Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TOMTOM NOVEMBER 2016

5.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 236 237 238 239 240 ... 270 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 november 2016 22:56
    quote:

    Riet van Milt schreef op 24 november 2016 22:33:

    [...]

    Je wil TT dat 89% onder ATH en dit jaar 40% verliest toch niet serieus een groei-aandeel noemen?
    AMSTERDAM (AFN) - Navigatiedienstverlener TomTom is goed gepositioneerd om groeimogelijkheden voor de divisies Telematics, Automotive en Licensing vast te leggen. De samengestelde jaarlijkse omzetgroei (CAGR) van de onderdelen in de jaren 2016 tot en met 2020 zal gezamenlijk uitkomen op circa 15 procent.
    TomTom
    Volgens topman Harold Goddijn is TomTom goed gepositioneerd om te profiteren van de groeiende mogelijkheden in Automotive, Connected Car, Fleet Management en Consumer Wearables. ,,Onze consumentenactiviteiten transformeren van een krimpende PND-markt richting de groeiende markt van sportactiviteiten'', zo merkt hij verder op.

    Ziet toch uit naar transitie
  2. Nait Soesen 24 november 2016 23:07
    quote:

    Rabo. schreef op 24 november 2016 22:54:

    Daarnaast mogen ze dat gehobby met horloges en cams meteen de deur uit doen. Ook hier roep ik al tijden dat TT niet meer in hardware moet gaan maar blijkbaar hebben ze niets geleerd.
    Consumer leid de aandacht af ten opzichte van de andere 3 BU's, maar ik denk dat Consumer op termijn nog een big hit kan worden en dan gaat er misschien wel een apple mee vandoor.
  3. Leonard 24 november 2016 23:40
    Het favoriete aandeel van Gert Bakelant
    Hoofdredacteur De Belegger
    De Nederlandse navigatiespecialist TomTom combineert waarde met groei’, zegt Gert Bakelants, de hoofdredacteur van het blad De Belegger. ‘De ‘value’ zit in de waarde van de som der delen (maptechnologie, telematica/ fleetmanagement en consumentenproducten). Die is aanzienlijk hoger dan de beurswaarde. Toen Nokia besliste om van zijn navigatie-afdeling HERE afscheid te nemen legde een Duits autoconsortium daarvoor 2,8 miljard euro op tafel. Dat bedrag is aanzienlijk groter dan de huidige marktkapitalisatie van TomTom.’

    ‘Voor de groei kijken we naar 2017 en 2018, als de producten van TomTom bij diverse automodellen uitgerold worden. Dat leidt tot een dubbelcijferige winstgroei de komende jaren. TomTom haalde vrijwel alle aanbestedingen in de autosector in 2016 binnen. Het aantal nieuwe orders komt tot nu toe uit op meer dan 200 miljoen euro.’

    ‘TomTom heeft ook een inhaalbeweging tegoed met de lancering van diverse sporthorloges (voor het golven, fietsen,…). Het bedrijf kan een belangrijke rol spelen als de zelfrijdende auto doorbreekt, het werkt daarvoor samen met de producent van chips voor grafische kaarten Nvidia. Met een nettokaspositie van 58 miljoen euro is het bedrijf kerngezond. En nog een toetje: als oligopolist met een strategische waarde is het bedrijf een overnamekandidaat.’
  4. [verwijderd] 24 november 2016 23:51
    Apple is echt niet onder de indruk van de hard ware van TT. En dat zijn consumers ook niet.

    quote alias=Nait Soesen id=9731789 date=201611242307]
    [...]

    Consumer leid de aandacht af ten opzichte van de andere 3 BU's, maar ik denk dat Consumer op termijn nog een big hit kan worden en dan gaat er misschien wel een apple mee vandoor.
    [/quote]
  5. [verwijderd] 25 november 2016 00:14
    quote:

    KidBackInTown schreef op 24 november 2016 11:52:

    [...]

