Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

elektrische auto, redding van de autobranche?

3.212 Posts
Pagina: «« 1 ... 39 40 41 42 43 ... 161 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 15 april 2016 20:36
    Faraday doet eerste schop in de grond voor fabriek van 1 miljard in Nevada

    UTRECHT – Faraday Future heeft de eerste schop in de grond gezet voor de bouw van de geplande fabriek voor elektrische auto’s in de Amerikaanse staat Nevada.

    Het is zo’n 4 maanden geleden dat Faraday de fabriek aankondigde. Faraday heeft grootste plannen. Het Chinese bedrijf heeft verklaard 1 miljard dollar in de fabriek te gaan steken.

    Dit moet in de regio ongeveer 4.500 banen opleveren. De locatie is niet toevallig. Tesla van Elon Musk heeft in dezelfde staat al een ‘gigafabriek’ waar de batterijen voor de elektrische auto’s worden gemaakt. Ook Faraday zou aanspraak willen maken op de fiscale voordelen die Tesla geniet.

    Faraday wordt gesteund door de Chinese miljardair Jia Yueting, die vooral actief is in de mediasector. Er zijn al werknemers ingehuurd voor de fabriek.

    groenecourant.nl/elektrischeauto/fara...
  2. whammy 16 april 2016 10:00
    US eerst hand in eigen boezem steken.
    Reno the place to be.
    In ruil voor het vestigen van zijn nog te bouwen accufabriek in Reno, in de staat Nevada, heeft Tes­la een belastingontheffing van 1,2 miljard dollar gekregen (926 miljoen euro), uitgesmeerd over twintig jaar. De autoriteiten stellen de automaker grotendeels vrij van het betalen van omzetbelasting. Ook wordt het bedrijf ontzien bij vermogensheffingen. Het is de omvangrijkste belastingdeal die ooit in de Amerikaanse staat is gesloten.
    Bron:VK
    marketupdate.nl/nieuws/economie/het-n...
  3. [verwijderd] 25 april 2016 18:06
    www.marketwatch.com/story/germany-may...

    The biggest European markets for electric vehicles were the Netherlands with 43,441 new electric car sales and Norway, which had 33,721 new electric vehicle sales.

    Met de Duitse kaartenmaker HERE daarbij hebben ze goud in handen voor het toekomstig onbemand autorijden, er is tevens overschot aan electricity in Duitsland...

    Ons Kikkerlandje wordt ook nog genoemd, meer plug-ins voor de deur....
  4. forum rang 10 voda 25 april 2016 18:09
    quote:

    paulta schreef op 25 april 2016 18:06:

    www.marketwatch.com/story/germany-may...
    Toch even het hele artikel erbij, leest lekkerder. Bedankt.

    Germany may invest $1.3 billion in electric cars

    Published: Apr 25, 2016 10:31 a.m. ET
    By Andrea Thomas

    BERLIN--Germany's finance ministry has proposed providing EUR1.2 billion ($1.35 billion) in subsidies to recharge sluggish electric vehicle sales in Europe's largest automotive market, with the government and the car industry paying the bill, three people familiar with the matter said Monday.

    The proposal comes ahead of a meeting of senior government officials and representatives from the car sector with Chancellor Angela Merkel on Tuesday to discuss providing incentives for electric car purchases or government funds to build a national network of charging stations.

    Under the proposal, the those purchasing battery-powered cars would get EUR5,000 in subsidy from the government and the car sector and those buying plug-in hybrids would get EUR3,000 from 2016 to summer 2018, with the subsidy then reduced to EUR3,000 for electric vehicles and EUR2,000 for hybrids, the people familiar with the matter told The Wall Street Journal.

    Electric vehicles over a EUR60,000 net sales price will not be eligible for the subsidy, which is a concession to critics in the government who are unhappy about subsidizing the wealthy to buy cars, a second person familiar with the matter said.

