Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
TomTom in onderhandelingen met Tesla
Volgen
youtu.be/_6Ej94vMZT4 youtu.be/EbCBMwlO4j8 Recente filmpjes Tesla Bosch
voor diegene die het nog leuk vinden om een hint na te jagen. Tesla's next big thing is coming. On Sunday, CEO Elon Musk said via Twitter that the company will unveil a new product that is "unexpected by most" on October 17. Musk didn't share any details, but since his announcement there's been plenty of speculation about what the company has up its sleeve. Welk onverwacht produkt verwachten jullie? Ik gok op een Tesla Driver Assistant inclusief: AI, Tesla Vision, Autopilot, Siri, RoadDNA en HD-maps rebranding en upgraden van de autopilot lijkt me nu een logische zet voor Musk.
Lane detection van Tesla is nog steeds r*k; volgens een video van deze Teslarijder lukt het de Tesla niet zónder dat er een 'guidance' auto voor rijdt. Hij gaat echt alle kanten op terwijl het niet aan de wegbelijning lgt. HD-Maps/RoadDNA zou helemaal niet zo'n slecht idee zijn voor Tesla. Maar ik denk dat Musk er op dit moment nog te eigenwijs voor is en vast blijft houden aan zijn eigen bedenksels.www.teslarati.com/lane-detection-put-...
Hik schreef op 12 oktober 2016 13:53 :
Lane detection van Tesla is nog steeds r*k; volgens een video van deze Teslarijder lukt het de Tesla niet zónder dat er een 'guidance' auto voor rijdt.
Hij gaat echt alle kanten op terwijl het niet aan de wegbelijning lgt.
HD-Maps/RoadDNA zou helemaal niet zo'n slecht idee zijn voor Tesla.
Maar ik denk dat Musk er op dit moment nog te eigenwijs voor is en vast blijft houden aan zijn eigen bedenksels.
www.teslarati.com/lane-detection-put-... Ik hoef het hele filmpje denk ik niet af te kijken toch. Dit ziet er levensgevaarlijk uit. Autopilot me r**t. Dat dit verkocht mag worden. Musk is gewoon te ver gegaan. Road DNA is een stap vooruit qua koersvastheid, maar een stap terug qua dekking waar je het al in kunt zetten. Er zal maar een fiets met je kind erop aankomen terwijl een Tesla met de "autopilot" aan van dezelfde weg gebruik maakt.
Juun schreef op 12 oktober 2016 14:01 :
[...]
Ik hoef het hele filmpje denk ik niet af te kijken toch. Dit ziet er levensgevaarlijk uit. Autopilot me r**t. Dat dit verkocht mag worden. Musk is gewoon te ver gegaan.
Road DNA is een stap vooruit qua koersvastheid, maar een stap terug qua dekking waar je het al in kunt zetten.
Er zal maar een fiets met je kind erop aankomen terwijl een Tesla met de "autopilot" aan van dezelfde weg gebruik maakt.
Dekking snelwegen HD-Maps+RoadDNA nu al 30 staten USA + Frankrijk + Duitsland gereed. En het gaat heel snel. Eind volgend jaar volledige hoofdwegennet Noord-Amerika en Europa. En zo'n Autopilot is juist voor de snelwegen en hoofdwegen. Musk said that “what we’ve got will blow people’s minds, it blows my mind …it’ll come sooner than people think.” Op 17 oktober weten we meer.
Juun schreef op 12 oktober 2016 14:01 :
[...]
Ik hoef het hele filmpje denk ik niet af te kijken toch. Dit ziet er levensgevaarlijk uit. Autopilot me r**t. Dat dit verkocht mag worden. Musk is gewoon te ver gegaan.
Road DNA is een stap vooruit qua koersvastheid, maar een stap terug qua dekking waar je het al in kunt zetten.
Er zal maar een fiets met je kind erop aankomen terwijl een Tesla met de "autopilot" aan van dezelfde weg gebruik maakt.
Als Nvidia en Tom2 crowdsourced mapmaking in een stroomversnelling kunnen brengen dan is het natuurlijk pure winst om zelfs partijen als Tesla aan boord te trekken, want zo zie ik het. Tesla is in alle gevallen vooruitstrevend maar de weg die ze nu bewandelen qua HD-Maps is imho een doodlopende. Het is slechts wachten op het volgende ongeval. En dan? Maar weer een ander de schuld geven en Autopilot 9 uitrollen met een paar mineure verbeteringen? Vergeet niet dat Tesla ook nu nog alleen maar crowdsourced informatie heeft, afkomstig van alle deelnemende Tesla's. Dat is nog steeds niet erg veel data. Mogelijk kan deze data nu al in een soort mixed-mode ingezet worden naast de Tom2 HD-Maps. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het op korte termijn gaat gebeuren (Musk is te eigenwijs), maar in technische zin kun je op dat Drive-PX platform qua (on)mogelijkheden heerlijk je gang gaan.
