Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

TOMTOM NOVEMBER 2016

5.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 270 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 11 november 2016 13:26
    quote:

    harrysnel schreef op 11 november 2016 13:20:

    [...]

    Waarom niet gewoon voorbeurs een persbericht? Ik verkocht na opening al een deel van de extra aandelen die ik gisteren in eindveiling kocht rond een koers van 7,44. Voorbeurs had iedereen dan tijd gehad om deze belangrijke informatie te lezen en op waarde te schatten. In combinatie met een positieve opening van AEX was dan de openingskoers minimaal E7,8 geweest.

    Dat scheelt mij 40 cent op een behoorlijk aantal aandelen.

    En waarom staat dit evenement niet op de financial calendar of bij press events? Dat we wisten dat het vandaag een belangrijke dag zou worden is te danken aan een tweet van Jelle. Er wordt verdorie voor het eerst een meerjaren prognose gegeven en de agenda voor vandaag was leeg.... Als Vigreux spreekt op startup event of TED conferentie over vrouwen in het bedrijfsleven wordt dat vermeld in de agenda.

    We hebben door de voortijdige cijfers met verlaging omzet outlook en de daadwerkelijke cijfers 2X de focus gehad op het inzakken van de PND markt. Over de andere BU's werd gezegd dat die "volgens verwachting" presteerden. Als nu deze outlook 2016-2020 bij cijfers was gegeven.....dan waren we m.i. omhoog gegaan naar E10 omdat iedereen de irrelevantie van de PND verkopen zou zien.

    In plaats daarvan zwijgt TomTom 2 weken en daalt de koers dagelijks. Ben het volledig eens met Xynix. En Wies kan ik begrijpen als hij stelt dat "bij hem de vlag niet uitgaat omdat hij daadwerkelijk aandelen bezit". Ik heb ze ook.
    dat heet fout gegokt. dat is jammer voor je. als je 500 euro in de random runner gooit en je verliest en na jou word er 750 euro uitgehaald door mohammed. dan kan je ook niet bij hem gaan zeuren. jammer joh
  2. [verwijderd] 11 november 2016 13:26
    quote:

    harrysnel schreef op 11 november 2016 13:20:

    [...]

    Waarom niet gewoon voorbeurs een persbericht? Ik verkocht na opening al een deel van de extra aandelen die ik gisteren in eindveiling kocht rond een koers van 7,44. Voorbeurs had iedereen dan tijd gehad om deze belangrijke informatie te lezen en op waarde te schatten. In combinatie met een positieve opening van AEX was dan de openingskoers minimaal E7,8 geweest.

    Dat scheelt mij 40 cent op een behoorlijk aantal aandelen.

    En waarom staat dit evenement niet op de financial calendar of bij press events? Dat we wisten dat het vandaag een belangrijke dag zou worden is te danken aan een tweet van Jelle. Er wordt verdorie voor het eerst een meerjaren prognose gegeven en de agenda voor vandaag was leeg.... Als Vigreux spreekt op startup event of TED conferentie over vrouwen in het bedrijfsleven wordt dat vermeld in de agenda.

    We hebben door de voortijdige cijfers met verlaging omzet outlook en de daadwerkelijke cijfers 2X de focus gehad op het inzakken van de PND markt. Over de andere BU's werd gezegd dat die "volgens verwachting" presteerden. Als nu deze outlook 2016-2020 bij cijfers was gegeven.....dan waren we m.i. omhoog gegaan naar E10 omdat iedereen de irrelevantie van de PND verkopen zou zien.

    In plaats daarvan zwijgt TomTom 2 weken en daalt de koers dagelijks. Ben het volledig eens met Xynix. En Wies kan ik begrijpen als hij stelt dat "bij hem de vlag niet uitgaat omdat hij daadwerkelijk aandelen bezit". Ik heb ze ook.
    Heb ik mij ook tijden aan geirriteerd bij Tomtom.. trouwe blijvers worden hierbij niet beloond naar mijn idee.. zelfde is ook gebeurd toen het Nvidea nieuws bekend werd..
  3. [verwijderd] 11 november 2016 13:26
    quote:

    *Justin* schreef op 11 november 2016 13:22:

    [...]

