Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TOMTOM JUNI 2016

5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 193 194 195 196 197 ... 279 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 juni 2016 13:44
    quote:

    *Justin* schreef op 22 juni 2016 12:19:

    Ik heb ook nog SNS gelezen met kd 12,25. Gaat over momentum in de VS op het gebied van automated driving. En dat in Europa helaas nog versnippering is in snelheden per land.

    Er zijn de afgelopen 3 maanden 4 autofabrikanten bijgekomen die een test licentie hebben gekregen voor autonoom rijden in de staat California, waar TomTom de hele staat in HD maps in kaart heeft gebracht.

    De voorsprong op HERE qua NDS, HD en Road DNA moet zich uitbetalen in test licenties en veelal is degene die de tests doet ook degene die de deal sluit.

    Specifiek werd nog Faraday Future genoemd. Zij hebben het hoofd van Bosch autonoom rijden ontwikkelteam aangesteld om hun activiteiten te leiden. Aangezien TomTom in Bosch zit, is dit dus ook een vehikel om binnen te komen bij Faraday. En bij Tesla, waar Bosch ook aan levert.
    Dank voor alle info. Jouw laatste alinea deed me denken aan de berichten tijdens de CES in januari. Daar werd door Harman bericht dat ze partner zijn van Faraday Future. Ze lieten toen ook een foto van de auto (Rinspeed) zien met een TT bandit camera.

    Daar werd door enkele posters hier nogal wat lacherig over gedaan....

    news.harman.com/releases/harman-launc...
    www.autoblog.com/2015/10/11/rinspeed-...
    "To provide the passengers with a unique infotainment experience, the Rinspeed „Etos" uses the innovative Harman Connected Car technologies."

    We weten al dat Harman/TT/Bosch innig samenwerken.

    Dus ik vind het niet gek dat SNS ook nog even Faraday Future noemt.
    FF heeft gisteren toestemming gekregen om ook in Californië autonoom rijden te testen.
    jalopnik.com/faraday-future-gets-appr...
  2. GeduldGeduld 22 juni 2016 13:57
    .

    Hartelijk dank voor uw Bankmail.

    ABN AMRO mag natuurlijk geen advies uitbrenegn over de eventuele aankoop danwel verkoop van het eigen aandeel. U kunt misschien een adviesrapport via IEX.nl vinden. Daar geven veel beheerders meningen over aandelen. Misschien dat u hier vindt wat u zoekt.

    op 29 februari 2016 kreeg ik dit antwoord
  3. [verwijderd] 22 juni 2016 14:06
    quote:

    Vici schreef op 22 juni 2016 13:44:

    [...]

    Dank voor alle info. Jouw laatste alinea deed me denken aan de berichten tijdens de CES in januari. Daar werd door Harman bericht dat ze partner zijn van Faraday Future. Ze lieten toen ook een foto van de auto (Rinspeed) zien met een TT bandit camera.

    Daar werd door enkele posters hier nogal wat lacherig over gedaan....

    news.harman.com/releases/harman-launc...
    www.autoblog.com/2015/10/11/rinspeed-...
    "To provide the passengers with a unique infotainment experience, the Rinspeed „Etos" uses the innovative Harman Connected Car technologies."

    We weten al dat Harman/TT/Bosch innig samenwerken.

    Dus ik vind het niet gek dat SNS ook nog even Faraday Future noemt.
    FF heeft gisteren toestemming gekregen om ook in Californië autonoom rijden te testen.
    jalopnik.com/faraday-future-gets-appr...

    Kan aan mij liggen maar ik zie geen link tussen het Chinees/Amerikaanse Faraday Future en het potsierlijke Zwitserse bedrijf Rinspeed, waar ik nog steeds heel lacherig van word. Bekijk even hun onderwater 'scuba' autofilmpjes op Youtube. Serieus! Dat is toch geen markt voor Tom2. Verkopen ze misschien 20 producten aan per jaar. Krijg je die Bandits er gratis bij.
  4. [verwijderd] 22 juni 2016 14:14
    Ik ben erg enthousiast over het feit dat vanuit de CFO is bevestigd dat er een lock-in bij Renault is (Renault zit vast bij TomTom) en dat die dus niet naar het HERE kamp gaan overlopen. Er werd ook nog even fijntjes op gewezen dat HERE sinds de overname door het consortium geen enkele autofabrikant voor zich heeft gewonnen als klant. Dit zet de rumors begin dit jaar in een ander daglicht.