Bosch's self-driving car prototype could give us a glimpse of Tesla's Autopilot plans www.businessinsider.com.au/bosch-driv...
groeibriljant schreef op 12 oktober 2016 14:14 :
[...]
Dekking snelwegen HD-Maps+RoadDNA nu al 30 staten USA + Frankrijk + Duitsland gereed. En het gaat heel snel. Eind volgend jaar volledige hoofdwegennet Noord-Amerika en Europa.
En zo'n Autopilot is juist voor de snelwegen en hoofdwegen.
Musk said that “what we’ve got will blow people’s minds, it blows my mind …it’ll come sooner than people think.”
Op 17 oktober weten we meer.
Het zou pas echt peoples minds blowen als Musk zelf 10 minuten op autopilot zou durven rijden zonder zijn handen of voeten te gebruiken en na die 10 minuten levend zou uitstappen. Met die autopilot uit dat filmpje heb je geen Drionpil meer nodig, gewoon midden in de nacht het bos in zodat alleen de bomen last van je crash hebben ... Mag echt hopen dat er nog dit jaar een serieuze stap vooruit komt
Elon Musk (Tesla) on twitter: Moving the Tesla announcement to Wednesday. Needs a few more days of refinement.
duurt een paar dagen langer omdat hij tomtom niet mag noemen?? waar zijn ze nu weer allemaal mee bezig!
drette schreef op 17 oktober 2016 06:33 :
Elon Musk (Tesla) on twitter:
Moving the Tesla announcement to Wednesday. Needs a few more days of refinement.
Contract met TomTom nog niet helemaal rond? Tesla wil exclusieve eigendom alle data? Tsja, dat kan wel meneer Musk, maar dan moet de abonnementsprijs van 25 euro per auto per jaar naar 50 euro per auto per jaar. (Musk moet kennelijk nog even wennen aan het idee dat hij zelf geen hoogwaardige kaarten en real-time systemen kan maken/onderhouden)
Hik schreef op 21 oktober 2016 15:05 :
[...]
Tja, toch weer positief. Ik raak langzamerhand gewend aan de vorm en inhoud. Hij was echt 'willing' om datgene te zeggen wat hij ook echt kon en mocht zeggen. Ik ben het bijna voor het eerst helemaal met je eens over Tesla. Het heeft even geduurd, maar ik hou van fact-checking. Ik kan er nu ook niet meer omheen. "Nee" is "nee" en de rest is "geen nee".
Ik vond het ook tekenend dat hij het zélf nog nodig vond om er op terug te komen en het te nuanceren. Hetzelfde over Telematics.
De koers is imho een lachertje en daar trek ik me maar niks meer van aan.
EVEN NAAR TESLA DRAADJE GEKOPIEERD Nu even een simpele deductie. A) HD maps nodig Harold was 100% overtuigd dat bijna geen sterveling in de auto industrie denkt dat je zonder HD maps een zelfrijdende auto kan maken. Den Drijver zei nog even: ik wil zeker weten of ik niet toch in het (oude) Mobileye verhaal moet geloven. Deductie A: ook Tesla weet dat je HD maps nodig hebt. ----------------B) Level 5 in 2020 Harold ook 100% overtuigd dat de hele industrie niet voor 2020 volledige level 5 autonome voertuigen nastreeft. Deductie B: Ook Tesla streeft niet naar level 5 voor 2020. ----------------C) Alle Tesla's level 5 hardware Tesla heeft er nu al gekozen alle Tesla's uit te rusten met de hardware die level 5 nodig heeft. Deductie C1: Ook al is er pas level 5 over 4 jaar, toch kiest Tesla ervoor alle hardware er nu al in te doen . Terwijl dat voor de consument nog geen toegevoegde waarde heeft tot 2020. Dit betekent dat dit nog een extra doel dient... Deductie C2: Tesla weet dus al welke hardware ze nodig heeft voor level 5 Dit betekent dat Tesla HD maps heeft getest. Want Sensoren, AI software en kaarten zijn niet drie losse dingen. Die moet je gezamenlijk testen. De testlevering waar Goddijn op duidde in Q2 en waar hij nu "niets over kan zeggen", heeft tot doel gehad voor Tesla om te bepalen welke hardware er op de Teslas moet komen. D) HD maps en coverage daarvan is sleutel D) Tesla weet dat het moment waarop ze met level 5 op de markt kan komen AFHANKELIJK is van de snelheid waarmee er goede kwaliteit en grote dekking van HD maps is. Ze heeft ook tests uitgevoerd met HD map data van TomTom (door Harold niet ontkend, maar: cannot comment) Deductie D: Tesla heeft een groot belang om als innovatie leider de allereerste te zijn met level 5. Ze weet ook dat mapping daarin cruciaal is. Ze zal om dat doel te bereiken daarom een mapmaker MOETEN helpen. De enige manier om dat te doen is door alle tesla's met sensoren uit te rusten en de data te delen met een mapmaker. Zie deductie C1. ---------------- Wat betreft jouw intro. Ja dit is exact ook mijn ervaring. Als je straks de uitgeschreven versie van de conference call krijgt en je vertaalt hem met Google translate naar Nederlands en je leest hem hardop voor. Dan klinkt het echt super positief. Alleen de intonatie daar kunnen velen niet doorheen luisteren.
