Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,830 19 apr 2024 10:33
  • -0,150 (-2,51%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 168.889 Gem. (3M) 304,1K

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 ... 340 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 oktober 2016 20:56
    quote:

    Koos99 schreef op 8 oktober 2016 20:26:

    [...]

    Een beetje een non discussie.
    Naar de letter van de tekst heeft Marique gelijk en is het belang sinds 2015 gehalveerd. Echter dat verteld niet het hele verhaal (the truth, the whole truth and nothing but the truth).

    De grote vraag is of het 5% van JdM is overgenomen van Flevo?

    Als deze vraag met ja wordt beantwoord dan zat Flevo na deze transfer vlak boven de 5% grens en dan kan door verwatering het belang onder de 5% terechtkomen. Als dat zo is dan is het nieuws dat Flevo onder de 5% terecht is gekomen non nieuws.

    Als de vraag met nee wordt beantwoord dan heeft Flevo serieus afgebouwd en is het serieus nieuws.

    De enige relevante discussie is dus of het 5% van JdM is overgenomen van Flevo. Met de info die bekend is kan er niet met zekerheid uitsluitsel worden gegeven over deze vraag.

    Mijn educated guess is dat JdM bijna 5% van Flevo heeft overgenomen en een klein beetje had bijgekocht om boven de 5% uit te komen. Sinds JdM zijn 5% heeft gemeld wordt Flevo door TomTom niet meer als een 'bevriende' aandeelhouder aangemerkt.

    Ja het is van Botman (dasym) overgegaan naar de Mol. Op papier noemt men het een formaliteit. Alleen op andere naam gezet.

    Echter, wat ik interessanter vind is WAAROM dat gebeurde. Het verhaal in het FD was dat Botman liever op de achtergrond blijft. Maar dat is een non-argument want hij is nooit op de voorgrond geweest. Hij was altijd al een vrij anonieme investeerder.

    Echter, er was een wens om op de trom te slaan. Dat TT partnerships moet zoeken en Telematics moest verkopen. Precies in een tijd dat Fleetmatics aan het shoppen was en interesse had in TomTom Telematics.

    Blijkbaar wilde Botman niet zelf met dat verhaal de buhne op als "activistische aandeelhouder". Of was hun inschatting (terecht) dat de Mol makkelijker zijn verhaal in de media kwijt kan en de rol van activist kan spelen.

    Dat het door TomTom niet gewaardeerd werd blijkt uit het per direct opstappen van het RvC lid dat namens Dasym/Janivo in de RvC zat.

    Ik kan me zelfs voorstellen dat er misschien animositeit is geweest doordat bepaald nieuws (bijvoorbeeld van Fleetmatics) in de RvC is besproken, bij Dasym terechkwam en dat dat de "trigger" was voor Dasym/deMol om deze move (roepen dat TTT verkocht moet worden) te maken. Deze laatste alinea is echter pure speculatie mijnerzijds.
  2. Koos99 8 oktober 2016 21:30
    quote:

    *Justin* schreef op 8 oktober 2016 20:56:

    [...]

    Ja het is van Botman (dasym) overgegaan naar de Mol. Op papier noemt men het een formaliteit. Alleen op andere naam gezet.[1]

    Echter, wat ik interessanter vind is WAAROM [2} dat gebeurde. Het verhaal in het FD was dat Botman liever op de achtergrond blijft. Maar dat is een non-argument want hij is nooit op de voorgrond geweest. Hij was altijd al een vrij anonieme investeerder.

    Echter, er was een wens om op de trom te slaan. Dat TT partnerships moet zoeken en Telematics moest verkopen. Precies in een tijd dat Fleetmatics aan het shoppen was en interesse had in TomTom Telematics.

    Blijkbaar wilde Botman niet zelf met dat verhaal de buhne op als "activistische aandeelhouder". Of was hun inschatting (terecht) dat de Mol makkelijker zijn verhaal in de media kwijt kan en de rol van activist kan spelen.

