Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 313,7K

TOMTOM SEPTEMBER 2016

4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 76 77 78 79 80 ... 236 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. B_B 15 september 2016 02:03
    quote:

    db8r schreef op 14 september 2016 16:41:

    [...]

    Ik zie hier wel wat opwaartse kansen. Veel autofabrikanten staan nog maar aan de vooravond van electrisch rijden. Nieuws vandaag: Ford gaat tot 2020 $4,5 miljard investeren in deze tak van sport. Vandaag dus ook maar bescheiden ingestapt. I.i.g. sta ik al op winst. Dat is me met TomTom niet gegund.
    Gefeliciteerd!

    Ik geloof niet in de toekomst van elektrische auto's, maar wel in Hydrogen Fuel Cell Cars.
    (mijn postings in 2014)
  2. forum rang 6 boem! 15 september 2016 03:22
    AB Harry voor bovenstaande analyse
    Als tegenhanger ook AB voor post van Justin waar hij ingaat op de risicofactor voor de vier BU,s en de Opex

    Consensus uit beide posts is de opvatting dat Tom2 aan de vooravond staat van hogere wpa,s.

    Dat de focus bij Tom2 niet ligt bij de huidige koers is duidelijk.

    Dat het uiteindelijke financiele gewin voor de founders een belangrijke factor is is voor mij een gegeven.
    Dat mn HG niet de capaciteiten heeft om de show te stelen op het podium is voor mij een ander gegeven.

    Indien de founders nadrukkelijk bezig zouden zijn met een delisting dan moet ik mijn mening over de toneelkwaliteiten van hen herzien.
    Mij staat nog helder het unanieme enthousiasme voor ogen bij de introductie van de Bandit en hoewel door velen hier al als een mislukking bestempelt put ik moed uit gedane uitspraken dat dat gevoel allerminst leeft bij Tom2 zelf.

    Getuige de gemaakte R&D en marketingkosten hebben de founders Consumer nog alleszins afgeschreven en bestaat de drive om te komen tot firing at all four cilinders nog altijd.
    Met name het innovatieve gebruikersgemak geeft mij voor hen het voordeel van de twijfel.

    Datzelfde voordeel van de twijfel krijgen zij van mij bij Automotive and Licensing.
    Indien je jouw bedrijf zo hebt weten te positioneren dan laat ik het graag aan die betrokkenen over om de beslissing te nemen hoe hier het maximale gewin uit te behalen.

    Ik zie nog immer een groep founders bezig met een missie die naast direct geld oa ook oog heeft voor haar belangrijkste asset tw haar personeel.

    Een board die voorrang geeft aan de ontwikkeling van al haar assets zie ik zich nog niet te schande zetten met een dirty exit
    Zij hebben daar vanwege de focus op het bedrijf eenvoudigweg de tijd niet voor terwijl de analyses hier op het forum waarom dat wel actueel er toe zullen Leiden, dat zij niet ongeschonden dit strijdperk kunnen verlaten.

  3. wwilliamss 15 september 2016 03:28
    quote:

    Tom3 schreef op 14 september 2016 23:22:

    [...]

    Ach dat delistingverhaal dateert al vanaf 2012. Toen bedroeg de marktkapitalisatie slechts Euro 750 mio. Zelfs toen vond Martin den Drijver het niet realistisch. Zouden er nu fondsen zijn die genoegen nemen met de helft van de assetwaarde? Je moet altijd nog 95% van de aandelen hebben om een uitrookprocedure te starten.

    www.gpsbusinessnews.com/Rumours-of-To...

