Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

TomTom April 2016

4.182 Posts
Pagina: «« 1 ... 139 140 141 142 143 ... 210 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. mjmj 22 april 2016 11:51
    HG negeert de koers. Hij heeft verzuimd om een maatregelenpalet te ontwikkelen om ook de financiele markt rond het aandeel te beïnvloeden. Als hij niet oppast komt hem dat duur te staan. Hij is eigenwijs en/of heeft niet de juiste mensen om zich te laten adviseren. Hoe meer er gedrukt wordt hoe moeilijker hij het krijgt. Niet alleen van buiten maar ook van binnen. Key players gaan zich roeren en het personeel gaat klagen. Zijn narratief van zelfstandig en organische groei is niet goed doorgedacht. Het ontbeert instrumentarium om de juiste stakeholders erbij te houden en strategische stabiele longs naar het aandeel te trekken. Een advies aan HG: zoek eens een paar experts buiten je eigen kringetje die dit probleem eens vanuit een referentiekader toe kunnen lichten
  2. [verwijderd] 22 april 2016 11:53
    quote:

    mjmj schreef op 22 april 2016 11:51:

    HG negeert de koers. Hij heeft verzuimd om een maatregelenpalet te ontwikkelen om ook de financiele markt rond het aandeel te beïnvloeden. Als hij niet oppast komt hem dat duur te staan. Hij is eigenwijs en/of heeft niet de juiste mensen om zich te laten adviseren. Hoe meer er gedrukt wordt hoe moeilijker hij het krijgt. Niet alleen van buiten maar ook van binnen. Key players gaan zich roeren en het personeel gaat klagen. Zijn narratief van zelfstandig en organische groei is niet goed doorgedacht. Het ontbeert instrumentarium om de juiste stakeholders erbij te houden en strategische stabiele longs naar het aandeel te trekken. Een advies aan HG: zoek eens een paar experts buiten je eigen kringetje die dit probleem eens vanuit een referentiekader toe te lichten dat jij kennelijk onvoldoende kent.
    AB, komt niet alleen HG duur te staan, maar ook de aandeelhouders.
  3. [verwijderd] 22 april 2016 11:56
    quote:

    TURBO-TA schreef op 22 april 2016 11:06:

    [...]

    om 9:28 schreef je:
    Sentiment op de beurs lijkt ook nog eens om te slaan naar. Vergeet niet dat de aex enorm is gestegen de laatste tijd. Kan de komende tijd bij een paar zeer slechte aex dagen naar de 7,00 toe. Shorters doen er nog een schepje bovenop.

    [Modbreak IEX]: Aangepast, gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen.]
    Jij kent hem nog niet zo te horen.... Dit doet hij ALTIJD !
  4. Mojo 22 april 2016 12:05
    quote:

    276 GTB schreef op 22 april 2016 11:14:

    Zelfs Justin heeft nu kritische vragen, bravo!
    Hij tutoyeert Goddijn zelfs, goede vriendjes?
    Je moet ophouden om constant en eindeloos Justin te besmeuren.
    De man is te groot en te intelligent voor je. Als dat jouw manier is om zijn reacties uit lokken ..
  5. harrysnel 22 april 2016 12:12
    Alibaba kocht Autonavi omgerekend tegen huidige dollar koers voor ruim E1,3 miljard. Autonavi is een mapmaker met uitsluitend kaarten van China. Dit was voor de verkoop van Here nog.

    Ik reken:

    1TT Telematics 625k voertuigen Fleetmatics 709k
    Waarde Fleetmatics $1,4 miljard. Reken ik om naar euro en stel dat TT Telematics maar 60% waard is tov Fleetmatics kom ik op E750 mln is ruim E3 per aandeel TomTom. Dat is heel behoudend/laag ingeschat.

    2 Ik stel de waarde van consumer (PND,camera,fitness) en ook Licensing voor gemak op........0

    3 Automotive is dan nog geen E5 p/a waard bij koers van E8. Dat is iets van E1,2 miljard.

    Dus een lokale Chinese speler is voor meer geld gekocht dan TT automotive nu waard is. En dat met een record orderboek dat zich vanaf dit jaar gaat vertalen in cijfers. Ook heeft TT contacten met de autobouwers, Bosch, Apple Uber etc. Personeel, patenten....

    Conclusie is dan dat een bedrijfsonderdeel dat in de sweetspot zit minder waard is dan een lokale speler. En denk ook aan aankoop van GM van startup onlangs voor $1 miljard, Google dat Waze kocht voor dat bedrag, Uber En Baidu wilden Here volgens pers maar visten achter het net, Uber kocht Decarta, Apple koopt voortdurend mapsgerelateerde bedrijfjes...

