiten brengen

    Ik chargeer wat, maar dit is hoe ik het zie. Ik ga er overigens van uit dat dit zeker niet de bedoeling is van pat. Ik wens de stichting hierbij succes en wijsheid.

    KC
    KC, ook helemaal eens met jou. Dit is mannetjesmakerij 2.0 en het klinkt niet goed als er nu een aanvullend niveau van informatieachterstand dreigt bij de aandeelhouders.
  13. [verwijderd] 1 januari 2017 20:56
    quote:

    Sunshine Band schreef op 1 januari 2017 20:38:

    [...]

    Eens met @Hik
    Beter stichting en persoon niet verwarren.

    Verder: indien pat via interne bronnen over kennis gaat beschikken waarover aandeelhouders niet of alleen op basis van suggesties op dit forum, dan wordt het eigenlijk alleen maar van kwaad tot erger
    - kennisniveau management
    - kennisniveau stichting pat
    - kennisniveau op basis van wat T2 en stichting pat naar buiten brengen

    Ik chargeer wat, maar dit is hoe ik het zie. Ik ga er overigens van uit dat dit zeker niet de bedoeling is van pat. Ik wens de stichting hierbij succes en wijsheid.

    KC
    Dat komt denk ik vooral omdat ik zelf meer onderzoek doe op openbare evenementen en dan mensen spreek. Er zijn daar dan nooit andere forumleden of aandeelhouders met interesse.
  14. [verwijderd] 1 januari 2017 21:02
    www.beursduivel.be/Aandeel-Koers/9550...
    Wat doen die samen met AFM meldingen van bestuurders en commissarissen Tom Tom.
    Ik heb wel gevonden dat ze innig samenwerken Tom Tom met Fiat-Chrysler-Automobiles NV
    Heeft Fiat en Co al een belang in Tom Tom dus indirect de bestuurders van Fiat en Co ook een belang in Tom Tom.
    Indien ja wie heeft dan nog een belang in Fiat en Co ga dat effe uitzoeken .
  15. Gerard_ecb 1 januari 2017 21:58
    quote:

    Stichting PAT schreef op 1 januari 2017 20:49:

    [...]

    Hoi @Hik,

    PAT is een stichting dus er zijn geen leden, ik vervul zelf de functie van voorzitter, secretaris en penningmeester en dat is ook zo door de notaris vastgelegd.

    Verder gaf ik gewoon antwoord op een vraag waarbij ik ook aangeef een aanname te doen en ik word ook aangesproken met Jelle dus er lijkt me geen onduidelijkheid wat dat betreft.
    We hebben desk research gedaan, we ....

    Die we moet ik dus zien als een koninklijk meervoud? Misschien de naam veranderen in Koninklijke Stichting PAT.
189 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links