Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,620 25 apr 2024 12:55
  • -0,110 (-1,92%) Dagrange 5,615 - 5,725
  • 107.368 Gem. (3M) 321,3K

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 255 256 257 258 259 ... 340 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Juun 24 oktober 2016 14:29

    Ik dacht dat TT een paar jaar geleden een rechtstreekse overeenkomst met Shell had gesloten.
    www.emerce.nl/wire/shell-kiest-navads...

    Shell bereidt zich voor op de toekomst van connected cars
    Een belangrijkere reden voor Shell om juist nu in zee te gaan met Navads is de opkomst van connected cars. Analyst Gartner meldt dat in 2020 er 220 miljoen auto’s met het Internet verbonden zullen zijn.
  2. [verwijderd] 24 oktober 2016 14:32
    quote:

    Gira schreef op 24 oktober 2016 14:22:

    [...]

    Ik bekijk het van twee kanten, maar zie ook mensen hier, die de boel juist te negatief belichten. ..en ja wat GB vind, vind ik ook veel te positief en zeerste ver vooruit.....maar wat Gérard ecb vanmorgen zei is wel de realiteit. ....De koers is leading dat weet ik, maar die wordt ook gestuurd....waarom? Ik zit iig long....en ben positief, maar realistisch.

    P.s. Justin vind ik ook realistisch. ..komt iedere keer ook met bewijzen, en weet duidelijk waar hij het over heeft. Hem afrekenen op de huidige koers is echt onzin.......
    Tuurlijk mag jij vinden maar ik zie iets anders.
  3. KeesTom 24 oktober 2016 14:32
    quote:

    Juun schreef op 24 oktober 2016 14:29:

    Ik dacht dat TT een paar jaar geleden een rechtstreekse overeenkomst met Shell had gesloten.
    www.emerce.nl/wire/shell-kiest-navads...

    Shell bereidt zich voor op de toekomst van connected cars
    Een belangrijkere reden voor Shell om juist nu in zee te gaan met Navads is de opkomst van connected cars. Analyst Gartner meldt dat in 2020 er 220 miljoen auto’s met het Internet verbonden zullen zijn.
    Over Navads
    Navads is een gespecialiseerde leverancier van locatiedata aan alle kaartendatabases die de navigatie- en kaartenindustrie bedienen. Door strategische relaties met de belangrijke kaartenontwikkelaars, waaronder het Nederlandse bedrijf TomTom, het in Nederland gevestigde HERE, en de technologiegiganten Apple en Google, biedt Navads een complete oplossing aan klanten en garandeert zo dat locatiegegevens direct in alle belangrijke kaartendatabases worden gepubliceerd.
  4. [verwijderd] 24 oktober 2016 14:35
    quote:

    groeibriljant schreef op 24 oktober 2016 13:34:

    Je kunt ook maar beter wegblijven vanilla alias bartje de basher. Continue hier de halve waarheid verkondigen is inmiddels wel obvious. Dit terwijl je dondersgoed weet dat de marges de komende jaren juist stijgen door de shift van hardware naar content, software % services. En dat de enkele honderden miljoenen aan ontwikkelingskosten voor nieuwe producten en nieuwe klanten direct worden afgeboekt en de winst drukt.
    Het orderboek Automotive is conform verwachting. Grote orders zijn er maar gemiddeld zo'n 2 per jaar en TomTom wint de afgelopen jaren zo'n beetje alles.
    In de CC werd ook duidelijk dat Nissan en Tesla binnen zijn.

    Het marktaandeel Automotive gaat fors groeien en als de door Goddijn voorspelde 50% marktaandeel Automotive in 2020 wordt gehaald, dan gaat de koers toch echt naar de 100 euro. De CEO van HERE verwacht daar zelfs een groei naar 5 miljard omzet in de periode tot 2025.
    Beter een halve waarheid dan een compleet verzonnen verhaal.

    Ik weet dondersgoed dat er nog geen zinnig woord over marges die in de toekomst behaald moeten worden gezegd kan worden. Je HOOPT dat de marges stijgen en de koers naar 100 gaat maar voorlopig is dit nog 100% onzin.
  5. [verwijderd] 24 oktober 2016 14:37
    quote:

    VOORTS schreef op 24 oktober 2016 14:19:

    [...]

    Ben niet gefrustreerd blijf gewoon long.
    Geef de shorters geen gelegenheid en ik beleg met geld wat ik niet nodig heb.
    ik word langzamerhand wel moe van al die onduidelijkheden en dat positieve gelul van sommige posters terwijl de koers anders toch echt iets anders zegt.
    Heb nog steeds geen verklaring gelezen van al de positivo's waarom de koers in elkaar is getrapt van 12 naar 6 en weer terug naar 8.
    En dat het door HG wordt afgedaan als beweeglijkheid van de markt
    Er is maar een beweeglijkheid en dat is die van de shorters en wel zo snel mogelijk down mede mogelijk gemaakt door onze voortreffelijke CEO.
    Ik denk dat er een duivels plannetje wordt uitgebroed en dat iedereen zich lelijk vergist in onze CEO.

