Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 313,7K

TOMTOM JULI 2016

5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 217 218 219 220 221 ... 257 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 boem! 21 juli 2016 14:36
    quote:

    limomilo schreef op 21 juli 2016 09:02:

    Martinmartin 20 juli 17.42
    AND koerst aan op een overname en dan is het kassa voor de zittende aandeelhouders.
    Indien dat niet lukt is het over en sluiten en huilen voor degenen die er in zitten want op basis van omzet marge en opex zit er ondanks de grote omzettoename geen echte muziek in.
    Even een verlate reactie op de laatste zin :
    AND jaaromzet 5,99 miljoen
    winst 5,00 miljoen
    winst per aandeel 1,36
    Waar blijft TT dan met zijn 1000 miljoen en een winst per aandeel van verwachte 0,23
    Niet om het te bagitaliseren maar jij snapt ook wel dat met een omzet van 5,99 miljoen je geen winst kan tonen van 5 miljoen als je een relatief groot aantaal werknemers op de pay-rol hebt staan.
    De winst kon worden getoond door de assets(kaarten) naar boven bij te stellen vanwege hun succes bij nieuwe klanten.
    Ik hoop echt dat AND een succes wordt voor de zittende aandeelhouders maar dan zal dat wel moeten komen vanuit een overname(en de markt is hot) want vanuit een stand-alone situatie zie ik eerder de winst verdampen dan toenemen.
  2. [verwijderd] 21 juli 2016 14:37
    quote:

    Oeps...! schreef op 21 juli 2016 13:41:

    -Er zit geen fantasie in het aandeel TomTom! Fantasie in een aandeel zorgt alleen voor bubbels
    -De belangen voor de komende 10 jaren voor autonoom rijden zijn groot. Het "geklooi" in dit aandeel zal dus blijven. Er zullen meerdere partijen zijn die op dit aandeel (lees bedrijf) azen.
    - Elon Musk zal (bij) de eerste willen zijn in autonoom rijden en komt er steeds meer achter dat hij Tom2 nodig heeft. Vergeet niet dat bij de open dagen in Eindhoven er in de filmpje van T2 Volvo en Telsa auto's voorkwamen. Volvo weten we inmiddels, Tesla.....???
    - Er is maar één onafhankelijke kaartenmaker ter wereld en die heeft een voorsprong van enkele jaren
    - T2 heeft dit jaar niet voor niets een belangrijke Aword gewonnen; Best IP Department Award (The aim of the awards is simple - to find and recognise the best.)
    - T2 schrijft veel en ook grote orders (zie site TomTom)
    - Steeds meer automakers komen er achter dat ze Tom2 nodig (zullen) hebben
    - De cijfers van het tweede kwartaal zijn beter dan verwacht
    - Een exit? Ik denk het niet. Iemand die in The Endgame een belangrijke rol wil spelen moet dat natuurlijk wel met fair play doen anders heeft The Endgame geen inhoud. The Endgame winnen zonder eerlijk spel heeft geen enkele zin.
    - Apple, Uber, Bosch zijn grote namen en goede partners.
    - 100% Volvo, het veiligste automerk ter wereld! Volvo verbind zijn naam en toekomst op deze manier aan T2

    Elke dag een paar cent erbij voor het komend jaar vindt ik prima, dan loopt het toch lekker op.
    Juist, het is maar wat je wilt; fantasie voor vandaag, de volgende weken, de volgende maanden of voor de volgende jaren.
  3. [verwijderd] 21 juli 2016 14:46
    quote:

    JacobusJW schreef op 21 juli 2016 14:31:

    [...]

    Shorters zijn net zo gek en net zo goed als longers. Grote shorters beschikken echter over systemen/programma's die wij niet hebben. Toch heb ik ze, met al hun computerhulp, al menig keer grove inschattingsfouten zien maken.

    Die 12m winst hadden ook zij blijkbaar niet verwacht.

    Je ziet vaak dat als een koers meerdere dagen achter elkaar groen eindigt zij beginnen met coveren en daarmee bedoel ik overdag de koers drukken en daarbij plukjes coveren.
    Hedgefunds schijnen het heel slecht te doen. Hoop dat ze zich niet teveel missers kunnen veroorloven. Dan kan idd het coveren best snel starten. Koers loopt aardig op vanaf 6,006. Beter de eerste zijn die terugkoopt dan de laatste... Het blijven hyena's hè?
  4. forum rang 6 tatje 21 juli 2016 15:00
    quote:

    vogelspotter schreef op 21 juli 2016 13:23:

    Tatje ik ben blij u hier terug tegen te komen , na het gezellig USG forum.
    De kwaliteit van de forums zijn wat beschaafdheid en bekwaamheid betreft niet te vergelijken . Op u en enkele forumgebruikers na , ik blijf
    daardoor ook het volste vertrouwen in uw post hebben .
    Ha vogelspotter,

    Qua beschaafdheid zijn de forums inderdaad niet te vergelijken.

