Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 301,7K

TOMTOM JUNI 2016

5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 273 274 275 276 277 ... 279 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. viermeiden 30 juni 2016 20:02
    Wat is de relatie tussen TT en Mobileye
    spectrum.ieee.org/cars-that-think/tra...

    citaat: Second, Google has professional drivers test a relatively small fleet of experimental cars, while Mobileye and its automotive collaborators—notably Tesla—have gotten their data from customers, through crowdsourcing. Shashua says that the collaborators can also include mapping and navigation companies, such as Tom Tom, in the Netherlands, and Here, in Germany.

    viermeiden

  2. Erik9400 30 juni 2016 20:07
    quote:

    Kuiken schreef op 30 juni 2016 19:48:

    bron Volkskrant:
    Intel helpt BMW

    Chipproducent Intel en software-ontwikkelaar Mobileye gaan BMW helpen met het ontwikkelen van een zelfrijdende auto. Dat zeggen bronnen binnen de bedrijven tegen Reuters. Het Israëlische Mobileye werkt ook met onder meer Tesla en General Motors en heeft software ontwikkeld waarmee voertuigen snel kunnen reageren op wegsituaties zonder dat daarbij de bestuurder in actie hoeft te komen. BMW wil al langer werk maken van de ontwikkeling van zelfrijdende auto's. Eerder deze maand sprak het de wens uit dat in 2021 de eerste voertuigen de weg op moeten gaan. En nu maar hopen dat al die zelfrijdende auto's straks de juiste morele afweging kunnen maken: wie rijdt hij dood en wie laat hij in leven?
    Intel, tomtom, mobileye gaan BMW helpen

    Hoop maar dat deze link wordt gelegd morgen...anders wordt de kop: BMW laat tomtom link liggen bij ontwikkeling zelfrijdende auto
  3. forum rang 6 Tom3 30 juni 2016 20:08
    quote:

    Riet van Milt schreef op 30 juni 2016 19:56:

    [...]

    Jarenlang is hier tevergeefs door sommigen geleuterd over de suprematie van TT, wellicht in opdracht van...........

    En achteraf zeggen we: tja die Duitsers zijn natuurlijk niet gek.....

    Dit wordt een Imtech-avontuur en de 'kapitein' lijkt het schip als eerste al te hebben verlaten. Groeibriljant mag nog 20 keer per dag melden dat we in 2020 op 100€ staan in de hoop dat enkele particuliere malloten de aandelen voor 6,90 nog afnemen van de beleggers die het zinkende schip ook zo snel mogelijk willen verlaten.
    Wat een gezever en noodlotsgedachten. Anderhalf jaar gelden stonden we nog op 5 euro. Kennelijk is iedereen dat vergeten. Eerst de Q2 cijfers en CC maar eens afwachten. Die lui van de ING hebben een iets andere visie. Zijn die eropuit om de goegemeente een poot uit te draaien? Dacht trouwens dat SNS een genationaliseerde spaarbank was.
  4. [verwijderd] 30 juni 2016 20:11
    quote:

    sugar1 schreef op 30 juni 2016 19:47:

    [...]
    denk het niet hik...
    mijn nieuw kd: 5 euries, morgen overweeg ik mijn tt shortpostie verder vergroten
    Ik ga een dag voor de cijfers in ieder geval ook put-opties kopen. Dan mar als een soort verzekeringspremie. Wat is een goede op dit moment? €7.00 Augustus?
    Ga het gewoon proberen. Dit is ook geen doen.
  5. [verwijderd] 30 juni 2016 20:16
    Dat geduld waar vaak om gevraagd wordt, zou helemaal geen probleem zijn, als de grootaandeelhouders vertrouwen zouden wekken en uitstralen. Nu wordt elke deal vanwege de duisternis eromheen of de zwakke teksten eromheen direct om zeep geholpen.

    Aandelen inkopen is er niet bij. Zelf het signaal geven dat je voor 1 miljoen investeert in je eigen toko (zo zullen ze het immers zien) is er ook niet bij.

