Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TOMTOM NOVEMBER 2016

5.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 207 208 209 210 211 ... 270 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 21 november 2016 14:50
    quote:

    Purespeculation# schreef op 21 november 2016 14:13:

    [...]

    Was jij niet diegene die mij lachend vertelde dat ik maar moest stoppen met beleggen omdat ik niet kon rekenen......
    Van 50 naar 20 ......-70% ..........

    Wie is hier nou de s.kkel ?
    Die -70%, deed ik even uit het hoofd want meende ik gelezen te hebben, heb nog even terug gebladerd, kan het niet meer vinden, dus mijn fout maar dat doet aan de verhaallijn niets af. Maar als het je gelukkig maakt, ben IK de sukkel.

    Niettemin:
    "Ook ik kan je niets garanderen, wel kan ik je een suggestie geven met aanzienlijk meer kans op een hoger rendement."

    Komt ie: ga niet MT noemen, ach nou doe ik het toch, maar vergeet even de individuele aandelen.
    Ik heb wel iets veel beters, de VIX !
    Misschien nooit van gehoord, misschien ook wel.
    Zie:
    www.iex.nl/Index-Koers/61317594/NY-CB...

    Deze staat ook op de IEX-monitor helemaal onderaan in de kolom Valuta/Volatiliteit. Ze noemen deze VIX ook wel de "fear-index". Mocht er ook maar iets in de "markten" gebeuren, dan kan die VIX fors omhoog schieten, zoals o.a. rond 8 november bij de US-elections even van rond de 13 naar boven de 22.
    Ook andere oorzaken zoals een komende renteverhoging in de US kan de VIX ook een stuk hoger zetten in de dagen ervoor, ook al zou de rente uiteindelijk NIET verhoogd worden op 8(?) december. Ook denk ik aan het komende referendum in Italie op 4(?) december. En natuurlijk alle andere oorzaken die kunnen zorgen voor onzekerheid.
    Heel simpel, mocht de DJI of de S&P een procentje of 3 a 4 dalen, stijft de VIX zomaar met 20 a 30 procent.
    Neem een TURBO LONG, die stijgt dan een procent of 100 tot 200%, afhankelijk van welke stoploss je hebt.

    Kijk eens naar:

    www.bnpparibasmarkets.nl/Showpage.asp...

    Ik volg zelf de

    www.bnpparibasmarkets.nl/Indices/VIX-...

    Doet nu 4,07 om 4,16

    bij een VIX die weer naar de 20 (is ook wel eens op 40 geweest) gaat, staat die turbo zomaar op 10 a 11 euro of een 150% hoger.

    Succes.
  2. [verwijderd] 21 november 2016 14:56
    quote:

    KidBackInTown schreef op 21 november 2016 14:50:

    [...]

    Die -70%, deed ik even uit het hoofd want meende ik gelezen te hebben, heb nog even terug gebladerd, kan het niet meer vinden, dus mijn fout maar dat doet aan de verhaallijn niets af. Maar als het je gelukkig maakt, ben IK de sukkel.

    Niettemin:
    "Ook ik kan je niets garanderen, wel kan ik je een suggestie geven met aanzienlijk meer kans op een hoger rendement."

    Komt ie: ga niet MT noemen, ach nou doe ik het toch, maar vergeet even de individuele aandelen.
    Ik heb wel iets veel beters, de VIX !
    Misschien nooit van gehoord, misschien ook wel.
    Zie:
    www.iex.nl/Index-Koers/61317594/NY-CB...

    Deze staat ook op de IEX-monitor helemaal onderaan in de kolom Valuta/Volatiliteit. Ze noemen deze VIX ook wel de "fear-index". Mocht er ook maar iets in de "markten" gebeuren, dan kan die VIX fors omhoog schieten, zoals o.a. rond 8 november bij de US-elections even van rond de 13 naar boven de 22.
    Ook andere oorzaken zoals een komende renteverhoging in de US kan de VIX ook een stuk hoger zetten in de dagen ervoor, ook al zou de rente uiteindelijk NIET verhoogd worden op 8(?) december. Ook denk ik aan het komende referendum in Italie op 4(?) december. En natuurlijk alle andere oorzaken die kunnen zorgen voor onzekerheid.
    Heel simpel, mocht de DJI of de S&P een procentje of 3 a 4 dalen, stijft de VIX zomaar met 20 a 30 procent.
    Neem een TURBO LONG, die stijgt dan een procent of 100 tot 200%, afhankelijk van welke stoploss je hebt.