    Voortaan even vragen of TomTom het moment van berichten publiceren wil afstemmen met jouw aankoop en verkoop momenten. Vinden ze vast een goed idee.
    Sorry????

    Jij snapt er, net als het TomTom management, echt heel erg weinig van Justin.
    Dat lijkt me nu wel duidelijk.

  4. [verwijderd] 11 november 2016 13:28
    quote:

    Koos99 schreef op 11 november 2016 13:21:

    [...]

    Dat is mijn punt inderdaad.
    Mijn interpretatie zou inderdaad toch zijn dat 2015 de baseline is. CAGR betekent volgens mij dat er 5 jaar lang een compounded grow is van 15% (dus een groei van 100% in 5 jaar). Omdat 2016 niet zo'n goed jaar is, zal het na 2017 dus zelfs een CAGR van 16% zijn.
    Ik denk zelfs groter, want sommige groei zal nominaal zijn.

    Als er elk jaar bijvoorbeeld 30 miljoen bijkomt bij divisie X, dan is dat in het eerste jaar procentueel gezien meer dan in het vierde jaar.

    Bij Automotive denk ik wel dat het procentuele groei is (dus exponentieel). Terwijl het bij Telematics meer op een lineaire groei lijkt: elk kwartaal komt er een ongeveer eenzelfde aantal abonnees bij en misschien wat aantrekkend door bijv. een productlaunch (1H17 komt er nieuw telematics platform) of bij een acquisitie natuurlijk.
  5. [verwijderd] 11 november 2016 13:31
    Justin en Levy lijken zich niet af te willen vragen of de gekozen timing van de diverse berichten (die prima in één mixed bag hadden kunnen worden gepresenteerd) niet de oorzaak is van de vreemde wilde ritten die we hebben gezien, waarbij degenen met voorkennis over hoe een en ander gepresenteerd zal gaan worden maximaal kunnen graaien.

    O nee, die mensen zijn "te braaf" om dat te mogen veronderstellen?!
  6. [verwijderd] 11 november 2016 13:35
    Je ziet duidelijke koersbeheersingsverkopen van 600 stukjes steeds. Maar uiteindelijk kan dat ook een duur grapje worden als de positieve prijselasticiteitstruc deze keer niet werkt. Er is voor de shorters natuurlijk een serieus gevaar dat de sectorwatchers (getriggerd door partner NVidia?) nu dan toch eindelijk in actie gaan komen. Zeker als ze zich realiseren dat die 15% groei een minimum-scenario is.
  7. Gerard_ecb 11 november 2016 13:38
    quote:

    potpourri schreef op 11 november 2016 13:18:

    [...]

    maar dat huilverhaal knokte wel 1,5 euro van de prijs af

    ik heb gezegd de beurswaarde moet omhoog en dat kan op een paar manieren, waaronder kapitaal ophalen, maar bestens splitsen en kapitaliseren, trouwens we zijn er nog niet we staan nog steeds 30% min op jaarbasis

    jij doet hier continue aan cheerleading , en je noemt als een aandeel halveert een seizoens-dip

    Ja, zal wel.
    Een van de weinige posters hier die steeds inhoudelijk blijft en op de fundamenten let is Justin. Ondanks het feit dat jij hier op het forum veel cheerleaders hebt, heb ik je nog niet vaak kunnen betrappen op enige onderbouwde post op basis van fundamenten. Nee het zijn strategie adviezen aan het bestuur van TT, strategie waar jij 0,0 invloed op hebt. Verder in mijn ogen kletskoek over de timing en wat er aan zit te komen, o.a. de afsplitsing van Telematics. Niets van dat al.

    Nu zal de hoon wel mij ten deel vallen maar laat maar komen, het zal mij mijn r..t roesten.

    Mensen succes!
  8. forum rang 6 tatje 11 november 2016 13:38
    Ik denk dat HG met 15% heel conservatief is.