    Altijd een goed teken,als insiders,cq CFO puts schrijft of aandelen koopt.
    Daar hebben ze trouwens alle recht op .
    Het is goed te monitoren,of insiders aandelen kopen(goed teken) of verkopen (kan slecht voorteken zijn, doch hoeft niet persé.
  4. [verwijderd] 15 september 2016 06:46

    @ Harry, ze kennen precies de grens, dus denk niet dat ze die gauw overschrijden, maar het is natuurlijk wel al voorgekomen

    in principe heb je als Bestuurder te maken met de gesloten periode en melding, maar sommige bedrijven gaan nog een stapje verder en stellen voor hun kader personeel ook een lock-up periode in, heb het dan wel over aandelen.

    opties dat hoor je niet vaak, want dan heb je ook met een tijdsperiode te maken, dan moet je ze waarschijnlijk wel hebben voor expiratie voor de lock-up periode, ik zou het hier niet echt weten.

    verder is er natuurlijk wel zo iets als ethisch, vele Bestuurders handelen gewoon niet in aandelen, ze laten er soms wat gaan voor privé redenen, maar de aandelen die ze bekomen via gratificatie uit het bedrijf is ook een soort goodwill commitment van jou naar de toko toe, het is niet erg netjes dat allemaal gelijk te cashen, is ook niet of ze daar zitten voor een lullige vergoeding.
  5. forum rang 6 Tom3 15 september 2016 07:16
    quote:

    harrysnel schreef op 15 september 2016 00:15:

    [...]

    In dit artikel uit 2012 zegt Den Drijver:

    "Martijn den Drijver, Head of Equity Research at SNS Securities, analyzed the rumoured delisting saying: “A transaction whereby the founders and Janivo/Cyrte take TomTom private is possible from a financial point of view but does not appear logical. Unless the founders have come up with a new strategy that improves profitability rapidly. But we see none and if there is one, they should also be able to implement that strategy as a listed company.“"

    Exit is dus mogelijkheid volgens Den Drijver maar heeft geen zin vanuit gezichtspunt van de oprichters + Janivo/Cyrte tenzij er een draai gemaakt wordt naar winstgevendheid.

    Ehmmm...

    Deferred revenue, het orderboek Automotive dat komende jaren in omzet gaat lopen waarvoor de kosten nu al in Opex worden genomen, de hogere winstmarge van software .....de situatie is nu compleet anders en het omslagpunt naar significante winstgevendheid nadert. Bovendien: in tegenstelling tot 2012 is er nu een Telematics tak die verzilverd kan worden bij een exit. Een exit financiert zichzelf door het opgebouwde potje winst en de mogelijkheid om het bedrijf na exit op te delen.

    Zoals ik al eerder op forum stelde: een exit op E12 nu is aantrekkelijker dan E5 in 2012 omdat de transitie naar een nieuw verdienmodel is gemaakt (zie orderboek) en de verkoop van Here en Fleetmatics assetwaarde aantonen.

    Den Drijver zal niet willen toegeven dat een exit voor de oprichters + de Mol (of vergelijkbare partij) nu ideaal is omdat winstgevendheid in nabije toekomst ligt. Wat doet Den Drijver in plaats daarvan: koersdoel naar E9 en EBIT verwachting voor 2016-2018 met 70% omlaag.........het ligt er zo dik bovenop. Alles om maar niet de indruk te wekken dat het bedrijf bij een exit "gestolen" wordt.

    Concreet: ik zie de huidige druk op koers als het lager zetten van de koers voor autoshow Parijs. Het moment dat TT openheid geeft over orderboek zal koers dan aardig stuk omhoog moeten om weer rond E8,5 - E9 te staan. Na het brengen van nieuws ligt er de mogelijkheid om bod te doen omdat alle relevante info bekend is gemaakt. Exit bod van E12 - E13. Den Drijver kan bod toejuichen omdat het boven zijn koersdoel ligt en er de eerste jaren nog investeringen vereist zijn die winstgevendheid onder druk zetten. Kan daarbij naar zijn EBIT verwachting 2016 - 2018 verwijzen. Resultaat: huidige "gewone" aandeelhouders delen niet mee in ontsluiten assetwaarde door de focus op korte termijn bedrijfsresultaat. Alles mogelijk gemaakt door IR, management en bevriende analisten.