    En bij TT gaat het over 3 cent wpa dit kwartaal, opex//capex, technologische bedreigingen vanaf 2020.... het gaat helemaal nergens over.

    Maar: dit is druk zetten dat kan niet anders. Welke partij houdt zijn aandelen op cijferdag aan om dan vandaag een euro lager te verkopen? Dat is niet logisch.
  6. [verwijderd] 22 april 2016 12:16
    quote:

    276 GTB schreef op 22 april 2016 11:14:

    Zelfs Justin heeft nu kritische vragen, bravo!
    Hij tutoyeert Goddijn zelfs, goede vriendjes?
    Als je (zoals sommigen hier) ervan uit gaat dat justin in opdracht van tomtom positieve bijdragen op dit forum plaatst, is je eerste observatie niet meer dan normaal. Om zo'n strategie te bedenken hoef je geen communicatiewetenschappen te hebben gestudeerd, een lagere school opleiding is daarvoor toereikend.

    Je tweede observatie kan dan als een slordigheidje worden gezien en verwondert mij in ieder geval. Doen meer (onafhankelijke) aandeelhouders dat?
  7. Mojo 22 april 2016 12:24
    quote:

    Riet van Milt schreef op 22 april 2016 12:16:

    [...]

    Als je (zoals sommigen hier) ervan uit gaat dat justin in opdracht van tomtom positieve bijdragen op dit forum plaatst, is je eerste observatie niet meer dan normaal. Om zo'n strategie te bedenken hoef je geen communicatiewetenschappen te hebben gestudeerd, een lagere school opleiding is daarvoor toereikend.

    Je tweede observatie kan dan als een slordigheidje worden gezien en verwondert mij in ieder geval. Doen meer (onafhankelijke) aandeelhouders dat?
    Trap er in, hij ( 276) doet voorkomen alsof hij naar de AVA is gegaan.
    Hij zit gewoon achter zn PC of telefoon
  8. [verwijderd] 22 april 2016 12:31
    quote:

    Mojo schreef op 22 april 2016 12:24:

    [...]

    Trap er in, hij ( 276) doet voorkomen alsof hij naar de AVA is gegaan.
    Hij zit gewoon achter zn PC of telefoon
    Beste Mojo, laten we het form gewoon zuiver houden. Valt mij altijd op bij kwartaal-, jaarcijfers, AVA's, dat het TomTomforum in een wespennest verandert.
  9. [verwijderd] 22 april 2016 12:42
    quote:

    Vici schreef op 22 april 2016 12:36:

    [...]

    Aan de koers te zien is de markt het wachten, wéér 1-2 jaar, behoorlijk moe.
    Het geduld raakt blijkbaar op bij de gemiddelde belegger.

    Gezien het koersverloop van de laatste tijd is het toch logisch dat het geduld op gaat raken. De verheerlijking van TT op het forum slaat ook nergens op. Het enige dat telt is dat die kwaliteit zich vertaalt naar hogere koersen en niet naar een constante daling , zelfs na positieve berichten

    Als dat gebeurt zoeken wij naar het "waarom"en daarop is geen zinnig en betrouwbaar antwoord te verkrijgen. Het gemakkelijkst is om de shorters de schuld te geven maar of dat terecht is wordt ook niet bewezen.
  10. [verwijderd] 22 april 2016 12:46
    Nogmaals ,het gaat erom, wat men onderaan de streep winst maakt, en vooralsnog is dat niet veel, met een omzet van meer dan een miljard. Ik snap dat er telkens weer opnieuw geïnvesteerd wordt, maar toch. En gezien het orderboek zal daar de komende jaren zeker verandering in komen, maar wat is er dan weer....het is eerst zien, dan geloven. ....succes!
  11. [verwijderd] 22 april 2016 12:51
    quote:

    Girakian1 schreef op 22 april 2016 12:46:

    Nogmaals ,het gaat erom, wat men onderaan de streep winst maakt, en vooralsnog is dat niet veel, met een omzet van meer dan een miljard. Ik snap dat er telkens weer opnieuw geïnvesteerd wordt, maar toch. En gezien het orderboek zal daar de komende jaren zeker verandering in komen, maar wat is er dan weer....het is eerst zien, dan geloven. ....succes!
    Stel je hebt een bedrijfje en je maakt 100000 winst, dan kan je dat in je zak steken en zeggen 100000 per jaar is genoeg. Daar kan ik van leven. Je kan ook zeggen ik neem 10000 en investeer de rest in mijn bedrijf. Dan heb ik 10000 winst en mijn bedrijf is meer waard en ik hoef minder belasting te betalen.
4.182 Posts
Pagina: «« 1 ... 139 140 141 142 143 ... 210 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links