Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

TOMTOM SEPTEMBER 2016

4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 60 61 62 63 64 ... 236 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. DerksVisie 12 september 2016 13:47
    quote:

    Hik schreef op 12 september 2016 13:33:

    [...]

    Ik vind het ook een leuke camera. Maar het gaat er toch om hoe goed deze verkocht wordt? Dat deze bij de AH ligt voor half geld is ook geen goed teken. De Touch ook, lijkt me helemaal niks mis mee. Maar ze begeven zich in hele moeilijke segmenten waar gevestigde en nieuwe namen ook hun deel van opeisen (Recente Apple watch) en ik had liever gezien dat ze met een opvolger voor de Bandit waren gekomen dan met een motor-scooter navigatie dingetje. En waarom in vredesnaam niet de fietsmarkt aanboren?

    Laat ik mezelf dan ook maar eens herhalen: TomTom zou het consumermerk moeten worden en voor de overige businessunits verzinnen ze een professionele naam die meer recht doet aan de niet-consumer uitstraling. Ik vind dat er in de gewone PND's nogal wat fouten zitten. Als je hem veel gebruikt merk je dat echt wel. Accuraatheid van de locaties, ontbreken van rotondes, verkeerde rijrichtingen aangeven etc.
    De discutabele kwaliteit van deze kaarten straalt natuurlijk ook af op de kaarten voor Autonomous Driving. Die mogen deze fouten niet bevatten en dienen nagenoeg 100% accuraat te zijn. Als je die nadelen al achter je aansleept wanneer je de directiekamers van de OEM's binnenloopt dan moet je al extra moeite doen voordat je iets ook maar iets verkocht hebt. En ja, het zijn totaal verschillende werelden, maar ze stralen wel op elkaar af als ze onder dezelfde naam op de markt gebracht worden.
    Ik begrijp ook niet waarom zij die camera hebben uitgebracht. Het is aardig duur en de meeste mensen kopen gewoon een GoPro. Zelfs GoPro heeft moeite met de verkoop van hun camera's dus waarom zou je je op die afbrekende markt begeven? HTC heeft hetzelfde geprobeerd met de HTC RE (een compacte handcamera) ook totaal de plank misgeslagen.

    Al met al is het wel een mooi toestel maar de markt heeft er gewoon geen interesse in.
  2. [verwijderd] 12 september 2016 13:51
    quote:

    Hik schreef op 12 september 2016 13:33:

    [...]

    Ik vind het ook een leuke camera. Maar het gaat er toch om hoe goed deze verkocht wordt? Dat deze bij de AH ligt voor half geld is ook geen goed teken. De Touch ook, lijkt me helemaal niks mis mee. Maar ze begeven zich in hele moeilijke segmenten waar gevestigde en nieuwe namen ook hun deel van opeisen (Recente Apple watch) en ik had liever gezien dat ze met een opvolger voor de Bandit waren gekomen dan met een motor-scooter navigatie dingetje. En waarom in vredesnaam niet de fietsmarkt aanboren?

    Laat ik mezelf dan ook maar eens herhalen: TomTom zou het consumermerk moeten worden en voor de overige businessunits verzinnen ze een professionele naam die meer recht doet aan de niet-consumer uitstraling. Ik vind dat er in de gewone PND's nogal wat fouten zitten. Als je hem veel gebruikt merk je dat echt wel. Accuraatheid van de locaties, ontbreken van rotondes, verkeerde rijrichtingen aangeven etc.
    De discutabele kwaliteit van deze kaarten straalt natuurlijk ook af op de kaarten voor Autonomous Driving. Die mogen deze fouten niet bevatten en dienen nagenoeg 100% accuraat te zijn. Als je die nadelen al achter je aansleept wanneer je de directiekamers van de OEM's binnenloopt dan moet je al extra moeite doen voordat je iets ook maar iets verkocht hebt. En ja, het zijn totaal verschillende werelden, maar ze stralen wel op elkaar af als ze onder dezelfde naam op de markt gebracht worden.
    Opvolger voor de Bandit is nog steeds mogelijk (maar dan wel verschillende versies en ook geschikt voor diverse nieuwe toepassingen in bijv. auto, gekoppeld aan de Sportswatch, connected-PND etc.). Fietsenmarkt aanboren zou ook kunnen, bijv. afgeleide van scooternavigatie en mogelijk ook in combi met Sportswatch.

