Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 301,7K

TOMTOM MEI 2016

3.928 Posts
Pagina: «« 1 ... 92 93 94 95 96 ... 197 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 mei 2016 18:01
    quote:

    Lighter_ schreef op 16 mei 2016 17:33:

    [...]

    Wat me opvalt in elk geval is dat dit forum nergens meer warm of koud van wordt. Het bericht dat de PE partijen die in Fleetmatics zitten samen met Fleetmatics interesse hadden in TT Telematics (en zelfs partners zijn gaan zoeken om TT integraal over te nemen) dat doet niemand ene zier. Nu heb ik het ook wat verkapt gebracht en ik snap, ik ben ook maar 1 iemand die dit zegt en er zijn wat figuren geweest die me zwart maken (het zou een baan zijn, of ik zou van TT zijn of weet ik veel). Maar dan nog.

    Bedankt.

    Dat die partijen interesse hebben gehad of hebben in TTT klinkt heel aannemelijk. Dat daarbij actief overgegaan tot het aankopen van aandelen + dat die nu met verlies van de hand gedaan hebben lijkt me minder aannemelijk.

    Hoe het mogelijk is dat een (integrale) overname niet mogelijk is geweest, is natuurlijk wel van belang. Dan wilt Tom2 een dusdanig bedrag dat de case voor fleetmatics and partners niet meer rendabel is. Of HG en co vinden Private Equity niet de geschikte partner voor de continuïteit van het bedrijf Tom2. Ik denk dat HG en co ook een maatschappelijk plaatje voor ogen hebben en dat gaat misschien niet samen met optimaal aandeelhouders rendement.

    Ik denk het laatste.
  2. [verwijderd] 16 mei 2016 18:18
    quote:

    Jannegien schreef op 16 mei 2016 17:53:

    Maar wat hebben we eraan als ze interesse hadden?
    Tomtom verkoopt toch niks, daarom staan we zo laag.
    Eerder dus nog meer slecht nieuws.
    Het betekent dat er interesse is en dat er diverse opties zijn voor TT. Als ze morgen telematics in de etalage zetten is er direct interesse. En ik kan me ook iets voorstellen waarbij je de technologie (het platform) onderdeel maakt van licensing en dan de klanten (en alle accountmanagers die de opex vergroten) verkoopt. De licenseer je de technologie aan de grootste telematics club ter wereld. En door het platform te behouden kun je de synergie met Automotive behouden (Goddijn tijdens AvA: dit wordt jaar van de grote doorbraak van telematics binnen automotive). De Telematics ervaring komt goed van pas, net als consumer ervaring goed van pas komt.
  3. [verwijderd] 16 mei 2016 18:23
    quote:

    Wervel Wind schreef op 16 mei 2016 18:01:

    [...]
    Bedankt.

    Dat die partijen interesse hebben gehad of hebben in TTT klinkt heel aannemelijk. Dat daarbij actief overgegaan tot het aankopen van aandelen + dat die nu met verlies van de hand gedaan hebben lijkt me minder aannemelijk.

    Hoe het mogelijk is dat een (integrale) overname niet mogelijk is geweest, is natuurlijk wel van belang. Dan wilt Tom2 een dusdanig bedrag dat de case voor fleetmatics and partners niet meer rendabel is. Of HG en co vinden Private Equity niet de geschikte partner voor de continuïteit van het bedrijf Tom2. Ik denk dat HG en co ook een maatschappelijk plaatje voor ogen hebben en dat gaat misschien niet samen met optimaal aandeelhouders rendement.

    Ik denk het laatste.
    Nee het idee was private equity + fleetmatics voor alleen telematics. De andere divisies zouden echt dan door andere bedrijven gekocht moeten worden, niet door PE. Volgens mij is het niet zo dat een integrale overname niet mogelijk was, maar eerder een gedeeltelijke, van alleen TTT. Is dat afgewezen of nooit geprobeerd? Ik heb geen idee.
  4. Koos99 16 mei 2016 18:25
    quote:

    Lighter_ schreef op 16 mei 2016 17:33:

    [...]

