Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 317,5K

TOMTOM SEPTEMBER 2016

4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 120 121 122 123 124 ... 236 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 september 2016 14:24
    Overigens:

    Press releases can be distributed at different points in time during the day. Today’s announcements are no exceptions in that perspective.

    Ten aanzien van dat Subaru-bericht is dat gel.l (excusez-le-mot!)! Een valide reden om gedurende de dag te komen met een persbericht in plaats van voorbeurs is wanneer de berichtgeving synchroon moet lopen met een persconferentie, zoals vandaag op de IAA. Dus niks mis met die PRO 2020 en die continental samenwerking. Indoor had eigenlijk wel in dat rijtje gepast.

    Maar het bericht over Subaru roept allerlei vragen op. Er is geen enkele "normale" reden te bedenken waarom dit niet vandaag (of morgen?) voorbeurs had gekund. Er is geen announcement van Subaru, het zijn nog geen persdagen van Parijs. Why the hurry? En waarom in godsnaam niet direct duidelijkheid gecreëerd dat dit relates to already announced order intakes / bookings in previous years. Te meer omdat het al duidelijk was dat MdD dit wereldkundig had gemaakt als een "nieuw contract". En blijkens het berichtje van Wies ook door "de markt" is overgenomen.

    Als je niet wist dat AFM staat voor een heel onaangename afkorting zou je dit eigenlijk willen melden als "verdacht gedrag"!

    Bah, bah, wat een geblunder daar bij IR. Ze stoppen liever hun energie in dit soort onduidelijke berichtgeving dan dat ze onderhand eens doen wat ze ze beloven op de AVA: het organiseren van betere informatievoorziening, o.a. in de vorm van een investors day.
  2. mjmj 21 september 2016 14:28
    quote:

    xynix schreef op 21 september 2016 14:24:

    Overigens:

    Press releases can be distributed at different points in time during the day. Today’s announcements are no exceptions in that perspective.

    Ten aanzien van dat Subaru-bericht is dat gel.l (excusez-le-mot!)! Een valide reden om gedurende de dag te komen met een persbericht in plaats van voorbeurs is wanneer de berichtgeving synchroon moet lopen met een persconferentie, zoals vandaag op de IAA. Dus niks mis met die PRO 2020 en die continental samenwerking. Indoor had eigenlijk wel in dat rijtje gepast.

    Maar het bericht over Subaru roept allerlei vragen op. Er is geen enkele "normale reden te bedenken waarom dit niet vandaag (of morgen?) voorbeurs had gekund. En waarom in godsnaam niet direct duidelijkheid gecreëerd dat dit relates to already announced order intakes / bookings in previous years. Te meer omdat het al duidelijk was dat MdD dit wereldkundig had gemaakt als een "nieuw contract".

    Als je niet wist dat AFM staat voor een heel onaangename afkorting zou je dit eigenlijk willen melden als "verdacht gedrag"!

    Bah, bah, wat een geblunder daar bij IR. Ze stoppen liever hun energie in dit soort onduidelijke berichtgeving dan dat ze onderhand eens doen wat ze ze beloven op de AVA: het organiseren van betere informatievoorziening, o.a. in de vorm van een investors day.
    met hun krampachtige gedoe gaan ze echt een keer een flinke uitglijder maken. En als we goed opletten hier met zijn allen dan kunnen we daar van profiteren.
  3. forum rang 6 NewKidInTown 21 september 2016 14:28
    quote:

    xynix schreef op 21 september 2016 14:24:

    Overigens:

    Press releases can be distributed at different points in time during the day. Today’s announcements are no exceptions in that perspective.

    Ten aanzien van dat Subaru-bericht is dat gel.l (excusez-le-mot!)! Een valide reden om gedurende de dag te komen met een persbericht in plaats van voorbeurs is wanneer de berichtgeving synchroon moet lopen met een persconferentie, zoals vandaag op de IAA. Dus niks mis met die PRO 2020 en die continental samenwerking. Indoor had eigenlijk wel in dat rijtje gepast.

    Maar het bericht over Subaru roept allerlei vragen op. Er is geen enkele "normale reden te bedenken waarom dit niet vandaag (of morgen?) voorbeurs had gekund. En waarom in godsnaam niet direct duidelijkheid gecreëerd dat dit relates to already announced order intakes / bookings in previous years. Te meer omdat het al duidelijk was dat MdD dit wereldkundig had gemaakt als een "nieuw contract".

    Als je niet wist dat AFM staat voor een heel onaangename afkorting zou je dit eigenlijk willen melden als "verdacht gedrag"!