    The subsidies for purchasing such cars will be paid on a first-come-first-served basis and no additional money will be given once the EUR1.2 billion has been exhausted, one person said.

    The ministry also proposed to give an additional EUR300 million in incentives to set up recharging stations for the vehicles, one person said.

    A German government spokeswoman declined to comment on the proposals and said issues to support the electrical vehicle sale will be discussed at the meeting Tuesday.

    Ms. Merkel aims to have 1 million electric cars on Germany's roads by 2020, but auto industry leaders say they won't be able to meet this goal unless the government provides cash incentives for consumers.

    They argue that only countries that have provided such sales incentives actually achieved strong sales of electric vehicles.

    The auto industry is pressing the government to subsidize a portion of the retail price of battery-powered cars and hybrids to jumpstart the fledgling market for electric cars.

    New electric vehicle sales more than doubled last year to 146,161 vehicles. In Germany, new electric vehicle sales totaled just 23,481 cars last year. The biggest European markets for electric vehicles were the Netherlands with 43,441 new electric car sales and Norway, which had 33,721 new electric vehicle sales.

    Ruth Bender contributed to this article

    Write to Andrea Thomas at andrea.thomas@wsj.com and William Boston at william.boston@wsj.com
  5. forum rang 10 voda 28 april 2016 16:52
    Duitsers krijgen € 4000 korting bij koop elektrische auto

    •Van onze correspondent

    Duitsers moeten meer elektrische en hybride auto's kopen. Om dat te bereiken, gaat de Bondsregering aankoopsubsidies verstrekken: € 4000 voor de aankoop van een elektrische auto en € 3000 voor een nieuwe hybride auto.

    Dat hebben de Duitse ministers van Financiën, Economie en Verkeer in Berlijn bekend gemaakt. De subsidies worden tot uiterlijk 2020 verstrekt, behalve als de subsidiepot van € 600 mln eerder leeg is. De regering draagt de helft van de kosten; de Duitse autofabrikanten Volkswagen, BMW en Daimler (Mercedes) betalen de andere helft.

    Wie het eerst komt...

    Bij de subsidie geldt het principe 'wie het eerst komt, die het eerst maalt'. Volgens minister Alexander Dobrindt (verkeer) kunnen daar maximaal 400.000 (semi-)elektrische voertuigen van worden gekocht. Alleen auto's met een aankoopprijs van € 60.000 en lager komen in aanmerking voor de regeling.

    Duitsland loopt achter als het gaat om het aandeel van elektrische auto's. Volgens minister Sigmar Gabriel (economische zaken) rijden er op dit moment slechts 50.000 elektrische auto's rond. Oorspronkelijk had de Duitse regering als doel om in 2020 één miljoen elektrische of hybride auto's in Duitsland te laten rijden. Met de subsidie hoopt Berlijn dat het aantal schone auto's binnen een paar jaar groeit naar 500.000 stuks.

    Naast de aankoopsubsidie investeert de regering € 300 mln in 15.000 nieuwe laadpalen. Ook wil de Duitse regering zelf het goede voorbeeld geven: vanaf 2017 moet één op de vijf nieuwe auto's van ministeries en overheidsdiensten elektrisch zijn.

    In Nederland juist afgebouwd

    Duitse autofabrikanten keken de afgelopen tijd jaloers naar Noorwegen, waar elektrisch rijden enorm wordt gestimuleerd. Zo hoeft een Noor bij aankoop van een nieuwe e-auto geen btw te betalen en mogen de auto's gebruik maken van busbanen. Ook Nederland gold lang als voorbeeld voor Duitsland, omdat Den Haag elektrisch rijden de laatste jaren enorm heeft gestimuleerd.

    Maar staatssecretaris Erib Wiebes van Financiën wil de fiscale prikkels nu juist afbouwen. In zijn Tweede Autobrief voorziet de VVD'er vanaf 2017 in een bijtelling van 4% op volledig elektrische auto's. Voor duurdere elektrische auto's (vanaf een cataloguswaarde van €?50.000) moet de bijtelling vanaf 2019 naar het ‘normale’ tarief van 22%.