    Dat het door TomTom niet gewaardeerd werd blijkt uit het per direct opstappen van het RvC lid dat namens Dasym/Janivo in de RvC zat.

    Ik kan me zelfs voorstellen dat er misschien animositeit is geweest doordat bepaald nieuws (bijvoorbeeld van Fleetmatics) in de RvC is besproken, bij Dasym terechkwam en dat dat de "trigger" was voor Dasym/deMol om deze move (roepen dat TTT verkocht moet worden) te maken. Deze laatste alinea is echter pure speculatie mijnerzijds.
    Voor wat betreft [1] doe je het voorkomen alsof je hier zekerheid over hebt. Ik heb in de media nooit iets zien langskomen waaruit deze conclusie met zekerheid getrokken kon worden, maar wellicht heb jij aanvullende info.

    Wat betreft [2], dat heb ik me ook afgevraagd. Persoonlijk denk ik dat er teveel achter wordt gezocht, veel meer dan het schuiven met belangen bv voor belasting technische redenen lijkt het me niet. En ja, dan kon JdM effe lekker roeptoeteren dat TTT verkocht moet worden (wat hij waarschijnlijk ook wel echt vindt), maar dat legt toch weinig tot geen gewicht in de schaal.
    Ik denk dat TomTom ooit heeft aangegeven als jullie xx aandelen hebben dan krijgen jullie een commissaris, nou een paar partijen bij elkaar en hupsekee ze krijgen een commissaris. Maar op een goeie dag zegt de accountant van JdM "zeg als je die aandelen nu overheveld dan bespaar je daar yy euro mee". JdM weegt het belang van de commissaris af tegen het voordeel dat hij kan pakken en hij beslist voor het voordeel te gaan.

    Niet heel spannend, maar ook van mij is het slechts speculatie.
  3. seren 8 oktober 2016 21:41
    quote:

    Koos99 schreef op 8 oktober 2016 20:26:

    [...]

    Een beetje een non discussie.

    Mijn educated guess is dat JdM bijna 5% van Flevo heeft overgenomen en een klein beetje had bijgekocht om boven de 5% uit te komen. Sinds JdM zijn 5% heeft gemeld wordt Flevo door TomTom niet meer als een 'bevriende' aandeelhouder aangemerkt.

    nog een bijdrage in de non discussie:

    Ik verwacht dat JdM al 0,2% in zijn prive porto had staan, dus dat er toen helemaal niks is bijgekocht, en over de motivatie, verwacht ik puur een tax issue.
  4. [verwijderd] 8 oktober 2016 21:57
    quote:

    Koos99 schreef op 8 oktober 2016 21:30:

    [...]

    Voor wat betreft [1] doe je het voorkomen alsof je hier zekerheid over hebt. Ik heb in de media nooit iets zien langskomen waaruit deze conclusie met zekerheid getrokken kon worden, maar wellicht heb jij aanvullende info.

    FD:

    Dasym beheert een deel van het vermogen van De Mol. Maar fondsbeheerder Frank Botman vertoeft het liefst op de achtergrond en heeft daarom besloten om het belang op naam van De Mol te stellen, zo zegt een ingewijde.

    Verder ook offline gehoord dat dit klopt.
  5. [verwijderd] 8 oktober 2016 22:10
    quote:

    *Justin* schreef op 8 oktober 2016 20:47:

    [...]

    Jij zegt Cyrte is sinds 2013 voor 100% eigendom van Delta Lloyd. En dat dat de reden is dat ze niet meer in Flevo zitten. Dat is niet juist.

    Als je die het artikel in die link zag, dan zie je dat DL weliswaar Cyrte heeft overgenomen, maar dat Botman wel TomTom heeft behouden. En dat onderbracht onder de naam Dasym. Wat nog steeds onderdeel was van Flevo. Dus Flevo was Janivo + Dasym.