    Bah, bah, wat een geblunder daar bij IR. Ze stoppen liever hun energie in dit soort onduidelijke berichtgeving dan dat ze onderhand eens doen wat ze ze beloven op de AVA: het organiseren van betere informatievoorziening, o.a. in de vorm van een investors day.
    Ach, wind je niet op, het zijn maar aandelen, het is maar geld.......
  4. forum rang 7 Dutchy Ron 21 september 2016 14:30
    economictimes.indiatimes.com/auto-com...

    HANNOVER (GERMANY): Auto component major Bosch expects its mobility business to grow by 5 per cent this year riding on the technology products in the commercial vehicle segment while it gears up to meet new emission standards in India and China

    Read more at:
    economictimes.indiatimes.com/articles...
  5. viermeiden 21 september 2016 14:37
    AMSTERDAM (AFN) - TomTom heeft opnieuw een contract met een autofabrikant binnengehaald. Het Japanse Subaru gaat software en kaarten van de Amsterdamse navigatiedienstverlener gebruiken in zijn nieuwe boordcomputer. Dat maakte TomTom woensdag bekend, zonder te vertellen wat de deal naar verwachting oplevert.

    De nieuwe Impreza die Subaru volgend jaar in de Verenigde Staten op de markt brengt is het eerste model dat zal zijn uitgerust met de nieuwe boordcomputer waarin TomTom het navigatiegedeelte voor zijn rekening neemt. Het Japanse bedrijf gaat de technologie uiteindelijk wereldwijd gebruiken.

    - See more at: www.debeurs.nl/Beursnieuws/ANP-210916...

    Amsterdam, September 21st 2016 – TomTom (TOM2) has been chosen by Subaru to be the global maps and navigation supplier for their next generation infotainment platform. The global platform will launch first in North America with the all-new 2017 Subaru Impreza. HARMAN International, the leading audio and infotainment supplier, is the Tier 1 system provider.

    With this inaugural collaboration between TomTom and Subaru, TomTom provides its state-of-the art navigation software, NavKit, and automotive grade digital maps, based on TomTom’s unique transactional-based mapmaking platform.

    “We are excited to bring our maps and navigation technology to Subaru, the fastest growing car maker in North America,” said Antoine Saucier, Managing Director TomTom Automotive. “Subaru has momentum with their passionate customer base, especially in the U.S. It’s our challenge to extend Subaru’s remarkable success.”

    -Ends-

    viermeiden
  6. [verwijderd] 21 september 2016 14:39
    BERLIN (Reuters) - Volkswagen division MAN will next year start selling heavy-duty commercial vehicles with new digital services to make its trucks more efficient, as VW looks to challenge rivals Daimler and Volvo AB.

    Truck makers are looking for new revenue from connected services that can make vehicles safer and more efficient. For large truck fleets, that can mean big savings.

    MAN has developed a cloud-based platform called RIO capable of connecting those in the freight transport business, including hauliers, dispatchers and receivers while feeding truck drivers traffic and navigation data, VW said on Tuesday.

    Through RIO, logistics firms will be able to better use vehicle capacity, reduce empty journeys, save fuel and avoid traffic jams, VW said in a statement published on the eve of the Hanover trucks show.

    "This is good news for our customers because their business will become more profitable," VW trucks chief Andreas Renschler said.

    Europe's largest automaker has said it plans to invest hundreds of millions of euros to expand digital tools for trucks, as it aims to catch up with Daimler and other rivals on developing smart logistics and connected trucks.

    Existing Daimler products include Fleetboard, launched in 2000. The software gathers data such as average speed and braking behavior, allowing freight operators to analyze driving styles and ultimately save 10 to 15 percent on fuel, Daimler has said.

    RIO can be used by fleet operators, small and medium-sized hauliers and other firms, MAN digital chief Markus Lipinsky said, citing Continental and TomTom NV among initial partners.

    "I'm convinced that no technology company can by itself cope with the complexity of logistics business," Lipinsky said. "That's why we're looking for contact with as many partners as possible."

    www.yahoo.com/tech/vws-man-sell-truck...
  7. Koos99 21 september 2016 14:42
    quote:

    xynix schreef op 21 september 2016 14:24:

    Overigens:

    Press releases can be distributed at different points in time during the day. Today’s announcements are no exceptions in that perspective.

    Ten aanzien van dat Subaru-bericht is dat gel.l (excusez-le-mot!)! Een valide reden om gedurende de dag te komen met een persbericht in plaats van voorbeurs is wanneer de berichtgeving synchroon moet lopen met een persconferentie, zoals vandaag op de IAA. Dus niks mis met die PRO 2020 en die continental samenwerking. Indoor had eigenlijk wel in dat rijtje gepast.