    Connnected-PND van TomTom is een stuk beter dan de Here-inbouwnavigatie in mijn Audi.
    Ook een stuk beter dan smartphone met Google (dataconnnectie en gps werkt slecht in de stad).

    De real-time Traffic op de PND van TomTom heeft mij al veel ellende helpen voorkomen. Vooral in de avond/nacht en de weekenden wanneer er plotseling wegwerkzaamheden zijn die lage vertragingen veroorzaken en/of er files door ongelukken zijn.
    Verder heerlijk om te weten dat de dagelijkse file waarin je staat nog 4 minuten duurt etc.etc.

    Afsplitsen en nieuwe naam voor Telematics en Automotive/Maps ben ik zeer groot voorstander van.
    Alleen al de verkoop van Telematics levert zo'n 9,25 euro per aandeel op.
    Maps (Automotive+Licensing) met een sexy naam op het gebied van Automated Driving krijgt op de Nasdaq een normalere waardering (start 20 euro per aandeel) en kan al snel met gemak boven die van Mobileye komen (zeker nu Goddijn 50% marktaandeel verwacht in 2020 en naast Volvo ook Tesla er als klant aan zit te komen). We kunnen zo'n sexy naam wel bedenken hier.
  3. [verwijderd] 12 september 2016 14:10
    Volvo?? Waarom lezen we helemaal nergens de naam TomTom??

    Volvo to start testing Self-Driving Cars under Drive Me Project
    Published: September 12, 2016 12:09 PM

    Volvo Cars has introduced its first autonomous self-driving car project – Drive Me, in Gothenburg. Testing of the vehicles will be conducted in a real-life situation and for this, the company has selected safe and popular routes in Gothenburg, where Volvo has tested the car with a speed of around 70 km/h.

    Volvo Cars has introduced its first autonomous self-driving car project – Drive Me, in Gothenburg. Testing of the vehicles will be conducted in a real-life situation and for this, the company has selected safe and popular routes in Gothenburg, where Volvo has tested the car with a speed of around 70 km/h.
    The car uses IntelliSafe Autopilot, which will help in supporting the cars with infrastructure on public roads . The cars equipped with Drive Me will consist of the latest self-driving technology, which is said to be the most advanced and intelligent technology from Volvo. As of now, no Volvo model is equipped with the new technology, but the test has been carried out in the Volvo XC90.
    The car with Drive Me technology features 4 Radars that give a field view of the surroundings with a 140-degree angle. The cameras provide an 180-degree view and the laser sensors offer a 130-degree view, while the car is also equipped with 12 Ultrasonic sensors. Besides this, there is also a Cloud-based 3D digital map with GPS for navigation.
    For this project, the Swedish automaker has partnered with Autoliv, while, the project has been financed by FFI - Strategic Vehicle Research and Innovation. Volvo is planning to first launch the Drive Me project in China in 2017, and later in different parts of the world.

    www.financialexpress.com/auto/car-new...

  4. harrysnel 12 september 2016 14:17
    quote:

    groeibriljant schreef op 12 september 2016 13:43:

    [...]

    Dat dumpen via AH begrijp ik ook wel. Toch is het een uniek product en zou ik het geen flop willen noemen. Hopelijk komt er een nieuwe versie aan en er zijn nog plenty mogelijkheden voor TomTom met camera's.
    Een uniek product heeft alleen maar zin als er een markt voor is. Consumer is aan het zoeken hoe het de neergang in PND omzet kan opvangen. Dat is begrijpelijk omdat je daarmee veel werknemers in dienst kunt houden die al jaren bij het bedrijf werken (dat slaat ook op Vigreux zelf). De Telematics tak en Automotive (doorontwikkelen Maps Tele Atlas) zijn het "nieuwe TomTom" maar de geschiedenis + aandeelhouderstructuur zorgen ervoor dat Consumer, m.i. onterecht, zo belangrijk blijft.

    Begrijpelijk dus wel deze focus maar voor aandeelhouders ongewenst. Is scooter navigatie een reden om de tak Consumer bij het bedrijf te houden? Is een nieuwe kleinere versie van de Bandit cruciaal voor het voortbestaan van TomTom? Heeft ontwikkeling van een Fitbit bandje iets gemeen met connected car en zelfrijdende auto?