    Wat me opvalt in elk geval is dat dit forum nergens meer warm of koud van wordt. Het bericht dat de PE partijen die in Fleetmatics zitten samen met Fleetmatics interesse hadden in TT Telematics (en zelfs partners zijn gaan zoeken om TT integraal over te nemen) dat doet niemand ene zier. Nu heb ik het ook wat verkapt gebracht en ik snap, ik ben ook maar 1 iemand die dit zegt en er zijn wat figuren geweest die me zwart maken (het zou een baan zijn, of ik zou van TT zijn of weet ik veel). Maar dan nog.

    Ken je dat verhaaltje van die schaapsherder die aan het hoeden was. Hij meende een vos te zien en hij sloeg alarm. Het hele dorp kwam aangerend om de vos te verjagen, maar er was geen vos te bekennen. De volgende dag meende het schaapsherdertje opnieuw een vos te zien, hij sloeg weer alarm en iedereen kwam weer aangerend. Echter er was wederom nergens een vos te bekennen. De volgende dag zag het herdertje echt een vos, hij sloeg alarm, maar niemand kwam meer aangerend om te helpen.

    Dat zelfde gevoel bekruipt mij ook bij TomTom. Vanuit de zijlijn wordt er veel goed nieuws gemeld, de grote deals stromen binnen, vanuit veel kanten is er interesse in RoadDNA en er zou interesse geweest zijn om TomTom over te nemen. Vanuit TomTom wordt er echter geen enkele bevestiging gegeven. Justin, jij bent de brenger van veel van dit info. Aan de ene kant prettig dat je dat doet, aan de andere kant je speelt geen open kaart. Je steekt veel tijd en energie in het brengen van nieuws, maar je zit meestal onderwogen in TomTom. Daarnaast heb je zelden kritiek op TomTom ook al heb je in de loop van de tijd wel je verwachtingen over TomTom flink naar beneden bijgesteld.

    Zolang je geen duidelijk verschaft over de redenen waarom je dit alles zo doet en veelal onderwogen zit in TomTom, neem ik de info die je verschaft met een hele grote korrel zout. Eerst maar eens wachten op wat extra bevestiging.
  5. [verwijderd] 16 mei 2016 18:26
    quote:

    Lighter_ schreef op 16 mei 2016 18:18:

    [...]

    Het betekent dat er interesse is en dat er diverse opties zijn voor TT. Als ze morgen telematics in de etalage zetten is er direct interesse. En ik kan me ook iets voorstellen waarbij je de technologie (het platform) onderdeel maakt van licensing en dan de klanten (en alle accountmanagers die de opex vergroten) verkoopt. De licenseer je de technologie aan de grootste telematics club ter wereld. En door het platform te behouden kun je de synergie met Automotive behouden (Goddijn tijdens AvA: dit wordt jaar van de grote doorbraak van telematics binnen automotive). De Telematics ervaring komt goed van pas, net als consumer ervaring goed van pas komt.
    Fleetmatics heeft toch een eigen platform, of niet?
  6. pete67 16 mei 2016 18:28
    quote:

    paulta schreef op 16 mei 2016 17:58:

    "dat doet niemand ene zier"

    Omdat iedereen weet dat het never, nooit gaat gebeuren, dat lijkt mij nu toch wel duidelijk!

    De fantastische verhalen hier gaan het aandeel steeds meer opbreken en tegenwerken, er zit een zware hefboom tussen.
    Zelfs een Buffet zou zijn vingers hier niet aan willen branden, gewenning bij de al wat langer zittende aandeelhouder.....
    Ik zie geen onderbouwing waarom Buffet dit niet zou doen.
    Ik weet wel dat hij graag belegt in bedrijven met een goed product (USP) en langlopende contracten en volgens mij voldoet TomTom aan beide.
  7. [verwijderd] 16 mei 2016 18:38
    quote:

    Lighter_ schreef op 16 mei 2016 17:33:

    [...]