    En JdM? Heel bijzonder dat we daar niets van horen. Hij laat bij andere belangen toch wel degelijk van zich horen? Bij TT helemaal niets. Hij zou toch bij uitstek degene moeten zijn die als katalysator bij een overname of gedeeltelijke overname kan fungeren? Of zou hij dan wel zomaar accepteren dat TT steevast aan waarde verliest omdat de CEO weinig mediageniek es en de verkeerde teksten bezigt?

    Als je Boer zoekt Vrouw kunt bedenken en vrijgezelle boeren kunt promoten, zou het dan misschien ook met HG lukken?
  6. [verwijderd] 30 juni 2016 20:24
    @Tom3 UTRECHT (AFN) - SNS Bank heeft de verkoop van effectenhuis SNS Securities aan de Haagse zakenbank NIBC afgerond. Dat meldde SNS donderdag.
    De diensten van SNS Securities worden per 1 juli voortgezet onder de naam NIBC Markets. NIBC meldde eerder al dat het de deal volledig had afgerond.
  7. [verwijderd] 30 juni 2016 20:28
    Jaren geleden gaf HG aan: het is een groeiaandeel.
    1. meer dan 10 euro beneden de IPO koers
    2. slechts 2,69 euro boven de laatste emissiekoers(4,21)

    Is dit een groeiaandeel ?, u mag raden.

    De techniek wordt hier in lengte en breedte tot vervelens toe beschreven,
    doch het aandeel zelf brengt voor de meesten geen reet op, verloren tijd.
  8. [verwijderd] 30 juni 2016 20:29
    quote:

    Tom3 schreef op 30 juni 2016 20:08:

    [...]

    Wat een gezever en noodlotsgedachten. Anderhalf jaar gelden stonden we nog op 5 euro. Kennelijk is iedereen dat vergeten. Eerst de Q2 cijfers en CC maar eens afwachten. Die lui van de ING hebben een iets andere visie. Zijn die eropuit om de goegemeente een poot uit te draaien? Dacht trouwens dat SNS een genationaliseerde spaarbank was.
    Jaja, noem het maar gezever, Imtech was ook ooit het beurslievelingetje, en BAM ook toen die op 16 stond. Zie je niet dat die Duitsers achter de schermen bezig zijn de standaard te gaan bepalen? V2000 van Philips was ook tig keer superieur in de videowereld, maar de standaard werd het Japanse VHS. Die asmogendheden hebben al eerder laten zien dat ze hun wil kunnen opleggen aan de rest van de wereld.

    Het heerschap Goddijn heeft zich jaren geleden al in een interview beklaagd over de druk van het beursgenoteerd zijn. Een fatsoenlijke CEO zou af en toe zijn nek uitsteken voor zijn aandeelhouders die hem uit de stront hebben gehaald. Niets van dat. Samen met zusters gebeurt er van alles achter de rug van de aandeelhouders om en worden persberichten als over het contract met VW tegengesproken terwijl ze achteraf wél waar bleken te zijn.
  9. [verwijderd] 30 juni 2016 20:31
    Mobileye, Intel Seen Joining BMW In Self-Driving Cars

    BMW is set to announce this week an alliance to develop self-driving cars with collision detection specialist Mobileye and computer chip maker Intel. Mobileye develops …


    BMW is set to announce this week an alliance to develop self-driving cars with collision detection specialist Mobileye and computer chip maker Intel. Mobileye develops a technology to give computer-driven vehicles better reflexes without driver input. Mobileye is also best known for powering the Tesla Autopilot with its EyeQ chips, but the company has been working with several other automakers to develop their autonomous driving technology. The company’s EyeQ5 chip is expected to be powerful enough to enable level 4 fully-autonomous driving and a partnership with Intel could be meaningful in helping bring the technology to market.

    The three companies said they would hold a joint news conference on Friday, without giving details. It will be attended by BMW Chief Executive Harald Krueger, Intel CEO Brian Krzanich and Mobileye Chairman and Chief Technology Officer Amnon Shashua.