    Bron: FD.nl
  6. whammy 29 april 2016 16:31
    In tegenstelling tot Duitsland waar elektrisch rijden gestimuleerd wordt,is in Nederland de bijtelling verhoogd van 7% naar 15% en dit heeft gevolgen voor de verkopen zodra subsidie voorbij is.... , goed voor milieu maar niet als men aan de portemonnee komt.
    De wijziging van de bijtellingsregels drukt fors op de verkoop van elektrische auto’s. In het eerste kwartaal van 2016 werden 2335 elektrische auto’s geregistreerd in Nederland. Dat is 61% (3585 auto's) minder dan dezelfde periode een jaar eerder, zo meldt Europese brancheorganisatie Acea vrijdag. De cijfers hebben betrekking op volledig elektrische auto's en plug-in hybrides.
    Bron:FD
  7. forum rang 10 voda 10 mei 2016 20:14
    Enorm aantal orders dwingt Tesla productiedoelstelling te verdubbelen

    UTRECHT – Tesla wil tegen 2018 jaarlijks een half miljoen elektrische auto’s gaan maken. Dit betekent een verdubbeling van de eerder uitgesproken doelstelling voor het bedrijf dat vorig jaar nog 50.000 auto’s leverde.

    Om dit allemaal te gaan financieren wil Tesla onder andere nieuwe aandelen en leningen gaan uitgeven, vertelde Elon Musk.

    Tesla meldde bij de vorige presentatie van de kwartaalcijfers nog dat in het derde kwartaal winst gaat worden gemaakt, maar hier werd deze week niet meer over gesproken.

    Wel is Tesla van plan om de investeringen met 50 procent te verhogen naar 2,25 miljard dollar.

    Enorme uitdaging

    Tesla-topman Elon Musk staat voor een enorme uitdaging. Het bedrijf kreeg onlangs honderdduizenden reserveringen voor de Model 3, maar er zijn nu al problemen met de productie van de huidige modellen.

    Onlangs moesten 2 topmannen vertrekken. Naar verluidt hing hun ontslag samen met vertragingen, fouten en de terugroepactie voor de Model X. Dit jaar zijn er al 5 vicepresidenten weggegaan bij de fabrikant van luxe auto’s.
  8. [verwijderd] 10 mei 2016 20:32
    quote:

    whammy schreef op 29 april 2016 16:31:

    In tegenstelling tot Duitsland waar elektrisch rijden gestimuleerd wordt,is in Nederland de bijtelling verhoogd van 7% naar 15% en dit heeft gevolgen voor de verkopen zodra subsidie voorbij is.... , goed voor milieu maar niet als men aan de portemonnee komt.
    De wijziging van de bijtellingsregels drukt fors op de verkoop van elektrische auto’s. In het eerste kwartaal van 2016 werden 2335 elektrische auto’s geregistreerd in Nederland. Dat is 61% (3585 auto's) minder dan dezelfde periode een jaar eerder, zo meldt Europese brancheorganisatie Acea vrijdag. De cijfers hebben betrekking op volledig elektrische auto's en plug-in hybrides.
    Bron:FD
    Dat ze nu nog niet doorhebben dat het enigste wat helpt extra belasten van veelverbruik is.
    Belgen voeren vrachtwagentol in en hopsakee Nederland krijgt een extra stroom vervuilend vrachtvervoer die Belse tol willen ontwijken over de wegen.
    Ook vraag ik mij af wat doet de afschrijving van de electrische auto? Op gegeven moment zijn de accu's aan vervanging toe en wie heeft er nog wat over voor een auto, waar je op korte termijn een enorme investering moet doen?
  9. forum rang 5 DurianCS 10 mei 2016 21:17
    quote:

    Geniet schreef op 10 mei 2016 20:32:

    [...]

