Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TOMTOM MEI 2016

3.928 Posts
Pagina: «« 1 ... 174 175 176 177 178 ... 197 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Levy 27 mei 2016 00:03
    quote:

    Dinah-Moe Tomm schreef op 26 mei 2016 18:07:

    [...]
    Kom nou toch, als er een goed bod komt krijgen de ze tent gelijk met een strik erom. Die houding dient uitsluitend om nieuwe deals te winnen, dat kan je namelijk vergeten als je luidkeels rondschreeuwt dat de boel te koop staat.
    Onzin, eigendom is het meest omvattende recht dus in beginsel is niemand verplicht zijn of haar aandelen te verkopen als er "een goed bod komt". Wie zegt dat Harold G. cum suis op geld belust zijn? Geld hebben de oprichters immers al zat, dus dat hoeft geen reden te zijn voor hen om te verkopen bijeen bod, hoe goed het bod ook is. En als de grootaandeelhouders/oprichters en hun vriendjes niet instemmen met een bod, ook al bedraagt het bod €1000 per aandeel, dan is de kans dat zo'n bod slaagt 0,0%.

  2. Levy 27 mei 2016 00:13
    quote:

    Geld als schreef op 26 mei 2016 18:02:

    [...] opsplitsen willen ze niet, maar Godijn heeft aangegeven dat als ze dmv een participatie een grote klant kunnen binnen halen dat dat wellicht mogelijk is.
    Denk aan Ford, Toyota en Volvo vanuit de automotive en met 2of 3 tech kan dit THE end game zijn
    Dat scenario, participatie, zou ontegenzeggelijk geweldig nieuws zijn voor de aandeelhouders. Maar jaag je daarmee niet tegelijkertijd andere (potentiele) klanten de deur uit? Als Toyota bijvoorbeeld participeert in TT, dan zullen concurrenten van Toyota minder snel geneigd zijn zaken met TT te doen.
  3. [verwijderd] 27 mei 2016 00:15
    quote:

    Levy schreef op 27 mei 2016 00:03:

    [...]

    Onzin, eigendom is het meest omvatrijke recht dus in beginsel is niemand verplicht zijn of haar aandelen te verkopen als er "een goed bod komt". Wie zegt dat Harold G. cum suis op geld belust zijn? Geld hebben de oprichters immers al zat, dus dat hoeft geen reden te zijn voor hen om te verkopen bijeen bod, hoe goed het bod ook is. En als de grootaandeelhouders/oprichters en hun vriendjes niet instemmen met een bod, ook al bedraagt het bod €1000 per aandeel, dan is de kans dat zo'n bod slaagt 0,0%.


    Grotere onzin heb ik hier zelden gelezen. Voor iets minder dan 1000 per aandeel doen ze de boel ook grif van de hand, maar ze willen nu uiteraard geen bord "Te Koop" in de tuin. Alle opties staan open, als je denkt dat de kans op een overname van de baan is, heb je oogkleppen op.
  4. [verwijderd] 27 mei 2016 00:17
    quote:

    Levy schreef op 27 mei 2016 00:13:

    [...]

    Dat scenario, participatie, zou ontegenzeggelijk geweldig nieuws zijn voor de aandeelhouders. Maar jaag je daarmee niet tegelijkertijd andere (potentiele) klanten de deur uit? Als Toyota bijvoorbeeld participeert in TT, dan zullen concurrenten van Toyota minder snel geneigd zijn zaken met TT te doen.
    Waarom denk je dat we zolang niets horen ?
  5. Levy 27 mei 2016 00:26
    quote:

    seren schreef op 27 mei 2016 00:12:

    @levy, een goed bod is veel meer dan een bedrag x:
    garanties, investeringen, toekomstplannen, aanblijven/uitdagingen sleutelfiguren, nieuwe markten, nieuwe kansen, goede cultuurmatch etc..
    Je schetst een wel erg vrolijk beeld over overnames. Het is je kennelijk ontgaan dat veruit de meeste overnames uitdraaien op een mislukking.
  6. [verwijderd] 27 mei 2016 00:30
    Opvallend dat @Levy zo aktief nu is op dit forumm, nadat hij eerder aangegeven had, geen positie in TT te hebben... Maar dank voor je waarschuwingen.

