Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

TomTom - koersdoelen

663 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 februari 2016 15:12

    nieuw rapport uit vanochtend

    price euro 7,80
    target ( 12 month - gebruikelijke uitloop periode tot 6 maand) euro 15,50
    forecast tot return 98%

    " we reiterate our BUY rating and 15,50 euro TP as the 4Q15/FY15 strenght in order intake supports our investment case.
    we believe the market is too focused on the short-term noise while disregarding the med-to LT upside in earnings driven by def rev and embedded surge in Automotive rev translating from the strong order intake in 2014/15

    TT is gaining mkt share in maps with a win ratio currently in the 35/40% mkt share range which fits our stand-alone scenario in which we see 100% upside potential in the share price.
    we also note that we gained further confidence that TT will become a more signifcant player in the future automotive nav space due to ist unique map making platform

    ignore the 2016 guidance and look beyond to see the operational leverage from an improving mix and def rev context

    the key positive that supports our investment case is the strong order intake, TT thus gained market share from Here, which confirms to us the competitiveness of the map and especially the map-making platform

    en dan een bende cijfers forecast and ratios

    licensing had a strong 4Q and showed a 24% YoY rev growth driven by the renewal and scope of existing contracts, the addition of new customers as well as a good proces made in Geospatial segment ( note the UBER deal)

    Telematics

    19% YoY increase
    the recurring saas rev 22% higher than same period last year
    strongly driven by growth subscriber base

    cijfers voor capex en opex ...zoals bekend

    conclusie
    - strong order book Automotive and def rev seem highly undervalued
    - 2016 NO reflection of LT earnings potential
    - operational leverage to surge beyond 2016

    BUY TP 15,50

    boter bij de vis, want ze zijn vandaag Koper voor portfolio managers en nemen het mee in beleggingsmandjes.
  2. [verwijderd] 25 februari 2016 19:09
    quote:

    Happy Chappy schreef op 25 februari 2016 15:12:

    nieuw rapport uit vanochtend

    price euro 7,80
    target ( 12 month - gebruikelijke uitloop periode tot 6 maand) euro 15,50
    forecast tot return 98%

    " we reiterate our BUY rating and 15,50 euro TP as the 4Q15/FY15 strenght in order intake supports our investment case.
    we believe the market is too focused on the short-term noise while disregarding the med-to LT upside in earnings driven by def rev and embedded surge in Automotive rev translating from the strong order intake in 2014/15

    TT is gaining mkt share in maps with a win ratio currently in the 35/40% mkt share range which fits our stand-alone scenario in which we see 100% upside potential in the share price.
    we also note that we gained further confidence that TT will become a more signifcant player in the future automotive nav space due to ist unique map making platform

    ignore the 2016 guidance and look beyond to see the operational leverage from an improving mix and def rev context

    the key positive that supports our investment case is the strong order intake, TT thus gained market share from Here, which confirms to us the competitiveness of the map and especially the map-making platform

    en dan een bende cijfers forecast and ratios

    licensing had a strong 4Q and showed a 24% YoY rev growth driven by the renewal and scope of existing contracts, the addition of new customers as well as a good proces made in Geospatial segment ( note the UBER deal)

    Telematics

    19% YoY increase
    the recurring saas rev 22% higher than same period last year
    strongly driven by growth subscriber base

    cijfers voor capex en opex ...zoals bekend

    conclusie
    - strong order book Automotive and def rev seem highly undervalued
    - 2016 NO reflection of LT earnings potential
    - operational leverage to surge beyond 2016

    BUY TP 15,50

    boter bij de vis, want ze zijn vandaag Koper voor portfolio managers en nemen het mee in beleggingsmandjes.
    Dat komt dan redelijk overeen met mijn grossmeisterfingerspitzengefuhl dat voor december een koers tussen de 15 en 20 voorziet.
  3. [verwijderd] 25 februari 2016 21:25
    quote:

    Dinah-Moe Tomm schreef op 25 februari 2016 19:09:

    [...]
    Dat komt dan redelijk overeen met mijn grossmeisterfingerspitzengefuhl dat voor december een koers tussen de 15 en 20 voorziet.
    Sie erfühlen mich als einfacher Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber mit Ehrfurcht! Ich habe nur Dikkerdaumeninderwindvermuten. Tant pis! ;-)
  4. forum rang 6 Tom3 21 april 2016 21:20
    Op 19 april 2016 herhaalt ING haar koersdoel van een half jaar geleden: Euro 15,5. Haar advies luidt: KOPEN

    www.guruwatch.nl/advies/89815/TomTom/...

