Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,650 24 apr 2024 16:17
  • +0,130 (+2,36%) Dagrange 5,550 - 5,695
  • 327.239 Gem. (3M) 317,5K

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 82 83 84 85 86 ... 194 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. janrobert 21 augustus 2016 15:45
    quote:

    Slainte schreef op 21 augustus 2016 15:36:

    Iedereen hier blijft maar hangen in dat HERE verhaal; dat is ruim een jaar geleden. Was het destijds al een absurd dure (mis)koop, in dat jaar is er technologisch enorm veel veranderd.
    Iedereen is bezig met zelf kaarten te maken voor SDC's en ik betwijfel of er überhaupt nog interesse zou zijn om de kaarten van TOM2 te kopen. Dus wat zijn die nog waard (als asset)?
    Ik denk dat de markt ze nu al op nul waardeert (zie koers), zeker is dat ze per dag minder waard worden.

    Ik verkoop morgen direct alles
  2. [verwijderd] 21 augustus 2016 16:02
    quote:

    Slainte schreef op 21 augustus 2016 15:36:

    Iedereen hier blijft maar hangen in dat HERE verhaal; dat is ruim een jaar geleden. Was het destijds al een absurd dure (mis)koop, in dat jaar is er technologisch enorm veel veranderd.
    Iedereen is bezig met zelf kaarten te maken voor SDC's en ik betwijfel of er überhaupt nog interesse zou zijn om de kaarten van TOM2 te kopen. Dus wat zijn die nog waard (als asset)?
    Ik denk dat de markt ze nu al op nul waardeert (zie koers), zeker is dat ze per dag minder waard worden.

    Je begrijpt er geen reedt van. As ever.
  3. [verwijderd] 21 augustus 2016 18:00
    quote:

    paulta schreef op 21 augustus 2016 17:53:

    www.rtvnh.nl/nieuws/190357/flinke-aan...

    2 jaar oud en waarschijnlijk total loss, gelukkig geen noemenswaardige verwondingen.

    Maar hoe kon dit gebeuren? totaal overzichtelijk, geen onduidelijkheden...
    De chauffeur zou toch niet compleet op de "auto pilot"........
    Hier in het dorp twee bakfietsen op elkaar gebotst.
  4. [verwijderd] 21 augustus 2016 20:05
    quote:

    *Justin* schreef op 21 augustus 2016 16:02:

    [...]

    Je begrijpt er geen reedt van. As ever.
    In tegendeel. Slainte is naar mijn mening een waardevolle poster. Jij daarentegen reageert als centrale verdediger van dit forum. Steeds minder doe je aan bronvermeldingen of stuur je een linkje mee. Je bronnen zijn altijd van het kaliber 'analist' of dergelijke, maar vrijwel altijd anoniem.
    Jij laat het niet toe dat mensen realisme aan de dag leggen. Iedere poging daartoe wordt door jou alsof je een shorter van menigen bent genivelleerd.
    Hier wordt gejuichd als er positief nieuws gebracht wordt en de koers stijgt, maar treuren mag niet.
    Natuurlijk is er wél inmiddels al een jaar verstreken sind de HERE overname en liggen de kaarten anders dan toen. Logisch dat partijen zelf met hulp van als paddenstoel uit de grond schietende start-ups zelf kaarten gaan maken. Er is veel meer inzicht aanwezig dan toen, er is hardware om zelf mee te experimenteren en de focus ligt veel meer op terreinen waar TomTom alleenheerser leek.
    Kortom: grote vraag blijft: wanneer gaat de hele rimram van TomTom nu eens echt in productie? Wie maakt er daadwerkelijk gebruik van RealTime Maps? Wanneer komen er RoadDNA gebruikers? etc. etc.
  5. [verwijderd] 21 augustus 2016 20:37
    quote:

    paulta schreef op 21 augustus 2016 18:43:

    Twee spierwitte autos met als achtergrond het witte Crown Plaza hotel, het tijdstip met de zon erbij....