    Dat weet ik nog niet, ik heb wel een idee.

    Wat me opvalt in elk geval is dat dit forum nergens meer warm of koud van wordt. Het bericht dat de PE partijen die in Fleetmatics zitten samen met Fleetmatics interesse hadden in TT Telematics (en zelfs partners zijn gaan zoeken om TT integraal over te nemen) dat doet niemand ene zier. Nu heb ik het ook wat verkapt gebracht en ik snap, ik ben ook maar 1 iemand die dit zegt en er zijn wat figuren geweest die me zwart maken (het zou een baan zijn, of ik zou van TT zijn of weet ik veel). Maar dan nog.

    Op zich een goede peilstok. Men is hier niet boos of teleurgesteld maar meer een soort apathisch. Goed nieuws! ;-) zou ik bijna willen zeggen.

    Een soort numb zijn. Anhedonia noemen ze dat. Maar het is wel een mooi nummer. www.youtube.com/watch?v=LWhoRQtE3yQ

    Ik waardeer je inbreng zeer over de afgelopen jaren, denk dat het enthousiasme te lijden heeft onder de koersval van de laatste 4 maanden en het uitblijven van duidelijkheid bij TomTom.

    Enthousiasme is niet alleen op dit forum ver te zoeken, waar blijven al die investeerders voor die paar aandelen in de freefloat?

    grt Chiel
  8. [verwijderd] 16 mei 2016 18:42
    quote:

    Perpster schreef op 16 mei 2016 18:34:

    [Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, een aantal berichten is bij dezen verwijderd.]
    Er lopen hier ook mensen te roepen dat er voor 100% zeker meer informatie / deals bekend worden gemaakt over automotive in mei. Wat Justin daar doet lijkt me dan ook kunnen. Zowat elk bedrijf wordt op dit forum op zeker overgenomen. Dus als het echt strafbaar zou zijn, vraag ik me hoe dit forum heeft kunnen overleven.

    Ik waardeer Lighter zijn inbreng en hoop dat hij dat niet nog diplomatieker gaat verwoorden.
  9. [verwijderd] 16 mei 2016 19:00
    quote:

    Koos99 schreef op 16 mei 2016 18:25:

    [...]

    Ken je dat verhaaltje van die schaapsherder die aan het hoeden was. Hij meende een vos te zien en hij sloeg alarm. Het hele dorp kwam aangerend om de vos te verjagen, maar er was geen vos te bekennen. De volgende dag meende het schaapsherdertje opnieuw een vos te zien, hij sloeg weer alarm en iedereen kwam weer aangerend. Echter er was wederom nergens een vos te bekennen. De volgende dag zag het herdertje echt een vos, hij sloeg alarm, maar niemand kwam meer aangerend om te helpen.

    Dat zelfde gevoel bekruipt mij ook bij TomTom. Vanuit de zijlijn wordt er veel goed nieuws gemeld, de grote deals stromen binnen, vanuit veel kanten is er interesse in RoadDNA en er zou interesse geweest zijn om TomTom over te nemen. Vanuit TomTom wordt er echter geen enkele bevestiging gegeven. Justin, jij bent de brenger van veel van dit info. Aan de ene kant prettig dat je dat doet, aan de andere kant je speelt geen open kaart. Je steekt veel tijd en energie in het brengen van nieuws, maar je zit meestal onderwogen in TomTom. Daarnaast heb je zelden kritiek op TomTom ook al heb je in de loop van de tijd wel je verwachtingen over TomTom flink naar beneden bijgesteld.

