Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 7,275 15 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 7,250 - 7,510
  • 213.528 Gem. (3M) 272,7K

TOMTOM SEPTEMBER 2016

4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 224 225 226 227 228 ... 236 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 september 2016 11:22
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 30 september 2016 11:15:

    2018 komt Tesla model 3 met Nvidia en TT, ik vermoed al eerder in autopilot update van Tesla S en X.
    Vrijwel zeker.

    De berichtgeving van de deal met Tesla verwacht ik nog dit jaar (nieuwe autopilot Tesla).

    I'll blow your mind away!!!

    (en koers TomTom als een raket naar de 15 euro)
  2. Wipo 30 september 2016 11:29
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 30 september 2016 11:03:

    Mapping out the driverless-car future
    One of the most important technical functions of a driverless car is for it to know where it is and where it's going. To help address this need, NVIDIA announced at the conference, it's partnering with TomTom to develop a cloud-to-car HD mapping solution.

    The collaboration essentially takes NVIDIA's current Drive PX computing platform and merges it with TomTom's nearly 74,000 miles of HD maps. NVIDIA said the collaboration will "accelerate support for real-time in-vehicle localization and mapping for driving on the highway."
    Gisteren las ik ergens dat het al om 200.000 km HD-Maps gaat
  3. [verwijderd] 30 september 2016 11:32
    @Kalleman

    Kun je beter aan Tesla vragen.
    Die hebben Mobileye er recent uitgeknikkerd. Geloven niet langer in het toekomstsprookje en de roadmap van Mobileye (product is slechts een ideetje; zijn ze nog wel een tijdje mee bezig; REM is geen Map maar een plaatje van de omgeving die gebruikt kan worden als positioneringslaag bovenop de Map en HD-layer).

    Nvidia en TomTom zijn 2 winnaars in de race naar de self driving car. (Bij Volvo en Uber weten ze wel welke partners ze kiezen!)
    Die komt pas in 2020 en dan nog zeer bepekt.
    ADAS is veel belangrijker de komende 10 jaar.

    Voor die tijd scoort TomTom als een gek in Automotive. De ene na de ander order wordt gescoord. Volvo heeft in 2019 ADAS af-fabirke in alle nieuwe Volvo's. Dus 100% take-rate en per jaar 600.000 nieuwe abonnementen erbij voor TomTom (jaarabonnement minimaal 20 euro per auto per jaar + basisfee 50 euro)
    Marktaandeel gaat volgens Goddijn van 20% naar 50% in 2020. Dat levert in 2020 zo'n 1 miljard omzet op en een beurskoers van boven de 100 euro.
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 30 september 2016 12:07
    quote:

    Grovert schreef op 30 september 2016 10:11:

    ...
    Nieuwe parkeerdienst stap voorwaarts maar geen ultieme oplossing volgens NIBC.
    (ABM FN-Dow Jones) ...

    TomTom maakte tijdens een autoshow in Parijs overigens bekend dat het een nieuwe On-Street parkeerdienst introduceert, een dienst die gebaseerd is op historische GPS data waarmee gebruikers worden geholpen met het vinden van een vrije parkeerplek op straat.

    "Renault is een van de belangrijkste Automotive klanten van TomTom", merkte analist Martijn den Drijver op, "de nieuwe parkeerdienst is een stap in de goede richting maar niet de ultieme oplossing, aangezien het niet real time is, net als de nieuwe verkeersdienst van Here. Daarom verwachten we niet dat het marktaandeel in Traffic en Parking aanzienlijk zal verschuiven", aldus de marktvorser.

    Niet real time? Hmm, beetje vreemde opmerking. Net zoals code oranje van het KNMI niet real time is.
    Deze parkeerinfo is statistisch van aard, het geeft kanspercentages per straat weer, en zal vooral op historische gegevens gebaseerd zijn. Formeel is dat niet real time. Maar:
    - Het is wel tijdsafhankelijk. M.a.w. om 8 uur is de info anders dan om 10 uur.
    - Ik sluit niet uit dat ook zeer recente en verse gegevens gebruikt worden. Dus op een (onvoorziene) drukke dag, bijv. door een beurs in de buurt, zullen de percentages verlaagd worden. Dat kan je bijna real time noemen (net als bij 'near real time maps').