    Beste Paulus, graag hoor ik van je wat je precies onzin vind, waarom en wat en hoe het dan wel zit. Wel graag concreet en het liefst ook met cijfers. Daar kan dan iedereen wijzer van worden.
    Alvast bedankt.
    TomTom gebruikt al jaren de term adjusted earnings per share, het is ook bekend waar die aanpassing in zit. En dit begrip wordt door alle analisten en dergelijke geaccepteerd. Dus niet gezien als iets dat wordt gepimpt.
    Dat jij die aangepaste winst niet accepteert zie ik meer als jouw eigen probleem/issue. Ik kan je in elk geval zeggen dat als die breed gebruikt wordt, ook in de outlook, dat je dan niet anderen kunt aanrekenen dat ze die term ook gebruiken. Je draait de zaken dus volledig om, dat de rest van de wereld jouw criteria niet wil hanteren.
    De aanpassing is standaard een bedrag van 39 miljoen euro. Dus bijna 20 cent per aandeel. Naarmate de winst groeit, wordt die adjustment relatief kleiner.
    Ik ga voor 2019 uit van 90 cent winst. Zonder die adjustment is het 70 cent. Niet een groot verschil. Dit jaar is de winst 23 cent. Trek je die adjustment er af dan blijft er dus niet veel over. Maar is de verhoudingsgewijze groei juist spectaculairder de komende jaren.
    Je kunt anders ook eens kijken naar de ebitda van dit jaar en de prognoses voor komende jaren en daar een multiple op hangen. Of naar de cashflow, dan zie je echt wat er aan euro's binnenkomt en uit gaat. Het idee dat jouw 'kale' EPS de enige waarheid is, dat is echt jouw prive mening, waar ik ook zo mijn prive mening over heb.
    Daarnaast gebruik je stelselmatig de winst van 2016, terwijl je hebt kunnen zien dat analisten doorgaans een forward EPS nemen.
    Zo was het advies van ABN AMRO (eur 14,00) gebaseerd op de winst in 2018. Nu kun je denken, dat is heel ver weg. Maar dat is al over 13 maanden en een week. 2016 is bijna voorbij. Dus tijd om de accenten wat te verleggen, lijkt me zo.

    Met andere woorden dus: bagger en onzin van jou!
  6. forum rang 6 Chiddix 25 november 2016 00:24
    quote:

    groeibriljant schreef op 24 november 2016 12:47:

    [...]

    De onderdelen van TomTom zijn prima zelfstandig te verkopen.

    Telematics voor 2 miljard kan morgen gewoon plaatsvinden (identieke waarde aan Fleetmatics)

    Maps (Automotive+Licensing) is juist los van de rest veel beter in staat om zich te profileren (oa SDC via patenten RoadDNA etc.) en te groeien (eigen beursnotering aan Nasdaq levert 3-5 miljard op; verkopen aan Apple, Alibaba, Baidu, Bosch etc. idem)(waarde TT-Maps hoger dan HERE door rral-tie platform en patenten op RoadDNA en ook extra Traffic van minimaal 1 miljard)

    Consumer is als onderdeel ook zeer eenvoudig af te splitsen. Hardware heeft nauwelijks iets te maken met Maps en Telematics en men kan gewoon een licentie nemen op de Maps.
    Er bestaat geen assetwaarde bij TT. De onderdelen hebben alleen waarde bij het behalen van omzet en winst binnen TT. Er is niemand die geld gaat neerleggen voor de onderdelen van TT. Al die miljarden bedragen bestaan alleen in de fantasie van een deel van de beleggers.
  7. [verwijderd] 25 november 2016 00:50
    quote:

    PaulusGrnfld schreef op 25 november 2016 00:14:

    [...]

    TomTom gebruikt al jaren de term adjusted earnings per share, het is ook bekend waar die aanpassing in zit. En dit begrip wordt door alle analisten en dergelijke geaccepteerd. Dus niet gezien als iets dat wordt gepimpt.
    Dat jij die aangepaste winst niet accepteert zie ik meer als jouw eigen probleem/issue. Ik kan je in elk geval zeggen dat als die breed gebruikt wordt, ook in de outlook, dat je dan niet anderen kunt aanrekenen dat ze die term ook gebruiken. Je draait de zaken dus volledig om, dat de rest van de wereld jouw criteria niet wil hanteren.
    De aanpassing is standaard een bedrag van 39 miljoen euro. Dus bijna 20 cent per aandeel. Naarmate de winst groeit, wordt die adjustment relatief kleiner.
    Ik ga voor 2019 uit van 90 cent winst. Zonder die adjustment is het 70 cent. Niet een groot verschil. Dit jaar is de winst 23 cent. Trek je die adjustment er af dan blijft er dus niet veel over. Maar is de verhoudingsgewijze groei juist spectaculairder de komende jaren.
    Je kunt anders ook eens kijken naar de ebitda van dit jaar en de prognoses voor komende jaren en daar een multiple op hangen. Of naar de cashflow, dan zie je echt wat er aan euro's binnenkomt en uit gaat. Het idee dat jouw 'kale' EPS de enige waarheid is, dat is echt jouw prive mening, waar ik ook zo mijn prive mening over heb.
    Daarnaast gebruik je stelselmatig de winst van 2016, terwijl je hebt kunnen zien dat analisten doorgaans een forward EPS nemen.
    Zo was het advies van ABN AMRO (eur 14,00) gebaseerd op de winst in 2018. Nu kun je denken, dat is heel ver weg. Maar dat is al over 13 maanden en een week. 2016 is bijna voorbij. Dus tijd om de accenten wat te verleggen, lijkt me zo.