    Dit was er bij alle gedoe rond de kwartaalcijfers even onder gesneeuwd. Ik beschouw ING toch wel als de leading bank in Nederland. Ze hebben geen verborgen agenda zoals de yanks en de Britten.
  5. [verwijderd] 21 april 2016 22:04
    quote:

    Tom3 schreef op 21 april 2016 21:20:

    Op 19 april 2016 herhaalt ING haar koersdoel van een half jaar geleden: Euro 15,5. Haar advies luidt: KOPEN

    www.guruwatch.nl/advies/89815/TomTom/...

    Dit was er bij alle gedoe rond de kwartaalcijfers even onder gesneeuwd. Ik beschouw ING toch wel als de leading bank in Nederland. Ze hebben geen verborgen agenda zoals de yanks en de Britten.
    Nee, zijn goudeerlijke jongens bij de ING.
  6. [verwijderd] 21 april 2016 22:43
    quote:

    Tom3 schreef op 21 april 2016 22:07:

    Op 21 april 2016 wordt het ING advies herhaald. Ze zijn echt de bank met de hoogste waarderingen voor Tom2:
    corporate.tomtom.com/analysts.cfm?his...

    Let er op dat een jaar geleden haar koersdoel slechts 8,50 bedroeg!
    Mooi zo!.

    De helft van het koersdoel is al bereikt.
  7. [verwijderd] 10 augustus 2016 09:24
    quote:

    [verwijderd schreef:

    id=9163237 date=201602101512]

    we moeten nooit alleen de positieve kant bekijken en ook de anderen aanhoren

    hier dus de 3 naysayers , waarvan 1 neutraal ( koersdoel 8,50 ) en 2 met een sell aanbeveling ( koersdoel 7 en 6,75 respectievelijk )

    dit is de leidraad zo'n beetje voor indruk qua feedback uit de CC

    - main take-away: Management clearly intends to continue spending in order to get as much license/automotive business in the years ahead.
    Capex and Opex growth in 2016 is significant and should gradually slowdown in 2017 and beyond, but the company refrained from quantifying.
    No news that would change our current sell-rating

    - Revenue mix outlook/ Consumer flattish, Auto/licensing high 1O% for growth, Telematics mid 20% for growth ( Finder adds ca 10m in 2016)

    - Investing R&D in 2016, see operating leverage in future when revenue growth kicks in, expect maps making to become more automated in the future and get the full benefits from productivity improvement in 2017

    - the Automotive 300m euro backlog will primarily start shipping from 2017, and a bit in 2016.
    In the mix the maps are the biggest component, followed by traffic and then navigation

    - net def rev to be expected lower for 2016, driven by automotive

    - spending on map platform opex to rise 8/9% , driven by Telematics growth - are investing in geographical reach and new customer product adaptations .
    Capex will need to continue for maps, OPEX growth beyond 2016 should level off.

    - Automotive built-in sat nav take rates are 27% and gradually growing next 3 - 4 years

    - Now have an estimated 80% market share in traffic data service in Europe

    - Capex in 2015 was euro 107m , expect euro 130m in 2016

    dan heeft één nog een trading advies van de desk

    " TT the stock is for now damaged goods, it will not recover rapidly after the big sell-off , a relief-rally is for now an opportunity to sell

    the stock will need to do some work to restore confidence "

    dit laatste zal ook zeker voor nu wel zo zijn, het aandeel moet mi ook weer vertrouwen opbouwen bij de belegger, het heeft een nekschot gehad en is te ver doorgezakt, daar zit een penalty op - spijtig genoeg.
    maar ik zie TT toch ook wel weer aan de 10 noteren over tijd.

    succes
    Barclays en PC hadden dit achteraf toch wel briljant gezien, maar de algehele situatie staat nog steeds en betert, want de recente verkoop van Fleetmatics laat nu als 2e onderdeel voor TT zien aan wat voor een enorme onderwaardering het aandeel @ de beurs noteert.

    verder zijn de kosten voor opex nog steeds oplopende en dus niet aflopende of afvlakkend zoals voor verwachting in 2017 en wellicht zelfs nog verder uit, maar daar staat tegenover een winning van tenders die Here doet bibberen.
    neem wel aan dat de marge onder druk staat, want Here probeert de lack of quality te compenseren door in ieder geval de markt te verzieken, maar TT loopt verder uit en dat is wat voor nu het belangrijkste is, de opwaartse druk voor t aandeel zal namelijk komen uit volume ( omzet ) eerder dan winsten, maar dat geeft juist een premie voor overname door derden.