    Zolang je geen duidelijk verschaft over de redenen waarom je dit alles zo doet en veelal onderwogen zit in TomTom, neem ik de info die je verschaft met een hele grote korrel zout. Eerst maar eens wachten op wat extra bevestiging.
    Wat raar dat je dit zegt. Veelal onderwogen? Waar maak je dat uit op? Ik neem aan dat we niet onze exacte posities hoeven te melden elke dag. Maar ik zou het niet per se onderwogen willen noemen. En zou dat het geloofwaardiger maken als iedereen a la Wies eerst zijn posities meldt (ook niet te verifieren) voordat hij iets meldt. Lijkt mij niet..
  10. [verwijderd] 16 mei 2016 19:16
    quote:

    Y schreef op 16 mei 2016 14:26:

    [...]
    Knallen op de bodem ? Ja hoe verder hij zakt , des te groter de kans op een dagje groen ..... echt, kan me niet meer herinneren hoe dat was ........
    Dan heb je wel een erg slecht geheugen want vorige week woensdag en vrijdag waren toch echt groen..
  11. [verwijderd] 16 mei 2016 19:18
    quote:

    Lighter_ schreef op 16 mei 2016 18:53:

    [...]

    Jij weet niets Perpster. Alleen maar blazen.
    Dat kan wel zo zijn Justin maar de wijze waarop jij maar vol blijft houden dat het allemaal zo rooskleurig is of wordt geeft aan dat je niet realistisch bent. Een time out zit er kennelijk bij jou ook niet in, maar probeer niemand wijs te maken dat je hier belangeloos zit. En dat is nog niet erg als je open bent over jouw doel met TT en inderdaad, jij blijft een heer maar als je hier niet beroepsmatig bent is de fascinatie niet normaal meer.
  12. [verwijderd] 16 mei 2016 19:21
    quote:

    TKR schreef op 16 mei 2016 19:16:

    [...]
    Dan heb je wel een erg slecht geheugen want vorige week woensdag en vrijdag waren toch echt groen..
    Inderdaad TKR maar per saldo komt de koers steeds lager en dat vind je normaal?

    Een mooi bedrijf dat koersmatig zo slecht presteert riekt naar bedrog , maar wie welke welke rol in de afbraak.

    Niemand van ons weet dat maar de waarheid zou wel eens heel onthutsend kunnen zijn.
  13. [verwijderd] 16 mei 2016 19:36
    Stel dat het waar is dat Fleetmatics interesse had in het kopen van TTTelematics. Gezien de stijging een paar maanden geleden, zou dat best kunnen. Inderdaad een interessante grafiek van het koersverloop van TT en Fleetmatics. www.iex.nl/Forum/Upload/2016/9350497.png

    Maar Goddijn heeft zelf aangegeven in het interview met SNS over die mogelijkheid: CEO Goddijn reiterated that it is just too early for such options to be considered given the volatility in earnings in other divisions and investments ahead.
    Dus niet doorgegaan, omdat TTT Telematics nu geld oplevert wat wordt geinvesteerd in automotive.
    Ben wel benieuwd wanneer TTT dan afgesplitst wordt. Tijd zal het leren...
  14. [verwijderd] 16 mei 2016 19:41
    quote:

    JanK1 schreef op 16 mei 2016 19:18:

    [...]

    Dat kan wel zo zijn Justin maar de wijze waarop jij maar vol blijft houden dat het allemaal zo rooskleurig is of wordt geeft aan dat je niet realistisch bent. Een time out zit er kennelijk bij jou ook niet in, maar probeer niemand wijs te maken dat je hier belangeloos zit. En dat is nog niet erg als je open bent over jouw doel met TT en inderdaad, jij blijft een heer maar als je hier niet beroepsmatig bent is de fascinatie niet normaal meer.
    ik begrijp echt geen reet van dit soort reacties want ik gaf alleen info en die was niet positief of negatief gekleurd. Alleen in de perceptie van droeftoeters is tegenwoordig alles wat je zegt al 'rooskleurig'. Wie is hier eigenlijk degene die hier als een soort politieagent aanwezig is. Dat het vooral niet te positief mag klinken en elke post dat het niet belangeloos is. Maak eens concreet met bewijs wat je bedoelt. En jouw 43.000 posts op dit forum, die zijn allemaal wel belangeloos??
3.928 Posts
Pagina: «« 1 ... 92 93 94 95 96 ... 197 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links