Net een tweet van NVidia: het is wel degelijk de Drive PX2 die er in de Tesla's ingebouwd gaat worden.twitter.com/nvidia/status/78951450318... (Edit: dit is dus het eerste model, niet de kleine versie die erna gekomen is (SFF). Deze jongen verbruikt dus 200 Watt! Ook electrek bericht erover. Het was een verspreking:electrek.co/ Over punt C is wat verwarring: er schijnen twee prijsmodellen te zijn. Een met ingebouwde hardware t/m level 5, de andere wat lichter. Dat snap ik dan weer niet:In order to get to fully autonomous driving, you are going to need to spend $8,000 on the system, but a cheaper $5,000 option is still available with 4 active cameras instead of 8. www.tesla.com/models/design Op de bestelpagina kun je ook kiezen voor verschillende selfdriving opties - Enhanced Autopilot - Full Self Driving Verder niet belangrijk: als ze maar voor beiden de Nvidia PX2 en Tom2 maps gebruiken.
Hik schreef op 21 oktober 2016 19:19 :
Net een tweet van NVidia: het is wel degelijk de Drive PX2 die er in de Tesla's ingebouwd gaat worden.
twitter.com/nvidia/status/78951450318... Ook electrek bericht erover. Het was een verspreking:
electrek.co/ Over punt C is wat verwarring: er schijnen twee prijsmodellen te zijn. Een met ingebouwde hardware t/m level 5, de andere wat lichter.
ehhh, I cannot comment on Tesla
seren schreef op 21 oktober 2016 19:22 :
[...]
ehhh, I cannot comment on Tesla
ehhh, did you mean that confirmation earlier today?
Prachtig 1 tweetje tussen MdD en HG tijdens de conference call.Ik denk dat er voor de conference call of gisteren al contact is geweest tussen de heren. HG mag niks zeggen over Tesla deal en zegt tegen MdD: als ik jou was zou ik die vraag stellen....
Hik schreef op 21 oktober 2016 19:19 :
Net een tweet van NVidia: het is wel degelijk de Drive PX2 die er in de Tesla's ingebouwd gaat worden.
twitter.com/nvidia/status/78951450318... (Edit: dit is dus het eerste model, niet de kleine versie die erna gekomen is (SFF). Deze jongen verbruikt dus 200 Watt!
Ook electrek bericht erover. Het was een verspreking:
electrek.co/ Over punt C is wat verwarring: er schijnen twee prijsmodellen te zijn. Een met ingebouwde hardware t/m level 5, de andere wat lichter.
Dat snap ik dan weer niet:
In order to get to fully autonomous driving, you are going to need to spend $8,000 on the system, but a cheaper $5,000 option is still available with 4 active cameras instead of 8. www.tesla.com/models/design Op de bestelpagina kun je ook kiezen voor verschillende selfdriving opties
- Enhanced Autopilot
- Full Self Driving
Verder niet belangrijk: als ze maar voor beiden de Nvidia PX2 en Tom2 maps gebruiken.
Mooi! Weer een een stukje van de puzzel gelegd
Het mooie aan een van de vragen was dat er niet werd gevraagd: "gaan jullie samenwerken met Tesla?". Maar dat werd gevraagd: het klopt toch dat jullie nu al data aan Tesla leveren? Op de tweede vraag MOET je 'nee' antwoorden als het niet zo is. Er wordt gevraagd naar een concrete situatie die zich al voordoet. Als je dan zegt: "I cannot comment on that". Dan weet je genoeg.
Summary Tesla has confirmed that effective immediately, Autopilot will be based on Nvidia hardware. Tesla also claims that the hardware will be sufficient to support fully autonomous operation in about two years. The switch from Mobileye has both short and long term benefits for both companies. Tesla (NASDAQ:TSLA) has announced that going forward all Tesla cars will be equipped with sufficient hardware for fully autonomous driving once the software is fully matured. This "second generation" Autopilot system will probably be based on Nvidia's (NASDAQ:NVDA) Drive PX 2 hardware and its DriveWorks software for self-driving vehicles. Tesla critics decry the announcement as a mere publicity stunt, and whether the system will lead to a truly autonomous vehicle remains to be seen. But the system will certainly lead to a much more capable and safe Autopilot than the previous one based on Mobileye (NYSE:MBLY) hardware. Bron: Seeking Alpha
Het bewijs hahahaha ;-) NB: gefotoshopt !!!
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)