Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 301,7K

TOMTOM MEI 2016

3.928 Posts
Pagina: «« 1 ... 136 137 138 139 140 ... 197 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. harrysnel 20 mei 2016 22:42
    quote:

    Lighter_ schreef op 20 mei 2016 21:55:

    [...]

    Fleetmatics en TomTom Telematics zijn ongeveer even groot. TomTom heeft technologisch meer in huis, met een platform waar app ontwikkelaars hun apps voor transportbedrijven op ontwikkelen. Van barcodescanners voor pakketbezorgers tot weet ik niet wat. Daarnaast heeft TomTom natuurlijk betere routering (hd traffic) dus besparing van tijd en brandstof.

    Qua grootte zou je het eerder een fusie kunnen noemen. Ze zijn vergelijkbaar in omvang. Waarbij een fusie echt giga voordelen heeft. Zet de 700.000 gebruikers van fleetmatics op het tomtom platform (meerkosten zijn vrijwel nihil) en je kosten per gebruiker voor het platform halveren.

    Nu is niet alleen het gerucht dat Fleetmatics TomTom Telematics wil hebben, maar dat er ook heel veel private equity (grote investeerders) zijn die de voordelen van zo'n fusie zien. Zij zouden bijvoorbeeld zowel Fleetmatics enTomTom Telematics kunnen kopen en dan die twee samenvoegen onder een paraplu. Het probleem is alleen dat zij de andere onderdelen van TT niet hoeven en de rumour die ik hoorde is dat ze (een aantal maanden geleden) actief geinteresseerden zochten voor de andere delen.

    Nu vraag ik me na dat sns stuk wel af of TomTom op dit moment al interesse heeft in de verkoop van Telematics (tenzij de prijs heel goed is). Maar misschien zijn ze ook wel te verleiden, bijvoorbeeld met mede eigenaarschap van het fusiebedrijf dat dan ontstaat.

    Dat die twee (tomtom en fleetmatics) zo parallel lopen zou er op kunnen wijzen dat er door dezelfde partijen in gehandeld wordt.

    Disclaimer: rumor gebaseerd op 1 goed ingevoerde bron
    TomTom is voor Fleetmatics haast onmisbaar. Naast de wens om te groeien in Europa speelt er nog iets veel belangrijkers.

    Wat quotes van Fleetmatics Conference Calls:

    "I would now like to update you on some new developments with the automotive OEM channel. As discussed previously, we believe that in the future OEMs will become an increasingly important player in the fleet management ecosystem. As OEMs equip more vehicles with telematics hardware, the capital costs associated with acquiring and installing an in-vehicle device in those pre-equipped vehicles will be eliminated.

    Over the last few months, we have been in discussions with several major OEMs, and I am pleased to report that we have recently entered into a pilot agreement with General Motors, the largest manufacturer of automobiles in the US. Specifically, we will be working with GM in the first half of 2016 to integrate our REVEAL software platform with GM's OnStar hardware and data infrastructure. Once the pilot is complete, we will be in a position to serve an increasing number of customers that own preinstalled GM commercial vehicles.

    This is our first formal venture into partnering with an OEM in the United States and we are excited about the opportunity ahead of us, so stay tuned for more details in 2016..."

    finance.yahoo.com/news/edited-transcr...

    "Before I turn things over to Jill, just a brief update on our Pilot agreement with General Motors. As discussed previously, we believe that in the future OEMs will become an increasingly important player in the fleet management ecosystem. As OEMs equip more vehicles with telematics hardware, the capital cost associated with acquiring and installing an in-vehicle device in those pre-equipped vehicles will be eliminated. I am pleased to report that we have successfully completed the initial technical integration work between the reveal platform and the GM On-Star hardware, and we have begun the initial phase of the work necessary to put a commercial contract in place. It's still early, but certainly, another encouraging step in this opportunity so stay tuned with that..."
    finance.yahoo.com/news/edited-transcr...

    TomTom heeft al diepgewortelde relaties met autobouwers. Als Fleetmatics het als cruciaal ziet om een stap in de bedrijfskolom op te schuiven en in feite al in de auto wil zitten die potentiële klanten kopen......dan is het voordeel om met TT samen op te trekken overduidelijk. Goddijn benadrukte overigens nu ook de kansen van TT Telematics op gebied van connected car, het meer in elkaar gaan overlopen van automotive en Telematics.

    Marketcap Fleetmatics is omgerekend in euro E1,4 miljard. Dat is omgerekend bijna E6 p/a TomTom.

    Fleetmatics is weliswaar iets groter dan TT maar: als de autobouwers het strategische speerpunt worden heeft TT daar een voorsprong. Behalve de contacten/relaties heeft TT ook nog een mappingplatform en orderboek Automotive.......en een koers van nog geen E8.

