Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 104 105 106 107 108 ... 340 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 oktober 2016 10:50
    quote:

    Turquoisine schreef op 13 oktober 2016 10:41:

    [...]Ja iid, als het goed is ..... en dat maakt waarom er nu misschien wel gedumpt wordt door velen die het nu wel spuugzat zijn met die miscommunicatie van TT.

    Misschien volgende week weer 8% naar beneden op de cijfers van het orderboek, want je weet bij HG, die zal altijd underperformen dus orderboek misschien 300 mio i.p.v. 400/500 mio?
    Of HG steelt volgende week de show met zijn orderboek.
    Of maandag a.s. de deal met Tesla.

    Persoonlijk acht ik die kansen groter. Na het zuur komt het zoet.
  2. [verwijderd] 13 oktober 2016 10:50
    5 miljoen stukken verhandeld in 2 uur.
    Dit zijn geen particulieren die verkocht hebben, dit zijn een paar grote jongens die met behulp van Goddijn zijn niet noodzakelijke maar toch even gemeldde omzetwaarschuwing een week voor de cijfers hun posities kunnen rechttrekken.
    Vriendjes politiek, maar intussen is Goddijn hiermee wel fout bezig.
  3. harrysnel 13 oktober 2016 10:51
    quote:

    JacobusJW schreef op 13 oktober 2016 09:31:

    [...]
    Koersgevoelige informatie en die moet direct gemeld worden.
    Aan Den Drijver al eind juni gemeld vermoed ik. Is dat ook goed?

    Den Drijver eind juni op roadshow in Parijs met IR en 30 juni met een rapport waar hij EBIT 2016-2018 verlaagd met 70% en zijn koersdoel van E12,25 naar E9.

    Stukje uit een mail van mij van 30 juni naar TomTom IR:

    "Afgelopen dinsdag is er een Roadshow voor investeerders in Parijs geweest waar zowel de IR van TomTom als deze SNS analist aanwezig waren. De forse bijstelling van EBIT verwachting komt niet zomaar uit de lucht vallen en Den Drijver moet hiervoor een aanleiding hebben gehad. Aangezien er intensief contact is geweest tussen IR en Den Drijver afgelopen week ivm Roadshow Parijs ligt voor mij de conclusie voor de hand dat er informatie is verstrekt vanuit TomTom waarop de analist zijn prognoses en koersdoel heeft aangepast..."

    Vervolgens was 1 van mijn vragen of TomTom inzage had gehad in dit nieuwe rapport van Den Drijver voor publicatie. Deze mail werd compleet genegeerd. Vervolgens naar werknemer TT gestuurd "die altijd antwoord zou geven". Toezegging dat ze het door zou sturen naar iemand van IR......niets van gehoord.

    4 juli doe ik nieuwe poging:

    "1 Kunt U bevestigen dat dit het juiste e-mailadres is wat gebruikt dient te worden als ik in gesprek wil komen met TomTom Investor Relations? Mijn mailtjes worden nml tot op heden volledig genegeerd, wellicht gaat er iets fout.

    2 Ik las op twitter een tweet van Mw Vigreux waar zij op 27 juni als mogelijke verklaring voor de koersdaling gaf: br exit. De vrijdag na de uitslag van het referendum over Brexit (eerste handelsdag) sloot TomTom 7,445. De koers staat inmiddels bijna een euro lager terwijl alle andere fondsen juist herstel laten zien. Gaarne uw reactie.

    3 SNS heeft EBIT verwachting voor 2016 - 2018 verlaagd in het meest recente advies van Den Drijver van 30 juni jl. Heeft TomTom inzage gehad in dit rapport voor publicatie?"

    Deze mail werd beantwoord met: TT geeft geen commentaar op koersbewegingen en analisten rapporten.

    We hebben het op dit forum weleens over een beursnotering in VS maar daar kom je met dit soort praktijken niet weg. Er is een ongelijkheid van toegang tot relevante informatie. Het is toch bezopen dat ik de omzetwaarschuwing van vandaag eigenlijk al 3-4 maanden verwacht doordat spreekbuis Den Drijver de markt al had geïnformeerd. En het koersverloop van gisteren? Ik schreef op forum al dat ik dat nog niet eerder had gezien met groot volume in de bied die verkocht werd en vervolgens toch weer wat omhoog. Ben benieuwd wie er gisteren nog uit mocht/short heeft uitgebreid.
  4. KeesTom 13 oktober 2016 10:55
    quote:

    groeibriljant schreef op 13 oktober 2016 10:50:

    [...]

