Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 340 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 10 oktober 2016 19:30
    quote:

    limomilo schreef op 10 oktober 2016 19:10:

    Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
    7 Okt 2016 Marshall Wace 0,83%
    5 Okt 2016 Marshall Wace 0,74%

    Hmm..Marshall Wace... Haitong-Marshall Wace.

    Kunnen de TomTom aandeelhouders nu ook weer een extra klap in het gezicht van die beruchte Haitong analist verwachten?
  2. [verwijderd] 10 oktober 2016 19:40
    quote:

    Turquoisine schreef op 10 oktober 2016 19:20:

    [...]Dat verklaart in ieder wel waarom TT vrijdag op -1,86% de dag uitging.
    Maar houden die jongens nou nooit op met shorten?
    Grote vraag die mij toch regelmatig bezig blijft houden; WAAROM blijven deze jongens onze stevig ondergewaardeerde Midcapper TomTom met haar kleine free float in een "red hot" marktsegment zo hardnekkig shorten?

    Is dat logisch te noemen?
  3. [verwijderd] 10 oktober 2016 19:43
    quote:

    Paulus29 schreef op 10 oktober 2016 19:40:

    [...]

    Grote vraag die mij toch regelmatig bezig blijft houden; WAAROM blijven deze jongens onze stevig ondergewaardeerde Midcapper TomTom met haar kleine free float in een "red hot" marktsegment zo hardnekkig shorten?

    Is dat logisch te noemen?
    Of het is in opdracht van?
    Of weten zij meer?
    Of er is weer een teleurstelling onderweg, zou mij niets verbazen.

    Krijg er zo langzamerhand wel een bult van.
  4. KeesTom 10 oktober 2016 20:12
    quote:

    VOORTS schreef op 10 oktober 2016 19:43:

    [...]

    Of het is in opdracht van?
    Of weten zij meer?
    Of er is weer een teleurstelling onderweg, zou mij niets verbazen.

    Krijg er zo langzamerhand wel een bult van.
    Shorters handelen gewoon in vele aandelen, waarvan ze denken dat ze ermee kunnen verdienen. ....kijk naar DL van de week....Daar gingen ze toch goed nat....dus, het zegt niet zo veel....

    En zo gaat dat dan, als NN DL wil overnemen. ..

    Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
    5 Okt 2016 Marshall Wace 0,49%
    5 Okt 2016 Highbridge Capital Management 0,30%
    4 Okt 2016 Marshall Wace 2,07%
  5. [verwijderd] 10 oktober 2016 20:17
    quote:

    Gira schreef op 10 oktober 2016 20:12:

    [...]

    Shorters handelen gewoon vele aandelen, waarvan ze denken dat ze ermee kunnen verdienen. ....kijk naar DL van de week....Daar gingen ze toch goed nat....dus,met zegt niet zo veel....
    Ze zoeken aangeschoten wild en HG weet het voor deze partijen erg aantrekkelijk te maken.
    En de ratten weten nog steeds partijen te vinden die de aandelen uitlenen.
  6. KeesTom 10 oktober 2016 20:21
    TomTom publiceert snelheid- en reistijddata

    TomTom gaat alle historische snelheid- en reistijddata vrijgeven via een API zodat programmeurs daar apps, sites en andersoortige diensten rondom kunnen bouwen.

    Dat maakte TomTom vandaag op het ITS World Congress in Australië bekend. Het gaat om een enorme hoeveelheid data die beschikbaar komt. Het bedrijf rekent voor: “vanuit 450 miljoen apparaten wordt dagelijks de informatie over 742 miljoen afgelegde kilometers verzameld. Dat staat gelijk aan 18.515 keer de wereld rond.”

    De data komt beschikbaar via een REST API. Details staat op de developersportal.

    De navigatiespecialist ziet in eerste instantie vooral toepassingen voor zich in verkeersmanagement en andere GIS-applicaties. Het gaat hier om historische data, niet om realtime gegevens. Anders zouden ze ook van toepassingen kunnen zijn ter ondersteuning van auto’s die zich nu op de weg bevinden. Dat, real time dat, is juist de weg die kaartenmaker Here bewandelt voor zijn aandeelhouders Daimler, BMW en Audi.

    www.emerce.nl/nieuws/tomtom-publiceer...
  7. [verwijderd] 10 oktober 2016 20:21
    quote:

    Turquoisine schreef op 10 oktober 2016 19:20:

    [...]Dat verklaart in ieder wel waarom TT vrijdag op -1,86% de dag uitging.
    Maar houden die jongens nou nooit op met shorten?
    Shorters kijken heel erg naar de k/w ondanks dat dat op bepaalde fora niet mag. Bedrijven met een k/w van 35 hebben een grotere kans sterk te dalen dan bedrijven met eentje van 12.