    Waanzinnig. Maar: de investeringen in het mappingplatform drukken de WPA. De winstgevendheid van TT Telematics valt niet op doordat het slechts 1 vd onderdelen van TT is. Gelukkig is een Fleetmatics niet geïnteresseerd in WPA van TT.
  2. Nait Soesen 20 mei 2016 22:47
    www.consultancy.nl/nieuws/12418/deloi...

    Bertoen licht toe: “Met de Executive Edge CEO Session op 24 mei willen we samen met Shell en Rabobank, corporate CEO’s helpen om hun volledige innovatiepotentieel open te stellen en zo ook het innovatiepotentieel van Europa te vergroten. Samen met visionaire ondernemers als Travis Kalanick (founder en CEO van Uber) en Nathan Blecharyzk (co-founder van Airbnb) en Nederlandse voorbeelden Kees Koolen (Booking.com) en Harold Goddijn (TomTom) gaan we in een exclusieve setting het gesprek aan over de kunst van het innoveren, transformeren en de rol die de ‘Founder’s Spirit’ van de CEO hierbij speelt. Het is uniek dat we in Nederland zoveel innovatieve leiders in één ruimte bij elkaar hebben.” Volgens hem vertegenwoordigen zij samen “de ‘Founder’s Spirit’ in optima forma en zijn daarmee de ideale sparringpartner voor de CEO’s”, sluit hij af.
  3. drette 20 mei 2016 23:00
    quote:

    maurice 1971 schreef op 11 mei 2016 12:38:

    Mijn laatste stukjes verkocht ik wil ze de eerste tijd niet meer hebben gaat maar lager en lager tenminste weer nachtrust.
    Goh, Maurice, had medelij met je na bovenstaande post op de dag dat euro 7,17 geraakt werd. Klaarblijkelijk een typo, gezien je zonet aangeeft in deze draad er nog in te zitten?
  4. [verwijderd] 21 mei 2016 00:48
    quote:

    maurice 1971 schreef op 20 mei 2016 19:57:

    Beetje verlies goedgemaakt vandaag 2,5 k op
    10,44 komt dat ooit nog goed ???
    Ik zit met 80% van mijn porto voor 18.5k op gemiddeld 9,55 in TT. Vandaag was leuk. Einde van het jaar zal leuker zijn, maar daar doe ik het niet voor.

    Ik wacht tot minimaal juni 2017 en eigenlijk juni 2018. Dan komt de WPA echt naar voren en in de boeken. Ik geloof dat TT dan echt gaat stijgen in waarde.

    Diversiviteit in porto geeft me rust. Als TT "alleen" de waardevolle mapping had zou ik het niet aandurven (hoewel dat al heel veel potentie heeft). TT zet ook volop in op fleematics (met succes 1 mio+ users, erg rendabel) en is ook nog actief in andere booming markets zoals sportwatches.

    Als je het aan mij zou vragen, zou ik zeggen, don't worry. Geduld en gij zult beloond worden.
  5. [verwijderd] 21 mei 2016 01:45
    quote:

    Lighter_ schreef op 20 mei 2016 21:55:

    [...]

    Nu is niet alleen het gerucht dat Fleetmatics TomTom Telematics wil hebben, maar dat er ook heel veel private equity (grote investeerders) zijn die de voordelen van zo'n fusie zien. Zij zouden bijvoorbeeld zowel Fleetmatics enTomTom Telematics kunnen kopen en dan die twee samenvoegen onder een paraplu. Het probleem is alleen dat zij de andere onderdelen van TT niet hoeven en de rumour die ik hoorde is dat ze (een aantal maanden geleden) actief geinteresseerden zochten voor de andere delen.

    Hoeveel PE fondsen kunnen dit kunstje flikken? Die zijn op 1 hand te tellen, dus dat ligt mijns inziens weinig voor de hand.
  6. Regenboog33 21 mei 2016 07:50
    quote:

    Ozzyman2 schreef op 21 mei 2016 00:48:

    [...]
    ...
    Ik wacht tot minimaal juni 2017 en eigenlijk juni 2018. Dan komt de WPA echt naar voren en in de boeken. Ik geloof dat TT dan echt gaat stijgen in waarde.
    ...
    Ik hoop alleen dat TT juni 2018 nog op de beurs genoteerd staat.

    Gezien het feit dat Wakkie "endgame" genoemd heeft en gezien het feit dat TT zélf alle kosten naar voren haalt en opbrengsten naar achteren schuift, zou het mij niet verbazen dat dit eindspel tussen nu en 2 jaar gespeeld gaat worden.

    Dat zou betekenen dat hiermee niet wij als kleine aandeelhouders maar wél de grootaandeelhouders pas écht van de grote winsten gaan genieten. Met een beetje geluk gaan wij de € 15.- / € 20.- range nog wel zien, maar de > € 20.- en nog hoger zit er (vermoed ik) voor ons niet in. Ik hoop het niet, maar ik ben er niet gerust op.
  7. JanssenB 21 mei 2016 07:50
    quote:

    Lighter_ schreef op 20 mei 2016 21:55:

    [...]