    NB: bovenstaande is speculatie mijnerzijds gebaseerd op wat ik denk waar te nemen.
    @Harry, we zullen er snel achter komen. Verwacht je voor 2017 een significante verbetering van de outlook? Eerst zien dan geloven. Het herstel gaat welliswaar sluipend maar gestaag door. Er zitten nog genoeg institutionele beleggers in dit fonds. Die moet je wel kunnen overhalen om voor een exit te stemmen. Is een exit of zelfs een desinvestering niet meer dan een ultieme optie als alles is mislukt (zoals bij Here)?
  6. Tommie 15 september 2016 07:43
    TomTom Expands its Traffic Service to India and Bulgaria

    Paris Conference, 15 September 2016 – TomTom (TOM2) today announced the launch of its real-time Traffic service in India and Bulgaria, extending its global reach to 52 countries.

    “Traffic congestion remains a major problem for many countries around the world – and India and Bulgaria are no different,” said Ralf-Peter Schäfer, Head of Traffic and Travel Information at TomTom. “Our aim is to continuously empower drivers, businesses and governments by providing accurate traffic information to better manage traffic flow, increase road safety and ease the impact of congestion on the environment.”

    Traffic conditions in India are amongst the worst in the world. In New Delhi, the capital of India, the frequency of traffic collisions is 40 times higher than the rate in London, the capital of the United Kingdom.1 In Sofia, the capital of Bulgaria, despite recent modernisation programmes to help tackle congestion, the city suffers from substantial traffic jams and excessive air pollution levels.2

    By expanding its Traffic service to these two additional countries, TomTom will be able to reach another 1.3 billion people, helping them to move more quickly and safely, while providing a valuable tool for all environmentally conscious end-users.



    1 TR Jain; Mukesh Trehan; Ranju Trehan. Indian Economy. FK Publications. p. 457. ISBN 978-81-87140-37-5.

    2 ec.europa.eu/regional_policy/en/proje...

    2 www.numbeo.com/pollution/city_result....
  7. B_B 15 september 2016 08:03
    quote:

    groeibriljant schreef op 14 september 2016 12:54:

    [...]

    Niks eigens aan. Ze gebruiken TomTom-maps en plakken daar een eigen layer op met details van bepaalde locaties.

    Net als Apple eigen layers plakt op de TomTom-maps.
    Uber's self-driving car: Prepare to be thrilled and bored at the same time
    The Washington Post
    SEPTEMBER 14, 2016, 1:28 PM

    .....
    This real-time map is constantly being matched against a map that's been pre-loaded into the car's brain. Uber collects the new, real-time data from its cars twice a day, and it pushes updated maps to its cars once a week. The maps are not only stored locally on the cars themselves, but also in the cloud, where the vehicles can access updates using an over-the-air wireless connection such as WiFi or 4G LTE. (That marks a notable difference from Google's driverless car, which is kept disconnected from the Internet as a safeguard against hackers.)

    For turn-by-turn navigation, Uber's driverless cars use the company's own proprietary system, not Google Maps or another third party as riders may be accustomed to seeing in typical Uber rides today. To help with the GPS accuracy problems that can frustrate riders and drivers currently, extra hardware from the GPS technology company Garmin has been installed on the Ford Fusions.I'm told this will improve the GPS experience over what we see with smartphones, but the company lacks detailed information on just how much better it will be.
    .....
    www.chicagotribune.com/bluesky/techno...

    Garmin gebruikt Here Maps.
  8. B_B 15 september 2016 08:16
    Audi to Work with China’s Three Tech Giants in Developing ‘Connected’ Cars
    Manny Salvacion | Sep 14, 2016 07:17 AM EDT

    .....
    "The Chinese are early adopters. If you're not here with the latest stuff, then you can't win," Martin Kuhl, an Audi spokesman in Shanghai, said.
    Kühl said that the company has been successful in their efforts and then they deployed it in some places. Engineers in Germany now use the touchscreen technology developed in Beijing.
    Audi has been working with Alibaba for almost a decade and the two companies have been working on 3D maps, with high-resolution images and real-life photos of buildings, as well traffic data technology this year.
    "This kind of map material is not even available outside of China," Kuhl said. "Alibaba has done a really great job and we've been the first to use this data, to use these maps."
    Kühl said that Audi uses the interface to link with a different data feed or with services from Google or HERE, the navigation software jointly purchased last year by Audi with BMW and Daimler for 2.8 billion euros.
    .....
    en.yibada.com/articles/159246/2016091...
  9. [verwijderd] 15 september 2016 08:27
    quote:

    B_B schreef op 15 september 2016 08:03:

    [...]