    Dat ze nu nog niet doorhebben dat het enigste wat helpt extra belasten van veelverbruik is.
    Belgen voeren vrachtwagentol in en hopsakee Nederland krijgt een extra stroom vervuilend vrachtvervoer die Belse tol willen ontwijken over de wegen.
    Ook vraag ik mij af wat doet de afschrijving van de electrische auto? Op gegeven moment zijn de accu's aan vervanging toe en wie heeft er nog wat over voor een auto, waar je op korte termijn een enorme investering moet doen?
    Kan enorm meevallen, die accu's. Als ik het goed begrijp kunnen die meer dan 5000 keer geladen worden. Dus zelfs als je slechts 100 km per laadbeurt rijdt dan redt je het waarschijnlijk wel zonder vervanging.
  10. forum rang 10 voda 11 mei 2016 20:14
    Den Bosch breidt elektrisch openbaar vervoer uit

    UTRECHT – De gemeente Den Bosch gaat het elektrische openbaar vervoer uitbreiden. Vanaf deze maand rijden er in totaal 7 elektrische bussen in de stad.

    In de Brabantse hoofdstad rijden al langer een drietal kleine elektrische busjes in de historische straatjes van de stad. Deze bussen worden ’s nachts opgeladen.

    Verder gaan er nu bussen rijden op 2 tranferiumlijnen. Hierbij wordt gebruikgemaakt van 2 verschillende oplaadmogelijkheden.

    Op transferiumlijn 70 wordt de bus draadloos opgeladen met inductie. Dit is hetzelfde principe als het opladen van een elektrische tandenborstel. Voor de bushalte zit een laadstation in de weg. ’s Nachts laadt de bus in de remise, zodat de bus elke ochtend helemaal opgeladen vertrekt.

    Pantograaf

    Verder worden de bussen van transferiumlijn 80 opgeladen met een pantograaf bij halte De Vliert. Dit is hetzelfde principe als waarmee een tram of trein wordt opgeladen. Dit gebeurt tijdens het in- en uitstappen van de reizigers. Zo kan de bus de hele dag blijven rijden.

    De gemeente gebruikt de ervaringen om in 2018, 14 bussen in de dienstregeling te laten rijden.

    Al sinds 2009 is de gemeente, samen met Arriva Nederland en Provincie Noord-Brabant, bezig met het testen van elektrisch openbaar vervoer. De gemeente wil dat de stad schoon, aantrekkelijk en bereikbaar is. 30 procent van de verbruikte energie in de stad komt door auto’s.

    groenecourant.nl/elektrischeauto/bosc...
  11. forum rang 10 voda 12 mei 2016 16:42
    Elektrische BMW iNext in 2021 in showrooms

    Gepubliceerd op 12 mei 2016 om 10:40 | Views: 2.115

    MÜNCHEN (AFN/BLOOMBERG) - De volledig elektrisch aangedreven BMW iNext komt over vijf jaar op de markt. Volgens de Duitse automaker zal de auto op den duur de 7-Serie sedan verdringen als het vlaggenschip van BMW. Dat werd donderdag bekendgemaakt, voorafgaand aan de aandeelhoudersvergadering van BMW.

    Met de iNext kan BMW onder meer de concurrentie aan met Tesla in de markt voor elektrisch aangedreven luxe-auto's. BMW voelt al langer stevige concurrentie van traditionele merken als Mercedes en relatieve nieuwkomers als Tesla. Daarbij investeert de Duitse grootmacht in innovaties op het gebied van elektrische en zelfrijdende auto's. De automaker bestempelde de iNext als de nieuwe drijvende kracht achter die innovaties.