    Wat Xynix betreft: het aandeel TT is inderdaad volatiel en in aanloop naar het brexit referendum is gebruik gemaakt van lage vraag (niet van groot aanbod) door een aantal hedgefunds.

    Dat zijn deels quant hedgefunds, en zoals ik voorspelde, die komen gewoon onder water te staan en dan moeten ze weer terugkopen. Want voor hen is de wiskunde (grafiek) leidend dus als de trend up is, dan draaien ze en gaan ze niet tegen de wind in plassen. Dat zou alleen iemand met een fundamentele mening doen.

    Mooie berichten dus vandaag en spijkers op laag water zoeken is altijd mogelijk, maar wel steeds moeilijker. Ik begrijp ook niet als er gezegd wordt dat er iets stinkt. Zo zou "TomTom dit soort uitspraken ook eens tijdens een AvA moeten doen".

    Voor de liefhebbers hier onder een stukje uit de AVA waaruit blijkt dat TomTom zich wel degelijk uitspreekt over de verwachte hefboom in de winstgevendheid.

  5. [verwijderd] 22 juni 2016 14:15
    JAARLIJKSE ALGEMENE VERGADERING TOMTOM N.V. / 22 APRIL 2016

    De voorzitter
    U hebt allen kennis kunnen nemen van het jaarverslag over het boekjaar 2015. Ik nodig u hierbij uit om hierover vragen te stellen. Wie mag ik het woord geven?

    De heer Keyner (VEB)
    Ik spreek namens de Vereniging van Effectenbezitters, de VEB, en namens een aantal kleinere beleggers die gezamenlijk een volmacht hebben gegeven voor honderdvierenzeventigduizend (174.000) aandelen. Ik heb het jaarverslag en de jaarrekening gelezen. Als je ze leest, kun je niet anders dan concluderen dat je heel enthousiast moet worden over TomTom. Zeker de introductie van de bestuursvoorzitter is een en al enthousiasme en trots op hetgeen bereikt is. Ik ben iemand die ook graag naar de cijfers kijkt. Tegelijkertijd laten de cijfers tot dusverre een ander beeld zien.

    We moeten gewoon constateren dat in 2015 in financieel opzicht op heel veel gebieden het laagste resultaat is bereikt in ongeveer de afgelopen acht jaar. Er is natuurlijk een crisis geweest en een overgang van de kastjes in de auto’s naar andere verdienmodellen. Daar heb ik wel begrip voor. Je moet als belegger echter constateren dat TomTom er tot dusverre niet in is geslaagd economische waarde te creëren.

    De kernvraag die ik voor vandaag heb, is welke termijn of hoeveel jaren u denkt dat TomTom nog nodig heeft om die waarde wel te creëren, dat wil zeggen: wanneer gaan de investeringen die in de afgelopen jaren in sterke mate zijn gedaan en nog sterker zullen voortduren, zoals ik zojuist begrepen heb, renderen? Is het inderdaad zo dat na twee, drie of vier jaar een enorme inhaalslag wordt gemaakt, zodat al het geduld van alle beleggers – inclusief overigens dat van uzelf – in één keer wordt beloond? Hoe lang moeten beleggers nog wachten voordat rendement wordt gemaakt op alle investeringen die zijn gedaan?

    Ik heb nog een tweede vraag, als u me toestaat. TomTom is een heel mooie onderneming in technisch opzicht; een ingenieursachtig bedrijf. Technologieën staan daarin centraal. Dat is allemaal heel sexy. Ik ben trouwens zelf ingenieur en ik praat tegen iemand die geen ingenieur is, terwijl ik eigenlijk zeg dat jullie te veel ingenieur zijn en te weinig ondernemer. Bij ondernemerschap draait het er uiteindelijk om dat je rendementen gaat behalen op het geïnvesteerde kapitaal. Zou het zo kunnen zijn dat het huidige team te weinig commerciële, ondernemende slagkracht heeft, dat de focus te veel ligt op de technologie en dat misschien juist op dat meer financieel-commerciële terrein meer discipline nodig is? Dat is mijn tweede vraag.