    Maar qua bekwaamheid, denk ik dat er op dit forum personen zitten, die ECHT van de hoed en de rand weten.

    Ik denk dat de top van bekwaamheid op dit forum zelfs hoger is dan bij USG.

    Het is hier alleen jammer, dat er een aantal stoeptegels tussen zitten, die er genoegen inscheppen, een mening te geven op een HEEL vreemde manier.

    Maar de kundigheid is op dit forum heel hoog en ik denk dat de materie ook veel uitgebreider is en dieper gaat.

    Ik heb me goed ingelezen en blijf.

    Vogelspotter ik geloof in dit aandeel en zijn management.

    Maar niets is zeker op deze wereld.

    Vanmorgen gegolft, kaput wie hund zal ik maar zeggen, nu de tour en vanavond op de snorbrommer en ergens lekker eten.

    Doei.
  5. flatliner 21 juli 2016 15:01
    Heerlijk die swings, gemiddelde aankoopkoers kunnen verlagen naar 7,042.

    quote:

    JacobusJW schreef op 21 juli 2016 14:31:

    [...]. Toch heb ik ze, met al hun computerhulp, al menig keer grove inschattingsfouten zien maken.
    Het is niet zo dat ze alleen maar speculeren op koersdalingen omdat ze de koers hier kunnen zetten of inside-info hebben. Ze hedgen met een shortpositie op o.a. TT vermoedelijk een longpositie in andere fondsen, Wies heeft het hier al meermaals mooi uitgelegd.
  6. [verwijderd] 21 juli 2016 15:16
    quote:

    Levy schreef op 21 juli 2016 13:20:

    Gemengde resultaten TomTom

    19 juli | 15:45

    TomTom (Kopen) rapporteerde gemengde resultaten over het tweede kwartaal. De omzet bleef met € 265 miljoen ongeveer gelijk. Dit was 2% lager dan door analisten was verwacht. De bruto marges verbeterden daarentegen. De operationele winst (EBIT) kwam overeen met de verwachtingen als geen rekening wordt gehouden met eenmalige baten. Het is belangrijk dat de divisie Automotive het zowel qua omzet als winst beter deed dan verwacht.

    De andere 2 belangrijke divisies, Licensing en Telematics, deden het iets slechter dan we hadden ingeschat. De consumentenmarkt had last van de problemen in Europa op het gebied van draagbare apparaten (PND). Alles bij elkaar genomen kijken we neutraal aan tegen deze resultaten. TomTom herhaalt zijn verwachtingen voor heel 2016. Dat moet als een opluchting komen voor sommigen die vreesden dat de verwachtingen zouden worden teruggeschroefd.

    De operationele winst werd gunstig beïnvloed door twee oorzaken. Er was sprake van een belangrijke schikking. Het bedrijf kon daarnaast een voorziening laten vrijvallen omdat de bonussen lager uitvallen als gevolg van de gedaalde aandelenprijs. Als geen rekening wordt gehouden met deze eenmalige baten dan kwam de operationele winst overeen met de verwachtingen.

    Wat de omzet betreft deed de Automotive divisie het goed, maar de Consumententak, Licensing en Telematics bleven achter bij de verwachtingen.

    De Automotive divisie profiteerde van hogere omzetten van bestaande contracten en een aantal nieuwe overeenkomsten. Licensing deed het minder dan verwacht. De Content/services/software tak deed het beter met een 6% hogere omzet. De Hardware tak daalde juist met 4%. Wij waren uitgegaan van een daling van 1%. De bruto marges van dit onderdeel verbeterden. De Services tak is winstgevender dan de Hardware tak.

    Er werden geen nieuwe contracten in de Automotive divisie bekendgemaakt. In het afgelopen kwartaal zijn diverse contracten gesloten en bekendgemaakt. De meest opmerkelijke was het contract met Volvo. De consumentenmarkt had een zwak kwartaal. Dat was vooral het gevolg van een tegenvallende vraag in Europa. Dat had mede te maken met het EK voetbal. Het onderdeel Sport (horloges) deed het echter beter dan verwacht. Dit onderdeel maakt nu 15% van de omzet van de Consumententak uit.