    Naast de verschuiving naar elektrisch rijden, breidt BMW ook uit in mobiliteitsdiensten, nu autobezit onder consumenten minder belangrijk lijkt te worden. Vorige maand kondigde BMW aan met met zijn 'car-sharing dienst' de sprong naar de Verenigde Staten te wagen.
  12. forum rang 10 voda 13 mei 2016 21:42
    Hoe de Duitse autoreuzen nog altijd mijlenver achterblijven met elektrisch rijden

    Gepubliceerd: 12 mei 2016 21:10 | Laatste update: 12 mei 2016 22:02

    Wil de concurrent van de luxe Tesla nu opstaan? Duitse automerken zijn hard aan het werk om elektrisch te gaan, maar het gaat nog jaren duren voordat de resultaten in de showroom staan.

    De grootste auto’s hebben de wijdste draaicirkels. Dat geldt ook voor de bedrijven die de voertuigen produceren. Want terwijl Tesla bezig is zijn derde volledig elektrische auto in de markt te zetten, komen de Duitse dinosaurussen nog wat langzaam mee.

    BMW, Audi, Volkswagen en Mercedes hebben allen wel hybride of volledig elektrische auto’s in de catalogus, maar de grote namen van de oosterburen hebben nog steeds het nakijken ten opzichte van Tesla en in mindere mate Toyota.

    Luxe slagschepen

    BMW is al een heel eind op weg, met de i3 en nieuwe i8. Ook Mercedes heeft een volledig elektrische wagen. Maar deze modellen hebben één ding gemeen: het zijn niet de luxe slagschepen die we van de Duitse ingenieurs gewend zijn. Ze lijken eerder op de flitsende protoypes die je tegenkomt op de autobeurzen.

    Innovaties zijn onderweg, maar komen langzaam. De komende jaren gaan echter groot worden voor elektrisch rijdend Duitsland. Tegen de achtergrond van een overheidsproject om meer laadpalen neer te gaan zetten, kondigen de autobouwers de nieuwste modellen aan.

    CEO’s van Audi en BMW vertelden donderdag in Beieren wat de plannen zijn. Audi mag wellicht een beetje achterop geraakt zijn, vanaf 2018 zal er elk jaar een nieuw elektrisch model de showroom binnenrollen. Ook de populaire SUV uit Ingolstadt, de Q-serie, zal verkrijgbaar zijn met een batterij in plaats van motor. Dat schrijft The Wall Street Journal.

    Toppunt van innovatie

    BMW werkt nog langer door, want de iNext – volgende loot in de boom waaraan ook de i3 en i8 groeiden – komt pas in 2021 op de markt. CEO Krüger is wel ambitieus, want die wagen zal niet alleen elektrisch aangedreven worden. De iNext moet volgens Krüger het toppunt van innovatie worden, met een lichtgewicht ontwerp, digitale connectiviteit en ook zelfrijdende vaardigheden. Dit model moet de luxueuze 7-serie sedan gaan vervangen.

    De Mercedessen en Audi’s die de komende jaren de markt gaan betreden, zullen een actieradius hebben van rond de 500 kilometer – net zoveel of zelfs meer dan de huidige Tesla’s. Maar, zo zegt Audi-topman Rupert Stadler: “De toekomst van mobiliteit is uitstootvrij en onze routekaart naar elektrisch rijden is voltooid.”

    www.z24.nl/ondernemen/duitse-autoreuz...
  13. nobahamas 13 mei 2016 23:56
    En begrijpelijk dat de Duitse autobouwers niet zo'n haast maken.
    De vraag naar olie in de westerse landen daalt gestaag, en de verslaving aan geld in de olieproducerende landen wordt niet minder.
    In mijn visie zal winning, opslag en transitie van elektrische energie steeds goedkoper worden, en dus de vraag naar aardolie of gas dalen.
    Saudi, Koeweit, Iran, Irak, Brasilië, etc. zijn verslaafd aan de opbrengsten van het zwarte goud, vormen geen front.
    Ook voor 20 Dollar per vat worden de tankers in de toekomst gevuld.

