Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 7,160 16 apr 2024 12:06
  • -0,115 (-1,58%) Dagrange 7,080 - 7,200
  • 69.928 Gem. (3M) 272,7K

TomTom December 2016

3.270 Posts
Pagina: «« 1 ... 159 160 161 162 163 164 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dutchy Ron 31 december 2016 16:02
    usa.chinadaily.com.cn/business/2016-1...

    Baidu also uses LIDAR, and along with carmaker Ford invested a combined $150 million earlier this year with the aim of making the system more affordable.

    It is part of the Chinese brand’s big push to mass produce affordable self-driving cars by 2021. Baidu argues that the majority of cars will be autonomous by 2028.

    In order to do that, the company has thrown itself into key areas like mapping and artificial intelligence. Moving Forward, a report by Darrell M. West of the Center for Technology Innovation at the Brookings Institution, a US think tank, reported that Baidu has already mapped 6.7 million kilometers of Chinese roads for navigation purposes.

    But due to China’s rapid pace of infrastructure development, these maps have to be updated every few days. By comparison, most Chinese cities update their maps every three months.

    Such rapidly changing, clogged and bottlenecked infrastructure has been the bane of regular transport for years. Getting computer-operated cars to adapt to it may require a serious shake-up in Asian infrastructure.
  2. forum rang 7 Dutchy Ron 31 december 2016 16:07
    In October Tesla CEO Elon Musk said drivers had covered 222 million miles with Autopilot activated.

    wwmt.com/news/auto-matters/teslas-aut...

    The data on both the car's exact position and the driver's actions is aggregated (anonymously) into maps that let Tesla's central Autopilot data-tracking system to analyze the paths cars take—and any locations they suddenly avoid.

    Then that data is overlaid onto third-party road maps
  3. seren 1 februari 2017 14:01
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 31 december 2016 16:07:

    In October Tesla CEO Elon Musk said drivers had covered 222 million miles with Autopilot activated.

    wwmt.com/news/auto-matters/teslas-aut...

    The data on both the car's exact position and the driver's actions is aggregated (anonymously) into maps that let Tesla's central Autopilot data-tracking system to analyze the paths cars take—and any locations they suddenly avoid.

    Then that data is overlaid onto third-party road maps

    third-party is meer dan hoopvol.
    Google en Here zijn teveel een concurrent denk ik. En ze doen het dus niet helemaal zelf. Er blijft niet veel keuze over, OSM, Esri, Apple of TT.
  4. [verwijderd] 1 februari 2017 14:30
    quote:

    seren schreef op 1 februari 2017 14:01:

    [...]

    third-party is meer dan hoopvol.
    Google en Here zijn teveel een concurrent denk ik. En ze doen het dus niet helemaal zelf. Er blijft niet veel keuze over, OSM, Esri, Apple of TT.
    Ze gebruiken nu voor routeplanning nu echter wel Google.
    Wie zegt dat de data overlay op HD-Maps geprojecteerd wordt? Kan ook een overlay zijn op de gewone turn-by-turn maps.
    Je weet het nooit bij TomTom en je weet het nooit bij Tesla.
    Dat is voor mij de enige overeenkomst die er tussen beiden is.
  5. [verwijderd] 1 februari 2017 14:43
    quote:

    seren schreef op 1 februari 2017 14:01:

    [...]

    third-party is meer dan hoopvol.
    Google en Here zijn teveel een concurrent denk ik. En ze doen het dus niet helemaal zelf. Er blijft niet veel keuze over, OSM, Esri, Apple of TT.
    Voor autonomous driving zijn HAD-maps nodig en geen standaard navigatie-maps.
    Daarnaast ook een nauwkeurige positioneringslaag a la roadDNA, SLAM/REM etc.etc.. Wordt door sommigen HD-map genoemd.

    Die HAD-maps worden voor Europa en de USA alleen door HERE en TOMTOM gemaakt (NDS-standaard). Baidu doet dat in China en Zenrin in Japan.

    TOMTOM heeft het real-time platform hiervoor gereed. HERE moet nog minimaal 3 jaar ontwikkelen.

    TOMTOM is voor de USA al zeer ver met het hoofdwegennet. Kan nu al voor een groot deel worden gebruikt door Tesla.
    Ook Duitsland en Frankrijk zijn gereed.

    HERE kan voorlopig slechts wat testdata leveren.

    Waarom zou TomTom zo'n zoveel haast maken in de USA? Goddijn heeft geroepen dat ze versnelde investeringen doen voor de klant. En hij zei daar ook bij dat hij dat dan ook graag doet!
  6. mjmj 1 februari 2017 15:27
    quote:

    groeibriljant schreef op 1 februari 2017 14:43:

    [...]

    Voor autonomous driving zijn HAD-maps nodig en geen standaard navigatie-maps.
    Daarnaast ook een nauwkeurige positioneringslaag a la roadDNA, SLAM/REM etc.etc.. Wordt door sommigen HD-map genoemd.

    Die HAD-maps worden voor Europa en de USA alleen door HERE en TOMTOM gemaakt (NDS-standaard). Baidu doet dat in China en Zenrin in Japan.

    TOMTOM heeft het real-time platform hiervoor gereed. HERE moet nog minimaal 3 jaar ontwikkelen.

    TOMTOM is voor de USA al zeer ver met het hoofdwegennet. Kan nu al voor een groot deel worden gebruikt door Tesla.
    Ook Duitsland en Frankrijk zijn gereed.

    HERE kan voorlopig slechts wat testdata leveren.

    Waarom zou TomTom zo'n zoveel haast maken in de USA? Goddijn heeft geroepen dat ze versnelde investeringen doen voor de klant. En hij zei daar ook bij dat hij dat dan ook graag doet!
    Wispering quote is 8 jaar.
3.270 Posts
Pagina: «« 1 ... 159 160 161 162 163 164 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom onderliggend sterk en vooruitzichten zijn goed

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links