    Ik twijfel nog of ik een linkje zal zetten naar de importante US-website forums....
    Als dat nou je stelling moet onderbouwen. Het wordt steeds meer aandachttrekkerij.
  6. [verwijderd] 21 augustus 2016 22:03
    quote:

    db8r schreef op 21 augustus 2016 20:05:

    [...]
    In tegendeel. Slainte is naar mijn mening een waardevolle poster. Jij daarentegen reageert als centrale verdediger van dit forum. Steeds minder doe je aan bronvermeldingen of stuur je een linkje mee. Je bronnen zijn altijd van het kaliber 'analist' of dergelijke, maar vrijwel altijd anoniem.
    Jij laat het niet toe dat mensen realisme aan de dag leggen. Iedere poging daartoe wordt door jou alsof je een shorter van menigen bent genivelleerd.
    Hier wordt gejuichd als er positief nieuws gebracht wordt en de koers stijgt, maar treuren mag niet.
    Natuurlijk is er wél inmiddels al een jaar verstreken sind de HERE overname en liggen de kaarten anders dan toen. Logisch dat partijen zelf met hulp van als paddenstoel uit de grond schietende start-ups zelf kaarten gaan maken. Er is veel meer inzicht aanwezig dan toen, er is hardware om zelf mee te experimenteren en de focus ligt veel meer op terreinen waar TomTom alleenheerser leek.
    Kortom: grote vraag blijft: wanneer gaat de hele rimram van TomTom nu eens echt in productie? Wie maakt er daadwerkelijk gebruik van RealTime Maps? Wanneer komen er RoadDNA gebruikers? etc. etc.
    Te absurde stelling om inhoudelijk op te reageren. Als het gaat om bronvermeldingen. Die doe ik zeer frequent met naan en toenaam (op hoge uitzonderingen na) in tegenstelling juist tot posts zoals die van Slainte. Ben dus volledig met je eens dat onderbouwing belangrijk is. Pas dan kun je stellen dat iemand 'realisme aan de dag legt'.
  7. forum rang 7 Dutchy Ron 21 augustus 2016 22:16
    Here is bezig met nieuwe investeerders die een belang nemen in Here, zoals FB, Amazon, MSFT, etc.. Niet de minsten en met voldoende doekoes. Nvidia (ook voldoende doekoes) zal n.m.m. qua software/hardware de grootste speler zijn/worden vwb sdc en EV. de vraag is in hoeverre de producten van TT (nog) uniek zijn en compatible met de toekomstige standaarden. Als TT zelf betrokken (een partij) is bij het tot stand komen van standaarden dan is dat een goed teken, geen garantie op een goede afloop. De consumentenmarkt gaat snel achteruit dus het TT orderboek moet voller en de IR beter. Deals met Apple (voor appel en ei) ivm exposure horen daarbij. HG zal niet zo'n eenvoudig stappenplan (Master Plan) hebben als Elon Musk en laat zich niet in de kaart kijken.

    Tesla heeft mega impact op autobranche, alles mbt EV en SDC komt nu in de hoogste versnelling. Een EV is echter niet afhankelijk van TT producten, een SDC (in 2020 of later) vermoedelijk ook niet. Google maps integreert wel goed (beter) met andere features dan TT. Afgelopen week zelf ervaren tijdens ritje in de Tesla van de EV ambassadeur van NL. Benieuwd welke maps Tesla model 3 krijgt en voor autopilot2.0 wordt gebruikt. De afhankelijkheid en relatie tussen SDC en TT bepaalt voor een groot deel de toekomst van TT m, oa omdat (de gratis) Google maps ook niet stil staat.

    Neemt niet weg dat ik geloof in een koers van 12 eind dit jaar met een (gecontroleerde) stijging van 1 euro p/mnd en rond expiratie een koers tussen 8,80-9,20 (sept), 9,80-10,20 (okt), etc.

    NB: OpenTV zou de Windows worden voor de TV's en daarvan dacht men ook dat ze een uniek product hadden voor de opkomende target advertising. Gingen voor uit m'n hoofd $2,65 vd beurs (ATH>$250). Ik vertrouw alleen mezelf!

    Succes komende week en iets meer wederzijds respect gewenst!