    Of HG steelt volgende week de show met zijn orderboek.
    Of maandag a.s. de deal met Tesla.

    Persoonlijk acht ik die kansen groter. Na het zuur komt het zoet.
    Dat zou echt schandalig zijn van HG als dit waar is, en aandeelhouders onwaardig. Als dit zo blijkt te zijn, verkoop ik alles, en kap ik met tomtom. Dit is nl naaierij eerste klas, en zo ga je zeker niet met je aandeelhouders om....fuck off...
  5. forum rang 7 tatje 13 oktober 2016 10:56
    Zeker 1,5 maanden geleden, dus begin september, het begin van de 3e maand in het 3 e kwartaal.....

    Kun je zien wat de omzetdaling in Q3 gaat worden door die kastjes.

    Waarom pas 1,5 maand later een omzetwaarschuwing.

    Als er al geshort wordt, dan geloof ik vandaag ook in coveren.

    Tom Tom wil onvoorspelbaar blijven.

    Vanaf 1 september zonder het PB van vandaag, al 30 positieve berichten.

    Schiet mij maar lek, als ze 21 oktober nieuws gaan brengen.

    Goed of slecht, ik ga toch voor goed :-)

    Ik geloof Dutchy Ron plaatste het artikel van Nick Bakker.

    Wat vind ik belangrijk.

    - TomTom blijft, alhoewel nog geen cashcow, desondanks een bijzonder innovatief bedrijf dat zonder schulden midden in de technologische ratrace zit. Het is bezig onderhuids overal zijn tentakels in te zetten. Dat zal zich op termijn wel een keer uit moeten betalen.

    TomTom beweegt zich ook op de consumentenmarkt met camera's en horloges, maar ik vermoed dat de toekomst eerder ligt bij Automotive en Telematics. Heel precieze kaarten worden bij het nieuwe rijden (Self-Driving Cars) héél erg belangrijk.

    Het is lastig inschatten hoe die toekomst er precies uitziet, technologische ontwikkelingen laten zich helaas moeilijk voorspellen. Dat er veel staat te gebeuren op autogebied is een feit, en dat TomTom overal met haar neus vooraan staat ook. Om daar omzet van te maken, dat is de kunst.

    Ik geloof nog steeds dat Tom Tom die KUNST beheerst :-)
  6. [verwijderd] 13 oktober 2016 11:01
    De aex gaat weer flink herstellen, tomtom net ook even, werd gelijk weer met een paar flinke dumpen tegengegaan.
    Het manipuleerspel blijft nog steeds in volle gang voort gaan, zelfs deze daling door een niet noodzakelijke omzetwaarschuwing een week voor de cijfers vinden ze niet genoeg, daar drukken ze de koers ook nog extra bij.
    Een meer opvallende koersmanipulatie en koerssturing heb ik nooit eerder meegemaakt bij een fonds!!
    Plus dat de CEO echt helemaal niks daartegen doet, alleen hun meehelpt door overbodige omzetwaarschuwingen te geven in een nota bene stilte periode!!
    Het kan echt niet gekker!
  7. [verwijderd] 13 oktober 2016 11:04
    quote:

    groeibriljant schreef op 13 oktober 2016 10:50:

    [...]

    Of HG steelt volgende week de show met zijn orderboek.
    Of maandag a.s. de deal met Tesla.

    Persoonlijk acht ik die kansen groter. Na het zuur komt het zoet.
    Na de onzin komt er meer onzin en nog meer, een niet aflatende diarree aan onzin.
    Stop er toch eens mee man, hier de boel voor de gek te houden.
  8. [verwijderd] 13 oktober 2016 11:04
    Dit is in mijn ogen paniek om niks. Grote jongens die op basis van zogenaamd slecht nieuws de kleine belegger uit TomTom wil jagen om vervolgens zelf goedkoper weer in te kunnen stappen. Natuurlijk daalt de verkoop van die kastjes aan de consument.. dat wisten we al minstens twee jaar. De waarde van TomTom zit in de diensten/producten die ze (in de toekomst) voor de zelfrijdende auto kunnen leveren. En ik heb alle vertrouwen dat ze het gaan redden in die markt. Het zal mij ook niks verbazen als ene meneer de Mol binnenkort meldt dat hij zijn belang in TomTom heeft vergroot nu het aandeel lekker goedkoop is.
  9. [verwijderd] 13 oktober 2016 11:06

