Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TOMTOM JULI 2016

5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 257 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 juli 2016 10:41
    quote:

    mjmj schreef op 2 juli 2016 10:18:

    [...]

    Ja hallo, niet iedereen (v)rijdt veilig volgens de voorschriften. Dus een voorschrift wordt nooit 100% gevolgd. Dan kan je je wel beroepen op die voorschriften en je juridisch indekken maar als de ongelukken blijven komen gaat er toch echt iets gebeuren met je reputatie. In dit soort situaties gaat het om robuustheid van de techniek en daar spelen menselijke factoren de hoofdrol.
    Het is mensen eigen om zich te focussen op negatieve zaken rond vernieuwing. Sinds de introductie van het rijtuig en daarna de auto met benzine motor is het aantal verkeersdoden toegenomen. De zelfrijdende auto gaat dat patroon keren. Dat er nu één dode te betreuren valt is tragisch maar niet geheel te vermijden. Ook straks zullen er (weliswaar veel minder) mensen dood gaan door verkeersdeelname.
    Volgens Tesla was dit een 'uitzonderlijke situatie' die er voor zorgde dat het gevaar niet herkend werd. Mogelijk zou hier het ontwerp op aangepast moeten worden en zien we hier de eerste beperkingen van vusiele techniek. Wellicht kan uitbreiding van het veiligheidssysteem met Lidar uitkomst bieden.
    Wat betreft het niet attent zijn van de bestuurder had Tesla dit technisch kunnen oplossen door met sensoren in het stuur te 'eisen' dat er minimaal één hand aan het stuur zou blijven. In hun drang om de eerste te zijn hebben ze hier misschien niet genoeg op gefocust en gingen ze uit van de volwassenheid en verantwoordelijkheid van de bestuurder. Al snel na het beschikbaar komen van lane-assist en lane-departure warning in de Tesla verschenen er filmpjes op youtube over mensen die rustig op de achterbank gingen zitten. Tja.
    Er zijn ook filmpjes op youtube waaruit blijkt dat de Tesla mensen heeft behoed voor een ongeluk. Maar dat vinden we normaal. We richten ons op het negatieve. Tóch kan Tesla nu al claimen dat het aantal verkeersslachtoffers per gereden mile in een Tesla ver onder het gemiddelde ligt. De koers van Tesla en Mobileye had er gisteren geen last van. Het is altijd weer het sensatiebeluste journaille dat zich wellustig hier op stort. Hoeveel domme reacties er wel niet op Twitter staan. Daar is dit forum nog heilig bij.
  2. mjmj 2 juli 2016 11:08
    quote:

    db8r schreef op 2 juli 2016 10:41:

    [...]

    Het is mensen eigen om zich te focussen op negatieve zaken rond vernieuwing. Sinds de introductie van het rijtuig en daarna de auto met benzine motor is het aantal verkeersdoden toegenomen. De zelfrijdende auto gaat dat patroon keren. Dat er nu één dode te betreuren valt is tragisch maar niet geheel te vermijden. Ook straks zullen er (weliswaar veel minder) mensen dood gaan door verkeersdeelname.
    Volgens Tesla was dit een 'uitzonderlijke situatie' die er voor zorgde dat het gevaar niet herkend werd. Mogelijk zou hier het ontwerp op aangepast moeten worden en zien we hier de eerste beperkingen van vusiele techniek. Wellicht kan uitbreiding van het veiligheidssysteem met Lidar uitkomst bieden.
    Wat betreft het niet attent zijn van de bestuurder had Tesla dit technisch kunnen oplossen door met sensoren in het stuur te 'eisen' dat er minimaal één hand aan het stuur zou blijven. In hun drang om de eerste te zijn hebben ze hier misschien niet genoeg op gefocust en gingen ze uit van de volwassenheid en verantwoordelijkheid van de bestuurder. Al snel na het beschikbaar komen van lane-assist en lane-departure warning in de Tesla verschenen er filmpjes op youtube over mensen die rustig op de achterbank gingen zitten. Tja.
    Er zijn ook filmpjes op youtube waaruit blijkt dat de Tesla mensen heeft behoed voor een ongeluk. Maar dat vinden we normaal. We richten ons op het negatieve. Tóch kan Tesla nu al claimen dat het aantal verkeersslachtoffers per gereden mile in een Tesla ver onder het gemiddelde ligt. De koers van Tesla en Mobileye had er gisteren geen last van. Het is altijd weer het sensatiebeluste journaille dat zich wellustig hier op stort. Hoeveel domme reacties er wel niet op Twitter staan. Daar is dit forum nog heilig bij.
    Als dat het geval is zul je er rekening mee moeten houden... of heb je een recept om de menselijke soort te veranderen?
  3. VanillaSky 2 juli 2016 11:15
    quote:

    mjmj schreef op 2 juli 2016 10:18:

    [...]