    This week German carmakers, auto-suppliers and map makers HERE and TomTom agreed a standard that would govern how road and vehicle performance data is transmitted from Internet-connected cars to cloud-based online services, enabling more automated traffic management and car management services.

    BMW has already committed to a self-driving car by 2021 – the project is called iNEXT.

    Stay tuned for further updates!
  10. [verwijderd] 30 juni 2016 20:33
    BMW teams up with tech firms for driverless cars: source

    BMW (BMWG.DE) is set to announce an alliance to develop self-driving cars with collision detection specialist Mobileye and computer chip maker Intel, a source familiar with the matter said, as the race to put driverless cars on the road heats up.

    The tie-up is likely to focus on technology being developed by Mobileye (MBLY.N) to give computer-driven vehicles better reflexes without driver input, ushering in an era of self-driving cars early in the next decade, analysts said.

    The three companies said they would hold a joint news conference on Friday, without giving details. It will be attended by BMW Chief Executive Harald Krueger, Intel (INTC.O) CEO Brian Krzanich and Mobileye Chairman and Chief Technology Officer Amnon Shashua, they said.

    Automakers and technology firms are striking new alliances to commercialize self-driving cars after being caught off guard by big investments by Silicon Valley companies such as Google (GOOGL.O), Tesla (TSLA.O) and Apple (AAPL.O) into the field.

    This week German carmakers, auto-suppliers and map makers HERE and TomTom (TOM2.AS) agreed a standard that would govern how road and vehicle performance data is transmitted from Internet-connected cars to cloud-based online services, enabling more automated traffic management and car management services.

    Earlier in June, BMW, the world's largest luxury carmaker by sales, said it would launch a new flagship model with autonomous driving capability in 2021. (reut.rs/2861tb5)

    "We anticipate that Intel has been tapped to provide the (central processor unit) needed at the vehicle level, the computer that coordinates the myriad components of the car in combination with Mobileye's ... software," Evercore financial analyst Arndt Ellinghorst said in note to clients.

    Intel is the world's biggest computer chipmaker and has been seeking to break into the market for automotive chips where rivals NXP (NXPI.O), Renesas (6723.T), Infineon (IFXGn.DE) and STMicroelectronics (STM.PA) have long held sway.

    Mobileye is the top supplier of camera-based sensor systems used in driver assistance systems in the latest generation of vehicles. These systems are used for changing lanes and to detect other cars or pedestrians but are expected to evolve to include mapping and automated decision-making features.

    AUTONOMOUS DRIVING ALLIANCES

    Terms of the three-way deal are not yet known, nor is it clear how the pact between Intel and Mobileye might affect the Israeli firm's long-standing partnership with French-Italian chipmaker STMicroelectronics (STM.PA), which manufactures Mobileye sensor systems.

    A spokesman for STMicroelectronics declined to comment.

    In May, Mobileye and STMicro said they had agreed to extend a 12-year-old partnership to develop a fifth-generation Mobileye system, which they said would provide fully autonomous driving features for cars due to hit the road around 2020.

    These new systems will revolve around a computer chip, or central processing unit, that controls some 20 sensors throughout each vehicle, including the windshield and car bumpers, connected to radar systems, Mobileye and STMicro said.

    BMW, which has been a key customer of Mobileye systems dating back to its first-generation of sensors in 2007, is one of five automakers expected to deploy Mobileye's fourth-generation safety systems for new cars beginning in 2018, which primarily focus on object detection as cars move down the road.

    Citi said in a research note that a BMW-Intel-Mobileye tie-up was likely to focus on Mobileye's fifth-generation chips, dubbed EyeQ5, which move beyond safety features to offer real-time road mapping and driving policy, which dictates how a vehicle interacts with other cars or roadside objects.

    In recent months, Volkswagen Group (VOWG_p.DE), General Motors (GM.N) and Nissan (7201.T) agreed to use EyeQ5 systems in future car fleets and Tesla Motors has re-committed to using Mobileye technology for hands-free driving in its electric cars.