    @ Harry, dat denk ik dus ook - MdD heeft al een paar X een verkapte waarschuwing afgegeven, maar ook een Barclays en een Haitong zien geen aanleiding om hun koersdoelen bij te stellen, ondanks de verkoop van Fleetmatics en wetende van het orderboek.

    nu voelt het aan alsof TT eigenlijk overal wat op de rem gaat staan, ook het orderboek zal geen reflectie zijn van wat er al dan niet beklonken is of in de pijplijn zit , het hele TT gebeuren is één groot deferred verhaal aan het worden.

    zo blijven ze toch wel sufferen voor cijfers, ben zo benieuwd wat MS straks gaat doen, die zwijgen tot nu toe en ze weten heel goed wat TT in huis heeft.

    Misschien gaat het toch wel van de beurs, kun je het aandeel onder de 8 houden tot einde jaar is die kans zeker aanwezig.

    ondanks alle mooie fundamentele berichten van gewaardeerde posters, is dit TT gewoon één groot gok aandeel, dat HG hiermee kan leven zegt ook wel iets over de man, het zal hem wel goed uitkomen.

    kunnen niet anders dan afwachten, wel ongelofelijk jammer dat nu net in TT's traditioneel sterkere seizoen het zo gebracht moet worden.

  10. broabander 13 oktober 2016 11:07
    www.pocketgpsworld.com/TomTom-extends...

    Article by: Darren Griffin
    Date: 13 Oct 2016

    pocketgpsworld.com
    TomTom's traffic portal, TomTom City now covers 100 cities. Providing drivers with a range of traffic data it shows live traffic data, information on incidents and other related data and is a free service.

    Birmingham, Bristol, Edinburgh and Dublin have been added to the service which can be accessed from your computer, tablet or smartphone.

    Source: TomTom City
  11. [verwijderd] 13 oktober 2016 11:09
    2 Zaken die echt OPVALLEN
    1 Waarom 1 week voor de cijfers dit omzetalarm?? Is toch stilteperiode? En de cijfers komen al over 1 week WAAROM NU?
    2 De cijfers worden op een vrijdag gepubliceerd en dat is nog nooit voorgekomen zo vlak voor het weekend!!!!!!!

    Mijn conclusie: vandaag moest het negatieve nieuws(is het wel negatief want het is slechts een omzetalarm en geen winstalarm) er al uit want volgende week komen ze met mega groot goed nieuws en dat moet volledig floreren............
    Tesla Bosch Opsplitsing etc
    Ik blijf zitten want ik voorzie een spektakelkoers
  12. [verwijderd] 13 oktober 2016 11:11
    quote:

    HarryWarry schreef op 13 oktober 2016 11:04:

    Dit is in mijn ogen paniek om niks. Grote jongens die op basis van zogenaamd slecht nieuws de kleine belegger uit TomTom wil jagen om vervolgens zelf goedkoper weer in te kunnen stappen. Natuurlijk daalt de verkoop van die kastjes aan de consument.. dat wisten we al minstens twee jaar. De waarde van TomTom zit in de diensten/producten die ze (in de toekomst) voor de zelfrijdende auto kunnen leveren. En ik heb alle vertrouwen dat ze het gaan redden in die markt. Het zal mij ook niks verbazen als ene meneer de Mol binnenkort meldt dat hij zijn belang in TomTom heeft vergroot nu het aandeel lekker goedkoop is.
    Dat ze het gaan redden zie je aan de groei in het orderboek Automotive 2013-2015. En de nieuwe deals die ze dit jaar scoren.
    En in de samenwerkingen met Apple, Uber, Nvidia en vooral met Bosch voor HD-Maps en RoadDNA (noodzakelijke technologie voor ADAS en HAD).

    Goddijn verwacht een groei Automotive van nu 20% naar 50% marktaandeel in 2020.