    Ja hallo, niet iedereen (v)rijdt veilig volgens de voorschriften. Dus een voorschrift wordt nooit 100% gevolgd. Dan kan je je wel beroepen op die voorschriften en je juridisch indekken maar als de ongelukken blijven komen gaat er toch echt iets gebeuren met je reputatie. In dit soort situaties gaat het om robuustheid van de techniek en daar spelen menselijke factoren de hoofdrol.
    Klopt als je uiteindelijk onveiliger bent als de meeste concurrenten zal je niet overleven. Echter zal elk merk en elk systeem dodelijke ongelukken veroorzaken (hoe weinig ook) en dat zal geaccepteerd worden omdat het vele malen minder is als de 'ouderwetse' manier.

    Nu is het een dingetje over 5 jaar kijkt niemand er meer van op wanneer het geregeld voorbij komt. Net als nu met verkeersdoden.
  4. apollo 2 juli 2016 11:21
    quote:

    VanillaSky schreef op 2 juli 2016 11:15:

    [...]

    Klopt als je uiteindelijk onveiliger bent als de meeste concurrenten zal je niet overleven. Echter zal elk merk en elk systeem dodelijke ongelukken veroorzaken (hoe weinig ook) en dat zal geaccepteerd worden omdat het vele malen minder is als de 'ouderwetse' manier.

    Nu is het een dingetje over 5 jaar kijkt niemand er meer van op wanneer het geregeld voorbij komt. Net als nu met verkeersdoden.

    Mensen maken veeeeeeeeel meer dodelijke ongelukken
  5. nestel 2 juli 2016 11:55
    quote:

    mjmj schreef op 2 juli 2016 11:08:

    [...]

    Als dat het geval is zul je er rekening mee moeten houden... of heb je een recept om de menselijke soort te veranderen?
    Wordt al geregeld...

    Zou TT ook hier een rol in gaan spelen?
    DNA bij de volgende cel linksaf....(grapje)

    m.youtube.com/watch?v=Cw5llLUrawc

    Binnekort pluggen we onszelf dus gewoon in in de auto.

    m.youtube.com/watch?v=XZVH7CASrBk
    What is Nanotechnology. This Video Will Blow Your Mind

    m.youtube.com/watch?v=MK0SrxBC1xs

    Hackers Remotely Kill a Jeep on the Highway—With Me in It
  6. aandeeltje! 2 juli 2016 12:28
    quote:

    groeibriljant schreef op 2 juli 2016 09:59:

    [...]

    Vervelend voor de automobilist is alleen dat Tesla net doet of men al een heel eind op weg is. Ze zijn nu wel begonnen met waarschuwen. Moet ook wel met al die ongelukken en nu zelfs ook dodelijke slachtoffer (er zullen er vast veel meer zijn maar gelukkig rijden er niet al te veel Tesla's rond).
    Tesla werkt bijv. met herkenning van strepen/lijnen voor de positionering en dat is niet voldoende. Levensgevaarlijk zelfs. Zeker in de USA waar het onderhoud van de wegen nou niet bepaald optimaal is. Knal je bijvoorbeeld opeens bijna bovenop een tegenligger omdat de positionering van de auto op de weg niet klopt.
    Kun je dus veel beter een technologie als TomTom RoadDNA gebruiken voor deze ADAS-systemen.
    Uiteindelijk zal er een combi van allerlei technologie nodig zijn; redundant en bij voorkeur los van de cloud (geen afhankelijkheid van fragiele en kwetsbare mobiele dataverbindingen voor de primaire veiligheidssystemen).

    Die volledig zelfrijdende auto's gaat nog wel even duren. 2021 is vrij optimistisch maar zou voor de snelwegen kunnen. In de dorpen en steden kan het volgens sommige AI-experts nog heel lang duren. Er wordt zelfs 20, 30 jaar genoemd.
    De term 'zelfrijdende' auto is volstrekt misplaatst, gaat er ook niet komen, nooit niet. Juridisch wordt dit gekilled. Die systemen helpen je: als ze iets 'zien' grijpen ze in (zo veilig mogelijk mag ik aan nemen), maar dat wil niet zeggen dat ze alles zien, blijkt maar weer. Ik zou me er ook helemaal niet veilig bij voelen eerlijk gezegd, je te verlaten op systeem zonder je eigen ogen te gebruiken! Zolang er nog een machinist op de trein nodig is, is er zeker een bestuurder in auto nodig.
    Op een tegenligger klappen omdat je positionering van de auto op de weg niet klopt is natuurlijk onzin. Zo zitten die systemen niet in elkaar. Heeft niets met positionering op de weg te maken hoop ik maar, maar gewoon met andere sensoren, althans dat hoop ik maar anders is het systeem sowieso rotzooi...
  7. [verwijderd] 2 juli 2016 13:30
    quote:

    aandeeltje! schreef op 2 juli 2016 12:13:

    [...]
    haha dat was pas een overwogen instap. Gewoon in het diepe springen.....
    Ik zat er door Quirius al in, het heeft me er wel aan herinnerd dat je bij sommige aandelen soms gewoon moet middelen en ze een paar jaar op de plank moet laten liggen, geheel onverwacht sta ik opeens op winst.
  8. [verwijderd] 2 juli 2016 13:46
    quote:

    Was here schreef op 2 juli 2016 10:09:

