Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TomTom Mei 2016: Management Ontwaak En Doe Een Aandeelhouderswaarde Move.......

143 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 8 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 mei 2016 11:37
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 3 mei 2016 11:32:

    op naar de 5 voor 1 juli
    lijkt helemaal NERGENS op Heer Goddijn

    Goddijn bouwt aan zijn bedrijf, de beleggers bouwen aan de koers. Volgens mij ben je boos op de verkeerde.

    H.G. is niet verantwoordelijk voor jouw beleggingsfouten, hoe vaak en hoe hard je dat ook beweert, dus stop met zeuren en pas je strategie aan.
  2. [verwijderd] 3 mei 2016 11:42


    @ Justin, je hoeft mij niet te overtuigen dat HG deals wint, dat doet hij voor zeker, daar gaat dit niet om, dit gaat om structuur van de company, dit gaat over 'change' . ( aandeelhouderswaarde ontsluiten) , dit gaat niet over beleid of over hoe de biz te runnen, dat doen ze prima.

    " als de structuur niet wijzigt, dan maar de zeggenschap " , gebeurt bij zoveel bedrijven

    investeerders gaan geen 2e Google ervaring voor t aandeel TT meemaken, het is al een wonder dat HG er nog zit als CEO, nadat het aandeel van 50 naar 3 tankte, ook al was de oorzaak buiten hem om
  3. mjmj 3 mei 2016 11:44
    quote:

    harrysnel schreef op 3 mei 2016 11:35:

    [...]

    Ik heb wellicht iets meer geduld in de zin dat ik voor een deel van de positie ook wel wil blijven zitten voor het zelfstandige scenario van TT. Maar de verkoop van Here (en daarvoor Waze, Autonavi) mag gewoon niet gemist worden als een kans om een deel van de assetwaarde van de maps te realiseren. Kaarten tegen de borst houden is prima maar niet te lang. Als belegger (en ook dus eigenaar) van TT loop ik nu risico's die niet nodig zijn. Liever iets minder toekomstige winst en dan nu een bodem onder de koers leggen. Beleggen is afweging risico/rendement en TT kan zelf het risico van het aandeel omlaag krijgen.

    Wat mij dwars zit is dat de positie van TT in de bedrijfstak, de sweetspot, zich (nog) niet vertaalt in de koers. En dat terwijl dit zo makkelijk te realiseren zou zijn. Ik wacht verlangend op het startschot voor de "endgame". Wellicht is dat schot al geweest en heb ik het niet gehoord:).
    Wat er nog bij komt is dat een stijgende koers van belang is vanuit een strategisch HR-management: het behouden en aantrekken van schaars talent.
  4. [verwijderd] 3 mei 2016 11:48
    TomTom het limbo-aandeel : zou het een sociaal experiment zijn ? Hoe lang kan je de boel voor de gek houden en blijven ze toch nog in jou en jouw bedrijf geloven ?

    Afgelopen week iemand Pieter Dirks gezien, met zijn Ryan-air stuk ? Lijkt verdacht veel op Tommie

    Kreeg afgelopen week nog een voorstel om te investeren in een bedrijf , 50 / 50 winstdeling, kleine kanttekening : winst werd wel afgeroomd voor de deling ; zou als Deferred geboekt worden :)
  5. harrysnel 3 mei 2016 11:49
    quote:

    mjmj schreef op 3 mei 2016 11:44:

    [...]

    Wat er nog bij komt is dat een stijgende koers van belang is vanuit een strategisch HR-management: het behouden en aantrekken van schaars talent.
    Ja precies. En als je bovendien nog kapitaal wilt aantrekken om benodigde investeringen te kunnen financieren (lijkt me niet ondenkbaar dat als een autobouwer TT kiest voor zelfrijdende auto ze ook een financiële commitment van TT willen zien), dan is het voor de zittende aandeelhouder wel fijn als dat op een koers van E12 gebeurt ipv E8.
  6. [verwijderd] 3 mei 2016 12:03
    quote:

    harrysnel schreef op 3 mei 2016 11:49:

    [...]

    Ja precies. En als je bovendien nog kapitaal wilt aantrekken om benodigde investeringen te kunnen financieren (lijkt me niet ondenkbaar dat als een autobouwer TT kiest voor zelfrijdende auto ze ook een financiële commitment van TT willen zien), dan is het voor de zittende aandeelhouder wel fijn als dat op een koers van E12 gebeurt ipv E8.
    Welke 'benodigde investeringen' moeten er dan gefinancierd worden? Uit de lopende begroting financiert tomtom dat ze dit jaar voor hele westerse wereld hd maps op snelwegen heeft. Daarbij groeit de winst en de cashpositie op jaarbasis.

    Voor binnensteden in kaart brengen praat je over use cases beyond 2020, sommigen zeggen zelfs volledig zelfrijden in de stad kan nog wel eens 2040 worden. Je rijdt dus zelf tot aan de ring. En binnen de stad waarschijnlijk een soort zelfrijdend openbaar vervoer op dedicated tot in detail gemapte routes die TT ook kan maken. Een soort zelfrijdende shuttles.
  7. [verwijderd] 3 mei 2016 12:06
    quote:

    Happy Chappy schreef op 3 mei 2016 11:42:

    @ Justin, je hoeft mij niet te overtuigen dat HG deals wint, dat doet hij voor zeker, daar gaat dit niet om, dit gaat om structuur van de company, dit gaat over 'change' . ( aandeelhouderswaarde ontsluiten) , dit gaat niet over beleid of over hoe de biz te runnen, dat doen ze prima.