    Kijk eens naar:

    www.bnpparibasmarkets.nl/Showpage.asp...

    Ik volg zelf de

    www.bnpparibasmarkets.nl/Indices/VIX-...

    Doet nu 4,07 om 4,16

    bij een VIX die weer naar de 20 (is ook wel eens op 40 geweest) gaat, staat die turbo zomaar op 10 a 11 euro of een 150% hoger.

    Succes.
    Dat is alleen een goed advies voor mensen die weten hoe dit werkt en tegen een stootje kunnen, niet iets voor het merendeel hier.

  3. forum rang 6 NewKidInTown 21 november 2016 15:08
    quote:

    Faustian Pact schreef op 21 november 2016 14:56:

    Dat is alleen een goed advies voor mensen die weten hoe dit werkt en tegen een stootje kunnen, niet iets voor het merendeel hier.

    Denk dat het merendeel hier wel de nodige "stootjes" hebben gehad en uiteindelijk een dikke laag eelt hebben.
    Maar je hebt gelijk, je moet een beetje weten hoe het werkt.

    Het lijkt er wel veel op dat de meesten hier de aandelen TT kopen en dan denken dat het gratis geld binnen gaat stromen. Zo werkt het meestal niet, vandaar ook zo veel teleurstellingen en frustraties. Voeg daar dan ook nog de vele positieve verhalen bij die er voor zorgen dat de meesten langer blijven zitten dan gezond voor hen is, geen stop-loss gebruiken en geen verlies durven/willen nemen, dan heb je het recept voor een negatief rendement aan het eind van het jaar. Terwijl er best wel veel aantrekkelijker alternatieven zijn.
  4. [verwijderd] 21 november 2016 15:10
    quote:

    tatje schreef op 21 november 2016 15:04:

    Stel je voor dat we allemaal de zelfde mening hadden en het zelfde meisje leuk zouden vinden.

    Dan had het kind het ook veel te druk, laat staan met een happy end, zoals ik verwacht bij Tom Tom.

    Anders denkenden die onderbouwen, kan , alleen kreten, is minder.

    Doei !
    Ik zou graag een believer zijn. Maar ik neig toch meer naar hedendaags realisme.
  5. [verwijderd] 21 november 2016 15:31
    quote:

    PGV schreef op 21 november 2016 15:26:

    [...]

    De daling is nog niet op zijn einde voorlopig, we gaan de 7 opzoeken.
    Krijg echt de balen van dit fonds.
    Goddijn krijgt hem echt wel geparkeerd een dezer dagen bij zo'n koers.
    Dit kan nooit lang goed gaan.
    HG is het lachertje van de tech.wereld.
    HG wordt met een luide klap wakker maar dan is het te laat!!

    Straks gaat Volvo zich nog achter de oren krabben,komt de continuïteit niet in gevaar van tt?

  6. forum rang 6 Chiddix 21 november 2016 15:45
    quote:

    KidBackInTown schreef op 21 november 2016 15:08:

    [...]

    Het lijkt er wel veel op dat de meesten hier de aandelen TT kopen en dan denken dat het gratis geld binnen gaat stromen. Zo werkt het meestal niet, vandaar ook zo veel teleurstellingen en frustraties. Voeg daar dan ook nog de vele positieve verhalen bij die er voor zorgen dat de meesten langer blijven zitten dan gezond voor hen is, geen stop-loss gebruiken en geen verlies durven/willen nemen, dan heb je het recept voor een negatief rendement aan het eind van het jaar.
    De hamvraag is, waarom bleven veel beleggers op 12 euro zitten? Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Er zouden toch alarmbellen moeten afgaan, op 11 euro , op 10 euro , op 9 euro. Het is zo simpel, je drukt op de verkoopknop en weg zijn de aandelen. Of een stoplosje. Iemand zei, ik houdt ze vast want ik wil de boot niet missen. T is nu half November en geen boot te bekennen. Er vaart wel een boot rond met pump en dump gaten erin .Maar straks wordt alles beter(K de K).
  7. forum rang 6 boem! 21 november 2016 15:45
    quote:

    *Justin* schreef op 21 november 2016 13:24:

    [...]

    Okay. Dus ABN AMRO verwacht een winst van 31 cent per aandeel in 2017 en 44 cent in 2018. En toch een koersdoel van 14,00.

    Komt denk ik ook door de richting. Van 23 cent nu naar 44 cent in 2018 is een verdubbeling in twee jaar. Ze trekken die lijn waarschijnlijk door, vanwege de groei verwachtingen die tot 2020 is gegeven.