    Mijn derde vraag is direct gericht aan de bestuursvoorzitter, als u me toestaat. Uit de introductie bij het jaarverslag spreekt een en al optimisme en trots, zoals gezegd. Zijn er zaken waarbij het bestuur niet tevreden is over de geleverde prestaties? Dat waren voor nu de drie vragen.

    De heer Goddijn
    Dank u wel, mijnheer Keyner. U vroeg: hoe lang moeten we nog wachten? Laat ik het niet verhullen: 2015 was een goed jaar als je kijkt naar de groei, maar het was teleurstellend op het gebied van winstgevendheid. Dat hebben we niet onder stoelen of banken gestoken. Je kunt daar allerlei redenen bij aangeven. We hebben over de dollar gesproken en noem het allemaal maar op. Uiteindelijk maakt dat niet uit.

    De winstgevendheid is niet wat we daarvan verwachtten. Dat is ook wel een dilemma. Het probleem is dat er natuurlijk grote groeikansen voor ons liggen, met name op het gebied van automotive. We hebben daar zwaar op ingezet. Ik denk dat dit ook de goeie richting is en ook dat er sterke bewijzen komen dat dit een goede beslissing is geweest. Ik heb het in mijn voorwoord al gezegd: ik hoef dan alleen maar te wijzen op het feit dat we Apple en Uber hebben binnengehaald. Dat is niet niks.

    We hebben in het algemeen, met name in het automotivesegment, een orderintake van meer dan driehonderdmiljoen euro (€ 300.000.000) laten zien. Het duurt lang voordat dat soort orders binnenkomt. Dat is nou eenmaal zo. Dat is het leven waarvoor we hebben gekozen. Je moet zo’n twee jaar wachten tussen het schrijven van een order en het moment waarop je daarvoor omzet in de toplijn ziet terugkomen. De successen in de orderintake in 2013 en 2014 en de groei die we daarin hebben gezien, beginnen zich nu uit te betalen in de omzetgroei in het autosegment in 2016. We hebben in het eerste kwartaal een groei gezien van zesentwintig procent (26%). Een nog belangrijker groei is die van de gross margin in het automotivesegment. Die groei zal zich versterkt voortzetten in 2017 en 2018.

    Probleem is ook dat wij een grote fixed cost-basis hebben. Het maken van de kaart is duur, maar het is ook goed mogelijk om daarbij veel leverage op te halen op het moment dat je je vaste kosten hebt gedekt. Elke extra euro aan omzet gaat rechtstreeks naar de bottomline. Daarom moeten we ervoor zorgen dat we dat in de komende jaren gaan bereiken. Ik heb daar geen harde datum voor, maar de trends zijn positief. Als bestuur proberen we die technologie en die producten zo goed mogelijk te maken. We zijn echter ook gedisciplineerd wat betreft de kosten en de investeringen die daarvoor nodig zijn. Dat zal naar onze verwachting in de komende jaren ook leiden tot een verbetering van het bedrijfsresultaat.

    Uw tweede vraag was of, aangezien technologie centraal staat, er wel voldoende ondernemerschap is. Ik weet natuurlijk niet precies wat ik met die vraag aan moet. Die dingen gaan hand in hand. Als je opereert op het scherpst van de snede, in een technisch geavanceerde wereld waarin je moet concurreren met de groten der aarde, moet je ervoor zorgen dat je technologieën in orde zijn. Als dat niet lukt, heb je geen bestaansrecht. Ik denk ook dat we in de afgelopen jaren goed hebben kunnen laten zien dat we goed in staat zijn om die technologieën en die producten te vermarkten en ze om te zetten in contractwinst en omzetgroei.