    Uber's self-driving car: Prepare to be thrilled and bored at the same time
    The Washington Post
    SEPTEMBER 14, 2016, 1:28 PM

    .....
    This real-time map is constantly being matched against a map that's been pre-loaded into the car's brain. Uber collects the new, real-time data from its cars twice a day, and it pushes updated maps to its cars once a week. The maps are not only stored locally on the cars themselves, but also in the cloud, where the vehicles can access updates using an over-the-air wireless connection such as WiFi or 4G LTE. (That marks a notable difference from Google's driverless car, which is kept disconnected from the Internet as a safeguard against hackers.)

    For turn-by-turn navigation, Uber's driverless cars use the company's own proprietary system, not Google Maps or another third party as riders may be accustomed to seeing in typical Uber rides today. To help with the GPS accuracy problems that can frustrate riders and drivers currently, extra hardware from the GPS technology company Garmin has been installed on the Ford Fusions.I'm told this will improve the GPS experience over what we see with smartphones, but the company lacks detailed information on just how much better it will be.
    .....
    www.chicagotribune.com/bluesky/techno...

    Garmin gebruikt Here Maps.
    GPS technology van Garmin is hardware. Zijn geen Maps.

    Uber gebruikt voor de driver-applicaties inmiddels de Maps van TomTom. Ze hebben geen eigen maps en navigatie. Wel zijn ze bezig met een eigen detaillayer voor locaties bovenop die Map van TomTom. Dat zal dus ook het geval zijn als in een artikeltje staat: own proprietary system.

    (Vrijwel identiek aan Apple. Apple heeft het ook altijd over Apple Maps terwijl het eigenlijk TomTom Maps zijn met daar wat eigen datalayers bovenop (oa streetview).
  10. B_B 15 september 2016 08:38
    quote:

    groeibriljant schreef op 15 september 2016 08:27:

    [...]

    GPS technology van Garmin is hardware. Zijn geen Maps.

    Uber gebruikt voor de driver-applicaties inmiddels de Maps van TomTom. Ze hebben geen eigen maps en navigatie. Wel zijn ze bezig met een eigen detaillayer voor locaties bovenop die Map van TomTom. Dat zal dus ook het geval zijn als in een artikeltje staat: own proprietary system.

    (Vrijwel identiek aan Apple. Apple heeft het ook altijd over Apple Maps terwijl het eigenlijk TomTom Maps zijn met daar wat eigen datalayers bovenop (oa streetview).

    "not Google Maps or another third party as riders may be accustomed to seeing in typical Uber rides today."
    Uber gebruikt voor gewone navigatie Google en TT Maps.

    "To help with the GPS accuracy problems that can frustrate riders and drivers currently, extra hardware from the GPS technology company Garmin has been installed"
    Uber's self-driving car gebruikt Garmin (Here Maps, zie website Garmin).
  11. B_B 15 september 2016 08:42
    quote:

    B_B schreef op 8 september 2016 09:09:

    [...]

    Eddy Cue And Craig Federighi Open Up About Learning From Apple's Failures
    The Apple vets open up on the embarrassment that was Apple Maps' debut and more in this wide-ranging interview.
    RICK TETZELI 08.10.16 6:00 AM

    Fast Company: Let’s start talking about Maps. How are you developing Maps, and how broadly might it apply as Apple looks ahead?

    Eddy Cue, SVP of Internet software and services: The first thing to know about Maps is there’s no one developing maps in a significant way except us and Google. There’s Nokia, and then you’ve got TomTom, which is a relatively small company selling to cars. Even when you hear of a company like Uber doing that, everyone is doing it with a very narrow focus. We use maps in a very, very broad way, and so do our customers.

    .....
    www.fastcompany.com/3062596/tim-cooks...
    Dit is wat Apple denkt over TT.
  12. Dokus. 15 september 2016 08:43
    quote:

    groeibriljant schreef op 15 september 2016 08:27:

    [...]