    Tuurlijk niet. Ik kan me nog voorstellen dat er op technisch vlak synergie is tussen software Bandit en software autonoom rijden. De "Consumer is proeftuin" redenatie. Maar: het ontwikkelen van de technologie zoals bij Bandit hoeft niet door TomTom zelf commercieel middels Consumer uitgebuit worden. Verkoop de "instant edit" mogelijkheid in licentie aan GoPro of Apple. Dat zijn sterke merken in die markt. Wellicht kun je daar een deal aan vastkoppelen om probes terug te krijgen of andere data. Een two way deal zoals eerder met Apple.

    Waarom dan al die produkt introducties en de "we zien wel of het een succes wordt want dat weet je nooit we verkopen immers geen bier" houding? Dat is m.i. om een groep mensen in dienst te kunnen houden die in het verleden nuttig zijn geweest voor het bedrijf. Commercieel gezien complete waanzin en slechts mogelijk door de aandeelhouderstructuur.
  5. [verwijderd] 12 september 2016 14:33
    quote:

    Erik9400 schreef op 12 september 2016 14:26:

    Wil niet zeggen dat er iets gaat gebeuren maar we hebben in het verleden vaker gezien dat de koers "zomaar" in elkaar klapte waarna een dag later opeeens goed nieuws kwam

    Koers is zo onvoorspelbaar als ... vul maar in

    Ik heb bijgekocht en verkoop ze pas weer na parijs
    Parijs levert nieuwe deals in Automotive. Kan ook zeer strategisch nieuws vandaan gaan komen en daar reken ik zelf een beetje op. Dan denk ik aan deals met HD-Maps en RoadDNA.

    Persoonlijk zou ik verder ook nog even te wachten tot na de cijfers van het orderboek 2016. Die gaan knallen met Fiat-Chrysler, Peugeot-Citroen en Renault die steeds meer modellen uitrusten met TomTom-inside en nu ook Volvo als klant erbij (daarnaast groeien de real-time Traffic-klanten zoals Volkswagen, Mercedes, BMW, Toyota etc.etc.)
    Q3-cijfers is het ideale moment om de outlook 2016 te verhogen.
  6. B_B 12 september 2016 14:52
    September 11, 2016 7:28 pm
    Audi signs deals with China’s three tech giants
    Patrick McGee in Frankfurt

    Audi, the luxury German carmaker owned by Volkswagen, plans to work with China’s three biggest technology companies to enhance its reputation for building “connected” cars.
    At its annual summit in Shanghai on Sunday, Audi signed agreements with Tencent, Alibaba and Baidu, saying it will work closely with each in data analysis, internet-vehicle platform building and urban intelligent transport.

    Audi’s move is the latest example of a traditional carmaker linking up with software specialists to avoid being left behind, as new entrants compete on self-driving vehicles and so-called “internet of things” connectivity. In July, German rival BMW teamed up with Israeli sensor maker Mobileye to produce autonomous cars over the next decade.
    China is the world’s largest car market for new cars, and while Audi lags behind BMW and Mercedes in the global luxury market, it has been China’s number one luxury car brand by sales since 1988 — when it established a joint-venture with partner Chinese First Automobile Works.
    From January to July this year, Audi sold 336,580 cars in China, accounting for almost one in- three of the brand’s global sales. However, its rivals are catching up. Audi sales were only up 6.5 per cent, while BMW deliveries were up 8.5 per cent and Mercedes sales climbed 32 per cent, to 287,753 and 257,276 respectively.
    Maintaining the lead requires investing in internet-connected technology, analysts argued. Arndt Ellinghorst, at Evercore ISI, said Chinese car buyers “appear to be even more connected than people in the western world”, in part because the average buyer is 36 years old — 10 years younger than in the US and 20 years younger than in Germany.
    In 2013, Audi opened a research and development centre in Beijing to develop technology that it will aim to monetise in China first, and then export globally.
    “The Chinese are early adopters. If you’re not here with the latest stuff, then you can’t win,” said Martin Kühl, an Audi spokesman in Shanghai.
    Mr Kühl said Audi has already been successful developing technology in China and then deploying it elsewhere. Touchscreen technology developed in Beijing is now being used by engineers in Germany.
    Audi’s relationship with Alibaba already goes back a decade. This year, the two companies have been working on 3D maps and traffic data technology that Mr Kühl said is high-resolution, providing almost real-life pictures of buildings.
    “This kind of map material is not even available outside of China,” he said. “Alibaba has done a really great job and we’ve been the first to use this data, to use these maps.”
    It is not yet clear when the technology will made available in Europe but Mr Kühl said the interface can be linked with a different data feed, enabling Audi to link it with services from Google or HERE, the navigation software Audi joint-purchased with BMW and Daimler last year for €2.8bn.
    Audi’s relationship with Baidu began two years ago and, next year, it plans to introduce Baidu CarLife, a local competitor to Apple’s CarPlay, into its cars. This app includes free navigation software from the Chinese search giant as well as support for third-party apps.
    “Of course we also offer Apple CarPlay in China but there are more Chinese using the local services,” Mr Kühl said.
    With Tencent, Audi is working to integrate WeChat MyCar services for location sharing and music sharing. The two companies started co-operating earlier this year.

