Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,535 25 apr 2024 15:51
  • -0,195 (-3,40%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 276.447 Gem. (3M) 321,3K

TomTom December 2016

3.270 Posts
Pagina: «« 1 ... 128 129 130 131 132 ... 164 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. mjmj 22 december 2016 18:11
    quote:

    Straddleman schreef op 22 december 2016 18:06:

    [...]

    Nee,

    De ene maand duurt 30 dagen, een andere 31 en weer een andere 28 en at random 29.
    Geen peil op te trekken.

    Dat lijkt me toch wel een patroon van aantal dagen per maand dat hoogstens een maal per 4 jaar doorbroken wordt door een ander patroon dat een dag toevoegt.
  2. [verwijderd] 22 december 2016 18:19
    quote:

    mjmj schreef op 22 december 2016 18:11:

    [...]

    Dat lijkt me toch wel een patroon van aantal dagen per maand dat hoogstens een maal per 4 jaar doorbroken wordt door een ander patroon dat een dag toevoegt.
    Dat is hogere patroonkunde.

    Ik worstel nog met het vraagstuk hoe je 365 dagen in een gelijkmatig patroon van 52 weken van 7 dagen krijgt.
  3. forum rang 7 tatje 22 december 2016 18:21
    quote:

    Purespeculation# schreef op 22 december 2016 17:35:

    Koop ze morgen wel terug na de ochtenddump.......Yep idem ....vaste prik
    Jij bent zo goed, zo goed.

    Ik hoop uit de grond van mijn hart, dat je nog enkele weken ZO goed blijft, dan ben je schatrijk en zal je ons wel laten zitten met de restanten van Tom Tom.

    Ik kan niet wachten op die dag.

    Vraag me af, dit kun je toch niet alleen verzinnen, daar heb je toch een hele afdeling voor nodig.

    Tja, ziet het al jaren zo goed, zal wel helemaal binnen zijn :-)

    Hopelijk gaat ie een fonds opzetten, zodat ook ik kan profiteren van zoveel kunde :-)
  4. [verwijderd] 22 december 2016 18:46
    quote:

    harrysnel schreef op 22 december 2016 11:29:

    [...]

    Overwinning pakken = voor de aandeelhouder een hogere koers. Dat had makkelijk gekund en hoeft niet ten koste te gaan van de bedrijfsmatige gang van zaken. Sterker: dat gaat hand in hand. Denk jij dat Mobileye, "de maker van Vaporware", makkelijk bij autobouwers aan tafel was gekomen als de waardering niet iets van $10 miljard bedroeg?

    De andere kant op gaan = voor de aandeelhouder een dalende koers. Dat hebben we gezien dit jaar. Jij vindt wellicht dat de TT boot nog vooraan ligt tov Here, ik concludeer dat de TT boot al een rondje is ingehaald door Here als ik kijk naar de verkoopprijs van Here van E3 miljard tov marketcap van TT die kleine E2 miljard bedraagt.

    Ik juich de strategie toe in de zin dat het een prima boot is. De kapitein stuurt het schip echter bewust de verkeerde kant op.

    Neem die CAGR prognose. Als een bedrijf een Investor Day aankondigt dan trekt het aandeel in anticipatie op belangrijk nieuws al mogelijke kopers. Net als de autoshow in Parijs dat doet. Of een aankondiging dat op datum X het orderboek bekend zal worden gemaakt.

    TomTom weigert echter de Investor Day (eigenlijk Technology Day) op de agenda te zetten op de website. Dat geldt ook voor het concreet maken van een datum voor orderboek. Als er 1 event is dat op de financial calendar hoort te staan is dat de Investor Day. Door dit niet te vermelden op website verdwijnt de mogelijkheid op een kleine rally in aanloop naar het event. Het wordt nog gekker. Ruim 2 weken voor het event komt TomTom met een "lading zwarte sneeuw" nml de preliminary cijfers waarbij outlook omzet 2016 wordt verlaagd vanwege PND's. Daardoor beginnen we aan de Investor Day op een koers van E7,30 ipv bv een euro hoger. De Investor Day had de potentie om TomTom door de weerstand van E8,60 te duwen als de koers daar in de buurt had gestaan. Dat is niet gebeurd vanwege de waarschuwing die gegeven is door bedrijfsonderdeel waarvan de waarde door ABN op 0 wordt gesteld.