    Fleetmatics en TomTom Telematics zijn ongeveer even groot. TomTom heeft technologisch meer in huis, met een platform waar app ontwikkelaars hun apps voor transportbedrijven op ontwikkelen. Van barcodescanners voor pakketbezorgers tot weet ik niet wat. Daarnaast heeft TomTom natuurlijk betere routering (hd traffic) dus besparing van tijd en brandstof.

    Qua grootte zou je het eerder een fusie kunnen noemen. Ze zijn vergelijkbaar in omvang. Waarbij een fusie echt giga voordelen heeft. Zet de 700.000 gebruikers van fleetmatics op het tomtom platform (meerkosten zijn vrijwel nihil) en je kosten per gebruiker voor het platform halveren.

    Nu is niet alleen het gerucht dat Fleetmatics TomTom Telematics wil hebben, maar dat er ook heel veel private equity (grote investeerders) zijn die de voordelen van zo'n fusie zien. Zij zouden bijvoorbeeld zowel Fleetmatics enTomTom Telematics kunnen kopen en dan die twee samenvoegen onder een paraplu. Het probleem is alleen dat zij de andere onderdelen van TT niet hoeven en de rumour die ik hoorde is dat ze (een aantal maanden geleden) actief geinteresseerden zochten voor de andere delen.

    Nu vraag ik me na dat sns stuk wel af of TomTom op dit moment al interesse heeft in de verkoop van Telematics (tenzij de prijs heel goed is). Maar misschien zijn ze ook wel te verleiden, bijvoorbeeld met mede eigenaarschap van het fusiebedrijf dat dan ontstaat.

    Dat die twee (tomtom en fleetmatics) zo parallel lopen zou er op kunnen wijzen dat er door dezelfde partijen in gehandeld wordt.

    Disclaimer: rumor gebaseerd op 1 goed ingevoerde bron
    Is dat gunstig voor het aandeel Tom2 op de lange termijn?
    Stel dat Telematics weg valt door verkoop, dan valt er toch een leuke inkomstenbron weg.
    Of zie ik dat verkeerd.
    Tuurlijk blijven er nog leuke onderdelen over.
    HAD voor lange termijn, de kaarten, consumers.

    Edit: zie net dat je een fusie bedoelde. Dat is wel gunstig ja...
  8. Regenboog33 21 mei 2016 07:55
    quote:

    Perpster schreef op 21 mei 2016 07:53:

    [...][Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd. Deze account is geschorst.]
    Waar slaat dat nou weer op? Een beetje respect voor elkaar is toch niet teveel gevraagd? Ook al ben je het niet eens met Justing of twijfel je aan zijn bronnen, je kunt dit toch ook anders verwoorden? Het is de toon die de muziek maakt.
  9. Juun 21 mei 2016 07:58
    quote:

    Riet van Milt schreef op 20 mei 2016 21:20:

    [...]

    Jij had toch ook een zooi mei-calls ivm 5 evenementen? Heb je ooit winst gecashed?

    Nee Riet, de mei expiratie is ook weer roemloos ten einde gekomen. Het kan niet altijd feest zijn, zoals dat in 2015 zowat wel iedere expiratie een feestje was. Maar mijn positie is zo dat wanneer het bij TT een feestje gaat worden, ik vooraan in de rij sta om dat feest mee te gaan maken.
  10. Juun 21 mei 2016 08:11
    En hier wordt TT wel genoemd als deelnemer, maar Bosch niet:
    www.businesswire.com/news/home/201605...
    Connected Car finds its major application in navigation, telematics and infotainment. Infotainment application segment would dominate the Europe connected car market, with a market share of approximately 43.0% in 2015. The specific standards set by the European commission enables vehicles from different manufacturing houses to communicate with each other. Authorities in Germany, Austria and Netherlands have agreed to develop and install roadside communication infrastructure. All these factors are driving the adoption of connected cars in Europe.

    The market of connected car market is further segmented based on products & services into sensors, processors, fleet managers, wireless & cellular modules, OEM services and aftermarket services. For better understanding of the market penetration of connected cars, the Europe connected car market is analyzed based on countries within Europe (Russia, Germany, U.K., France, Spain, Italy and rest of Europe).

    The report covers the analysis of key stake holders of the connected car market. Key companies profiled in the report include Telefonica, S.A., Verizon Communications, Inc., Harman International Industries, Incorporated, TomTom NV, AT&T, Vodafone Group Plc, Ford Motor Company, Bayerische Motoren Werke AG, AUDI AG and Daimler AG. Nokia Growth Partners (NGP) launched a USD 100 million connected car fund to identify and invest in companies with innovative and new technologies.
3.928 Posts
Pagina: «« 1 ... 136 137 138 139 140 ... 197 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links