    Het rapport van MdV is gebaseerd op veel inschattingen.Als je wat betreft je inschattingen aan de voorzichtige kant gaat ziiten dan rolt er een ander koersdoel uit je spreadsheet.Hij gaat uit van de nu bekend gemaakte deals en dat is ook logisch.Wat er niet is kun je ook niet meerekenen.
    Velen van ons gaan er van uit dat de grote deals nog moeten komen binnen een periode van een jaar en lopen daar dus op vooruit.
    Ik denk wel dat MdV voor de omzet van licensing in 2017 te laag zit.Het contract met Uber draagt in 2016 nog nauwelijks bij aan de omzet.Vanaf 2017 gaat dit contract een groei laten zien bij licensing.
    Hoeveel dat zal zijn weten wij niet en MdV ook niet.Het is wel een omzet met een hoge marge.
    Denk wel dat ze en bij Tt en de meesten hier op het forum en MdV verbaast zijn over de koersontwikkeling.
    Het is ook logisch dat MdV iets voorzichtiger wordt in zijn aannames.

    Er is geen winstwaarschuwing vanuit tt geweest.Afgelopen 2 jaar zijn er alleen maar positieve persberichten gepubliceerd.
    De omzet stijgt.Koers staat op een derde deel van de waarde bij eventuele opsplitsing.

    Wie is MdV? Martijn de Verrekijker?
  9. [verwijderd] 2 juli 2016 13:47
    Handelaar Laurens Maartens van NBWM
    Handelaar Laurens Maartens van NBWM
    Foto: ONBEKEND
    De beurstoppers van Laurens Maartens
    1 uur geleden
    Diverse goeroes van DFT hebben hun favoriete aandelen voor de tweede helft van 2016 gelecteerd. Lees hieronder de favoriete aandelen uit de AEX en Midkap van Laurens Maartens van NWBM.

    PostNL - "Het post- en pakjesbedrijf gaat profiteren van de overnamespeculatie rond het aandeel."

    TomTom - "De navigatieproducent is nog steeds een belangrijke overname-kandidaat door bijvoorbeeld technologieconcern Apple."

    Unilever - "Het levensmiddeleconcern is een keurig solide fonds met een mooi dividendrendement. "
  10. [verwijderd] 2 juli 2016 13:51
    quote:

    Prop. schreef op 2 juli 2016 11:26:

    Is dit niet juist een kans voor T2? Zij zullen nu nog sneller benaderd worden door Tesla!
    Dat was ook mijn gedachte. Maar zoiets lekt pas uit als de deal tussen Tesla en TomTom al een feit is. Zodra de handtekeningen onder het contract zijn gezet, dan pas worden de media, brokers, en institutionele beleggers benaderd.

    De amateur belegger? Die krijgt het ook te horen hoor....maar pas als de koers door "onverklaarbare" redenen zomaar 50% tot 100% gestegen is in een periode van amper dan een paar maanden.

    @Dit filmpje van HG van een maandje geleden, is uiteraard geen toeval ;-) www.youtube.com/watch?v=l6UbPijWJfs
  11. trend follower 2 juli 2016 14:06
    www.mt.nl/332/89676/business/corinne-...

    was deze al geplaatst?

    HEEFT DE CONSUMENTENDIVISIE NOG EEN TOEKOMST, ALS JE ALLEEN AL KIJKT NAAR DE CONCURRENTIE?
    ‘We zijn een gevestigde naam: elke Europese automaker neemt onze kaarttechnologie af, maar we hebben ook onlangs een deal gesloten met Uber en eerder al met Apple (voor haar Apple Maps) voor onze kaartinfo.
    We weten dat er een deel van de mensen liever een gratis offline variant gebruikt.
    Maar er zijn nog steeds veel mensen die 150 tot 200 euro over hebben voor ons product. Je hebt geen roamingkosten, je kunt gebruik maken van een TomTom simkaart zonder extra kosten, met de beste verkeersinfo en routeinformatie die er is en mensen besparen er hun kostbare tijd mee (…) We zijn ook niet bang voor techbedrijven als Google en Apple. Een deel ervan gebruikt kaarteninformatie van TomTom en elke automaker gebruikt onze technologie in min- of meerdere mate. Bij Renault bijvoorbeeld zijn nu al in bijna alle nieuwe auto’s onze kaarten volledig geïntegreerd, en vanaf 2019 zullen alle nieuwe Volvo’s onze kaarten, software en verkeersdiensten gebruiken.'
  12. [verwijderd] 2 juli 2016 14:14
    quote:

    lucky14 schreef op 2 juli 2016 14:02:

    Waar het mij om gaat: Is de business van TT al weer achterhaald door een Moneyview??.
    Is de waarde van de mappen nog steeds te vergelijken met de opbrengst van een HERE? Ik lees ook dat de mappen van TT veel verder zijn.
    Iemand een zinnig antwoord??
    Dank en suc6


    Dus je hecht meer waarde aan het antwoord in de vorm van een one-liner, op een forum met 10 tallen anonieme aliassen, dan aan de visie van de CEO van TT? Het gaat bij TT niet alleen om kaarten.

    www.youtube.com/watch?v=l6UbPijWJfs
5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 ... 257 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links