    www.ft.com/cms/s/0/117ea880-781e-11e6...
  7. [verwijderd] 12 september 2016 15:30
    quote:

    B_B schreef op 12 september 2016 11:45:

    What impact will the launch of standard factory installed
    Fleet Management systems from the OEMs have on the market?
    De impact op de markt is dat er een markt ontstaat waarin TomTom rechtstreeks aan autofabrikanten kan leveren. TT heeft al relaties met autofabrikanten, iets wat pure Telematics bedrijven niet hebben. Tijdens de AvA is verteld dat hier een doorbraak op plaatsvindt.

    Een voorbeeld (PSA) en een quote (aandeelhoudersvergadering)

    PSA Group and TomTom collaborate to offer value-added fleet management services

    PSA Group and TomTom Telematics have today announced that the award-winning TomTom WEBFLEET fleet management solution will be available for all connected Peugeot, Citroën, and DS fleet vehicles. As of next quarter, the service will become accessible in France, Spain, Belgium and the Netherlands.

    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    Within the collaboration between PSA Group and TomTom Telematics, the WEBFLEET platform will use the data sent by the manufacturer-fitted telematics units of Peugeot, Citroën and DS cars. This kind of alliance with a car manufacturer is a first for TomTom Telematics. [...] We see an increasing number of vehicles entering the market with pre-installed mobile connectivity. Our WEBFLEET platform can provide a valuable service to the owners and users of those vehicles.
    -----

    Aandeelhoudersvergadering april 2016

    We hebben in Europa een leidende positie in het Telematics segment. We zijn de grootste en de sterkst groeiende. We denken dat we ook het meest winstgevende Telematicsbedrijf op de Europese markt zijn. Dat geeft dus een goede uitgangspositie voor verdere groei. Daarnaast zijn we in 2015 begonnen met het geschikt maken van het Telematicsplatform voor connected car services. Dat is een vergelijkbare technologie, maar ook anders. We verwachten dat daarin in 2016 een doorbraak zal plaatsvinden en dat we die markt voor connected car services succesvol kunnen betreden in dat jaar.

    files.shareholder.com/downloads/TOMTO...
  8. [verwijderd] 12 september 2016 16:02
    quote:

    *Justin* schreef op 12 september 2016 15:44:

    Bovenstaande kan ook de reden zijn waarom TomTom Telematics alleen tegen een hoge prijs te koop is. (van horen zeggen). En dat Verizon zich (voorlopig?) op kleinere visjes richt. Voor TomTom zelf is er Automotive business te winnen met Telematics.
    De waarde van TomTom-Telematics is nu al minimaal zo'n 2 miljard (euro 9,25 per aandeel). Door de groei in jaarabonnementen komt daar jaarlijks zo'n 400-500 miljoen aan waarde bij.
    En die groei wordt volgens de marktkenners ook in de komende jaren verwacht; sterker nog, zelfs de komende 7 jaar.
    Verkopen voor boven de 2 miljard is een optie, maar verzelfstandigen en een eigen notering aan de Nasdaq voor dit onderdeel is ook een interessante weg. Kruisbestuiving met Maps/Licensing in Automotive blijft ook dan goed mogelijk.

    Ook Maps/Licensing zou met een eigen naam en eigen notering aan de Nasdaq de waardering krijgen die past bij de unieke real-time technologie en patenten van TomTom voor ADAS en de zelfrijdende auto. Plus natuurlijk de smartphoneklanten als Apple en Uber.
  9. [verwijderd] 12 september 2016 16:12
    Vanochtend liep de dunne shit langs de benen van een paar Longs.