    De netto kaspositie bedroeg € 58 miljoen. Het bedrijf denkt dit jaar een omzet te behalen van € 1.050 miljoen. De aangepaste winst per aandeel zal naar verwachting uitkomen op € 0,23. De groei van de Automotive divisie zal dit jaar in de buurt van 25% uitkomen. Eerder ging het bedrijf nog uit van een groei tussen 15% en 20%.
    Beste Levy uit welke koker komt dit verhaal?
  7. NeedForSpeed 21 juli 2016 15:42
    quote:

    potpourri schreef op 21 juli 2016 08:30:

    ze belazeren je bij TT als privé-aandeelhouder waar je bijstaat, straks zit er zoveel ongerealiseerde winst in de def revenue pot dat een partner of een exit @ 40% premie zichzelf betaald, enkel het vrijvallen uit deze pot zet de koers al op 12 euro voor waardering, zo kan ik me ook inkopen aan 10 of het uitkopen.
    we staan hier aan 7 omdat het uitkomt, niet omdat het een rechtvaardige koers is, als je anders met je kosten omgaat zou TT nu al op jaarbasis een wpa van 40 ct kunnen laten zien, da's potverdorie het dubbele van wat wij voorgeschoteld krijgen en dan moeten de nieuwe deals nog op stoom komen.
    kan me niet voorstellen dat JdM ze hier mee laat wegkomen, of hij moet het allemaal prima vinden voor een groter doel.

    TT's grootste handicap voor de reguliere aandeelhouder
    " far too much private company behaviour for a listed stock " tijd dat hier wat gaat veranderen.

    Tja, eens, maar wat kunnen we doen Wies om het activisme aan te wakkeren bij die partijen die leverage hebben?
  8. [verwijderd] 21 juli 2016 15:54
    pffjoe, dat middelen is goed afgelopen gelukkig.
    Ben ze kwijt, nu heeft Tom2 weer een normale weging in de porto.

    Deferred revenue is heel normaal omdat het over vooruitbetalen van diensten / lincences / support gaat die in de toekomst geleverd worden. Private Equity is hier ook niet perse in geïnteresseerd omdat het realiseren naar de P&L hiervan non cash is.

    Succes allemaal.
  9. [verwijderd] 21 juli 2016 16:06
    Heel moeilijk in te schatten. Gaan "the men with a mission" de huidige koper even laten uitrazen om daarna weer keihard naar beneden te manipuleren? Of is er eindelijk een strategische koper opgestaan meer verstand dan een oerang oetang?

    Het lijkt al maanden zo ontiegelijk simpel. Gewoon de freefloat flink leegtrekken (10-20%) en het pannetje lekker laten pruttelen. Maar dat soort lefgozers waren tot voor enkele dagen in geen velden of wegen te bekennen.
  10. Balimoney 21 juli 2016 16:31
    quote:

    vogelspotter schreef op 21 juli 2016 13:23:

    Tatje ik ben blij u hier terug tegen te komen , na het gezellig USG forum.
    De kwaliteit van de forums zijn wat beschaafdheid en bekwaamheid betreft niet te vergelijken . Op u en enkele forumgebruikers na , ik blijf
    daardoor ook het volste vertrouwen in uw post hebben .
    LOL
  11. [verwijderd] 21 juli 2016 16:43
    Laat ik het zo zeggen. Er is een groep posters die nu geheel terecht kiezen voor het terras ipv de type machine. 1 ding is zeker.mocht op enig moment de koers weer in een glijvlucht komen er druk gebarend wordt gezwaaid naar de obert om weer gezellig aan te schuiven bij het drukste forum van iex.
  12. seren 21 juli 2016 18:28
    quote:

    Jammer dit!! schreef op 21 juli 2016 09:20:

    Ik heb het gevoel dat alles wat nu gedumpt wordt, mooi opgevangen wordt door iemand. Ziet er beter uit, hoewel de omzet nog laag is natuurlijk... .wordt een mooie dag voor tomtom denk ik...succes! !
    bij het dagelijkse teruglezen, is dit de quote van de dag.
    weinig bijzonders vandaag, maar een voorspelbare 2% per dag is best leuk voor de komende weken. Zoals eerder aangegeven wordt TT nu weer langzaam naar een normale koers gebracht.
5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 217 218 219 220 221 ... 257 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links