    Dat TT belang van Dasym was dus onderdeel van Flevo deelnemingen IV, tot het moment dat het pakket van Dasym naar de Mol prive ging. Vanaf dat moment kun je inderdaad zeggen Flevo = Janivo. Tenzij er in Flevo deelnemingen IV nog andere beleggingen zitten dan TomTom.

    Flevo slaat overigens op de Flevolaan in Naarden, waar voorheen Cyrte nu Dasym gevestigd is.

    www.dasym.com/contact/

    Er zijn overigens meerdere 'flevo' vehikels

    TomTom in Flevo deelnemingen nummer IV.

    Inderdaad. Flevo Deelnemingen IV B.V. is de wereldwijde concernmoeder. Dit concern heeft de volgende directeuren: Fint management B.V., Wilhelmus Cornelis Jacobus Maria Obbens, Steven Frederik Vis en Franciscus Johannes Botman. Flevo IV heeft twee dochterondernemingen en dat zijn Flevo Dasym B.V.(Botman) en Flevo Janivo B.V.(Fint Management en Vis) en dus het belang in TomTom. Verder zie ik geen andere belangen van Flevo Deelnemingen IV

    In de bijlage heb ik een overzicht van BV's waarin de bovenstaande directeuren nog meer functies bekleden. Ik heb de data overigens uit de database van Reach
  6. Nait Soesen 8 oktober 2016 23:57
    www.elsevier.nl/economie/article/2015...

    Atlas (in 2007 ingelijfd door navigatiespecialist TomTom). Die laatste deal zou de familie zelfs een half miljard euro hebben opgeleverd.
    En ze hield er een belang in het beursgenoteerde TomTom aan over. Dat belang (10,2 procent) zit in een vennootschap die wordt gedeeld met Dasym (voorheen Cyrte), een investeringsfonds waaraan meerdere vermogende families deelnemen.
  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 9 oktober 2016 05:40
    quote:

    marique schreef op 7 oktober 2016 21:00:

    [...]
    Riet,
    Om misverstanden te voorkomen, mijn opgave voor dit koersvoorspelspelletje is beslist niet bedoeld als serieus koersdoel mijnerzijds. Althans geen koersdoel in de betekenis die analisten er aan geven en waarvoor TT gelovigen heilig ontzag koesteren. Tenminste als dat analistenkoersdoel boven de vigerende koers ligt. Anders deugt de analist niet, uiteraard.

    Mijn koerswaardering (is wat anders dan koersdoel) ligt op 4,50 - 5,00 euro.
    De bedoeling van het koersspelletje is dat je de slotkoers op 20 oktober voorspelt. Niet jouw waardering van het aandeel, of welke andere waardering dan ook.

    Maar de jury is rechtlijnig. Zij keurt elke opgave goed die formeel aan de spelregels voldoet. Voor zover ik weet volgt de spelleider haar blindelings.
  8. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 9 oktober 2016 05:53
    quote:

    KidBackInTown schreef op 8 oktober 2016 12:21:

    [...]
    ...
    Misschien moet ik mijn verhaal van vanmorgen over K/W en groei nog eens tegen het licht houden, gedeeltelijk gebaseerd op ABN/AMRO flutverhaal en wellicht te positief ? Of te negatief maar toch gebaseerd op ABN/AMRO flutverhaal ?
    Je negeert alle rekensommen die gebaseerd zijn op toenemende take rates, een groeiend orderboek, stabiliserende defrev en alle projecties na 2017 van MS, ING etc.
    Plus vele studies over aantallen connected cars.

    Hou ze maar tegen het licht...
  9. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 9 oktober 2016 06:15
    En dan nog TT's onvolprezen traffic. Er is geen serieuze concurrentie.
    Er zijn nu >10 mio echte traffic-klanten. Hecht er maar een expliciete of impliciete abbo-prijs per jaar aan...