    TT is inderdaad nu niet te koop. Ze gaan voor de Endgame en willen revanche op hun eerdere Google fiasco.
    Wacht nu maar even rustig de nieuwste contracten af, die er gesloten zijn: T, F, V.
    Maandag presenteert Volvo zijn nieuwste marketing campagne met prachtige en uitstekend gewaardeerde nieuwe modellen met als boegbeeld Zlatan Ibrahimovic. Blijkbaar een zeer bekende voetballer ;-)

    www.media.volvocars.com/global/en-gb/...
  7. Levy 27 mei 2016 01:23
    quote:

    Dinah-Moe Tomm schreef op 27 mei 2016 00:15:

    [...]
    Grotere onzin heb ik hier zelden gelezen. Voor iets minder dan 1000 per aandeel doen ze de boel ook grif van de hand, maar ze willen nu uiteraard geen bord "Te Koop" in de tuin. Alle opties staan open, als je denkt dat de kans op een overname van de baan is, heb je oogkleppen op.
    De grootaandeelhouders zijn helemaal niet uit op de verkoop van hun aandelen om maar te kunnen cashen. Niet alleen bulken ze al van het geld sinds de IPO, maar belangrijker nog, ze vinden de zeggenschap, zowel juridisch als economisch, over de door hen opgerichte onderneming veel te prettig om van de hand te doen. De enige reden waarom Harold G. zijn aandelen zou aanbieden is wanneer hij dit in het belang van de onderneming acht. Mijn indruk is dat HG overtuigd is van zijn eigen kunnen en er niet op uit is zijn aandelen te verkopen.

    Management dat niet uit is op korte termijn (privé) winst, maar het belang van de onderneming op lange termijn centraal stelt, daar is helemaal niets mis mee.

    Dus verkoop acht ik niet waarschijnlijk. Een participatie in TT door een autobouwer waar 'Geld als' me op wees zou het belang van HG (behoud zeggenschap) alsmede het belang van de onderneming als geheel kunnen verenigen. Maar stoot je hiermee andere autobouwers niet juist af? Dat zou het belang van de onderneming dan juist weer schaden.
  8. [verwijderd] 27 mei 2016 01:35
    quote:

    Levy schreef op 27 mei 2016 01:23:

    [...]

    De grootaandeelhouders zijn helemaal niet uit op de verkoop van hun aandelen om maar te kunnen cashen. Niet alleen bulken ze al van het geld sinds de IPO, maar belangrijker nog, ze vinden de zeggenschap, zowel juridisch als economisch, over de door hen opgerichte onderneming veel te prettig om van de hand te doen. De enige reden waarom Harold G. zijn aandelen zou aanbieden is wanneer hij dit in het belang van de onderneming acht. Mijn indruk is dat HG overtuigd is van zijn eigen kunnen en er niet op uit is zijn aandelen te verkopen.

    Management dat niet uit is op korte termijn (privé) winst, maar het belang van de onderneming op lange termijn centraal stelt, daar is helemaal niets mis mee.

    Dus verkoop acht ik niet waarschijnlijk. Een participatie in TT door een autobouwer waar 'Geld als' me op wees zou het belang van HG (behoud zeggenschap) alsmede het belang van de onderneming als geheel kunnen verenigen. Maar stoot je hiermee andere autobouwers niet juist af? Dat zou het belang van de onderneming dan juist weer schaden.
    Hihi "HG doet alles in het belang van de onderneming."

    Bedoel je toen hij en de medefounders 3/4 vd IPO opbrengst (15 euro pa) mee naar huis namen?

    Of bedoel je dat HG zich de laatste jaren laat motiveren door de RVC met langlopende opties met een uitoefenkoers van rond de EUR7?
  9. Levy 27 mei 2016 02:00
    quote:

    Vici schreef op 27 mei 2016 00:30:

    Opvallend dat @Levy zo aktief nu is op dit forumm, nadat hij eerder aangegeven had, geen positie in TT te hebben... Maar dank voor je waarschuwingen.

    TT is inderdaad nu niet te koop. Ze gaan voor de Endgame en willen revanche op hun eerdere Google fiasco.
    Wacht nu maar even rustig de nieuwste contracten af, die er gesloten zijn: T, F, V.
    Maandag presenteert Volvo zijn nieuwste marketing campagne met prachtige en uitstekend gewaardeerde nieuwe modellen met als boegbeeld Zlatan Ibrahimovic. Blijkbaar een zeer bekende voetballer ;-)

    www.media.volvocars.com/global/en-gb/...