    Het wordt nóg makkelijker als er meegewerkt wordt en ze hun aandelen niet hoeven te lenen uit de free float.
  8. Radboud Mensonides 10 oktober 2016 21:58
    Veel kenners hier. Hoe werkt de deal met Apple? Na goed zoeken kwam ik het tegen op mijn IPhone.
    Lijken heel veel verschillende kaarten leveranciers. Wat is het jaarbedrag wat Apple moet betalen? Waarom
    Zouden ze de kaartendatabase willen overnemen? Een deal met TomTom lijkt een stuk voordeliger dan overnemen.
  9. RESEARCH 10 oktober 2016 22:33
    Ruil ik enige tijd geleden Fugro (met een negatieve K/W verhouding en zeer slechte resultaten) in voor TT omdat ik hier een stijging had verwacht. Het kan verkeren. Vraag mij steeds meer af waarom TT als familiebedrijf nog beursgenoteerd is. Kapitaal hebben ze niet nodig, een notering kost mega veel geld.
  10. forum rang 4 holenbeer 10 oktober 2016 22:55
    quote:

    RESEARCH schreef op 10 oktober 2016 22:33:

    Ruil ik enige tijd geleden Fugro (met een negatieve K/W verhouding en zeer slechte resultaten) in voor TT omdat ik hier een stijging had verwacht. Het kan verkeren. Vraag mij steeds meer af waarom TT als familiebedrijf nog beursgenoteerd is. Kapitaal hebben ze niet nodig, een notering kost mega veel geld.
    Van de beursvhalen kost ook geld. Reken maar uit, al die aandelen voor minimaal 12 euro. Immers, als je minder biedt gaat er zeker een partij overheen bieden.
  11. MNC 10 oktober 2016 23:27
    electrek.co/2016/10/10/tesla-vision-a...

    Artikel; over Tesla samenwerking met Nvidea en mogelijke presentatie de 17e nieuwe autopilot.

    It’s arguable, of course, but third-party tests have shown Tesla Autopilot outperforming other semi-autonomous or advanced driver assistance systems (ADAS) from Mercedes, Hyundai and Cadillac by a wide margin. That, and the fact that Tesla is gaining more real world data in its vehicles than anyone else would seem to indicate Tesla is a leader in the field, if not the leader.

    Now we learn that Tesla could be about to significantly increase its lead with ‘Tesla Vision’. Electrek has learned more details about the new program, which is an end-to-end computer vision system built with NVIDIA’s CUDA, a parallel computing platform by the graphics processing unit (GPU) maker.


    Tesla first confirmed the existence of ‘Tesla Vision’ last month when responding to allegations made by Mobileye, Tesla’s former partner for the vision system of the Autopilot. At the time, we didn’t know much about the new product other than that it is meant to replace Mobileye’s contribution to the Autopilot.

    Mobileye supplies its EyeQ3 chip and its image processing system to Tesla on which the automaker added some of its own software. There’s been a lot of speculation over how and with what Tesla will be replacing the system even before the ugly breakup between the two companies.

    It was rumored earlier this year that Tesla could develop its own SoC, or system on a chip, after the automaker hired high-profile microprocessor engineer Jim Keller as Vice President of Autopilot Hardware Engineering, and half a dozen world-class chip architects followed him to Tesla.

    Sources close to the ‘Tesla Vision’ program told Electrek that it’s actually not a SoC, but an end-to-end computer vision framework built with NVIDIA’s CUDA, a parallel computing platform. The system will be able to take raw data from camera sensors and run its own image processing to control Tesla vehicles. It will be combined with deep neural net training and work in tandem with Tesla’s recently released radar processing technology.

    Tesla put a small army of PhDs in computer vision and “hardcore” software engineers on the program, including one of Microsoft’s scientists who developed the Hololens and experts in simulating human perception.