    " als de structuur niet wijzigt, dan maar de zeggenschap " , gebeurt bij zoveel bedrijven

    investeerders gaan geen 2e Google ervaring voor t aandeel TT meemaken, het is al een wonder dat HG er nog zit als CEO, nadat het aandeel van 50 naar 3 tankte, ook al was de oorzaak buiten hem om
    Er komt ook geen tweede google ervaring. Apple is voor lange tijd aan boord gehaald voor strategische projecten en de HERE klantenbase verhuist deels naar TomTom. Dus waar is het tweede Google? Sterker nog, google zou zelfs wel eens bij tomtom kunnen aankloppen voor HD maps, te zijner tijd. Want die hebben ze alleen op test trajecten.
  8. mjmj 3 mei 2016 12:06
    quote:

    *Justin* schreef op 3 mei 2016 12:03:

    [...]

    Welke 'benodigde investeringen' moeten er dan gefinancierd worden? Uit de lopende begroting financiert tomtom dat ze dit jaar voor hele westerse wereld hd maps op snelwegen heeft. Daarbij groeit de winst en de cashpositie op jaarbasis.

    ..
    Geld binnenhalen voor investeringen kun je doen met uitgave van aandelen. De winst keer je voor een deel uit aan de aandeelhouders in de vorm van dividend.
  9. forum rang 6 benbelegger 3 mei 2016 12:20
    quote:

    Automaatje schreef op 3 mei 2016 11:37:

    [Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
    Als vakkenvuller verdien je in ieder geval eerlijk je brood en hou je misschien nog wat over in de maand. Als je belegt in TT moet je aan het eind van de maand de vakken bij de voedselbank leeghalen.
  10. [verwijderd] 3 mei 2016 12:49
    Volgens mij volg ik het niet helemaal... Wat was de precieze doelstelling van TomTom met dit persbericht? Aandeelhouders "stil houden" of dachten ze serieus dat een profilering als vernieuwde "navigatiekast bedrijfje" de koers exponentieel zou laten stijgen, terwijl TomTom veel meer is en kan..
  11. [verwijderd] 3 mei 2016 14:42
    quote:

    benbelegger schreef op 3 mei 2016 12:20:

    [...]

    Als vakkenvuller verdien je in ieder geval eerlijk je brood en hou je misschien nog wat over in de maand. Als je belegt in TT moet je aan het eind van de maand de vakken bij de voedselbank leeghalen.
    Heeft totaal niets met TT te maken, mensen die niet kunnen beleggen, en het toch doen moeten naar de voedselbank. Het is een stuk makkelijker als je je geld naar mij overmaakt, en dan gaat klagen dat je geld weg is. Is net zo dom, maar dan heb ik er nog iets aan.

    Mvr gr, Daf66
  12. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 5 mei 2016 14:02
    quote:

    Dit was Hik schreef op 2 mei 2016 14:27:

    [...]

    Als je een standaard volgt, dan moet het resultaat voorspelbaar en reproduceerbaar zijn als je de bewerking op kaart A en op kaart B uitvoert.
    HERE moet hiervoor een API maken en Tom2 moet hiervoor ook een API maken.
    Beiden hebben ze deze.
    Hier zie je bijv. beschrijvingen van HERE en Tom2(deels) over Tiling:
    developer.here.com/platform-extension...
    developer.tomtom.com/products/onlinen...

    De API zit populair gezegd als intermediair tussen de representatielaag van de applicatie en de data in. Via aanroepen naar de API regel je de in- en uitvoer van gegevens naar hoe ze op het scherm weergegeven worden.

    Het kan dus best zo zijn dat de data van HERE en Tom2 verschillen, maar omdat de API er tussen zit mag ik dat als eindafnemer niet merken. De API zal ervoor moeten zorgen dat, als ik een aanroep doe naar HERE of Tom2, ik dezelfde gegevens voor mijn neus krijg.
    Daarom kan een HMI in de auto ook omgaan met zowel Tom2 navigatie als HERE. Door deze uniformiteit zou het onderling uitwisselbaar moeten zijn.

    Hoe dan ook hebben ze het beiden over NDS als standaard, dus ik vind dan dat ik mag aannemen dat ze dit geregeld hebben en dat ik alle 'laagjes' die onderdeel uitmaken van NDS over en weer kan uitwisselen. Maar misschien zijn ze nog niet zover en is het allemaal een wassen neus?

    Dit vind ik verstandige taal, en ik denk dat je gelijk hebt.
    In principe is RoadDNA als precieze laterale localisatietruc bij elke HD map toe te passen..

    Al bewijst het bij dit topic niets:
    TT's traffic is bij alle maps toe te passen.

    Als je er over nadenkt wordt het steeds knapper. Maar zo is TT nu eenmaal.
    Denkend in een verre toekomst.

    Wat mij betreft denken ze niet te ver vooruit. Echt SDC in steden en zo, met seks op de achterbank, zal ik niet meer meemaken.

  13. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 5 mei 2016 14:44
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 5 mei 2016 14:02:

    [...]
    ...
    Wat mij betreft denken ze niet te ver vooruit. Echt SDC in steden en zo, met seks op de achterbank, zal ik niet meer meemaken.



    Op marique na dan. Maar in dat geval zullen we binnen een minuut zitten te rekenen (sorry, sneller ben ik niet meer). Dat vinden we leuk namelijk.

    Leuker dan fysiek ongemak. Waar of niet, marique?

143 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 8 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links