    Uw derde vraag ligt eigenlijk in het verlengde daarvan. Heeft het huidige team eigenlijk wel voldoende discipline om ervoor te zorgen dat de omzetgroei en de commerciële successen ook vertaald worden in grotere winstgevendheid? Ik kan u verzekeren: het is een belangrijke prioriteit om ervoor te zorgen dat we de schaalgrootte halen, zodat ook de winstgevendheid in de komende jaren kan toenemen. Het blijft een verhaal over schaalgrootte. Dat is de grote uitdaging waar we voor staan.
    We zijn goed op weg om die schaalgrootte te halen. Dat zal gaan gebeuren in de komende jaren. Dat kan echter niet als de technologie in je product niet toekomstvast is en niet het geloof en het vertrouwen kan wekken bij klanten. Zij tekenen niet met TomTom voor een product dat ze voor één jaar gebruiken, maar voor een product dat ze ook in de toekomst zullen gebruiken. In veel gevallen is het essentieel voor hun bedrijfsvoering. Dat betekent dat de eisen die onze klanten aan ons stellen hoog zijn. Dat is geen probleem. We kunnen ook aan die eisen voldoen. Het is echter wel zo dat we in technologie zullen moeten blijven investeren om dat vertrouwen niet te verliezen. Ik wil het hier even bij laten, voorzitter.
  6. [verwijderd] 22 juni 2016 14:35
    @Justin

    Goddijn heeft het slechts over wat algemeenheden en vrij logische punten. Beter zou zijn dat hij zijn verwachting van 50% marktaandeel Automotive in 2020 herhaalt.
    En eens duidelijk maakt dat de markt groeit naar jaarabonnementen op de real-time Maps en real-time Services.

    Zijn tijdens de cc Q3-2015 gedane uitspraken van 25%-30% take-rate en niet c.q.nauwelijks groeiend dit decennium kloppen gewoon niet. 30% is bij goddijn het maximaal haalbare. Volgens belangrijke marktanalisten zoals Gartner is dat eind 2017 60% en 2019/2020 vrij eenvoudig boven de 80% en doorgroeiend naar richting de 100%. (Volvo order is vrijwel zeker al 100% take rate!)

    Dus het orderboek 2015 Automotive >300 miljoen klopt niet. Dat is straks bij levering minstens 600 miljoen en zeer waarschijnlijk nog hoger.

    Waarom Goddijn dit spel speelt is mij volstrekt onduidelijk. Ik kan bedenken dat hij op zijn aandelenpakket grote aantallen calls heeft geschreven om extra rendement te behalen (laten doen door een beheerder). Verder kan ik bedenken dat ze, samen met 2 dirty banken, nog steeds bezig zijn met een smerige delisting tegen een prikkie van 12-15 euro. Beide zaken zijn echter uiterst dubieus en dat wil ik dan weer niet geloven van Goddijn; hij lijkt mij te slim en te integer om een Nina-Brink-imago op te willen gaan lopen.
  7. [verwijderd] 22 juni 2016 14:38
    TomTom kan simpelweg niet elk contract bekend maken. Volgens mij stond ook in de notulen van de aandeelhoudersvergadering dat Harold dat heeft aangegeven.

    Veel (nieuwe) klanten eisen dat een overeenkomst geheim blijft en pas publiek gaat als dat ook in hun belang is. Autofabrikanten zijn druk bezig met de strategie rondom SDC en hoe ze daar mee omgaan. Een keuze van technologie is een van de strategische keuzes die je niet zomaar op de markt bekend wil maken lijkt me. Om die reden is er volgens mij bij Volvo ook niet vertelt of dit HD kaarten of RoadDNA is en mag TomTom dit ook niet delen.

    Voor TomTom aandeelhouders is het dus meer een kwestie van vertrouwen in het bedrijf en niet te veel naar de hele korte termijn kijken. Het lijkt mij logisch dat autofabrikanten geen strategische elementen willen delen met concurrenten uit Duitsland (Here eigenaren). De wereld van de autobouwers gaat veranderen en dat weten ze. Ik denk dat TomTom al heel wat meer contracten heeft gesloten als dat ze nu bekend mogen maken en dat dat terug te vinden is in het zelfvertrouwen van het management.

    TomTom kan zelfs een rol spelen in het ontwikkelen van een mobiliteitsplatform van SDC's voor een autofabrikant. Het fleetmanagement product is daar zeer geschikt voor en lijkt me dus zeer slim als TomTom de bedrijfsactiviteiten niet gaat splitsen. Hooguit de consumententak zou kunnen maar gezondheid en sport is ook een mooie escape als onverhoopt het SDC avontuur niet zelfstandig gaat lukken en is natuurlijk goed voor de branding van het merk.