    Natuurlijk faalt TT bij hun IR en PR daarover, dat zou veel beter kunnen en moeten. Kennelijk verwacht de arrogante en zeilende HG dat we zelf ons huiswerk doen?

    Bij dezen een voorzetje. Leve de laatste nog niet uitgerookte kleine aandeelhouders...
  10. [verwijderd] 9 oktober 2016 07:52
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 9 oktober 2016 06:15:

    En dan nog TT's onvolprezen traffic. Er is geen serieuze concurrentie.
    Er zijn nu >10 mio echte traffic-klanten. Hecht er maar een expliciete of impliciete abbo-prijs per jaar aan...

    Natuurlijk faalt TT bij hun IR en PR daarover, dat zou veel beter kunnen en moeten. Kennelijk verwacht de arrogante en zeilende HG dat we zelf ons huiswerk doen?

    Bij dezen een voorzetje. Leve de laatste nog niet uitgerookte kleine aandeelhouders...

    zo is dat en verder laat nu niemand zich meer uitroken, daar hebben we de klap naar 6 euro voor gehad, de mensen die dat hebben uitgezweet laten zich zeker niet aan 8 uit het aandeel zetten, wat dat betreft is het aandeel echt geschoond op deze mega afstraffing van de zomer.

    nu kan er enkel bij een redelijk in lijn der verwachting liggende Q3 koopkracht komen en dat zou goed moeten zijn voor 10 euro einde jaar, mocht er eind van het jaar ook nog een intentie zijn die aangeeft dat Telematics verzelfstandigt of verkocht gaat worden dan gaan we in 2017 naar 15 euro en sneller dan je denkt.

    Telematics kan echt tot 1,5 miljard opbrengen, waar het nu voor 700K in verhouding aan de huidige beurswaarde noteert.
    Verder zal dat een ijzersterk signaal geven aan de markt dat TT's onderwaardering van hier aan 8 of 10 euro onrechtvaardig is, en dat zelfs indien TT voor 2017 maar een 0,50 euro wpa zou laten zien.

    het kan haperend gaan , maar voor de komende 18 maand is het toch echt een naar boven verhaal, enkel een algehele meltdown op de Beurzen kan de handrem aantrekken.
  11. viermeiden 9 oktober 2016 09:16
    ITS: www.itsworldcongress2016.com
    Programma:
    itsworldcongress2016.com/images/image...

    Johanna Tzanidaki, TomTom, The Netherlands zit in de programmacommissie.
    (http://ertico.com/staff-members/johanna-tzanidaki/)

    TOMTOM sprekers:

    Op woensdag:
    EU-TP0525 Leveraging synergies between the HAD and the ADAS map
    Stephen T’Siobbel, TomTom Maps, Belgium

    Donderdag:
    EU-TP0615 Advanced topological map matching: a step towards full integrity and reliability
    Lauri Koponen, TomTom International B.V, The Netherlands

    Vrijdag:
    EU-CP0704 Leveraging probe data to build and maintain up-to-date and accurate maps
    Pieter Gillegt-Vergauwen, TomTom Maps, Belgium

    EU-CP0042 Real-time safety alerts for severe weather and queue ends
    Nick Cohn, TomTom, The Netherlands

    EU-CP0085 Traffic Management 3.0 – Progress towards Utopia?
    Jeroen Brouwer, TomTom, The Netherlands

    EU-TP0084 Privacy in a fast evolving Location Technology Industry
    Jeroen Brouwer, TomTom, The Netherlands

    viermeiden
  12. forum rang 6 NewKidInTown 9 oktober 2016 09:17
    quote:

    potpourri schreef op 9 oktober 2016 07:52:

    nu kan er enkel bij een redelijk in lijn der verwachting liggende Q3 koopkracht komen en dat zou goed moeten zijn voor 10 euro einde jaar....