    de analist te volgen is MdD ondanks zijn straffe koersdoel-verlagingen is hij de man in de hot-spot , hij heeft toegang tot de top van TT , zie ook zijn gesprek verleden week na de sale van Fleetmatics met de CFO van TT.

    voor de opkomende toer met de TT karavaan naar Barcelona en Lissabon is zijn nieuwe werkgever vd partij.

    het gezwabber vd koers hier aan 8 is enkel te verklaren vanwege het feit dat TT under reports voor cijfers en dus ook under performs als aandeel aan de beurs, de super conservatieve manier van reporting is hier debet aan.
    toch is de opwaartse druk straks niet tegen te houden, de good news show komt eraan en ook de koopinteresse voor Telematics is niet weg.

  8. Koos99 10 augustus 2016 11:54
    quote:

    potpourri schreef op 10 augustus 2016 09:24:

    [...]

    de analist te volgen is MdD ondanks zijn straffe koersdoel-verlagingen is hij de man in de hot-spot , hij heeft toegang tot de top van TT , zie ook zijn gesprek verleden week na de sale van Fleetmatics met de CFO van TT.

    Ik heb vorige week wel een update van MdD zien langskomen, maar daar kon ik op geen enkele manier uit opmaken dat hij contact heeft gehad met de CFO. Is daar, voor zover bij iemand bekend, nog iets interessants gemeld?
  9. [verwijderd] 10 augustus 2016 12:21
    quote:

    Koos99 schreef op 10 augustus 2016 11:54:

    [...]

    Ik heb vorige week wel een update van MdD zien langskomen, maar daar kon ik op geen enkele manier uit opmaken dat hij contact heeft gehad met de CFO. Is daar, voor zover bij iemand bekend, nog iets interessants gemeld?
    ja zeker

    " have just spoken with TT CFO Titulaer on Fleetmatics acquisition and implied value TT Telematics "

    Koos, lees mijn berichten maar even terug van verleden week en dan kom je er wel uit.
    is trouwens niet enkel beperkt tot één analist, er zijn er meerdere die de onderwaardering van TT aan de beurs als een opportuniteit zien , vul zelf maar in of dat een opportuniteit is om:
    het aandeel te kopen, voor de founders het te delisten, voor een 3rd party in te stappen of voor een activist het spel op de wagen te zetten om wat te gaan kapitaliseren.

    maar hoe dan ook, één ding is duidelijk alle opportuniteiten wijzen wel op een koers die noordwaarts wijst en nogmaals TT onder de 10 euro is gewoon super kwetsbaar voor een "ingreep"

    we gaan het allemaal nog beleven en ik hoop het ook als aandeelhouder allemaal nog te mogen meemaken, dus mi zaak snel naar 10 plus, is de dreiging voor mogelijke boze opzet ook gereduceerd.

  10. [verwijderd] 5 september 2016 09:34


    upped estimates - upped price target

    " we are upping our price target to 10 euro based on updated estimates, now inclucing the announcements made after the 2Q16 results release, new products announced as well as expected new contracts from the Paris Autoshow

    we hv updated our model , now incorporating the PSA/TT fleet management cooperation, the TT/Sage cooperation
    we also include 2 new Automotive contracts in our model, something we hv not done before, TT has clearly indicated that it will give the market an update on order intake at the Paris show ( or abt)

    the main impact is therefore on our DCF based price target which moves from 9 to 10 euro.

    our investment case remains unchanged which is based on increasing operating leverage due to growth in automotive and telematics with consumer remaining the cash cow
    near term higher capex and opex limits OCF improvements but with automotive moving fast towards ADAS, semi autonmous and eventually autonomous vehicles and Telematics continuing to grow and make bolt on acquisitions, fast improving FCF is not a matter of if, but only of when.

    buy - target 10 euro

    OK, dit is de man in de sweet-spot en die kan t weten.
  11. Spoetnik 5 september 2016 11:15
    quote:

    potpourri schreef op 5 september 2016 09:34:

    upped estimates - upped price target

    " we are upping our price target to 10 euro based on updated estimates, now inclucing the announcements made after the 2Q16 results release, new products announced as well as expected new contracts from the Paris Autoshow

    we hv updated our model , now incorporating the PSA/TT fleet management cooperation, the TT/Sage cooperation
    we also include 2 new Automotive contracts in our model, something we hv not done before, TT has clearly indicated that it will give the market an update on order intake at the Paris show ( or abt)

    the main impact is therefore on our DCF based price target which moves from 9 to 10 euro.

    our investment case remains unchanged which is based on increasing operating leverage due to growth in automotive and telematics with consumer remaining the cash cow
    near term higher capex and opex limits OCF improvements but with automotive moving fast towards ADAS, semi autonmous and eventually autonomous vehicles and Telematics continuing to grow and make bolt on acquisitions, fast improving FCF is not a matter of if, but only of when.

    buy - target 10 euro

    OK, dit is de man in de sweet-spot en die kan t weten.