    Maar het bericht over Subaru roept allerlei vragen op. Er is geen enkele "normale" reden te bedenken waarom dit niet vandaag (of morgen?) voorbeurs had gekund. Er is geen announcement van Subaru, het zijn nog geen persdagen van Parijs. Why the hurry? En waarom in godsnaam niet direct duidelijkheid gecreëerd dat dit relates to already announced order intakes / bookings in previous years. Te meer omdat het al duidelijk was dat MdD dit wereldkundig had gemaakt als een "nieuw contract". En blijkens het berichtje van Wies ook door "de markt" is overgenomen.

    Als je niet wist dat AFM staat voor een heel onaangename afkorting zou je dit eigenlijk willen melden als "verdacht gedrag"!

    Bah, bah, wat een geblunder daar bij IR. Ze stoppen liever hun energie in dit soort onduidelijke berichtgeving dan dat ze onderhand eens doen wat ze ze beloven op de AVA: het organiseren van betere informatievoorziening, o.a. in de vorm van een investors day.
    Vroeger werden zelfs de cijfers tijdens beursuren gepubliceerd, en dus niet voorbeurs. Een persbericht tijdens beursuren is echt volledig legaal. Dat het afwijkt van het normale, dat klopt, maar om de AFM er weer bij te halen slaat echt nergens op.

    Ik vind IR TomTom verder ook waardeloos in hun info voorziening. Natuurlijk is het duidelijk dat ze door de omstandigheden gedwongen dit eerder publiceren dan ze van plan waren. Maar zie het wel in de context, het is niet illegal, ze worden slechts door de omstandigheden gedwongen. Laat TomTOm IR er verder nij aangeven welk jaar deze order in de order intake is meegenomen, want feitelijk weten we nu nog niets.
  8. [verwijderd] 21 september 2016 14:43
    IR heeft waarschijnlijk ook wel gelezen dat bijvoorbeeld ABM Financial News / Dow Jones Newswire hun Subaru PB vertaalden naar: Subaru selecteert TomTom als leverancier voor navigatie software (tegenwoordige tijd!)

    Terwijl het selectieproces zich dus waarschijnlijk al ca. 2,5 -3 jaar geleden heeft afgespeeld. Ze zullen zich dan wel "laf" verdedigen met dat zij het hebben geformuleerd als: "TomTom (TOM2) has been chosen by Subaru to be the global maps and navigation supplier for their next generation infotainment platform." (verleden tijd) Goh, we dachten dat het wel duidelijk zou zijn dat die keuze zo'n 2-3 jaar geleden is gemaakt.

    Het stinkt! Of Bisera is ERRUG DOM of ze doet dit bewust om de markt te misleiden! De merkwaardige koersontwikkeling en de volstrekte onzichtbaarheid/onbereikbaarheid van IR op cruciale momenten van merkwaardige koersvorming (bijv. na de Volvo-deal) doet het laatste vermoeden.

    Als ze dat Subaru PB gedurende de handel hebben uitgebracht omdat het in de markt rondzong zou het des te belangrijker zijn geweest om DIRECT alle verwarring rond de timing van die deal weg te nemen. Het was al volkomen duidelijk dat het in de markt werd geïnterpreteerd als een NIEUWE deal!!!!!

    Van mij mag Bisera Grubesic liever vandaag dan morgen de laan uit worden gestuurd. Zij zet veel kwaad bloed onder particuliere beleggers.
  9. [verwijderd] 21 september 2016 14:43
    Inmiddels ongeveer 85% van de dagwinst verdampt. Is hier een zuster aan het dumpen of een grootaandeelhouder? Blijft een feit dat de koers nu al tijden zijwaarts beweegt. Volgende week valt er steeds minder te verdienen en steeds meer te verliezen.

    Al roept iedereen hier nog zo hard dat de markt knettergek is, de markt heeft (helaas) altijd gelijk.
  10. [verwijderd] 21 september 2016 14:55
    En kijk nu ook eens naar die PBs voor Indoor, Continental en de PRO 2020. Zeker voor die PRO 2020 zijn er ongetwijfeld launching customers! Het lijkt gewoon kwade opzet om de kaken strak op elkaar te houden over concrete nieuwe business die uit deze ontwikkelingen voortvloeit! Terwijl die nieuwe business er natuurlijk WEL is!

    Alleen maar inspannings-/voortgangsrapportage, terwijl ze verdomd goed weten dat de markt "resultaatinformatie" wil zien! Wat is Bisera nou: erg slim of erg dom?!
4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 120 121 122 123 124 ... 236 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links