    Jij sprak eerder over pre-emptive strike waarmee je bedoelde dat concurrenten van TomTom herrie gaan maken om goed nieuws van TomTom dat daarna volgt bij voorbaat af te zwakken.

    Je had gelijk. Alleen: de pre-emptive strike wordt verzorgd door TomTom zelf ipv de concurrentie.
    Wat heeft dit onzinverhaal te maken met de strategie van tomtom? Je zei dat de TT niet de juiste strategie voert. Ik vraag voorbeelden. Vervolgens komt een bak nonsense dat helemaal niet over tomtom gaat maar hoe ze de koers moeten besturen.
  5. harrysnel 22 december 2016 19:23
    quote:

    *Justin* schreef op 22 december 2016 18:46:

    [...]

    Wat heeft dit onzinverhaal te maken met de strategie van tomtom? Je zei dat de TT niet de juiste strategie voert. Ik vraag voorbeelden. Vervolgens komt een bak nonsense dat helemaal niet over tomtom gaat maar hoe ze de koers moeten besturen.
    Lees eens goed wat ik schrijf:

    harrysnel 22 dec 2016 om 01:52
    "De derde fout is dat jullie denken dat ik de prestaties van het bedrijf niet op waarde schat. Onzin! Ik heb de strategie altijd toegejuicht en zie ook dat deze aanpak vruchten afwerpt. Maar: juist als je al de positieve ontwikkelingen ziet dan moet je extra ontevreden zijn over het koersverloop en gaat er wat fout..."

    De koers moet juist niet bestuurd worden! Dan zal het koersverloop de bedrijfsmatige ontwikkelingen volgen waar wij beiden enthousiast over zijn. Het probleem is dat de koers juist wel bewust gestuurd wordt door management/IR. Geen transparantie, achterhouden persberichten, timing van nieuws, overdreven focus op consumer, onwil om misverstanden over MobilEye/Uber recht te zetten in webcast/media, aanstellen van incompetent personeel, absurde houding van IR tov particuliere belegger, overduidelijke tegenzin van Goddijn als hij in publiciteit treedt, niet adequaat informeren van analisten, gestuntel tijdens webcast......werkelijk alles wordt er gedaan om het aanhouden van aandelen onaantrekkelijk te maken. Daardoor staan we nu zo laag. Iets dat jij een opportunity noemt en ik beschouw als illegale praktijken.

    Simpele vraag aan jou: wat zie jij als de reden voor onderwaardering van TomTom? Of vind jij dat de huidige koers prima past bij de bedrijfsmatige gang van zaken afgezet tegen sectorgenoten?
  6. Gerard_ecb 22 december 2016 19:43
    @Harry, wanneer we er van uit gaan dat de markt altijd gelijk heeft, zeker wanneer dit al maanden de koers is, dan is er geen sprake van onderwaardering. En dat klopt ook met de visie van veel anderen, waaronder Marique.
    Nu kan je blijven hameren op de spike van afgelopen jaar maar dat was overwaardering en je had je winst moeten nemen.

    Ja ik weet dat als we de joepie er op loslaten dan is de som van de delen veel meer waard maar dat is niet de missie van het management. Jammer, kan je er niet mee leven dan fijn je aandeeltjes verkopen ben je direct van veel ellende af.

    Indien TT niets gaat verkopen dan zal de koers geleidelijk gaan stijgen, dat is mijn visie, en ik kan daar prima mee leven.