    Ik ben het wel met MdD eens dat het qua marktaandeel en financieel niet heel veel betekent.
    1. Het lijkt me vooral nuttig voor een automobilist die in een onbekende buurt een plekje zoekt. Iemand die dagelijks of wekelijks op hetzelfde tijdstip ergens parkeert, weet wel ongeveer waar hij/zij aan toe is.
    2. Het is voorlopig alleen leverbaar aan licensing-klanten. Nog niet voor individuele eindgebruikers.

    Waarom de delay bij dat laatste? Mogelijke redenen:
    - De thans rondrijdende 'end-user devices' zijn er niet geschikt voor (denk aan user interface, de graphics en zo).
    - Ze willen het eerst uitbreiden naar meer steden. Nu zijn het nog maar 25, waarvan slechts twee in Frankrijk!
    - Het product moet commercieel en markttechnisch nog gepositioneerd worden binnen TT's live services.

  5. forum rang 7 Dutchy Ron 30 september 2016 12:08
    Analist in filmpje legt grafiek Nvidia op die van TomTom en geeft aan dat de combinatie uniek is. Zijn positieve verhaal trekt ongetwijfeld nieuwe Duitse beleggers in TT. Hij eindigt met de opmerking dat er voldoende opwaarts potentieel is voor TT. Exacte woorden kon ik niet verstaan hier aan het zwembad (koptelefoon ligt nog in het appartement) ;-)
  6. [verwijderd] 30 september 2016 12:11
    De ommekeer van TomTom - 30 september
    vrijdag 30 september 2016

    www.belegger.nl

    DE OMMEKEER VAN TOMTOM

    Het aandeel TomTom behoort dit jaar tot de underperformers op het Damrak. In de afgelopen weken is het technische landschap echter aanzienlijk verbeterd, de bulls bereiden namelijk een trendbreuk voor als opmaat voor een positief vierde kwartaal. Ik zal de weekgrafiek voor u duiden en aangeven waarom de chart een voorwaardelijke koopkans herbergt.

    Trendbreuk aanstaande
    Vanaf het moment dat de gemiddelde lijn neerwaarts werd gekruist rond 9,00 in februari van dit jaar, is er sprake van een milde downtrendfase. De koers bevindt zich nog immer onder de 55 SMA lijn, maar thans ziet het er naar uit dat een trendomkeer aanstaande is. Er is namelijk een breed hoofd-schouder-patroon in de maak waarvan momenteel de rechterschouder wordt gevormd. De RSI onderstreept de positieve ondertoon door reeds boven de 50-lijn te bewegen, slechts de swingteller springt nog niet op +1. Als dit binnenkort wel het geval is, dan staan alle indicatoren op groen voor een aanval op de taaie 8,56/9,07 weerstandzone. Bij een doorbraak van de rode strepen is de trendbreuk een feit en komt er direct potentieel vrij richting 12+, tevens het koersdoel van het omkeerpatroon. Positieve indicaties dus, voorwaarde is wel dat de koers boven de steungrens op 7,43 blijft bewegen.

    Anticiperen of reageren
    TomTom lijkt zich op te maken voor een trendbreuk, hetgeen koopkansen biedt. Offensieve spelers kunnen reeds overwegen om thans wat posities in te nemen, trendvolgende beleggers wachten op een doorbraak van de 8,56/9,07 weestandzone. Zij missen dan het eerste stuk van de opwaartse beweging, maar dat is de prijs die zij betalen voor meer zekerheid. Succes!

    www.nicoprbakker.nl/columns/belegger/...
4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 224 225 226 227 228 ... 236 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom onderliggend sterk en vooruitzichten zijn goed

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links