    De mensheid wordt niet snel wijzer, en dit begrijpen de Duitsers goed.
  14. nobahamas 14 mei 2016 00:28
    Als voorbeeld, BMW
    Het productiebedrijf BMW in Duitsland levert op dit moment zelf 70% van haar benodigde energie, 70% van haar benodigde energie wint zij zelf uit natuurlijke bronnen als zon en wind.
    Wereldwijd is dit nu rond de vijftig procent, en het doel is om binnen twee jaar alle energie uit zon en wind te genereren.

    Al het intra-murale vervoer verbruikt waterstof of stroom, en komt uit eigen bron.

    Het verbranden van fossiele brandstoffen wordt door BMW gemeden, terwijl zij producten leveren die deze brandstof wel gebruiken?!

    BMW is een marktgericht bedrijf en richt zich op de consument.
    De vraag bepaalt wat zij leveren, en haar verwachtingen naar de vraag in de toekomst bepalen het leverpatroon voor deze toekomst.

  15. forum rang 10 voda 23 mei 2016 17:23
    Fastned haalt 3 miljoen op voor laadstations

    Gepubliceerd op 23 mei 2016 om 17:01 | Views: 182

    AMSTERDAM (AFN) - Fastned, een exploitant van snellaadstations voor elektrische auto's, heeft in vijf weken tijd ruim 3 miljoen euro euro opgehaald via de nieuwe netwerkbeurs Nxchange. Dat maakte de onderneming maandag bekend.

    Het geld wordt gebruikt voor uitbreiding van het netwerk, dat nu uit vijftig laadstations in Nederland bestaat. Er komen nieuwe oplaadpunten bij langs snelwegen, in de grote steden en ook in het buitenland. Elk laadstation vergt een investering van circa twee ton, aldus oprichter Bart Lubbers van Fastned.

    De laadpalenexploitant is het eerste bedrijf dat gebruikmaakt van de diensten van Nxchange, een nieuw handelsplatform dat sinds april in de lucht is. Ondernemers kunnen daar nieuw kapitaal aantrekken bij investeerders binnen hun eigen netwerk. Een belangrijk verschil met crowdfunding is dat er verhandelbare effecten worden uitgegeven.
  16. forum rang 10 voda 23 mei 2016 22:12
    Volkswagen gaat actieradius e-Golf verhogen naar 300 kilometer

    UTRECHT – Volkswagen gaat de batterijcapaciteit van de volledig elektrische E-Golf fors verhogen waardoor de opgegeven actieradius stijgt van 190 kilometer naar 300 kilometer.

    Volkmar Tanneberger, hoofd van de elektrische divisie bij Volkswagen, maakte dat bekend tijdens de Formule E in Berlijn.

    De e-Golf moet het nu nog afleggen tegen concurrenten zoals de BMW i3 en de Nissan Leaf die tegen eenzelfde prijs een bereik bieden van respectievelijk 300 en 250 kilometer.

    Het accupakket gaat van de auto daarom van 26,5 kilowattuur naar 35,8 kilowattuur met dezelfde afmetingen. Het vermogen stijgt van 115 pk naar 136 pk.

    Ook moet de nieuwe e-Golf, die in 2017 op de markt komt, een stuk sneller worden. Nu doet de auto nog 10,4 seconden om van 0 naar 100 kilometer per uur te komen. Straks daalt dit cijfer naar 9,2 seconden. Verder stijgt de topsnelheid nog eens van 140 naar 150 kilometer per uur.

    groenecourant.nl/elektrischeauto/volk...
  17. forum rang 10 voda 28 mei 2016 20:09
    Ook pijlen gericht op telecompartijen Ziggo en KPN
    Nederlandse Energie Maatschappij stapt in elektrisch rijden

    door Edwin van der Schoot

    Amsterdam - De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) heeft een recordwinst geboekt in 2015. De cash wordt deels geherinvesteerd in elektrisch rijden.