    PS wie leent elke keer zijn aandelen dan uit dat kunnen geen particuliertjes zijn gezien de hoeveelheden telkens.
  6. [verwijderd] 24 oktober 2016 14:41
    quote:

    VOORTS schreef op 24 oktober 2016 14:37:

    [...]

    PS wie leent elke keer zijn aandelen dan uit dat kunnen geen particuliertjes zijn gezien de hoeveelheden telkens.

    Waarschijnlijk lenen de founders hun aandelen uit om er nog wat aan te verdienen. Zij weten zelf ondertussen ook wel dat TomTom het niet gaat worden...

    Trekken aan een dood paard. Tot in lengte der jaren.

  7. PGV 24 oktober 2016 14:49
    quote:

    Paulus29 schreef op 24 oktober 2016 14:41:

    [...]

    Waarschijnlijk lenen de founders hun aandelen uit om er nog wat aan te verdienen. Zij weten zelf ondertussen ook wel dat TomTom het niet gaat worden...

    Trekken aan een dood paard. Tot in lengte der jaren.

    Zit er dik in. Nee, we houden de kaarten tegen de borst, tot niemand ze meer wil of nodig heeft.
  8. [verwijderd] 24 oktober 2016 15:02
    quote:

    PGV schreef op 24 oktober 2016 14:49:

    [...]

    Zit er dik in. Nee, we houden de kaarten tegen de borst, tot niemand ze meer wil of nodig heeft.
    Als je de macht hebt om een koers te beïnvloeden kan je 100% legaal een hoop geld verdienen met uitlenen aan zusters, optieconstructies en verzilveren van personeelsopties (=verwatering).

    Natuurlijk, het is respectloos naar de aandeelhouders, maar sinds wanneer worden geldwolven gedreven door respect??
  9. [verwijderd] 24 oktober 2016 15:04

    @ Gira, dat komt ook omdat het aandeel TT toch wel erg moeilijk te lezen is

    kijk nu maar eens naar de analisten ze hebben allen dezelfde informatie en toch lopen de meningen enorm uitéén
    als je mij zou vragen gezien de ontwikkelingen binnen TT en het koersverloop welke analist heeft het nou het beste gezien voor de afgelopen 24 maand dan zeg ik toch Exane en Morgan Stanley en niet een Barclays wiens koersdoel ook bereikt is, want de 2 eersten hebben gewoon de move goed gezien, Barclays was toch een groot gehalte geluksfactor, maar als je vraagt welke analist heeft nu toegang tot de beste informatie uit TomTom dan zeg ik MdD en daarom is zijn stemming soms zo erratic, want zo krijgt hij ook info door en als je dan naar het koersgedrag van TT kijkt dat is bijna net zo erratic als zijn verandering voor koersdoelen, dat klopt dan toch wel aardig
    MdD heeft gewoon goede informatie en is daarom belangrijk te volgen, want hij zit met zijn beweringen toch steeds dicht tegen het koersniveau van TT aan.
    hij heeft voor nu een koopaanbeveling met target 10 euro.
  10. forum rang 6 marique 24 oktober 2016 15:04
    quote:

    groeibriljant schreef op 24 oktober 2016 13:34:

    Je kunt ook maar beter wegblijven vanilla alias bartje de basher. Continue hier de halve waarheid verkondigen is inmiddels wel obvious. Dit terwijl je dondersgoed weet dat de marges de komende jaren juist stijgen door de shift van hardware naar content, software % services. En dat de enkele honderden miljoenen aan ontwikkelingskosten voor nieuwe producten en nieuwe klanten direct worden afgeboekt en de winst drukt.
    Het orderboek Automotive is conform verwachting. Grote orders zijn er maar gemiddeld zo'n 2 per jaar en TomTom wint de afgelopen jaren zo'n beetje alles.
    In de CC werd ook duidelijk dat Nissan en Tesla binnen zijn.

    Het marktaandeel Automotive gaat fors groeien en als de door Goddijn voorspelde 50% marktaandeel Automotive in 2020 wordt gehaald, dan gaat de koers toch echt naar de 100 euro. De CEO van HERE verwacht daar zelfs een groei naar 5 miljard omzet in de periode tot 2025.
    Over halve waarheden gesproken. Fraai staaltje pot en ketel.

    "En dat de enkele honderden miljoenen aan ontwikkelingskosten voor nieuwe producten en nieuwe klanten direct worden afgeboekt en de winst drukt.."

    jaar '16 yoy
    - R&D 188 mln (geboekt als kosten = V&W);
    - investering intangibles 97 mln (= balans);
    - afschrijvingen 135 mln (= V&W);

    Voorgaande jaren alle drie de posten lager.

