Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Natte krant schreef op 9 mei 2016 21:54 :
Goud en olie fors omlaag?
Grondstoffen zijn gedaald ja. Naast landbouwproducten het prototype van cyclische schommelingen. Heb begrepen dat de Chinese overheid een rem heeft gezet op de daar ontstane ongebreidelde speculatie in ijzerertscontracten. En prompt dondert alles in. Was dus wel te voorzien geweest. Met de olie zal ook wel iets soortgelijks spelen. Die Canadese olie doet er ook niet toe. Knap dat Wall Street nog dicht bij huis gebleven is. Dank zij onze Oosterburen denk ik zo maar. De Europeanen komen eraan!
denk niet dat 't wat voorstelt, maar circuleert een ideetje dat Apple naar MBLY loert, aandeel loopt hierdoor wat op. berichtje krijgt wat aandacht MBLY trekt een spurtje, wellicht zijn t de schmucks zelf wel.
the thundering herd schreef op 10 mei 2016 18:46 :
denk niet dat 't wat voorstelt, maar circuleert een ideetje dat Apple naar MBLY loert, aandeel loopt hierdoor wat op.
berichtje krijgt wat aandacht MBLY trekt een spurtje, wellicht zijn t de schmucks zelf wel.
Voor ieder 'normaal' bedrijf is MBLY natuurlijk veels te duur. Maar ja, Apple he. Een kat in het nauw. Ik zag het artikel ook op www.nasdaq.com/article/does-apple-inc... Handel jij naar dit soort rumours?
Neen, zeker niet op zo een berichtje CITI en Barclays zijn zeer positief over MBLY, zien dit echt als een game-changer en voor hen wellicht één van de beste aandelen te bezitten in de sector om mee te surfen op de hype van autonomous driving succes
Natte krant schreef op 9 mei 2016 21:54 :
Goud en olie fors omlaag?
Goud kan niet omlaag, olie wel. Dankzij Rusland.
B_B schreef op 11 mei 2016 12:03 :
[...]
Goud kan niet omlaag, olie wel.
Dankzij Rusland.
Goud omhoog, olie omhoog (2x) Dankzij G,V en HZ
appeltje appeltje appeltje toch...
www.bnr.nl/nieuws/125792-1605/moderne... Per jaar rijden er zo'n 700 auto's het water in, met tientallen doden tot gevolg, blijkt uit cijfers van Veilig Verkeer Nederland. De elektrische ramen van moderne auto's maken het moeilijker om op tijd eruit te komen. Rob Stomphorst van Veilig Verkeer Nederland: "Het gaat mis omdat de raambediener slecht werkt als deze nat wordt. En de ramen zijn een stuk moeilijker in te slaan. Hier kan wel wat aan gedaan worden, maar een internationale aanpak hoeven we niet te verwachten. Het probleem treft vooral Nederland, hier is veel water langs de weg." Koop een noodhamer Maar wat moet je doen als het misgaat? Stomhorst vertelt dat het vooral belangrijk is om een goede noodhamer in je auto te hebben. "Veel automerken hebben deze in nieuwe auto's laten monteren. En anders raden we aan er eentje te kopen. Als het misgaat, zorg dan dat je de ruit in de hoeken intikt met een stevige klap. En dan meteen eruit." Minder slachtoffers Het aantal mensen dat overlijdt omdat hun auto in het water terecht komt is gelukkig wel afgenomen. Stomhorst: "Tussen 2004 en 2011 is dat geleidelijk afgenomen van 58 naar 35. Dat kwam omdat de hulp sneller opgang kwam. Dat is een erg goed teken." Later vandaag gaat verslaggever Jesse Pinster mee op cursus in het Brediusbad in Amsterdam, hoe te ontsnappen uit een te water geraakte auto. Hoe hem dat afgaat, dat horen we terug in BLT, vanaf 12.00 uur. LZA
@Scuderia, Je schreef, TT moet wat meer van dat Tesla en AMZN gevoel meekrijgen, ze hebben zat trouwe en sterke belanghebbenden die het aandeel toch niet laten gaan ( de Founders en JdM ) , dus die overgebleven free-float is makkelijk te managen dit aandeel is gewoon te sturen, dat is het rotte het zou helemaal nog niet zo'n slecht idee zijn om 50% meer aandelen uit te geven, dat komt de liquiditeit ten goede en dan kan een ieder opteren mee te doen, gewoon aan de markt prijs , haal maar een paar honderd mio op. meer liquiditeit, is meer volumes is minder makkelijk te sturen. je kan nu als belanghebbende enkel Long gaan via constructies, we hebben JdM toch ook geen aandeel zien kopen, dat was een transfer. ------------------------ Hoe zit t met de free float van deltalloyd ? Lijkt er toch veel op dat hier flink 1 richting op wordt gestuurd. De vraag is alleen door wie? Daar wordt zelfs n JdM niet echt blij van, lijkt mij zo. 2x fout ( tom en dl) is niet goed voor z'n image, maar veel belangrijker ,slecht voor onze porto.... Verder, ik zit inmiddels ruim 65% cash. ( moet nog 1 dingetje geregeld worden in mei: DL terug naar 5, en laat dan de summerdip maar komen)
bij DL heb je die Taiwanese Tycoons , die gaan het denk ik toch nemen. doe verder niks en wacht rustig af, er komen nog wel mooie koopmomenten voor einde zomer. Apple zal ik wellicht al eerder ingang schieten die wil ik vanaf 88 beginnen te kopen naar de 80 UK shares wil ik ook (Man en Miners) , maar wacht echt het referendum af, bezit nul UK shares en nul Ponden. nogmaals kan me niet voorstellen dat ze uitstappen, maar mochten ze het doen dan is het hek van de dam, ik durf dat risico niet aan.