    (Die dachten dat de beurs zou gaan crashen en dumpten in blinde paniek hun aandelen. Dat terwijl het slechts een hobbeltje blijkt te zijn ivm mogelijke lichte renteverhoging in de USA (komt wellicht nog wel, maar naar verwachting pas in december))

    Als de markt ook maar iets herstelt zal dat nu ook bij de Shorters gebeuren. En al helemaal bij de shorters TomTom. Reken maar dat die riskmanagers daar zich grote zorgen maken over de nieuwe deals Automotive die binnenkort in Parijs worden aangekondigd.
    Daarna komt de volgende fase met de publicatie van het orderboek 2016 + mogelijke verhoging outlook 2016. Dan gaan we toch echt heel snel weer naar de 10-12 euro.
    Komt de aankondiging van Tesla erbij, dan knallen we mogelijk dit jaar nog als een raket naar boven de 15 euro.
  10. [verwijderd] 12 september 2016 16:13
    quote:

    groeibriljant schreef op 12 september 2016 16:02:

    [...]

    De waarde van TomTom-Telematics is nu al minimaal zo'n 2 miljard (euro 9,25 per aandeel). Door de groei in jaarabonnementen komt daar jaarlijks zo'n 400-500 miljoen aan waarde bij.
    En die groei wordt volgens de marktkenners ook in de komende jaren verwacht; sterker nog, zelfs de komende 7 jaar.
    Verkopen voor boven de 2 miljard is een optie, maar verzelfstandigen en een eigen notering aan de Nasdaq voor dit onderdeel is ook een interessante weg. Kruisbestuiving met Maps/Licensing in Automotive blijft ook dan goed mogelijk.

    Ook Maps/Licensing zou met een eigen naam en eigen notering aan de Nasdaq de waardering krijgen die past bij de unieke real-time technologie en patenten van TomTom voor ADAS en de zelfrijdende auto. Plus natuurlijk de smartphoneklanten als Apple en Uber.
    Als je kijkt wat voor type data er heen en weer gaan van PSA naar TomTom, dan is dat exact het soort waar spelers als Google maar niet bij kunnen komen en graag willen. Past dus in de discussie van 'de waarde van big data'. Dat er miljarden worden geboden voor telematics bedrijven is een symptoom hiervan, partijen als Verizon vinden dit blijkbaar ook erg waardevol.

    Logisch dat TomTom beleggers (en ikzelf ook) greedy worden als ze zien dat een branchegenoot als Fleetmatics voor 2,4 miljard USD (!!) wordt verkocht. Een partij waar TomTom's Telematics zeker niet voor onder doet.

    Ik heb een signaal (niet meer) gehoord die me zei: TT Telematics is te duur. (er is dus wel een prijs voor ;-)). En dit zal te maken hebben met de inzichten die men binnen TT zelf heeft.

    Wat mij nog interessanter lijkt is als je de fleet van 700.000 and counting TomTom Telematics gebruikers ook met sensoren gaat uitrusten. Ok, dat gaat wat kosten en is niet zomaar gepiept. Maar biedt wel interessante mogelijkheden.
  11. [verwijderd] 12 september 2016 16:15
    quote:

    groeibriljant schreef op 12 september 2016 16:12:

    Vanochtend liep de dunne shit langs de benen van een paar Longs.

    (Die dachten dat de beurs zou gaan crashen en dumpten in blinde paniek hun aandelen. Dat terwijl het slechts een hobbeltje blijkt te zijn ivm mogelijke lichte renteverhoging in de USA (komt wellicht nog wel, maar naar verwachting pas in december))

    Als de markt ook maar iets herstelt zal dat ook bij de Shorters gebeuren. En al helemaal bij de shorters TomTom. Reken maar dat die riskmanagers daar zich grote zorgen maken over de nieuwe deals die binnenkort in Parijs worden aangekondigd.
    Daarna komt de volgende fase met de publicatie van het orderboek 2016 + mogelijke verhoging outlook 2016. Dan gaan we toch echt heel snel weer naar de 10-12 euro.
    Komt de aankondiging van Tesla erbij, dan knallen we mogelijk dit jaar nog als een raket naar boven de 15 euro.
    Doe dan maar geen Tesla Raket hè.
  12. [verwijderd] 12 september 2016 16:28
    quote:

    Hik schreef op 12 september 2016 16:15:

    [...]

