Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,934 23 apr 2024 17:35
  • -0,151 (-1,50%) Dagrange 9,934 - 10,145
  • 1.126.343 Gem. (3M) 1,8M

Air France - KLM 2016

604 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 31 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 oktober 2016 17:23
    quote:

    Sjakie22 schreef op 29 september 2016 11:19:

    En hier komt de stijgende brandstofprijs nog overheen...of zou dit reeds ingeschat zijn?
    Lijkt mij wel: in een half jaar 4 euro van de koers af.
    Ik ga zo zachtjes aan wat plukken inslaan.
    Kopen als niemand het meer ziet zitten, en blijven kijken naar de fundamenten.
    Die Elbers ... weet zo te zien van aanpakken.
  2. [verwijderd] 5 oktober 2016 14:42
    Die FNV moet ook maar eens moderniseren, onmogelijke eisen en niet meer van deze tijd. pff

    FNV stelt KLM ultimatum over cabinepersoneel
    Gepubliceerd op 5 okt 2016 om 13:58 | Views: 265 | Onderwerpen: luchtvaart
    ArtikelReacties Gerelateerde instrumenten
    Air France-KLM 14:24
    4,76 0,00 (+0,38%)

    SCHIPHOL (AFN) - FNV Luchtvaart heeft KLM een ultimatum gesteld over het voornemen van de luchtvaartmaatschappij om minder cabinepersoneel in te zetten op lange vluchten. Als de plannen niet voor donderdag 18.00 uur van tafel gaan dan gaat de bond over tot acties.
    Overlast voor reizigers door de eventuele acties hoeft nog niet te worden verwacht. Het gaat vooralsnog om publieksvriendelijke acties.
    KLM kondigde onlangs aan met ingang van eind oktober het aantal cabinemedewerkers aan boord van sommige lange vluchten te verminderen. De maatregel is volgens KLM noodzakelijk om de eigen doelstellingen voor verbetering van de productiviteit te halen, zolang de bonden niet bereid zijn te praten over een nieuwe cao.
    FNV wil niet praten over een cao voordat er een oplossing is voor een conflict over de pensioenen. KLM wil af van de dure gegarandeerde indexatie van de pensioenen van piloten.
  3. [verwijderd] 6 oktober 2016 09:48
    Voorlopig zit je weer een goed ja.
    Zelf ben ik niet van het shorten, ik koop liever aandelen- pluksgewijs- in.
    Kopen als het bloed door de straten loopt, ben gek op gewonde aandelen, met goede fundamenten wel te verstaan.
    >> Vergt enige moed en vooral geduld maar je ziet wat er bv momenteel met de koers van Ordina gebeurt. Die heeft er zwaargewond bijgelegen (0,70 ct dieptepunt)
  4. luuk4 6 oktober 2016 10:10
    quote:

    Klaver020 schreef op 6 oktober 2016 09:48:

    Voorlopig zit je weer een goed ja.
    Zelf ben ik niet van het shorten, ik koop liever aandelen- pluksgewijs- in.
    Kopen als het bloed door de straten loopt, ben gek op gewonde aandelen, met goede fundamenten wel te verstaan.
    >> Vergt enige moed en vooral geduld maar je ziet wat er bv momenteel met de koers van Ordina gebeurt. Die heeft er zwaargewond bijgelegen (0,70 ct dieptepunt)
    Moet er wel een reden zijn om te kopen En die zie ik echt niet Zeker niet als dit aandeel op de groene dagen ook onderuit gaat
  5. [verwijderd] 6 oktober 2016 11:04
    Tja zo gaat dat met aangeschoten wild. Het vergt idd enige moed om daarin te beleggen.
    Zo slecht gaat het niet hoor, met AF/KLM. Het gaat momenteel m.n. om de verdeling van vluchten. En het gesodemieter met de bonden. Echter ik heb wel fiducie in hoe Elbers de zaakjes aanpakt:

    Hij verwacht op de route tussen Europa en China de komende jaren een verdere groei met de Skyteam partners. “Het partnership met Chinese maatschappijen: China Southern, China Eastern en Xiamen Airlines verder uitbouwen. Het verder uitbouwen van deze samenwerkingsverbanden is een van de drie belangrijke strategische pijlers van KLM, naast het verlagen van de operationele kosten en het upgraden van de dienstverlening"
    Verder is nieuw de samenwerking met Alibaba het online megaplatform voor de Chinese consument. China wordt voor KLM steeds belangrijker de komende jaren.

    Verder gister nabeurs bekendgemaakt: Air France-KLM heeft met succes een zesjarige obligatie geplaatst, waarmee het bedrijf in totaal 400 miljoen euro ophaalde.
    De obligaties hebben een jaarlijkse coupon van 3,75 procent en lopen in oktober 2022 af.
    Met de opbrengsten wil Air France-KLM de schuldpositie verder ondersteunen en verbeteren.