    Speaking at a William Blair investor conference in mid-June, Mobileye Chief Financial Officer Ofer Maharshak said his company would have more customers for these new systems to announce in coming months.

    "You know three are already engaged, Nissan, VW, and GM. We are going to have four or five - between four to five others in the next months, up to the beginning of 2017," he said.

    "First full autonomous car on the roads, 2021 timeframe. It's going to be probably announced in the coming weeks," Maharshak declared.

    (Editing by Elaine Hardcastle and Mark Potter)
  11. VanillaSky 30 juni 2016 20:34
    quote:

    bart1805 schreef op 30 juni 2016 17:32:

    [...]
    Zucht. Ik heb nergens gezegd dat 1 miljard omzet in 2016 onmogelijk zou zijn. Ik heb gezegd dat een omzet van 1 miljard en een netto winst van 100 miljoen een uitermate knappe prestatie zou zijn. Dus geen losse uitspraak over winst of omzet, maar in combinatie. Qua omzet zat ik een fractie te laag. De winst van 100 miljoen gaan ze in de verste verte in 2016 niet halen. Maar van alle waardeloze voorspellingen op dit forum blijkt het achteraf een van de minst waardeloze te zijn.
    En het klopt: af en toe lees ik nog mee. En heel af en toe zit er een briljante post tussen. Zoals laatst de bijdrages over het optieplan van TomTom. En ik heb geen enkele behoefte om onder een andere naam te posten, waarom zou ik? Ik had het naïeve idee toen ik nog veel tijd stak in dit forum dat je door samen na te denken zou kunnen komen tot een beter begrip en uiteindelijk tot een beter beleggingsresultaat. Dat is volstrekt ijdele hoop gebleken. Mijn conclusie is dat dit een fanclub is, dat geeft helemaal niets, alleen wil ik daar niet bij horen. Het levert me namelijk niets op. En dus ben ik gestopt met het energie steken in dit forum en dat bevalt eigenlijk meer dan uitstekend. Je opmerking over de koers is ook typerend, die deed er bij mij eigenlijk altijd minder toe. Heb zelden iets over mijn posities in TomTom vertelt. En er valt nou eenmaal altijd geld te verdienen en te verliezen. Als de koers hoog staat of als hij laag staat. Op de weg naar boven en op de weg naar beneden.
    De manier waarop jij nu terugkijkt naar mijn poging om een voorspelling te doen over 2016 laat op uitmuntende wijze zien waarom dit een fanclub is en het in elk geval voor mij zonde is om er tijd aan te besteden. Opeens is namelijk mijn voorspelling in tweeën geknipt en is het volstrekt verklaarbaar dat de winst van 100 miljoen nog niet wordt bereikt in 2016. Dat doet slechts een fan. Niet meer terugkijken naar je eigen bizarre voorspellingen, maar opeens bij mijn idee van de winst in 2016 opeens allerlei logische verklaringen geven waarom die pas wat later gaat worden behaald. Die tactiek wordt standaard door de fans hier op dit forum toegepast en daarom gaat het nooit lukken om op basis van dit forum een beter beeld te krijgen van waar het bedrijf staat. Veel plezier en hup IJsland!
    AB
    Af en toe is er een interessante post of word er interessant nieuws besproken maar om gezamenlijk tot betere prognoses te komen heb je er niets aan. Het is inderdaad een fanclub waarbij de meesten nooit in staat zijn negatieve aspecten te benoemen of overtuigd kunnen worden van andere beargumenteerde standpunten. Alles wat niet in het fantasie plaatje past word weggewuifd. Bij de cijfers is het ook iedere keer raak meteen worden er verdedigd waarom de tegenvallers eigenlijk geen tegenvallers zijn.

    Achja het is beter je er bij neer te leggen en die 1% er af en toe uit te halen die interessant is.
  12. Koos99 30 juni 2016 21:05
    quote:

    Was here schreef op 30 juni 2016 20:02:

    Samenvatting van de dag:hoe meer deals tt binnen haalt hoe harder het aandeel daalt, omdat er eerst geïnvesteerd moet worden.