    Ook de divisie Telematics groeit als kool. Volgens de marktanalisten groeit die markt de komende 7 jaar met gemiddeld ruim 20% per jaar.
  13. [verwijderd] 13 oktober 2016 11:17
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 13 oktober 2016 11:09:

    2 Zaken die echt OPVALLEN
    1 Waarom 1 week voor de cijfers dit omzetalarm?? Is toch stilteperiode? En de cijfers komen al over 1 week WAAROM NU?
    2 De cijfers worden op een vrijdag gepubliceerd en dat is nog nooit voorgekomen zo vlak voor het weekend!!!!!!!

    Mijn conclusie: vandaag moest het negatieve nieuws(is het wel negatief want het is slechts een omzetalarm en geen winstalarm) er al uit want volgende week komen ze met mega groot goed nieuws en dat moet volledig floreren............
    Tesla Bosch Opsplitsing etc
    Ik blijf zitten want ik voorzie een spektakelkoers
    Die gedachte speelt ook bij mij.
    De timing is idd erg vreemd.

    Dirty exit kan ook nog steeds met deze bodemkoersen.

    A.s. maandag komt Tesla met groot nieuws. Men denkt dat Autopilot 2.0 wordt onthuld.
    Als TomTom de HD-Maps en RoadDNA gaat leveren voor Autopilot 2.0, dan voorzie ik een spektakelkoers. Kan dan zomaar in een aantal weken naar de 15 euro.
    Overigens is TomTom de enige noodzakelijke leverancier die Tesla nog mist om Autopilot 2.0 maximaal haalbare veiligheid mee te geven (of ze moeten zelf doormodderen met slechte kaarten). Met Nvidia en Bosch doen ze al zaken. Niet helemaal toevallig ook de partners van TomTom.

    Verder komt er volgende week een eerste inzage in het orderboek Automotive 2016.
  14. VanillaSky 13 oktober 2016 11:17
    Wat een tegenvaller zeg, dit had ik niet meer verwacht. Het blijft gewoon moeilijk voor TomTom, we worden wederom met beide benen op de grond gezet. De sprookjes kunnen voorlopig weer 1/2 jaar de kast in - ook ik was voor de zoveelste keer (iets) te enthousiast. Na 1 jaar een minieme stijging van de omzet is er weer neergang. Als we geluk hebben en de consumentenmarkt wat meezit kunnen we in 2017 of 2018 misschien weer op de 1mrd omzet geraken.

  15. PGV 13 oktober 2016 11:18
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 13 oktober 2016 11:09:

    2 Zaken die echt OPVALLEN
    1 Waarom 1 week voor de cijfers dit omzetalarm?? Is toch stilteperiode? En de cijfers komen al over 1 week WAAROM NU?
    2 De cijfers worden op een vrijdag gepubliceerd en dat is nog nooit voorgekomen zo vlak voor het weekend!!!!!!!

    Mijn conclusie: vandaag moest het negatieve nieuws(is het wel negatief want het is slechts een omzetalarm en geen winstalarm) er al uit want volgende week komen ze met mega groot goed nieuws en dat moet volledig floreren............
    Tesla Bosch Opsplitsing etc
    Ik blijf zitten want ik voorzie een spektakelkoers
    Ik help het je hopen, HG en spektakel gaan niet samen, en hoop is uitgestelde teleurstelling.
  16. forum rang 7 tatje 13 oktober 2016 11:21
    Bij Binck, profiel staan aandeelhoudersbelangen.

    Aandeelhouders

    Belang

    C.D. Goddijn-Vigreux 11,95 %
    Flevo Deelnemingen IV B.V. 4,99 %
    H. Goddijn 12,00 %
    P.A. Geelen 11,87 %
    P.F. Pauwels 11,87 %
    Stichting Beheer Moerbei 14,24 %
    Stichting Beheer Pillar Arc 14,24 %

    Kan iemand mij iets over die laatste 2 vertellen, of

    Ik lees Stichting Beheer Moerbei is de beheer BV van Pieter Geelen.

    Waarom wordt Pieter Geelen dan 2 maal genoemd, met verschillende belangen.

    P A Geelen 11,87%
    Stichting Moerbei beheer bv van P. A Geelen 14,24%

    Idem Frans Pauwels 11,87%
    Stichting beheer pillar arc 14,24%

    Ik snap 11,87% en 14,24% niet.

    Iemand.

    Belachelijk, bij Binck staat John de Mol met 5,1% er geeneens bij .
6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 104 105 106 107 108 ... 340 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links