    Je insinueert dat ik wel een positie heb, maar dat is niet zo. Merkwaardige gedachtenkronkel overigens dat je enkel maar hier zou (mogen) posten als je een positie hebt. En trouwens, als ik short zou zitten, waarom zou ik dat niet gewoon zeggen? Mijn positie is long noch short, maar de meesten die hier posten zitten volgens mij long, en voor hen hoop ik maar 1 ding, en dat is stijgende koersen. TT is een super interessant aandeel met stevig groeiperspectief. Maar er zijn ook risico's en dat wordt m.i. hier schromelijk weinig onderkend. Ik zeg niet dat die risico's zich zullen voordoen, echter uitgesloten is dit niet (bv nieuwe markttoetreders of een techreus die TT gaan beconcurreren).

    Pietjes P. die zich voor het eerst begeven op de beurs omdat ze nauwelijks rente op hun spaarrekening krijgen en via IEX mogelijk op het TT forum terecht komen, lezen wel erg veel zalvende verhalen over TomTom en over koersdoelen met drie getallen voor de komma alsof dat een zekerheid zou zijn. Tegen hen zeg ik: Inderdaad, dat is mogelijk, maar vergeet niet, er zijn ook risico's.

    Na de rally van afgelopen week verwacht ik wel wat winstneming, al hoop ik dat voor aandeelhouders niet. Maar wat ik al dan niet verwacht of hoop heeft 0,0 effect op de koers hoor Vici.
  10. [verwijderd] 27 mei 2016 07:54
    quote:

    Levy schreef op 27 mei 2016 00:13:

    [...]

    Dat scenario, participatie, zou ontegenzeggelijk geweldig nieuws zijn voor de aandeelhouders. Maar jaag je daarmee niet tegelijkertijd andere (potentiele) klanten de deur uit? Als Toyota bijvoorbeeld participeert in TT, dan zullen concurrenten van Toyota minder snel geneigd zijn zaken met TT te doen.
    Daarom moet bij evt. Participaties diverse partijen liefst minimaal 3 partijen uit de automotive en paar tech USA deelnemen. Vergroot de kans op een mogelijk standaard voor autonoom rijden.De mol heeft al eens aangegeven nadat bekend werd dat hij belang had opgebouwd dat T2 grote partijen aan zich moet binden.
  11. [verwijderd] 27 mei 2016 08:11
    @vici interessant die nieuwe reclame campanje van Volvo die maandag 30 mei start.
    Misschien dat de al eerder op dit forum gesuggereerde deal dan bekend gemaakt mag worden. Want zoals Godijn zei de klant bepaald wanneer deal naar buiten komt. Zou leuke opsteker voor koers kunnen zijn.
  12. Jejo303 27 mei 2016 08:49
    TOMTOM FOR TRANSDEV
    Date: 27.05.2016

    Transdev Melbourne has gone live with TomTom telematics to help transform the business TomTom for Transdev.
    The Operations Control Centre team who will use TomTom to monitor the buses. Transdev Melbourne (TDM) has gone live with TomTom telematics after Looking for a way to encourage safer driving, improve fuel efficiency and monitor its buses.

    TDM’s business improvement manager Mark Nancarrow says: "we know that plenty of bus and trucking companies use telematics systems but we wanted to make sure that we went with the one that best meets our needs."

    Having made the call to go with TomTom, the process was initially quite straight forward—TomTom devices were installed in all of the 510 buses over a six month period.

    "We hit a small hurdle however, when we started to look at how we could provide an appropriate interface for our drivers," says Nancarrow.

    "It is really important to us that our drivers are in a position to self-monitor their performance so being able to easily access their driving reports is essential.

    "In the past few months, TDA’s IT team has worked really hard to help us link the schedules of every driver to the TomTom system, it was very challenging and took a lot of work but we are very pleased with the end product and we’ve now started to make the reports available to drivers via new kiosks at our depots."

    To support TomTom and give the drivers the best chance of getting good reports, TDM staged the roll out so that prior to launching all drivers were put through our new Eco-Drive training.

    "We believe that Eco-Drive in itself will lead to improved driving behaviours, a better experience for customers and fuel savings that will benefit the environment as well as our bottom line, so coupled with TomTom we are hoping for big things," says managing director Harry Wijers.

    "TomTom is linked directly to our fuel management system and gives real-time information on specific driving behaviours including speeding, hard braking, hard acceleration, hard turning and idling."

    For the first two months, this information will only be available to drivers so they can see if there are any particular areas where they need to improve.

    After that, frontline managers and supervisors will be given access so they can work with the drivers on strategies to improve their driving and can provide further training if necessary.
3.928 Posts
Pagina: «« 1 ... 174 175 176 177 178 ... 197 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links