    Thanks, van welke analist komt dit? En hoe recent is het?
  12. trend follower 5 september 2016 11:18
    quote:

    potpourri schreef op 5 september 2016 09:34:

    upped estimates - upped price target

    " we are upping our price target to 10 euro based on updated estimates, now inclucing the announcements made after the 2Q16 results release, new products announced as well as expected new contracts from the Paris Autoshow

    we hv updated our model , now incorporating the PSA/TT fleet management cooperation, the TT/Sage cooperation
    we also include 2 new Automotive contracts in our model, something we hv not done before, TT has clearly indicated that it will give the market an update on order intake at the Paris show ( or abt)

    the main impact is therefore on our DCF based price target which moves from 9 to 10 euro.

    our investment case remains unchanged which is based on increasing operating leverage due to growth in automotive and telematics with consumer remaining the cash cow
    near term higher capex and opex limits OCF improvements but with automotive moving fast towards ADAS, semi autonmous and eventually autonomous vehicles and Telematics continuing to grow and make bolt on acquisitions, fast improving FCF is not a matter of if, but only of when.

    buy - target 10 euro

    OK, dit is de man in de sweet-spot en die kan t weten.

    NIBC is toch ook momenteel met TT op roadshow?
    Die info over automotive zal dan wel verkregen zijn afgelopen week als headsup voor de roadshow.
  13. KeesTom 5 september 2016 14:15
    quote:

    potpourri schreef op 5 september 2016 09:34:

    upped estimates - upped price target

    " we are upping our price target to 10 euro based on updated estimates, now inclucing the announcements made after the 2Q16 results release, new products announced as well as expected new contracts from the Paris Autoshow

    we hv updated our model , now incorporating the PSA/TT fleet management cooperation, the TT/Sage cooperation
    we also include 2 new Automotive contracts in our model, something we hv not done before, TT has clearly indicated that it will give the market an update on order intake at the Paris show ( or abt)

    the main impact is therefore on our DCF based price target which moves from 9 to 10 euro.

    our investment case remains unchanged which is based on increasing operating leverage due to growth in automotive and telematics with consumer remaining the cash cow
    near term higher capex and opex limits OCF improvements but with automotive moving fast towards ADAS, semi autonmous and eventually autonomous vehicles and Telematics continuing to grow and make bolt on acquisitions, fast improving FCF is not a matter of if, but only of when.

    buy - target 10 euro

    OK, dit is de man in de sweet-spot en die kan t weten.

    Ik twijfelde daar nog even aan wies, maar denk dat je dat prima hebt gezien. Den drijver is de man in de sweet-spot. Bedankt voor het delen........ab.
  14. [verwijderd] 5 september 2016 14:25
    quote:

    tomtommer schreef op 5 september 2016 14:15:

    [...]

    Ik twijfelde daar nog even aan wies, maar denk dat je dat prima hebt gezien. Den drijver is de man in de sweet-spot. Bedankt voor het delen........ab.
    Het vorige sheetje van Den Drijver, dat haastklusje waarbij hij zijn koersdoel verlaagde, zat vol fouten.
    En NIBC MdD zat er ook ik naast met zijn omzetcalculatie van de Volvo-deal.

    Gelukkig had ING een gesprek met de CFO en men kwam met dubbele omzetcijfers. Volvo loopt met het stapelen van de jaarabonnementen vrij snel naar de 100 miljoen per jaar. ING ziet dat, maar MdD van NIBC ziet die abonnementen op de real-time Maps en real-time Services niet eens. MdD zat er volledig naast.

    Hij zal straks na de Q3-cijfers zijn advies wel weer verder gaan verhogen. Mogelijk al direct weer naar 12 of zelfs naar 15 als Tesla binnen is. Hij moet namelijk zo snel mogelijk zijn rekenfouten corrigeren.
663 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links