  8. Energy 21 augustus 2016 22:39
    Waarom maakt tt zelf geen auto's? En tankstations?en waarom winnen ze geen olie...Dutchy ron je maakt jezelf belachelijk!
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 21 augustus 2016 22:25:

    Nabrander.....waarom heeft TT Bosch nodig? Lees waarom realiseert TT die Bosch producten niet zelf zodat ze een volwaardiger totaalproduct kunnen leveren?
  9. forum rang 7 Dutchy Ron 21 augustus 2016 23:16
    Waarom bouwt Tesla alles zelf, zelfs z'n eigen fabriek en robots?
    Er komt een dag dat je terugdenkt aan deze vraag. Voor de goede orde ik bedoel niet dat TT alle Bosch producten moet gaan bouwen, maar dat spreekt neem ik aan voor zich. Denk er nog maar eens over na en zoek maar eens uit warm TT zaken doet met Bosch. Is geen gekke vraag/gedachte. Maar iedereen mag z'n mening hebben.

    Bekijk dit filmpje ook maar eens youtu.be/pqnKHlW-YJE
  10. [verwijderd] 22 augustus 2016 02:43
    quote:

    martinmartin schreef op 21 augustus 2016 13:40:

    [...]

    Ja, oke ik kom van 13 euro en ik heb zowel 2,50 als 12 gezien. En nu weer 8 euro.

    Triest, maar dat vermoedde ik al. Waarschijnlijk lopen er hier velen rond zoals jij. Mensen die er al in zitten vanaf 30, 40 euro en, te koppig om hun ongelijk toe te geven, nooit zijn uitgestapt.
    Ja, dan gaan verhaaltjes over deals met Tesla en koersen van 100+ er natuurlijk in als zoete koek.

    Het verklaart iig wel volledig dit opmerkelijke forum. Het verbeten fanatisme, de totale afwezigheid van objectiviteit en de aversie tegen kritiek. Maar bovenal het absurd enthousiasme bij alles wat maar de schijn van positief nieuws zou kunnen hebben. Ongefundeerde onzin, het maakt niet uit, als het positief is wordt het gretig geslikt.

    Collectieve voor-de-gek-houderij; ja inderdaad, een soort sekte/religie.
    Een groep gedupeerden, lotgenoten die elkaar gevonden hebben in hun gedwongen liefde voor een bedrijf dat hen alleen maar pijn heeft gedaan. Rituele analyses om de pijn te verzachten, AB's om de goden gunstig te stemmen, wachtend en hopend op betere tijden.

    Sterkte.

  11. [verwijderd] 22 augustus 2016 07:42
    quote:

    Slainte schreef op 22 augustus 2016 02:43:

    [...]

    Triest, maar dat vermoedde ik al. Waarschijnlijk lopen er hier velen rond zoals jij. Mensen die er al in zitten vanaf 30, 40 euro en, te koppig om hun ongelijk toe te geven, nooit zijn uitgestapt.
    Ja, dan gaan verhaaltjes over deals met Tesla en koersen van 100+ er natuurlijk in als zoete koek.

    Het verklaart iig wel volledig dit opmerkelijke forum. Het verbeten fanatisme, de totale afwezigheid van objectiviteit en de aversie tegen kritiek. Maar bovenal het absurd enthousiasme bij alles wat maar de schijn van positief nieuws zou kunnen hebben. Ongefundeerde onzin, het maakt niet uit, als het positief is wordt het gretig geslikt.

    Collectieve voor-de-gek-houderij; ja inderdaad, een soort sekte/religie.
    Een groep gedupeerden, lotgenoten die elkaar gevonden hebben in hun gedwongen liefde voor een bedrijf dat hen alleen maar pijn heeft gedaan. Rituele analyses om de pijn te verzachten, AB's om de goden gunstig te stemmen, wachtend en hopend op betere tijden.

    Sterkte.

    Gelukkig ben jij er nog! Ieder positief nieuws bagataliserend, in krampachtig en wanhopig aandoende pogingen je shortpostiepijn te verzachten. Zelfs diep in de nacht. Leef met je mee hoor, wat een getob zeg.
3.871 Posts
Pagina: «« 1 ... 82 83 84 85 86 ... 194 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links