    15% samengesteld in 4 jaar 75%

    Maar 20% samengesteld in 4 jaar is al 107%, dus meer dan een verdubbeling.

    Conservatief, omdat ik denk, wat HG niet zeker weet, hij niet meeneemt.

    Ik geloofde niet dirty exit, maar het is wel mooi om NU een bevestiging te zien.

    Ik geloof nog steeds in een overname in 2017 2018 van zeker 11 miljard.

    Of een top samenwerkingsverband met HEEL grote jongens. ( voor mij zal Apple er zeker bijzitten )

    Ik denk dat Tom Tom NU een hogere koers wil, want een overname spook kan zomaar komen.

    Wat is gemeen, de Kastjes omzet daalt.

    Ik zit long en geloofde altijd in een groei voor de overige divisies van minimaal 15% per jaar.

    Ik word nu gewoon beloond en anderen ook, voor long en geloven in de Tom Tom kansen.

    Dus dit PB bevestigt mijn visie, maar blaast me nog niet omver :-)
  9. [verwijderd] 11 november 2016 13:44
    quote:

    *Justin* schreef op 11 november 2016 13:28:

    [...]
    Ik denk zelfs groter, want sommige groei zal nominaal zijn.

    Als er elk jaar bijvoorbeeld 30 miljoen bijkomt bij divisie X, dan is dat in het eerste jaar procentueel gezien meer dan in het vierde jaar.

    Bij Automotive denk ik wel dat het procentuele groei is (dus exponentieel). Terwijl het bij Telematics meer op een lineaire groei lijkt: elk kwartaal komt er een ongeveer eenzelfde aantal abonnees bij en misschien wat aantrekkend door bijv. een productlaunch (1H17 komt er nieuw telematics platform) of bij een acquisitie natuurlijk.
    Overigens denk ik dat ze Smart cities nog nauwelijks meenemen in dit plaatje. Maar ik verwacht dat dat vanaf 2018-2019 ook leuk zal beginnen bij te dragen. Hun huidige traffic voorsprong geeft ze op dat terrein stevige rugwind.
  10. Levy 11 november 2016 13:47
    quote:

    *Justin* schreef op 11 november 2016 13:22:

    [...]

    Voortaan even vragen of TomTom het moment van berichten publiceren wil afstemmen met jouw aankoop en verkoop momenten. Vinden ze vast een goed idee.
    Spijker op z'n kop. De mate waarin het tijdstip van persberichten voor sommigen minder of meer gelukkig uitpakt heeft natuurlijk niets met de (on)rechtmatigheid ervan te maken.
  11. [verwijderd] 11 november 2016 13:49
    Niet dat de wereld verandert, maar nu ben ik (eerder neutraal) toch (voorlopig) in kamp @harrysnel/@Xinix/@Potpourri belandt. De omzetwaarschuwing een week vóór de cijfers blijkt nu opeens geen omzetwaarschuwing te zijn geweest. Of is de unit-splitsing al een feit, en kijken we eerst alleen naar 2016 en nu opeens ook naar 2017-2020?

    Niet nodig: een karikatuur maken van goed onderbouwde stellingen. Bij de Q3-cijfers werd niet veel geopenbaard, maar wel een niet-overtuigend orderboek én een zuinig "naar verwachting" opereren van de niet-consumer-units. Feitelijk zal het kloppen, maar ook als men een bericht als dat van vandaag achter houdt, in de zin van: krijgt de markt dan een totaalbeeld van de stand van zaken, inclusief de nabije toekomst?

    Blijvend waardering wel voor het meer technisch gerichte andere kamp. Hun verwachting zal zijn 15 euro-koers om te beginnen, en maakt hen niet uit wanneer en ook niet hoe. Een verloren jaar of 2/3/4? Soit.

    Maar goed, als men zo bezig is als vandaag, waarom dan niet ook Nissan bevestigen, hebben we dat ook gehad (maar zal wel niet mogen van Nissan).
5.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 270 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links