  8. [verwijderd] 22 juni 2016 14:40
    quote:

    Hik schreef op 22 juni 2016 14:06:

    [...]

    Kan aan mij liggen maar ik zie geen link tussen het Chinees/Amerikaanse Faraday Future en het potsierlijke Zwitserse bedrijf Rinspeed, waar ik nog steeds heel lacherig van word. Bekijk even hun onderwater 'scuba' autofilmpjes op Youtube. Serieus! Dat is toch geen markt voor Tom2. Verkopen ze misschien 20 producten aan per jaar. Krijg je die Bandits er gratis bij.
    Hik het ging mij om de links die er zijn tussen Harman, TT, Bosch, FF en Rinspeed.
  9. [verwijderd] 22 juni 2016 14:59
    quote:

    Mob2020 schreef op 22 juni 2016 14:38:

    Voor TomTom aandeelhouders is het dus meer een kwestie van vertrouwen in het bedrijf en niet te veel naar de hele korte termijn kijken. Het lijkt mij logisch dat autofabrikanten geen strategische elementen willen delen met concurrenten uit Duitsland (Here eigenaren). De wereld van de autobouwers gaat veranderen en dat weten ze. Ik denk dat TomTom al heel wat meer contracten heeft gesloten als dat ze nu bekend mogen maken en dat dat terug te vinden is in het zelfvertrouwen van het management.

    Dit klopt als een bus en het is geen 'blind vertrouwen' he. Er worden heel veel datapoints gegeven die wijzen op groei. En de deal met Volvo is een concreet voorbeeld.

    De wereld van autobouwers gaat veranderen, maar ook die in licensing. De focus bij HERE zal zich steeds meer toespitsen op wat de autofabrikanten willen en steeds minder op de grote internet klanten zoals genoemd in het ING rapport (van twitter en facebook tot alibaba en baidu). Internet klanten willen los van Google en kunnen dan ofwel kiezen voor het neutrale tomtom of het nog 'zoekende' HERE dat meer bezig is met haar nieuwe eigenaren.

    Dit is geen diskwalificatie van HERE he, en ook geen wensdenken. Hetzelfde gebeurde met tele atlas toen tomtom hen kocht in 2007. Toen ging de aandacht ook eerst uit naar wat tomtom nodig had van tele atlas en is er jaren tijd gestoken in het integreren van TomTom en tele atlas.

    Nu zal HERE niet gaan integreren met de drie eigenaren, maar wel meer naar hun pijpen gaan dansen en dat biedt dus grote kansen.

    De harde te verwachte groei zit volgens ING in Automotive en de mogelijke verrassingen zitten volgens ING in Licensing.
  10. [verwijderd] 22 juni 2016 15:13
    quote:

    groeibriljant schreef op 22 juni 2016 14:35:

    @Justin

    Goddijn heeft het slechts over wat algemeenheden en vrij logische punten. Beter zou zijn dat hij zijn verwachting van 50% marktaandeel Automotive in 2020 herhaalt.
    En eens duidelijk maakt dat de markt groeit naar jaarabonnementen op de real-time Maps en real-time Services.

    Zijn tijdens de cc Q3-2015 gedane uitspraken van 25%-30% take-rate en niet c.q.nauwelijks groeiend dit decennium kloppen gewoon niet. 30% is bij goddijn het maximaal haalbare. Volgens belangrijke marktanalisten zoals Gartner is dat eind 2017 60% en 2019/2020 vrij eenvoudig boven de 80% en doorgroeiend naar richting de 100%. (Volvo order is vrijwel zeker al 100% take rate!)

    Dus het orderboek 2015 Automotive >300 miljoen klopt niet. Dat is straks bij levering minstens 600 miljoen en zeer waarschijnlijk nog hoger.