    Mijn koersdoelen op het einde van desbetreffend jaar:

    2016 8€
    2017 10€
    2018 12,50€
    2019 circa 16,50 €
    2020 circa 21 €

    Ik doe het er voor.
  7. forum rang 6 Tom3 22 december 2016 19:53
    Mobileye onder de $35 vandaag, zit al weken in een daling. Stond in september dit jaar nog op $49. Op 12 december dit jaar heeft Barclays het bedrijf nog tot top-pick uitgeroepen met een target van $60. Was dat niet die bank die Tom2 de grond in trapte door op 6 juli 2016 het koersdoel te verlagen van Euro 6,75 naar Euro 6,25? Ik hoop zo dat ze samen een pak slaag krijgen. Zou men het door krijgen dat er wel veel beloofd wordt maar dat het vooralsnog aan concrete orders schort? Dan heb ik toch veel liever onze Tom2. De verwachtingen zijn op die 15% groei na in non-consumer zo timide dat het alleen maar kan meevallen. Het opkloppen van verwachtingen kan dus een linke strategie zijn. Op naar de CES!

    www.investopedia.com/news/barclays-to...
  8. Crash Bandicoot 22 december 2016 20:18
    Het stukje hieronder geeft toch duidelijk aan dat er in ieder geval één of ander vorm met maps wordt gewerkt. Anders weet de auto toch niet of die op een snelweg zit of niet.

    Tesla's 8.1 software, with its UI update and Autopilot tweaks, is still unreleased. But to bring owners some more incremental updates, it's pushing 8.0.2 out to users as this is being written.

    The biggest addition to 8.0.2 is a reported limitation to Autosteer on cars that have the system enabled. When Autosteer is engaged on roads and non-divided highways, it is now incapable of exceeding the speed limit. Before this, it could go up to 5 mph over the speed limit, based on the flow of traffic. On highways, the system is still capped to 90 mph.
  9. [verwijderd] 22 december 2016 20:19
    quote:

    Tom3 schreef op 22 december 2016 19:53:

    Mobileye onder de $35 vandaag, zit al weken in een daling. Stond in september dit jaar nog op $49. Op 12 december dit jaar heeft Barclays het bedrijf nog tot top-pick uitgeroepen met een target van $60. Was dat niet die bank die Tom2 de grond in trapte door op 6 juli 2016 het koersdoel te verlagen van Euro 6,75 naar Euro 6,25? Ik hoop zo dat ze samen een pak slaag krijgen. Zou men het door krijgen dat er wel veel beloofd wordt maar dat het vooralsnog aan concrete orders schort? Dan heb ik toch veel liever onze Tom2. De verwachtingen zijn op die 15% groei na in non-consumer zo timide dat het alleen maar kan meevallen. Het opkloppen van verwachtingen kan dus een linke strategie zijn. Op naar de CES!

    www.investopedia.com/news/barclays-to...
    Evenals downplayen ! .........
  10. [verwijderd] 22 december 2016 20:55
    quote:

    Gerard_ecb schreef op 22 december 2016 19:43:

    ...
    Mijn koersdoelen op het einde van desbetreffend jaar:

    2016 8€
    2017 10€
    2018 12,50€
    2019 circa 16,50 €
    2020 circa 21 €

    Ik doe het er voor.

    zozo, het groeit alleen maar... als jij met pensioen gaat, staat de koers op ca 62 euries en dan ben ik nog bescheiden met de xtrapolatie
  11. Eurio1 22 december 2016 21:49
    @Justin Uit pure nieuwsgierigheid: wat doe jij in het dagelijks leven?
    quote:

    *Justin* schreef op 22 december 2016 18:46:

    [...]

    Wat heeft dit onzinverhaal te maken met de strategie van tomtom? Je zei dat de TT niet de juiste strategie voert. Ik vraag voorbeelden. Vervolgens komt een bak nonsense dat helemaal niet over tomtom gaat maar hoe ze de koers moeten besturen.
3.270 Posts
Pagina: «« 1 ... 128 129 130 131 132 ... 164 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links