    ....maar voor de komende 18 maand is het toch echt een naar boven verhaal, enkel een algehele meltdown op de Beurzen kan de handrem aantrekken.
    Laat het er dan maar uitkomen met de 3Q cijfers.

    Wie weet, koop ik kort voor de 3Q cijfers wel calls oct, dan zullen het de 8,60 worden, hangt een beetje van de koers af op dat moment, de 19e of 20e oct.
  13. Koos99 9 oktober 2016 09:46
    quote:

    seren schreef op 8 oktober 2016 21:41:

    [...]

    Ik verwacht dat JdM al 0,2% in zijn prive porto had staan, dus dat er toen helemaal niks is bijgekocht, en over de motivatie, verwacht ik puur een tax issue.
    Ik denk dat JdM via de raad van commissarissen inderdaad te horen kreeg dat er belangstelling voor TTT is, waardoor de koers tussen de 15-20 euro zou kunnen geraken, en dat ie toen dacht dat hij het belang beter privé kan aanhouden dan via een beleggingsvehikel. Privé hoef je geen belasting over het rendement te betalen en via een beleggingsvehikel wel. Dat zou JdM onder de streep toch zo'n 20 miljoen schelen (10 miljoen * 8 * 0.25).
  14. Meryntje 9 oktober 2016 09:54
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 9 oktober 2016 06:15:

    En dan nog TT's onvolprezen traffic. Er is geen serieuze concurrentie.
    Er zijn nu >10 mio echte traffic-klanten. Hecht er maar een expliciete of impliciete abbo-prijs per jaar aan...

    Natuurlijk faalt TT bij hun IR en PR daarover, dat zou veel beter kunnen en moeten. Kennelijk verwacht de arrogante en zeilende HG dat we zelf ons huiswerk doen?

    Bij dezen een voorzetje. Leve de laatste nog niet uitgerookte kleine aandeelhouders...

    Daar ben ik er één van. ( mede dankzij mijn preferred posters, waarvan @bdb er óók één van is)

    Groet uit Grunn
  15. Jan Peter Balkenellende 9 oktober 2016 10:51
    quote:

    Paulus29 schreef op 9 oktober 2016 10:45:

    Nine News Melbourne ?@9NewsMelb
    The first Australian-built self-driving car has been unveiled at the Bosch HQ in Melbourne. @NearyTy_9 in #9News snpy.tv/2e0MMCF
    AB!

    Alleen maar over high def maps, als maps niet beschikbaar zijn moet bestuurder het overnemen. Lijkt mij nu wel zeker dat Bosch/Tesla/TomTom. Je gaat geen tesla hiervoor maken zonder een deal te maken.
  16. [verwijderd] 9 oktober 2016 11:04
    quote:

    Jan Peter Balkenellende schreef op 9 oktober 2016 10:57:

    Ik kan het niet goed zien maar op 41 sec. Ver inzoomen staat daar rechtsboven TomTom teken met dat rode?

    Lijkt er veel op: www.google.nl/search?q=TOMTOM&biw...
    Jelle Brinkhuis ?@JelleBrinkhuis
    Level 4 Autonomous Driving by @BoschGlobal requires sensor fusion + super computer + an HD Map by @TomTom $TSLA $NVDA #fact pic.twitter.com/6PFdoYlP9A
  17. forum rang 7 Dutchy Ron 9 oktober 2016 11:04
    @viermeiden thx voor programma van ITS

    Gisteren 0:30 geland op Schiphol, met de dames 30 min in de file gestaan op de A2 (van 5 naar 1 baan), ben maar via de berm de andere kant op gereden en niet via de A2 en A12 naar huis maar via A1-A30. Bleek 1,5 uur te schelen uiteindelijk. Hoop dat dit binnenkort verleden tijd is en dit beter wordt aangegeven zonder eerst de app Flitsmeister (reactief) te moeten openen.
6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 ... 340 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links