    Waarom Goddijn dit spel speelt is mij volstrekt onduidelijk. Ik kan bedenken dat hij op zijn aandelenpakket grote aantallen calls heeft geschreven om extra rendement te behalen (laten doen door een beheerder). Verder kan ik bedenken dat ze, samen met 2 dirty banken, nog steeds bezig zijn met een smerige delisting tegen een prikkie van 12-15 euro. Beide zaken zijn echter uiterst dubieus en dat wil ik dan weer niet geloven van Goddijn; hij lijkt mij te slim en te integer om een Nina-Brink-imago op te willen gaan lopen.
    Feit is in ieder geval dat we TomTom in mijn beleving nog NOOIT iets hebben zien doen om een dump te frustreren en de veroorzakers een flinke draai om de oren te geven.

    Bij ASML zie je dit soort ongein veel minder omdat de financiële boeven daar wel weten dat ze het ASML management niet aan hun zijde hebben en iedere geforceerd winstje zo in een verlies kan omslaan.

    Eigenlijk nog aparter is dat de Nederlandse banken niet een "omgekeerde short" organiseren. Als die Londense en New Yorkse boefjes het naar beneden kunnen manipuleren, waarom zouden de Nederlandse banken dat dan niet kunnen in omgekeerde richting? Zeker als HG zou willen meewerken met positieve berichtgeving.
  11. [verwijderd] 22 juni 2016 15:34
    quote:

    groeibriljant schreef op 22 juni 2016 12:27:

    [...]

    Die enorme onderwaardering van TomTom is duidelijk.
    De huidige minimale assetwaarde is ergens rond de 30 euro.

    Overigens is het ook te bedenken dat de services van Telematics door TomTom ook worden aangeboden als component binnen een real-time Services jaarabonnement. Dat maakt TomTom nog interessanter voor de autofabrikanten!
    Heb je tzt geen 2 miljoen Telematics jaarabonnementen a 100 euro, maar komen er na 2020 per jaar telkens 30 miljoen abonnementjes Telematics bij a 3,4,5 euro per auto per jaar. Veel meer waard dan nu verkopen voor 6 euro per aandeel.

    Lijkt mij de enige reden om dit onderdeel niet af te splitsen. Maar waarom maakt TomTom dat niet duidelijk? Hebben ze wat te verbergen qua waarde?

    Fusie met Fleetmatics zou een tussenoplossing zijn. Levert per aandeel ook direct 6 euro aan waarde op, maar je profiteert als TomTom-aandeelhouder dan wel met 50% mee van de toekomstige groei.
    En je krijgt dan een Amerikaanse groeiwaardering voor Telematics.

    zolang HG bepalend is voor wat ze bij TT willen laten zien en aan niemand verantwoording wenst te geven voor hoe de ontwikkeling van het bedrijf binnen zijn agenda past, kun je wel vergeten dat ze een notering wensen aan de overkant van het water voor een onderdeel, die Yanken kielhalen je als je zo met cijfers en informatie omgaat.

    dit op de Beurs in de midcap is absoluut perfect voor HG & friends, zij bepalen wat te laten zien, wanneer te laten zien en of het tijd is om te cashen dat merken we pas nadat dat al in motie is gezet, ondertussen bouwen ze een mini consumer Appeltje op voor the days after op kosten van t algemeen, ze halen nog een leuk rendement uit de zaak, dus rendement op investeringen is geen must, dat komt later wel en ze geven de indruk aan NL Inc dat ze een mooi Hollands trots produkt vertegenwoordigen.

    nogmaals dit is geen normaal beursgenoteerd bedrijf waar de CEO aangesteld is door een bestuur en die verantwoording moet afgeven aan de aandeelhouders, bij TT is een uiterst sterke inner circle die alles weten en alles bepalen, het aan de Beurs genoteerd staan had 10 jaar geleden een voordeel voor cashen en geld ophalen, nu is het een last en als het teveel erger geeft en het aandeel blijft laag staan kunnen ze het nog wel eens eraf halen, dus hoe meer ze zelf geloven dat de assets wel eens 30 euro waard kunnen zijn en de koers noteert aan 8 en hoe meer gezeik, hoe groter de kans dat ze het eraf plukken.

    nu moet je juist met HG meedenken en al helemaal niet aan zijn kop zeuren, laat maar gaan - the endgame daar draait het straks om en dat is m.i. toch gewoon snoeihard en banaal cashen.
    Iedereen blij, behalve de reguliere aandeelhouder, maar die moeten dan maar leren geduld op te brengen.
  12. [verwijderd] 22 juni 2016 15:50
    Even over de Brexit kwestie,

    het gaat slecht met Great-Britain daarom komen de protestpartijen op.
    Ik geef even de PVV als voorbeeld, een one issue/ protestpartij in de peilingen
    staan ze altijd op tig veel zetels, maar waarom zie je dat nooit terug in de 2e kamer?
    Het zijn de soort stemmers die op een partij stemmen of een akkoord.