    Met andere woorden dus: bagger en onzin van jou!
    Ik heb een déjà lu, beetje incorrect hoe je met de posting van Justin aan de wandel gaat.
  8. [verwijderd] 25 november 2016 00:53
    quote:

    martinmartin schreef op 24 november 2016 13:10:

    [...]

    KID aub maak je niet verder belachelijk.

    Zelden heb ik zoveel aperte onzin gelezen in zulk een kort berichtje.
    Okay voor de groei van een bedrijf neem je de groei van de omzet dat lijkt mij voor iedereen duidelijk maar wat je daarna aan het toetsenbord toevertrouwd kent werkelijk geen grenzen.

    Volgens jou is een faire prijs van enig aandeel de verwachte GAGR groei in omzet maal de laatst bekende nettowinst per aandeel.
    Waarschijnlijk komt geen enkel aandeel in Amsterdam aan deze volgens jou faire prijs.
    Doe eens een rekensommetje voor jezelf voor een Shell, Unilever, ING en desnoods alle andere aandelen uit Europa en Amerika.

    Je had je eigen gebrek aan realiteit kunnen inzien indien jij als zelfbenoemde slimme rekenaar de rekensom voor Tom2 had gemaakt. 15*0,08= 1,20 euro.

    Indien je graag ziende blind en horende doof wil zijn is dat je goed recht maar mensen proberen terecht te wijzen met deze inhoudelijke onzin gaat wel erg ver.

    Sterkte!!!!

    Geweldig bewoord!
    Maar je ziet ook vaker dat de grootste borstkloppers de grootste onzin uitkramen.
    Mensen die echt goed en succesvol zijn hoor je daar nooit over.
    Vandaar dat kid het ook de hele dag roept hoeveel winsten hij (fictief of zoiets) maakt.

    Goed persoon om precies het omgekeerde te doen van wat hij zegt.
  9. [verwijderd] 25 november 2016 01:16
    quote:

    Der K. schreef op 25 november 2016 01:09:

    Rabo, eerst vul je een bericht dat wanneer de koers nog ff daalt je weer vol in gaat slaan. Vervolgens lul je in 4 verschillende reacties hoe kut tomtom is. Zelfs de sint kan dit niet rijmen. Jammer, maar met deze instelling ben je straks te laat; sterkte.
    Ik heb gesproken
    Hij is allang te laat, want onder de 7 komen we niet meer.
    Zelfs niet onder de 7,50
  10. [verwijderd] 25 november 2016 01:47
    quote:

    *Justin* schreef op 24 november 2016 12:16:

    [...]

    TomTom gebruikt al jaren de term adjusted earnings per share, het is ook bekend waar die aanpassing in zit. En dit begrip wordt door alle analisten en dergelijke geaccepteerd. Dus niet gezien als iets dat wordt gepimpt.

    Dat jij die aangepaste winst niet accepteert zie ik meer als jouw eigen probleem/issue. Ik kan je in elk geval zeggen dat als die breed gebruikt wordt, ook in de outlook, dat je dan niet anderen kunt aanrekenen dat ze die term ook gebruiken. Je draait de zaken dus volledig om, dat de rest van de wereld jouw criteria niet wil hanteren.

    De aanpassing is standaard een bedrag van 39 miljoen euro. Dus bijna 20 cent per aandeel. Naarmate de winst groeit, wordt die adjustment relatief kleiner.

    Ik ga voor 2019 uit van 90 cent winst. Zonder die adjustment is het 70 cent. Niet een groot verschil. Dit jaar is de winst 23 cent. Trek je die adjustment er af dan blijft er dus niet veel over. Maar is de verhoudingsgewijze groei juist spectaculairder de komende jaren.

