Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
mjmj schreef op 29 juli 2016 10:57 :
[...]
B-B jij post voor zover ik zie voornamelijk posts met een negatieve ondertoon, veelal gebaseerd op een eigen interpretaties zonder dat daar feiten aan ten grondslag liggen. Waarom doe je dat?
Ik ben negatief als een belegging negatief is/wordt. Ik ben positief als een belegging positief is/wordt. Postings hier hebben geen invloed op de koers.
Y schreef op 29 juli 2016 11:06 :
[...]
(Zeer) B eperkt - B ertrouwbaar
Beste_Belegger
tatje schreef op 29 juli 2016 12:11 :
Je hebt boven het rijtje van Marshall Wace , WorldQuant staan !
Oeps, foutje. Zit nog te slapen.. :-)
B_B schreef op 29 juli 2016 12:14 :
[...]
Beste_Belegger
Beleggen is vooruitzien. Wat heb jij op de bammetjes?www.youtube.com/watch?v=wrItcbpLaAA
B_B schreef op 29 juli 2016 12:13 :
[...]
Ik ben negatief als een belegging negatief is/wordt.
Ik ben positief als een belegging positief is/wordt.
Postings hier hebben geen invloed op de koers.
Ben je soms een betaalde basher?
Juun schreef op 29 juli 2016 10:58 :
Ik heb zojuist de calls september16 die ik nog had, doorgerold naar oktober16. Dat is dan ná de Paris Motorshow en óp de dag van de kwartaalcijfers TT, met een update van het orderboek. Cijfers voorbeurs en expiratie in de laatste minuut van de handel, op dezelfde dag. Wellicht grote volatiliteit op de cijferdag, geremd door expiratiebelangen. Mijn belang ligt natuurlijk naar boven toe, zonder een bovengrens uiteraard.
Ik verwacht dat de koers richting cijfers tussen 8/8.50 euro staat. Met goede berichten tijdens Paris Motor show of derde kwartaal cijfers kan de koers een jump maken. Juun door jouw berichtje ben ik getriggerd en heb ook calls oktober 7.00 aangeschaft.
B_B schreef op 29 juli 2016 12:14 :
[...]
Beste_Belegger
Betaalde_Basher
De krant van gisteren is oud papier , de krant van morgen is onbetaalbaar
allen,ik weet dat het komkommertijd is, maar geef bepaalde personen (BB, MM etc.) hier nu niet een platform door op hun postings te reageren. Gewoon skippen
Wat je ook van Uber mag vinden, ze zijn wel een partner van TT en nu ook toegelaten in China. Taxidiensten Wat Facebook en Twitter nog niet is gelukt, heeft Uber voor elkaar: officieel toegang tot de Chinese markt waarop het Chinese Didi domineert.www.nrc.nl/nieuws/2016/07/29/china-la... Als eerste grote economie van de wereld heeft China vrijdag de onlinetaxidiensten Didi Chuxing en Uber gelegaliseerd. De Chinese en Amerikaanse makers van deze twee ‘ontwrichtende’ taxi-apps en hun belangrijkste investeerders, waaronder Apple en Alibaba, reageerden opgetogen op deze juridische doorbraak.
groeibriljant schreef op 29 juli 2016 10:18 :
[...]
Kaarten maken is een specialistische expertise
Ja, vroeger, in de 17e eeuw (het centennium van de meeste posters hier), dat was wat, kaarten maken; uitdagend, moeilijk en waardevol. Maar tegenwoordig stelt het niets meer voor, iedereen kan het en het is zelfs goedkoper om het zelf te doen dan om het bij iemand af te nemen.
Slainte schreef op 29 juli 2016 13:32 :
[...]
Ja, vroeger, in de 17e eeuw (het centennium van de meeste posters hier), dat was wat, kaarten maken; uitdagend, moeilijk en waardevol. Maar tegenwoordig stelt het niets meer voor, iedereen kan het en het is zelfs goedkoper om het zelf te doen dan om het bij iemand af te nemen.
Iemand moet het doen. www.youtube.com/watch?v=VyRJIfTFw6U
De volgende bekende basher/alias dient zich vandaag ook weer aan. Vraag dat kaarten maken trouwens maar eens aan Google en de Duitse autofabrikanten. Die zijn allemaal hartstikke gek dat ze miljarden uitgeven en een specialistische organisatie opbouwen. En vraag dan gelijk Apple en Uber ook (die willen wel, maar kunnen het niet eens zelf; gebruiken TomTom als basis). Of vraag waarom het Microsoft niet is gelukt; ook zo'n dom bedrijfje. Jij gelooft denk ik in sprookjes. Ik zou maar niet te veel geloof hechten aan die onzinverhaaltjes van Mobileye over kaarten maken via de relatief beperkte crowdsensoren. Als dat al iets oplevert over 5 jaar, dan is de kwaliteit sowieso te beperkt voor de markteisen (garbage in= garbage out). Zelfs trouwe klant Tesla stinkt er iig niet langer in en stopt met Mobileye. Wordt zeer waarschijnlijk vervangen door Bosch (+ mogelijk TomTom). Mobileye zelf krabbelt trouwens ook snel terug en ze hebben het nu opeens over een REM-layer bovenop de kaarten van Here en TomTom. Ze zoeken zelfs een samenwerking met Here en TomTom. Wellicht is het wat voor Here. TomTom heeft ze iig niet nodig want RoadDNA is nu al beschikbaar en heeft zich al bewezen als unieke en veilige positioneringstechnologie die niet afhankellijk is van de cloud/fragiele mobiele datanetwerken.