    Ik ben zelf in Great-Britain geweest en onder de normale bevolking, gaan ze er vanuit dat ze gewoon blijven omdat, dat uiteindelijk het beste is voor hun land.

    In de kranten zeggen ze altijd het 'weer' zat niet mee voor de PVV, omdat de kiezers toch niet zijn gaan stemmen.
    'Gelukkig' is het morgen 26 graden met veel regen -_- in Great-Britain.

    Even terugkomend op de eerste regel, Gaat het echt zo slecht met Great-britain? denk het niet ;)
    Great-Britain blijft in de EU, ik gok op een 65% stay,35% leave.

    Met vriendelijke groet,
    OwnBoss

    (De peilingen zijn niet op waarheid gebaseerd, het is een spel van de grote handel)

  13. [verwijderd] 22 juni 2016 16:06
    quote:

    potpourri schreef op 22 juni 2016 15:34:

    [...]

    zolang HG bepalend is voor wat ze bij TT willen laten zien en aan niemand verantwoording wenst te geven voor hoe de ontwikkeling van het bedrijf binnen zijn agenda past, kun je wel vergeten dat ze een notering wensen aan de overkant van het water voor een onderdeel, die Yanken kielhalen je als je zo met cijfers en informatie omgaat.

    dit op de Beurs in de midcap is absoluut perfect voor HG & friends, zij bepalen wat te laten zien, wanneer te laten zien en of het tijd is om te cashen dat merken we pas nadat dat al in motie is gezet, ondertussen bouwen ze een mini consumer Appeltje op voor the days after op kosten van t algemeen, ze halen nog een leuk rendement uit de zaak, dus rendement op investeringen is geen must, dat komt later wel en ze geven de indruk aan NL Inc dat ze een mooi Hollands trots produkt vertegenwoordigen.

    nogmaals dit is geen normaal beursgenoteerd bedrijf waar de CEO aangesteld is door een bestuur en die verantwoording moet afgeven aan de aandeelhouders, bij TT is een uiterst sterke inner circle die alles weten en alles bepalen, het aan de Beurs genoteerd staan had 10 jaar geleden een voordeel voor cashen en geld ophalen, nu is het een last en als het teveel erger geeft en het aandeel blijft laag staan kunnen ze het nog wel eens eraf halen, dus hoe meer ze zelf geloven dat de assets wel eens 30 euro waard kunnen zijn en de koers noteert aan 8 en hoe meer gezeik, hoe groter de kans dat ze het eraf plukken.

    nu moet je juist met HG meedenken en al helemaal niet aan zijn kop zeuren, laat maar gaan - the endgame daar draait het straks om en dat is m.i. toch gewoon snoeihard en banaal cashen.
    Iedereen blij, behalve de reguliere aandeelhouder, maar die moeten dan maar leren geduld op te brengen.
    Grotendeel eens maar als ze de divisie Telematics laten fuseren met Fleetmatics dan kan men de beursnotering aan de Nasdaq van Fleetmatics gewoon handhaven en de USA baas de toko laten leiden. TomTom krijgt 50% van de aandelen (via emissie). Dat levert dan zo'n 6 euro per aandeel aan balanswaarde op en daarmee los je iig alvast een stukje van de enorme onderwaardering op. Door de verwachte spectaculaire groei in Telematics-markt in de komende 10 jaar kan die beurswaarde van 6 per aandeel eenvoudig naar de 30-40 euro. Fleetmatics is dan namelijk onbetwist wereldmarktleider in een markt die met 700% gaat groeien.

    Omgekeerd gaat Fleetmatics de TomTom Maps en real-time Services gebruiken voor het fusiebedrijf.
5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 193 194 195 196 197 ... 279 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links