www.youtube.com/watch?v=J0m8vGMWRVg Gepubliceerd op 13 mei 2016 Meer tips: www.consumentenbond.nl/navigat... Tegenwoordig heb je verschillende oplossingen om je op de weg te laten navigeren. Zo zit er tegenwoordig in veel meer auto’s al standaard een inbouwnavigatiesysteem. Maar je hebt natuurlijk ook de bekende losse apparaten voor op je voorruit. En zijn er ook navigatie-apps voor op de smartphone. Wat zijn de mogelijkheden? LZA
Persoonlijk denk ik dat er eerder gekozen wordt voor het ADAS platform met hierin voorbereid een Neural Networking Engine, dan voor de kaartenleveranciers. Er zitten twee voordelen aan voor de autobouwers. - Als je eenmaal het platform hebt gekozen kan daarna eventueel de HD-Mapping gebruik makend van dat platform beginnen (crowdsourced). - Vanaf het moment dat de auto gaat rijden (hoeft helemaal nog niet HAD level 5 te zijn) kun je beginnen met de opbouw/uitbouw van je Neurale Netwerk Database. Dit kan ook impliceren: het opbouwen van een kaarten database. Mogelijk is dit wel degelijk een disruptie voor kaartenmakers omdat er zonder tussenkomst van Mapping-Vans een up-to-date kaartendatabase wordt aangelegd. Naar keuze met Lidar, Camera's. Alle leveranciers beheersen sensor-fusion. Natuurlijk hebben deze firma's op dit moment nog geen real-time mapping platform, maar op dit moment is dat ook nog niet nodig. Autobouwers houden vooralsnog een roadmap aan van een jaar of 4 vanaf nu vooraleer er écht autonomous wordt gereden. Ze hebben de tussenliggende tijd hard nodig. Op dit moment liggen de kaarten het beste voor Nvidia (Drive PX), NXP (Bluebox), Mobileye (Eye4 en 5) en CEVA (Adas Vision Processor). CEVA is de enige partij die al voldoet aan de ISO 26262 normering. De verwachting is dat op korte termijn alle leveranciers aan deze norm moeten voldoen vwb ADAS/HAD. Nvidia heeft hun communicatie goed op orde en blaast hoog van de toren. Mobileye reageert direct op NXP en Nvidia door de aankondiging van hun EyeQ5 nogmaals te bevestigen. Ik ben gisteren bescheiden in NXP gestapt. Mobileye vind ik ook weer koopwaardig. Ze zijn goed op weg om in China voet aan de grond te krijgen. Daar kunnen ze gebruik maken van het aanscherpen van veiligheidsnormen voor bussen en vrachtauto's. Het is op de rit!
