Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TomTom nooit omhoog?

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Nico Inberg

Nico Inberg maakte deel uit van onze Beleggersdesk: een team van 7 beleggingsexperts op het gebied van fundamentele en technische analyse. Onze fundamentele experts zijn op en top professionals met tientallen jaren ervaring in het vak. Zij bestuderen jaarverslagen, kwartaalrapportages, prospectussen, brancherapporten, de pre...

Meer over Nico Inberg

Recente artikelen van Nico Inberg

  1. nov '20 IEX Weekend: ING, Pharming, ABN en PostNL 1
  2. nov '20 BAM: Pas op de plaats
  3. nov '20 HAL: Deal or no deal?

Reacties

32 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 juni 2016 15:18
    Klopt. Leuk om de BU Telematics eens wat meer te bekijken (naast de BU Maps, Licensing en Consumer).

    Als het management eens een meerjarenprognose zou afgeven dan werd het allemaal wat beter inzichtelijk. De deals lopen nu binnen en de 'boekhouders' roepen allemaal ik zie het nog niet in de winst. Waarderen gaat over de toekomst en niet over het verleden, maar daar willen velen nog niet aan. Komt allemaal vanzelf goed!
  2. flatliner 28 juni 2016 15:23
    TT heeft momenteel een k/w verhouding van 56. Gezien de risk-off modus op de beurzen is het aandeel op bijna 7 euro nog riant betaald. De 12 euro van vorig jaar was natuurlijk compleet bezopen en een ideale bulltrap. Natuurlijk is er ook nog assetwaarde en toekomstverwachting, maar gezien er vooralsnog niet gekapitaliseerd wordt en er hoge investeringen nodig blijven vind ik persoonlijk hogere koersen op dit moment niet te verantwoorden.
  3. trend follower 28 juni 2016 15:27
    quote:

    flatliner schreef op 28 juni 2016 15:23:

    TT heeft momenteel een k/w verhouding van 56. Gezien de risk-off modus op de beurzen is het aandeel op bijna 7 euro nog riant betaald. De 12 euro van vorig jaar was natuurlijk compleet bezopen en een ideale bulltrap. Natuurlijk is er ook nog assetwaarde en toekomstverwachting, maar gezien er vooralsnog niet gekapitaliseerd wordt en er hoge investeringen nodig blijven vind ik persoonlijk hogere koersen op dit moment niet te verantwoorden.
    Jammer dat je zo kortzichtig bent!
  4. flatliner 28 juni 2016 15:37
    quote:

    trend follower schreef op 28 juni 2016 15:27:

    [...]Jammer dat je zo kortzichtig bent!
    Jammer? Want? TT gaat een mooie toekomst tegemoet? Weet ik, over een paar jaar. Maar TT blijft behoudens een onverwachte strategische move voorlopig dood geld. Je kan wachten op dat bericht om de boot niet te missen, dat is een optie. Je kan ook aan zien komen dat de beurzen (en TT) nog lager gaan graviteren en daar op handelen. Iedereen zijn strategie..
  5. ovanspaend 28 juni 2016 15:45
    Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dit waarschijnlijk ook.

    TT is momenteel nog steeds duur. Boekwaarde / beurswaarde is hoog en er is ook weinig cash per aandeel. Dit terwijl er veel geïnvesteerd moet worden.

    TT gaat een lange zit worden. M.i. moeten ze zich alleen nog focussen op kaarten en fleetmanagement en stoppen met het maken van van sporthorloges en camera's maken en geld investeren in fleet of kaarten.

    Blijf aandeel volgen maar operationeel en financieel zal het toch echt beter moeten om deze koers te rechtvaardigen.

  6. trend follower 28 juni 2016 15:55
    quote:

    flatliner schreef op 28 juni 2016 15:37:

    [...]

    Jammer? Want? TT gaat een mooie toekomst tegemoet? Weet ik, over een paar jaar. Maar TT blijft behoudens een onverwachte strategische move voorlopig dood geld. Je kan wachten op dat bericht om de boot niet te missen, dat is een optie. Je kan ook aan zien komen dat de beurzen (en TT) nog lager gaan graviteren en daar op handelen. Iedereen zijn strategie..
    TT waarderen o.b.v. K/W is nutteloos. Winsten realiseren is een keuze. TT heeft ervoor gekozen om juist de winsten niet te realiseren dmv extra investeringen en door maximale af te schrijven op assets.
  7. [verwijderd] 28 juni 2016 16:00
    De geringe verhandelbaarheid van amper 50% nodigt uit tot kunst en vliegwerk van hedgefunds, als particulier moet je hier niet tussen zitten.

    het toewerken naar stoplosses zowel naar boven als naar beneden, particulieren weer naar binnen lokken of aanzetten tot verkoop.

    een range van €5,000/€7,000 als maximum haalbare....
  8. flatliner 28 juni 2016 16:01
    quote:

    trend follower schreef op 28 juni 2016 15:55:

    [...]

    TT waarderen o.b.v. K/W is nutteloos. Winsten realiseren is een keuze. TT heeft ervoor gekozen om juist de winsten niet te realiseren dmv extra investeringen en door maximale af te schrijven op assets.
    Indien je onder de € 6,91 gekocht hebt kan je daar tevreden mee zijn ja.
  9. [verwijderd] 28 juni 2016 16:07
    quote:

    ovanspaend schreef op 28 juni 2016 15:45:

    Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dit waarschijnlijk ook.

    TT is momenteel nog steeds duur.

    Het ligt anders. TomTom haalt grote orders binnen maar de omzet ligt in de toekomst. PSA is de grootste klant die gescoord is, maar TT stuurt nog geen rekeningen. Geldt ook voor Volvo en andere deals. Tegelijkertijd worden er nu wel kosten gemaakt om straks aan die autofabrikanten te leveren.

    Doordat de markten zo enorm kort op de bal zitten, maakt men zich wel zorgen over de huidige kosten die de WPA drukken, zonder zich te beseffen dat er ook omzetgroei komt waarvoor nu al de kosten genomen worden.
  10. [verwijderd] 28 juni 2016 16:40
    De meeste reacties zijn denk ik wel juist en serieus te nemen vind ik.
    k/w inderdaad zeer hoog en de winstgroei is negatief -7,93.
    geen dividend
    T2 heeft inderdaad zijn flow verloren en is zo nmiddels een stoffig aandeel geworden.

    Het is een echt lange termijn aandeel, dus gewoon kopen en niet meer naar omkijken.
32 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links