    GPS technology van Garmin is hardware. Zijn geen Maps.

    Uber gebruikt voor de driver-applicaties inmiddels de Maps van TomTom. Ze hebben geen eigen maps en navigatie. Wel zijn ze bezig met een eigen detaillayer voor locaties bovenop die Map van TomTom. Dat zal dus ook het geval zijn als in een artikeltje staat: own proprietary system.

    (Vrijwel identiek aan Apple. Apple heeft het ook altijd over Apple Maps terwijl het eigenlijk TomTom Maps zijn met daar wat eigen datalayers bovenop (oa streetview).

    Met alleen dat verschil dat als je apple maps opent er duidelijk staat "TomTom data"
  13. [verwijderd] 15 september 2016 08:48
    quote:

    B_B schreef op 15 september 2016 08:38:

    [...]
    "not Google Maps or another third party as riders may be accustomed to seeing in typical Uber rides today."
    Uber gebruikt voor gewone navigatie Google en TT Maps.

    "To help with the GPS accuracy problems that can frustrate riders and drivers currently, extra hardware from the GPS technology company Garmin has been installed"
    Uber's self-driving car gebruikt Garmin (Here Maps, zie website Garmin).
    Extra Garmin GPS hardware. Dat zijn geen kaarten.

    Voor haar drivers-applicaties gebruikt Uber inmiddels TomTom.

    (Voor self-driving car ga je echt geen kaarten van Garmin gebruiken. Heb je een linkje?)
  14. harrysnel 15 september 2016 08:54
    quote:

    B_B schreef op 15 september 2016 08:38:

    [...]
    "not Google Maps or another third party as riders may be accustomed to seeing in typical Uber rides today."
    Uber gebruikt voor gewone navigatie Google en TT Maps.

    "To help with the GPS accuracy problems that can frustrate riders and drivers currently, extra hardware from the GPS technology company Garmin has been installed"
    Uber's self-driving car gebruikt Garmin (Here Maps, zie website Garmin).
    Als je het artikel helemaal leest (quote) dan staat er dat Uber verschillende modellen test:

    1 Ford (daar rijdt journalist in) = desktop
    2 Volvo = laptop
    3 Nieuw model dat bij volgend bezoek van journalist gepresenteerd wordt: smartphone.

    ""Uber is working on a number of self-driving vehicles. One is a Ford Fusion sedan that's been modified using aftermarket parts, which explains the bulky camera assemblage on its roof. Another is a Volvo SUV. Uber's direct partnership with the carmaker means that the Volvo will bear a thinner, sleeker sensor package that looks like this:

    Uber executives hinted Monday they were working on a third model of self-driving car that wasn't ready for display.

    "We think of this as the desktop computer," said Eric Meyhofer, Uber's lead engineer at the Pittsburgh facility, gesturing to the Ford. "And this" - he turned to the Volvo - "as the laptop computer. The next time you're here, we'll show you the smartphone.""

    Dus als er al Here kaarten in zitten (wat ook al geen zekerheid is want in VS staat Garmin voor navigatie net als TomTom hier ook gebruikt wordt als product naam) dan nog in een verouderde opzet waar Uber mee test. Tom Tom is oa bij Uber binnen omdat het zeggenschap geeft aan Uber (proprietary), vandaar dat Uber spreekt over "eigen systeem".
  15. B_B 15 september 2016 09:02
    quote:

    groeibriljant schreef op 15 september 2016 08:48:

    [...]

    Extra Garmin GPS hardware. Dat zijn geen kaarten.

    Voor haar drivers-applicaties gebruikt Uber inmiddels TomTom.

    (Voor self-driving car ga je echt geen kaarten van Garmin gebruiken. Heb je een linkje?)
    Garmin heeft geen kaarten, Garmin gebruikt kaarten van Here Maps.

    "Garmin, using HERE maps for its PND's, has not been named as a likely buyer for Nokia."
    seekingalpha.com/article/3228236-acqu...
4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 76 77 78 79 80 ... 236 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links