google io16 loopt. tot nu toe 1 doffe ellende
www.volkskrant.nl/economie/dieselbusj... Dieselbusjes gemiddeld zes keer viezer dan voorgeschreven limiet Niet alleen personendiesels blijken veel vuiler dan gedacht; bestelbusjes zijn zo mogelijk nog smeriger. De busjes die in binnensteden en woonwijken pakketjes bezorgen en winkels bevoorraden, stoten gemiddeld een factor zes meer stikstofoxiden (NOx) uit dan de limiet voorschrijft, blijkt uit cijfers van TNO. Door: Bard van de Weijer 19 mei 2016, 06:00 Omdat hun werkgebied vooral in woonwijken ligt, worden omwonenden meer dan bij personenauto's blootgesteld aan de schadelijke stoffen. De uitstoot-eisen voor bestelbusjes liggen ook nog eens lager dan die voor personenauto's. 'Nieuwe busjes mogen een jaar langer aan een oudere norm voldoen', zegt onderzoeker Richard Smokers van TNO. Er lijkt ook goed nieuws: een Mercedes Sprinter scoort ook in de praktijk iets beter dan de limiet Lees hier over de vier wegen naar een schone stadslucht (+). Van de twaalf geteste busjes bleef slechts een onder de limiet. De rest ging er fors overheen. Het onderzoeksinstituut noteerde gemiddeld 1.600 milligram NOx per kilometer voor zwaardere busjes. De toelatingslimiet bedraagt 280 milligram. Anders dan bij de Europese toelatingstest, waarbij voertuigen in een laboratorium op een rollenbank worden gezet, heeft TNO de wagens meegenomen de openbare weg op. Daar werd een standaardroute afgelegd met mobiele meetapparatuur. Gemiddeld werd zo'n 600 kilometer gereden op diverse trajecten en onder verschillende omstandigheden. Hierdoor ontstaat volgens TNO een goed beeld van de uitstoot in de praktijk. Dieselbusjes gemiddeld zes keer viezer dan voorgeschreven limiet © In totaal rijden in Nederland 277 duizend bedrijfswagens tot 3.500 kilogram rond, blijkt uit cijfers van de RDW. Deze veroorzaken ongeveer de helft van alle NOx-uitstoot door licht wegverkeer. Er lijkt ook goed nieuws: een Mercedes Sprinter die voldoet aan de strenge norm die sinds september geldt, scoort ook in de praktijk iets beter dan de limiet. De onderzoeken zijn uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu De resultaten waren al eerder gepubliceerd, maar toen werden geen merknamen en modellen genoemd. Na een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur door de Volkskrant heeft TNO nu ook de merknamen en modellen bekendgemaakt. TNO zegt dat de nu gepresenteerde busjes niet onderling vergeleken kunnen worden. Dit komt doordat de opbouw van de carrosserie per model verschilt. Een hoge, vierkante laadruimte heeft meer luchtweerstand dan een lage, afgeronde. Een vergelijkbaar model met een hoge opbouw geeft daardoor vaak een hogere uitstoot. Lading niet van invloed Opvallend is dat de hoeveelheid lading nauwelijks van invloed is: zwaarbeladen bedrijfswagens stoten slechts 10 tot 15 procent meer NOx uit dan auto's die slechts 28 procent van het totale laadvermogen meetorsen. Smokers van TNO noemt het verschil 'opvallend klein'. Het instituut zegt een rustige rijstijl te hebben gehanteerd tijdens de tests. Op basis van de tests kunnen geen uitspraken worden gedaan over het gebruik van sjoemelsoftware, stelt TNO. Fabrikanten zeggen in een reactie dat hun voertuigen voldoen aan de toelatingsnorm. Renault, wiens model Trafic met een uitstoot van gemiddeld bijna 2 gram NOx per kilometer slecht scoorde, zegt de technische staat van de geteste auto niet te kennen. 'We hebben in ons systeem wel kunnen zien dat deze auto een zeer hoge kilometerstand heeft. Voor ons is deze TNO-test niet concluderend, omdat ze niet voldoet aan de Europese regelgeving', stelt communicatiedirecteur Janet Richter van Renault Nederland in een reactie. De Renault had 100 duizend kilometer afgelegd, aldus TNO, en had de hoogste kilometerstand van alle geteste voertuigen. Mercedes zegt dat de hoge uitstoot van een van zijn modellen mogelijk komt door de hoge opbouw, die niet door de automaker is geleverd. Hierdoor ontstaat volgens Mercedes extra luchtweerstand die kan hebben geleid tot de ongunstige waarden. Verder wijst het autoconcern erop dat de door TNO gehanteerde methoden afwijkingen tot 30 procent kunnen veroorzaken. Dit betekent overigens dat de praktijkuitstoot ook eenderde hoger kan liggen. Opel verklaarde geen gelegenheid te hebben tot een reactie. LZA
Hik schreef op 20 mei 2016 20:52 :
www.geomarketing.com/what-makes-here-... What makes HERE different
Kale kop.
Naast Tom2 en Aegon wil ik mijn portefeuille verder uitbreiden. BAM of POSTNL? Welke schatten jullie als betere keuze in
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)