    Da's geen slecht beleid, toch?
  6. luuk4 6 oktober 2016 12:11
    quote:

    Klaver020 schreef op 6 oktober 2016 11:04:

    Tja zo gaat dat met aangeschoten wild. Het vergt idd enige moed om daarin te beleggen.
    Zo slecht gaat het niet hoor, met AF/KLM. Het gaat momenteel m.n. om de verdeling van vluchten. En het gesodemieter met de bonden. Echter ik heb wel fiducie in hoe Elbers de zaakjes aanpakt:

    Hij verwacht op de route tussen Europa en China de komende jaren een verdere groei met de Skyteam partners. “Het partnership met Chinese maatschappijen: China Southern, China Eastern en Xiamen Airlines verder uitbouwen. Het verder uitbouwen van deze samenwerkingsverbanden is een van de drie belangrijke strategische pijlers van KLM, naast het verlagen van de operationele kosten en het upgraden van de dienstverlening"
    Verder is nieuw de samenwerking met Alibaba het online megaplatform voor de Chinese consument. China wordt voor KLM steeds belangrijker de komende jaren.

    Verder gister nabeurs bekendgemaakt: Air France-KLM heeft met succes een zesjarige obligatie geplaatst, waarmee het bedrijf in totaal 400 miljoen euro ophaalde.
    De obligaties hebben een jaarlijkse coupon van 3,75 procent en lopen in oktober 2022 af.
    Met de opbrengsten wil Air France-KLM de schuldpositie verder ondersteunen en verbeteren.

    Da's geen slecht beleid, toch?
    Tja als FNV het niks vindt heb je weer een probleem Ik hou dit aandeel tot onder de 4 gaat hij zeker nog wel heen LHA heb ik ook short Target 9 vanaf 11.40
    Gaat nog lang duren voor ze sprongen gaan maken De 5 zie je dit jaar zeker niet meer
  7. [verwijderd] 6 oktober 2016 17:24
    @Klaver020; "Je kunt gewoon simpel "Short" (naked )gaan bij o.a. de Giro en Alex echter bij Alex n.m.m. slechts intraday want je moet ze op het einde van de beursdag terug leveren dus risicovoller dan bij de Giro want daar verkoop je de aandelen ook al heb je ze niet in bezit voor een hogere koers en koop ze na enige tijd terug tegen een lagere koers (tenminste als je verwacht dat het aandeel in een dalende trend zit of komt) Wel zorgen voor voldoende Cash backup op je lopende rekening anders kun je dus niets want geen money betekent ook niet handelen (maar dit geldt ook bij "Long" als je verwacht dat het aandeel in de stijgende trend zit of komt. Daarnaast kun je nog werken eventueel met je VBR als wel heel erg zeker van je zaak bent.
    Grt. sjaak

    Ps. "Ik hoor het wel als er ergens een hiaat zit in mijn "geblaat"?

  8. [verwijderd] 6 oktober 2016 20:17
    Sjaky65+ dank voor je toelichting, die me geheel duidelijk is hoor en is zeker geen geblaat;) helaas kan ik niet intraday traden, dwz misschien soms wel maar door werk overdag te druk om dat van tevoren te kunnen vastleggen met het uitzicht het diezelfde dag -liefst lager- te moeten teurgkopen. Wist overigens niet dat shortgaan binnen 1 dag op die manier mogelijk is, my goodness Alex is echt de Lidl onder de brokers. Wat ik hiervan opsteek is dat het wel zin heeft mijn aandelen op een hoge verkoopkoers te zetten zodat ze niet uitgeleend kunnen worden (aan types als Luuk4 bv hahaha!) alhoewel ik eigenlijk niet zeker weet of ING - mijn broker- dat ongevraagd doet, gezien de iets hogere tarieven.
    Succes en fijne avond grt. Klaver
  9. luuk4 7 oktober 2016 09:06
    quote:

    Klaver020 schreef op 6 oktober 2016 13:43:

    Ja opletten doe ik wel hoor ;)
    If so, sla ik ze fors in, geen leengeld, en geen deadline. Mooi appeltje voor de dorst.
    Intussen heb jij de buit dan al binnen. Iedereen blij.
    NB Shorten is niet altijd vanzelfsprekend voor particulieren weggelegd, mag ik vragen, hoe doe jj dat Luuk4?

    Op Plus500
  10. Erwin L 7 oktober 2016 16:03
    quote:

    naarden schreef op 7 oktober 2016 10:29:

    In een half jaar bijna gehalveerd..... pijnlijk.
    Maar gaat het dan zooo slecht met KLM/AF...?
    Ja; Bij AF/KLM worden problemen niet opgelost maar vooruit geschoven. Als klap op de vuurpijl worden broodnodige saneringsmaatregelen tot na de verkiezingen in Frankrijk uitgesteld. Het is een bedrijf waarbij de politieke belangen van het land Frankrijk voorop staan. De economische realiteit is daaraan ondergeschikt. Een aandelenbeurs is er voor bedrijven die actief zijn in een vrije markteconomie. Dat is bij AF/KLM niet het geval met als gevolg dat de aandelenkoers de daadwerkelijke ellende enigszins verstopt. Vergeet niet dat een deel van het concern in handen is van de Franse staat. Weleenswaar een minderheidsbelang maar wel een met dubbele stemrecht op de algemene vergadering van aandeelhouders. Een technische analyse op het bedrijf loslaten is dan ook bijvoorbeeld zinloos.Ik denk dat steeds meer marktpartijen de ellende beginnen te doorgronden en zie het aandeel voor eind 2017 onder de 4,00 komen.
604 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 31 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links