Waarom is de koers dan zo laag
Slainte schreef op 29 juli 2016 13:32 :
[...]
Ja, vroeger, in de 17e eeuw (het centennium van de meeste posters hier), dat was wat, kaarten maken; uitdagend, moeilijk en waardevol. Maar tegenwoordig stelt het niets meer voor, iedereen kan het en het is zelfs goedkoper om het zelf te doen dan om het bij iemand af te nemen.
Maar dan heb je over de routekaarten, niet de sensing en planning van de SDC. Ik zou niet weten wat goedkoper is. Maar het is eigenlijk van de gekke dat er een grote colonne mapping-vans (eventueel ondersteund door imaging vanuit de lucht ) allemaal dezelfde 'recording' verrichten en dat dat dan toch kosten-effectief zou zijn.
janrobert schreef op 29 juli 2016 14:05 :
Waarom is de koers dan zo laag
Waarom staat de dow zo hoog??? Manipulatie?? Waarom staat Mobileye zo hoog??
Omdat de winst nog zo laag is en beleggers niet veel verder kijken dan dat. Die zien TomTom als PND-leverancier. Zien niet dat die winsten de afgelopen jaren zeer fors zijn gedrukt door de vele honderden miljoenen aan direct weggeboekte ontwikkelingskosten voor het nieuwe real-time platform, nieuwe producten en nieuwe klanten. De kost gaat echter voor de baat. Ondertussen zijn de 3 nieuwe Divisies zeer succesvol. -Licensing met groeiende smartphoneklanten als Apple en Uber. -Telematics met 650.000 jaarabonnementen en in de periode 2016-2022 gemiddeld 28,5% per jaar groeiend. -Automotive met klanten als Fiat-Chrysler, Renault, Peugeot-Citroen, Volvo en ook de ontwikkelingssamenwerkingen met Volkswagen en Bosch. Alleen al qua huidige assetwaarde is TomTom minimaal 30 euro waard. Als je wat verder kijkt zie je dat we aan de vooravond staan van jarenlange groei (orderboek Automotive 2015 >300 miljoen op basis van take-rate 27%). De ultravoorzichtige Goddijn voorspelt een groei in marktaandeel Automotive van nu 20% naar 50% in 2020. Dan gaat de omzet in die Divisie boven de 1 miljard en de koers toch echt door de 100 euro.
Dank vor je antwoord Ik hoop dat je gelijk krijgt
Hik schreef op 29 juli 2016 14:06 :
[...]
Maar dan heb je over de routekaarten, niet de sensing en planning van de SDC.
Ik zou niet weten wat goedkoper is. Maar het is eigenlijk van de gekke dat er een grote colonne mapping-vans (eventueel ondersteund door imaging vanuit de lucht ) allemaal dezelfde 'recording' verrichten en dat dat dan toch kosten-effectief zou zijn.
Het zijn allang geen routekaarten meer. Die mapping-vans maken met zeer hoogwaardige sensoren zeer hoogwaardige detailkaarten en positioneringslagen. Niet alleen voor de nieuwe generatie ADAS/HAD-systemen maar straks ook voor de SDC (over 5-10-20jaar?). Met de relatief beperkte crowdsensoren lukt dat hoogwaardige kaarten maken simpelweg niet. Zeker niet de komende 10 jaar en tegen die tijd zijn de eisen niet 10 cm maar 1 cm nauwkeurig. Mapping-vans blijven dus nog wel even nodig voor de basis. En laat nou net de markt steeds betere kaarten en positioneringstechnologie afdwingen. Gebruik je als fabrikant niet de beste oplossing (Veilig, redundant etc.), dan ben je aansprakelijk voor de schade. Nog even los van de imagoschade in de markt. Vandaar ook dat Tesla nu snel stappen moet zetten. De eerste stap is stoppen met de roadmap van Mobileye (te onzeker, te beperkte leverancier en men wil geen lock-in). Volgende week wellicht de aankondiging wat ze gaan doen!
Vici bedankt. Als eerste grote economie van de wereld heeft China vrijdag de onlinetaxidiensten Didi Chuxing en Uber gelegaliseerd. De Chinese en Amerikaanse makers van deze twee ‘ontwrichtende’ taxi-apps en hun belangrijkste investeerders, waaronder Apple en Alibaba, reageerden opgetogen op deze juridische doorbraak. Ja ja, we lezen het goed, belangrijkste investeerders. Apple 1 miljard in Didi, voor de zekerheid. Maar zou me niets verbazen als Apple ook in Uber gaat investeren. of al doet. Apple licentie van Tom Tom Uber licentie van Tom Tom. Apple 1 miljard in chinese DiDi. Apple 4000 mensen in Indie. Tom Tom ipv Here bij het chinese Volvo. Tesla weg bij mobil eye. Harold vaak naar Noord Amerika. Het spel is op de wagen. Kwestie van tijd en sommige kaarten kunnen niet langer voor de borst worden gehouden :-) AVE.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)