    We are told that the system is unlike anything in vehicles currently available on the market today and it will act as the basis on which Tesla will be able to develop gradually more advanced autonomous features – climbing the ladder of levels of automation.

    Tesla representatives didn’t immediately respond to a request to comment on this report.

    CUDA is a parallel computing platform and application programming interface (API) model that allows third-parties to configure graphics processing units (GPU) to tackle especially large problems – in this case: image processing.

    Since it only works on CUDA-enabled GPUs, which are made by NVIDIA, everything points toward Tesla’s next generation Autopilot hardware suite using NVIDIA hardware. Tesla already uses two NVIDIA Tegra processors in the Model S and X’s Media Control Unit (MCU) and Instrument Cluster (IC).

    Last month, Elon Musk confirmed that Tesla was reaching the limit of the processing power in its vehicles after the introduction of the software update v8.0 and the new radar processing technology. As we previously reported, Tesla is expected to introduce more processing power in its vehicle with the introduction of a new suite of hardware for Autopilot 2.0.

    At that time, we reported on new wiring harnesses for more sensors being installed in the vehicles going into production, but no actual sensors have been added since the introduction of the first generation Autopilot in October 2014.

    Tesla can have its pick of the numerous GPUs offered by NVIDIA, but interestingly, the company also started offering new dedicated platforms for semi-autonomous and autonomous driving solutions:
  12. MNC 10 oktober 2016 23:42
    Tesla to use Nvidia for deep learning platform

    Oct. 10, 2016 3:34 PM • SA Editor Clark Schultz

    Tesla Motors (TSLA +2.4%) plans to partner with Nvidia (NVDA +0.3%) on an end-to-end computer vision system, sources tell Electrek.
    The new Tesla Vision program will use Nvidia's parallel computing platform to help control vehicles by taking raw data from camera sensors and running it through an image processing system.
    Tesla Vision is likely to use deep neural network to become more efficient and safer over time.
    The Vision & Robotics Labs at Princeton University has some useful information on the deep learning concept which could be critical to the future of autonomous driving.

    seekingalpha.com/news/3213216-tesla-u...

    Refereert naar zelfde artikel maar overzichterlijk in bulletpoints.

    Samenwerking Nvidea - Tesla
  13. [verwijderd] 11 oktober 2016 01:30
    De grote vraag nu is: waarom gaat Marshall Wace hun shortbelang van 1% in korte tijd terugbrengen naar 0,6%, om het daarna weer vrolijk op te bouwen?

    PDT Partners heeft maandenlang zitten rommelen met hun shortbelang, steeds iets boven en dan weer iets onder de 0,6% (extra dumpen als de aex omhoog gaat, stijging tegenhouden, pure koerssturing weer)

    Als het een bedrijf is dat gewoon short gaat, of iets hedged, dan hoef je niet continu te spelen met je belang.
    Ze beinvloeden dan moedwillig de koers, pure koerssturing dus, wat gewoon hartstikke verboden is.
    Meest logische verklaring: in opdracht van iemand, mogelijk om hun opties beter te laten renderen.
    Wederom dus, gewone koerssturing, hartstikke verboden.
    Of dus toch die exit? (die ik niet uitvoerbaar acht, wegens zoveel bewijzen alleen al hier op het forum dat tomtom moedwillig dingen niet meldt, analisten opzettelijk liegen en rare adviezen geven, contracten moedwillig niet bekend gemaakt worden, uitgestelde inkomsten niet melden, we de waarde van de losse onderdelen nu weten, enz enz. Komen ze echt niet mee weg, dus zullen ze het niet doen)

    Wanneer houdt dit op?
    Hoelang blijven ze deze illegale praktijken uitvoeren?

    En om het over de datum te hebben van de cijfers, de vrijdag dat het nu is en normaal nooit, volgens mij gewoon omdat het dan optie expiratie is, (weer een toevalligheid betreffende de opties)
    Zou tomtom dan toch zelf meehelpen met het sturen van de koers om er beter door te worden? (Of anderen helpen om er beter door te worden?)
    Hoelang staat zo'n datum al vast?
    Volgens mij meer dan een jaar.
    Was die datum al bekend in Japan zo lang?
    Ik betwijfel het.
6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 73 74 75 76 77 ... 340 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links