    Doe dan maar geen Tesla Raket hè.
    Ach, alle begin is moeilijk. Ze proberen het en ze leren iig ook van hun fouten bij Tesla.
    Doen ze ook bij hun auto's. Niet voor niets knikkerden ze er recent Mobileye uit. Tesla gelooft niet langer in dat toekomstsprookje. De Tesla-autopilot kan met Bosch + TomTom al heel binnenkort een stuk geavanceerder en veiliger. Die aankondiging verwacht ik nog wel voor eind dit jaar. Snelle jongens daar bij Tesla.
  13. [verwijderd] 12 september 2016 16:28
    quote:

    groeibriljant schreef op 12 september 2016 16:12:

    Vanochtend liep de dunne shit langs de benen van een paar Longs.

    (Die dachten dat de beurs zou gaan crashen en dumpten in blinde paniek hun aandelen. Dat terwijl het slechts een hobbeltje blijkt te zijn ivm mogelijke lichte renteverhoging in de USA (komt wellicht nog wel, maar naar verwachting pas in december))

    Als de markt ook maar iets herstelt zal dat nu ook bij de Shorters gebeuren. En al helemaal bij de shorters TomTom. Reken maar dat die riskmanagers daar zich grote zorgen maken over de nieuwe deals Automotive die binnenkort in Parijs worden aangekondigd.
    Daarna komt de volgende fase met de publicatie van het orderboek 2016 + mogelijke verhoging outlook 2016. Dan gaan we toch echt heel snel weer naar de 10-12 euro.
    Komt de aankondiging van Tesla erbij, dan knallen we mogelijk dit jaar nog als een raket naar boven de 15 euro.
    Ja, ja, ja, ja. Ik ben keihard long en had een volle broek vanochtend hoor. Je doet net alsof -8% niks is.

    Jij bent goed in het opnoemen van feiten obv assetwaarde van TT. Ik toevallig ook, alleen dan op het aandeel:

    - TomTom nog steeds top 5 dalers;
    - In 6 dagen € 0,60 weg;
    - Volvo deal = +4% o.i.d.
    - TT nog steeds ong 50% van de koers kijkend naar begin dit jaar.

    Zo kan ik nog wel ff door gaan. Ik begin niet eens over de de koersen van AND, Mobileye, NVIDIA etc.

    Ik hoop dat je gelijk heb, want ik beleg ook in TT met hetzelfde geloof dat jij hebt. Maar het lijkt met handig om (met alle respect) hier niet constant te blijven roepen we gaan 12 euro koersen behalen en we gaan daarna naar de 100 euro. Wees realistisch en kritisch. Probeer jezelf niet gelijk te geven, door constant hetzelfde te herhalen. Ik moet het nog zien gebeuren. Ik hoop dat je echt gelijk hebt, maar feit is en blijft; sentiment rondom TT is zeer slecht.

    En hoewel sommige denken dat de 7 nieuwe consumer producten goed is voor TT, vind ik het heel slecht. Ja hoor, TT WEER in de markt als consumer merk. Ze blijven het pushen Harold en CO. Terwijl wij (tenminste ik) toch in TT investeren om het stukje dat zich juist niet op consumer richt mapping, TTT en SDC.
    Ik vind het jammer dat ze dit blijven pushen en erg voorzichtig zijn met hun prognoses en voorspellingen op automotive en mapping gebied. Schreeuw het van de daken, doe gekke prognoses, zeg dat je een wereldleider wordt, deel je passie en ambitie... Lijkt wel alsof HG met een mes op zijn keel CEO is.
    Kijk naar Elon Musk. Die gasten draaien verlies btw.

    Ik denk niet dat de onderwaardering van TT ligt aan dat ze nu "geen winst" maken. Het ligt eraan dat de Harold en CO de nadruk hebben gelegd in de mark dat ze geen winst maken + "niet gaan afsplitsen". Daarom kijken de beleggers met deze bril naar TT en tja, dan is het idd een stuk onaantrekkelijker als die keiharde assets in hot markets niet gekapitaliseerd "kunnen worden". BTW de fantasie alleen is al genoeg voor het aandeel, het hoeft niet daadwerkelijk te gebeuren.

    Nogmaals. Ik hoop dat je gelijk heb, maar weet wel dat veel mensen meelezen op dit forum. Wees eerlijk tegenover hun en doe geen koersvoorspellingen maandenlang alsof het werkelijkheid gaat worden. Wat ik weet van TT is dat het zo onvoorspelbaar is als de ****. Ik heb maanden geroepen dat het goed komt met TT, maar het is nog steeds niet goed. Dus ik ben veel voorzichtiger geworden met mijn uitspraken.

    Laten we hopen dat je gelijk hebt GB.

    EDIT: Lol Hik.
4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 60 61 62 63 64 ... 236 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links