    Dat staat te lezen in het onlangs afgeronde jaarverslag. Met de stap naar laadstations is NLE de volgende partij die in deze markt stapt, nadat eerder al Fastned en netwerkbedrijf Alliander ambitieuze investeringsprogramma’s aankondigden.

    De in 2005 opgerichte prijsvechter zette in 2015 zijn klantenbestand om: vanaf dat moment moeten klanten vooruit betalen, in plaats van achteraf. Ook werd daarbij en passant een groep notoir slecht betalende klanten de wacht aan gezegd en sloot NLE zelf een nieuw, langjarig contract voor levering van gas. Resultaat: Een stijging van het bedrijfsresultaat (ebitda) van €9,6 miljoen naar €20,0 miljoen. De winst voor belasting (EBT) steeg zelfs van €2,2 miljoen naar €15,6 miljoen, mede verklaard door een groot aantal afboekingen in 2014. De omzet steeg van €382 miljoen naar €410 miljoen, ondanks de zachte winter.

    In de raad van bestuur doet één van de twee oprichters, Pieter Schoen, een stap terug. Hij is nu non-executive director in een naar Angelsaksisch model omgevormde one-tier-board. Harald Swinkels, de andere oprichter van het eerste uur, vervult nu alleen de rol van CEO. Swinkels: „Ik ben meer de bestuurder, Pieter meer de ondernemer. Ik zie zeker nog uitdaging in het verder laten groeien en uitbouwen van NLE.”

    Kommer en kwel

    In de energiemarkt is het sinds de piek in 2010 en 2011, toen Essent en Nuon voor miljarden aan buitenlandse concurrenten verkocht werden, kommer en kwel. Lage tarieven, overcapaciteit, maatschappelijke druk op kolencentrales, de lage gasprijs die gascentrales parten speelt en de weerstand tegen kernenergie betekenen dat veel traditionele energiebedrijven met die centrales in hun maag zitten. NLE heeft geen centrales, voorheen juist als zwakte bestempeld door concurrenten, maar heeft daardoor geen last van de malaise.

    In 2015 liep het aantal aansluitingen van NLE met 7% op tot circa 800.000, waarmee het na Essent, Eneco en Nuon de nummer vier van het land is. Uitbreidingsplannen in België zijn in de ijskast gezet (Swinkels: „Wij gaan in principe geen bod uitbrengen op het in de etalage staande Belgische energiebedrijf Lampiris), maar uitbreiding naar de telecommarkt moet in de loop van het jaar een feit zijn. Schoen: „NLE wil ook deze markt, met KPN en Ziggo als grote bijna-monopolisten, aanpakken met scherpe tarieven, zoals we dat ook deden op de energiemarkt.” NLE gaat internet, telefonie en tv aanbieden.

    Elektrisch rijden

    Daarnaast wordt de kasstroom aangewend om te investeren in elektrisch rijden. Dividend is er dan ook niet uitgekeerd over 2015. NLE heeft een inkoopcombinatie gevormd met MisterGreen, een leasebedrijf voor elektrisch vervoer dat ook in bezit is van een aantal grondopties voor laadstations langs de Nederlandse snelwegen. MisterGreen wil een netwerk van laadstations langs de snelweg gaan bouwen. Samen halen ze de eerste 1000 Tesla model 3 elektrische auto’s naar Nederland. Die komen in de loop van 2017 op de markt, voor ca. €35.000, een stuk onder de prijs die consumenten vandaag de dag voor een Tesla S of X moeten neertellen. Schoen: „Er zijn nog 61 Tesla’s te vergeven.” Het eerste gezamenlijke laadstation met MisterGreen worden uitgevoerd in de kleuren van NLE.

    Bron: DFT Premium
3.212 Posts
Pagina: «« 1 ... 39 40 41 42 43 ... 161 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0656 +0,12%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,69%
Gold spot 2.390,39 +0,46%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links