    Tja, R&D is voor >90% personeelskosten (zie JV pag. 81).
    Kun je met goed fatsoen niet als investering op de balans weg moffelemn.
    Afschrijving elk jaar hoger als gevolg van elk jaar stijgende investeringen.

    Conclusie:
    Met enige overdrijving kun je zeggen dat TT, héél misschien, enkele 10-tallen miljoenen onnodig via de V&W laat lopen.
    Zeker geen 100-tallen.

  11. siepels 24 oktober 2016 15:05
    quote:

    bordje snert schreef op 24 oktober 2016 13:07:

    [...] m.a.w John de Mol krijgt een voorkeurs behandeling ? En HG laat duizenden particuliere beleggers verrekken.
    Let maar op vriendjes flevodeelnemingen van Johnny helpen nog even mee en zorgen dat van de week of volgende week het belang onder de 3% komt zodat de particuliertjes weer op het verkeerde been worden gezet.
    Eind deze week weer 10-15 miljoen stukken omzet en harken de Mol en frends weer miljoenen aandelen binnen.
    Scheelt ze minimaal 4€ per binnen gehaalde aandeel bij exitbod.
    Hoe makkelijk kan het spel zijn met HG aan je zijde.
    Met dank aan onze voortreffelijke CEO HG
    Welk 'n enorme kennis van zaken.
    Hiermee moet je wat doen: je kunt goud verdienen!
  12. KeesTom 24 oktober 2016 15:07
    quote:

    potpourri schreef op 24 oktober 2016 15:04:

    @ Gira, dat komt ook omdat het aandeel TT toch wel erg moeilijk te lezen is

    kijk nu maar eens naar de analisten ze hebben alle dezelfde informatie en toch lopen de meningen enorm uitéén
    als je mij zou vragen gezien de ontwikkelingen binnen TT en het koersverloop welke analist heeft het nou het beste gezien voor de afgelopen 24 maand dan zeg ik toch Exane en Morgan Stanley en niet een Barclays wiens koersdoel ook bereikt is, want de 2 eersten hebben gewoon de move goed gezien, Barclays was toch een groot gehalte geluksfactor, maar als je vraagt welke analist heeft nu toegang tot de beste informatie uit TomTom dan zeg ik MdD en daarom is zijn stemming soms zo erratic, want zo krijgt hij ook info door en als je dan naar het koersgedrag van TT kijkt dat is bijna net zo erratic als zijn verandering voor koersdoelen, dat klopt dan toch wel aardig
    MdD heeft gewoon goede informatie en is daarom belangrijk te volgen, want hij zit met zijn beweringen toch steeds dicht tegen het koersniveau van TT aan.
    hij heeft voor nu een koopaanbeveling met target 10 euro.
    Klopt, heb dat gevoel ook steeds meer. Ben benieuwd of hij ook nog iets gaat doen met dat Nissan nieuws....of met Tesla. ....hij is toch ook niet gek!!!
  13. forum rang 6 marique 24 oktober 2016 15:08
    quote:

    potpourri schreef op 24 oktober 2016 15:04:

    (...)
    MdD heeft gewoon goede informatie en is daarom belangrijk te volgen, want hij zit met zijn beweringen toch steeds dicht tegen het koersniveau van TT aan.
    hij heeft voor nu een koopaanbeveling met target 10 euro.
    En aangezien koersdoelen doorgaans 10-20% boven vigerende koers ligt en ook nog bedoeld op termijn van 1 á 2 jaar is de huidige koers op correct niveau.

  14. [verwijderd] 24 oktober 2016 15:09
    Even voor de transparantie. Vier verslagjes gekregen van Potpourri, van alleen Nederlandse analisten. Met koersdoelen van respectievelijk BUY15,- BUY14,- BUY10,- en HOLD7,-.

    Alleen bij OK van potpourri zelf kan ik over de onderwerpen Telematics en orderboek een korte algemene samenvatting geven. Alleen daarover was wat nieuwigheid, de rest is genoeg bekend. Ik heb hem klaarstaan dus is alleen maar kwestie van copy/paste voor mij.

    Ik vond de analyses best positief in elk geval.
  15. [verwijderd] 24 oktober 2016 15:10
    quote:

    PGV schreef op 24 oktober 2016 14:49:

    [...]

    Zit er dik in. Nee, we houden de kaarten tegen de borst, tot niemand ze meer wil of nodig heeft.
    Nee, laten we al onze kaarten open op tafel leggen zodat iedereen (inclusief onze concurrenten) kan zien wat we aan het doen zijn en zo ons concurrentievoordeel kwijt zijn. Tuurlijk houden ze hun kaarten dicht. Vervelend voor de belegger, want dat zorgt voor onzekerheid. Maar dat zal altijd zo blijven met bedrijven die zich op nieuwe markten focussen. Kijk naar bedrijven als Apple en Facebook. Die zijn ook koning in vaag doen over nieuwe producten, strategie en cijfers
6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 255 256 257 258 259 ... 340 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links