    Je kunt anders ook eens kijken naar de ebitda van dit jaar en de prognoses voor komende jaren en daar een multiple op hangen. Of naar de cashflow, dan zie je echt wat er aan euro's binnenkomt en uit gaat. Het idee dat jouw 'kale' EPS de enige waarheid is, dat is echt jouw prive mening, waar ik ook zo mijn prive mening over heb.

    Daarnaast gebruik je stelselmatig de winst van 2016, terwijl je hebt kunnen zien dat analisten doorgaans een forward EPS nemen.

    Zo was het advies van ABN AMRO (eur 14,00) gebaseerd op de winst in 2018. Nu kun je denken, dat is heel ver weg. Maar dat is al over 13 maanden en een week. 2016 is bijna voorbij. Dus tijd om de accenten wat te verleggen, lijkt me zo.

    Mooi verwoorde eigen mening, maar de 'kale EPS' krijgt niet alleen van Kid voorrang, de markt kijkt daar ook meer naar.
  11. forum rang 6 NewKidInTown 25 november 2016 06:15
    quote:

    marique schreef op 24 november 2016 14:45:

    Justin,
    Acceptatie door analisten is niet bepaald een bewijs dat 'adjusted' earnings een correcte weergave van de winstgevendheid is. Juist het feit dat TT de term 'adjusted' gebruikt, is een teken dat het buiten de formele IFRS winstbepaling valt.
    Wat is dat toch met ondernemingen om via sluip- en omwegen de winstgevendheid anders voor te stellen dan volgens de wettelijk voorgeschreven IFRS regels?

    Overigens, die € 39 mln betreft een willekeurig bedrag voor amortisatie (afschrijving), na aftrek van 25% fictieve belasting. TT suggereert hiermee dat er in de Resultatenrekening een aftrekbaar kostenbedrag van plm € 52 mln is opgenomen, waarvan via een toelichting kan worden gesteld dat die aftrekpost niet terecht is.
    Een ronduit bizarre voorstelling van zaken.

    Maar wie wil geloven dat de gerapporteerde IFRS wpa elk jaar eigenlijk € 0,17 hoger moet zijn (vanwege 'adjusted') heeft mijn zegen, hoor.
    Het 'adjusted' luchtbelletje heeft op zichzelf een eigen vaste koerswaarde van € 3,40 (bij k/w 20). Klein geld vergeleken bij de € 100+ koersverwachtingen van diverse zweefvliegers op dit forum.

    Helemaal eens, 1 van de AB's is dan ook van mij !

    Ik heb marique nog nooit op iets tendentieus kunnen betrappen, altijd neutraal, objectief en zakelijk.
    In tegenstelling tot mezelf, vaak veel meer uitgesproken positief of negatief, afhankelijk van hoe ik de kansen en resultaten inschat van de diverse beleggingsmogelijkheden. Ik heb dat in ieder geval voor mezelf nodig om een scheiding te kunnen maken tussen de bleeders en de toppers en daardoor te proberen mijn rendementen te maximaliseren. Valkuil voor mezelf is, dat ik meestal snel en vol ergens instap en niet gefaseerd, meestal gaat dat goed maar niet altijd.

    Ook in tegenstelling tot de meeste andere posters hier die heel erg positief zijn ten opzichte van het aandeel TT, tot nu toe hebben ze ongelijk gehad. Maar vanaf NU kan alles anders worden en kunnen ze alsnog het gelijk aan hun zijde krijgen. Alleen ik verwacht dat niet. Ieder zijn mening, keuzes en resulaten.
  12. [verwijderd] 25 november 2016 07:11
    Alleen de cam en horloge divisie is kut om jouw taalgebruik maar eens te gebruiken
    Overige kan op termijn nog wel aandeelhouders waarde opleveren mits ze significante winsten gaan draaien.

    quote:

    Der K. schreef op 25 november 2016 01:09:

    Rabo, eerst vul je een bericht dat wanneer de koers nog ff daalt je weer vol in gaat slaan. Vervolgens lul je in 4 verschillende reacties hoe kut tomtom is. Zelfs de sint kan dit niet rijmen. Jammer, maar met deze instelling ben je straks te laat; sterkte.
    Ik heb gesproken
5.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 236 237 238 239 240 ... 270 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links