    Ik vind het nog best een bescheiden verwachting van ABN. Doel is namelijk ook een groeiende consumer business. Maar daar gaat nog iets meer tijd overheen. Als ABN de omzet van 2017 op 2018 met slechts 17 miljoen laat groeien, dan wil dat zeggen dat ze ook dat jaar nog een krimpend Consumer incalculeren. Want de omzet automotive gaat als de brandweer omhoog, meer dan 17 mio.

    Mijn verwachting is hoger: 63 cent in 2018 en bijna een euro rond in 2019. s21.postimg.org/li0kasq4n/Schermafdru... Vraag me wel af of abn meer opex inzichten heeft als ik heb. Ik ga slechts uit van lichte opex groei, ook door efficiencies in platform.
    @Justin, jij steekt wederom je nek uit en ik denk dat je aan de voorzichtige kant zit qua wpa.

    Ik heb niets gehoord omtrent sterk oplopende Opex.

    Duidelijk is wel, dat het aantal huilebalken onevenredig toeneemt bij iedere negatieve koersreactie hoe minimaal ook.
    Bij een koers van 7,65 euro en een adj wpa van 23 cent voor 2016 en 44 cent voor 2018 is het duidelijk dat het merendeel positief naar het aandeel kijkt want een kw van 17 voor een nog niet gerealiseerd resultaat over 2018 spreekt daarbij boekdelen.

    Tot op heden hebben we qua wpa de laatste 4 jaar nog geen verbetering gezien.
    De laatste update(technologie dag) gaf ons een bevestiging in de ontwikkeling van de 3 btb Units waardoor de groei in totaal omzet bijna verzekert is voor de komende jaren.
    Onder invloed van de transitie van hardware naar C&S bedrijf zal de marge sterk toenemen.
    De gerapporteerde opex in de komende jaren zal bepalen of de wpa binnen de range van 20 cent a 1 euro blijft.

    Op dit moment is Tom2 te hoog gewaardeerd indien je sec de adj wpa voor 2016 in ogenschouw neemt.
    Indien je echter kijkt naar de mogelijke wpa in 2022 verbleekt ieder koersdoel.

    Nogmaals ik vind, dat Tom2 veel informatie verstrekt via haar cijfersets en cc's van waaruit je zelf kan bepalen wat je mag verwachten van de wpa's de komende jaren.
    Tot op heden waardeert de meerderheid dat als positief gezien de huidige koers.
    Ik kan begrip opbrengen voor posters die op basis van de huidige resultaten aangeven dat een koers van 4,50 al goed betaald is( 20* kw) alleen is dat een benadering waar ik niet achter staat omdat de huidige wpa nooit belangrijk is.
    Het gaat om de toekomstige wpa en de huidige koers geeft mij daar gelijk in.
    Grote onzekerheid is echter waar gaat die toekomstige wpa naartoe.

    Wanneer de wpa in de toekomst niet verder stijgt dan 50 cent is de huidige koers gerechtvaardigd wanner die echter doorstijgt naar 2, 3 of meer euro horen daar ander koersen bij.

  8. forum rang 6 boem! 21 november 2016 15:56
    quote:

    PGV schreef op 21 november 2016 15:41:

    [...]

    Ben ik met je eens, dan kan je met leuke aantallen flink verdienen.
    Jullie vallen beiden bij mij een beetje door de mand.

    Telkens aangeven dat Tom2 een waardeloze toekomst tegemoet gaat en toch beamen dat een daling naar 7 (indien die er ooit komt) een geweldige kans is om weer in te stappen naar 8 euro.
  9. [verwijderd] 21 november 2016 16:02
    Justin, MartinMartin: of jullie het nu leuk vinden of niet, maar voorlopig heeft het management van TT zo weinig gedaan om het bedrijf geloofwaardig neer te zetten dat beleggen in TomTom momenteel vooral gaat om de perceptie van TomTom door de markt en hoe daar door "handelaars"/shorters op kan worden ingespeeld. Dat beeld van TomTom in de markt is ronduit slecht. Anders waren er kopers. De fundamenten lijken niet eerder dan in de loop van 2017 boeiend te kunnen worden.

    Zolang de TT boardroom (RvB/RvC + belabberde IR) niets wil doen aan het pareren van de regelmatige aanvallen op de koers (en daarmee medeplichtigheid en misbruik van voorkennis suggereert!) kun je je TomTom beslissingen voorlopig maar beter baseren op de platte handel en alle foute spelletjes die daarin gespeeld worden.
5.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 207 208 209 210 211 ... 270 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links