    Beursbedrijven krijgen geen kans meer om strategisch te denken. Elk kwartaal moet er geleverd worden.Bijzonder volk analisten en aandeelhouders.

    Wie de tijd heeft en kan rekenen is spekkoper met dit aandeel

    Dat is 1 kant van de medaille, maar ik kan je ook een andere kant geven. TomTom weigert inzicht te geven in de lange termijn plannen. Van alle kanten wordt er om gevraagd, maar er wordt op geen enkele manier gehoor aan gegeven. TomTom laat de belegger niet verder dan een paar kwartalen vooruit kijken. Op 19 juli wordt naar alle waarschijnlijk geen inzicht gegeven in een eventuele kostenontwikkeling in het jaar 2017, terwijl er veel behoefte is aan die informatie. TomTom zal waarschijnlijk in de cc geen kwantitatief inzicht geven in het automotive orderboek voor 2016, terwijl er veel behoefte is aan die informatie. De beleggers snakken naar informatie voor wat betreft de lange termijnstrategie, maar daar wordt door TomTom weinig over gedeeld.

    Als je dan durft te stellen dat de aandeelhouders aan korte termijn denken doen, dan zeg ik TomTom, geef die belegger een kans en geef meer inzicht in de lange termijn ontwikkelingen.
  13. [verwijderd] 30 juni 2016 21:21
    En wie opent deze maand het nieuwe draadje voor juli?

    Is het MoneyMaker die weer gaat bellen met Bisera of gaat er een mailtje naar tim.cook@apple.com of hij TomTom eindelijk gaat overnemen???///!!!

    Is het Justin die sinds de Brexit meer Justout was? Komt onze koene TomTom held nog terug?

    Misschien worden het meerdere draadjes voor dezelfde maand! Eentje voor de onzin en eentje voor de rest?
  14. [verwijderd] 30 juni 2016 21:22
    Het zou, gezien de plannen waar andere spelers zo enthousiast over zijn, wel voor de hand liggen dat TT ook even toelicht wat hun positie is in dat nieuwe BMW-consortium. Want kaarten, die hadden ze toch al bij BMW?

    Of sluit TT nu aan om de boot niet te missen?

    Eén actieve investeerder, dan is alles duidelijk.
  15. forum rang 6 Tom3 30 juni 2016 21:26
    quote:

    Riet van Milt schreef op 30 juni 2016 20:29:

    [...]

    Jaja, noem het maar gezever, Imtech was ook ooit het beurslievelingetje, en BAM ook toen die op 16 stond. Zie je niet dat die Duitsers achter de schermen bezig zijn de standaard te gaan bepalen? V2000 van Philips was ook tig keer superieur in de videowereld, maar de standaard werd het Japanse VHS. Die asmogendheden hebben al eerder laten zien dat ze hun wil kunnen opleggen aan de rest van de wereld.

    Het heerschap Goddijn heeft zich jaren geleden al in een interview beklaagd over de druk van het beursgenoteerd zijn. Een fatsoenlijke CEO zou af en toe zijn nek uitsteken voor zijn aandeelhouders die hem uit de stront hebben gehaald. Niets van dat. Samen met zusters gebeurt er van alles achter de rug van de aandeelhouders om en worden persberichten als over het contract met VW tegengesproken terwijl ze achteraf wél waar bleken te zijn.
    @Riet van Milt. Op de ava, was je daar?,is duidelijk gemaakt dat een hoge beurskoers wel degelijk een prioriteit was. De war on talent moet immers gevoerd worden met opties en die zijn alleen wat waard als de koersen stijgen. Je doet net alsof Tom2 al een winstwaarschuwing heeft laten horen. Ik heb nog niets gehoord uit de mond van de CEO. Als je Tom2 niet vertrouwt kun je beter in Mobileye gaan beleggen zou ik denken. Kijken we over een jaar weer hoe de vlag erbij hangt. Succes.
5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 273 274 275 276 277 ... 279 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links